Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:57

Wat ik een nadeel vind is dat je eerst 25 reacties geplaatst moet hebben voordat je een topic kan openen.
Hierdoor moet ik dus eerst 25 mensen 'lastig vallen' bij hun verkoop voordat ik zelf wat mag verkopen.
Vandaar dat ik het gewoon via mijn onderschrift probeer en er dus niet eens een topic open.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:59

@Judje : vroeger had dat een reden, maar die is allang losgelaten door het Beheer.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:08

eens kijken:

Goed:
Netjes en vriendelijk

Verbeteren:

Misschien een formulier met:

Ras
Stokmaat
Leeftijd
Beleerd (niveau)
Gebreken

en dan een zoekfunctie op een van de dingen bijvoorbeeld als ik een paardje zoek dat ik kan invullen dat alleen paarden tussen 1,50 en 1,60 zichtbaar zijn ofzo

En iets net als marktplaats zo bieden zegmaar Knipoog

(weet niet of het kan hoor!)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:10

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:03

MariekeVol schreef:
Goed dat jullie ermee bezig zijn! Haha!
Wat er goed aan is:
- Het gaat allemaal heel netjes.
- Er worden veel verschillende dingen aangeboden.

Wat ik graag zou willen (en dus ook de minpunten):
- Een mogelijkheid om de woonplaats van TS te zien, nu moet je eerst alle topics openen en dan nog staat het er soms niet in
- Pony's en paarden apart
- Een betere zoekfunctie

Dacht ik zelf ook aan.

En iets dat duidelijk maakt dat gebruikers in het topic moeten reageren en niet via pm (kan aan mij liggen maar vind het erg iritant)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:48

Zoals beloofd een update. Allereerst hartelijk bedankt aan iedereen die een reactie heeft geplaatst in het topic, we hebben veel nuttige reacties gehad. Goed om van zoveel verschillende mensen te horen wat ze graag willen zien OK dan! .

Een aantal van de aanbevelingen die in dit topic gedaan zijn die we zeker mee gaan nemen, even een lijstje:
  • opsplitsen in categorieën (dekens/zadels - maar waarschijnlijk ook springpaarden/westernpaarden)
  • paarden en pony's apart (zie boven Knipoog )
  • verplicht bepaalde informatie invoeren bij paarden te koop
  • mogelijkheid om een prijs(categorie) op te geven voor een paard, niet verplicht
  • zelf advertenties kunnen verwijderen / wijzigen (op welke manier precies is nog niet uitgekristalliseerd - er zijn een aantal kanttekeningen geplaatst die we zeker mee gaan nemen)
  • betere zoekfunctie

Over een aantal onderwerpen zijn we nog niet uit / moeten we harder nadenken Knipoog :
  • Zoeken op locatie - en dat is niet omdat we niet willen, maar zoeken op postcode kan een behoorlijk dure grap worden. Of we hier toch voor gaan of dat we voor een ander systeem kiezen, hangt af van de prijs die we kunnen vinden.
  • Feedback - was voor ons eigenlijk een must, maar er zijn in dit topic behoorlijk wat steekhoudende argumenten genoemd om er in ieder geval voorzichtig mee om te gaan.
  • reageren op advertenties - en dan zowel voor vragen: "Is het een zoon van de Holsteiner of de KWPN hengst Jantje" als voor 'waarschuwingen': "Dit is hetzelfde zadel dat je voor 100 euro minder bij JantjesRuitershop kunt kopen". Hoe we dat gaan doen hangt in principe af van de software die we gaan gebruiken.
  • Bieden / niet bieden - of Markplaats/ebay-achtig systeem. Er zijn voor- en nadelen voor beide systemen genoemd, ook dank daarvoor. Waarschijnlijk moeten we de keuze voor één van beide systemen voor het nieuwe systeem laten afhangen van de technische mogelijkheden van de software en niet van de ideale situatie.
  • verplichting tot kopen - er hebben voor- en tegenstanders gereageerd, denk dat het eerst duidelijk moet zijn of we richting een 'bieden' of een 'vaste prijs' systeem gaan voordat we hier een keuze in kunnen maken.

Waar we nu staan is dat we op hoofdlijnen een behoorlijk duidelijk beeld hebben van wat we willen, op een aantal 'twistpunten' na, waar gewoon nog goed over nagedacht moet worden. Op het gebied van de kleinere dingen (zoals: welke categorieën gaan we voor, welke velden moeten er ingevuld worden als je een paard/zadel/trailer te koop aanbied) moet nog het één en ander gebeuren, er zijn een aantal moderators aan de slag gegaan met het maken van een 'categorieënboom' en keuzevelden. Voordat die in het systeem gezet gaan worden, zullen we daar jullie mening nog een keer over vragen. Wanneer we precies kunnen beginnen aan het programmeren van het systeem, is nog niet bekend. Ik zal aan Bart vragen of hij kan proberen een schatting te geven.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:54

Bedankt voor deze update! Verhelderend Ja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:55

Bedankt voor je uitgebreide opsomming Haha!
Ik wens jullie sterkte en wijsheid met deze flinke klus. Ik weet hoelang Bart er al mee bezig is tenslotte Lachen

Nog even een kleine opmerking:
Eline schreef:
[*] verplichting tot kopen - er hebben voor- en tegenstanders gereageerd, denk dat het eerst duidelijk moet zijn of we richting een 'bieden' of een 'vaste prijs' systeem gaan voordat we hier een keuze in kunnen maken.[/list]

Ik zie even niet wat een "verplichting tot kopen" te maken heeft met een keuze voor een 'bieden' of 'vaste prijs' -systeem?? In beide gevallen moet een bod serieus zijn en met de bedoeling het te kopen c.q. ook te betalen. "Nep"-bieders drijven alleen de prijs maar op en zou dus verboden moet worden c.q. daar zou aktie op genomen moeten kunnen worden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:40

ik heb het net het topic doorgelezen maar is het niet mogelijk om bokt betaald te maken, zodat je bv die inkomen naar bv een zoekfunctie kan leiden, op www.Hethaflingerforum.nl betaal je 5 euro per jaar. betaal je in maart de 5 euro het jaar der op weer in maart 5 euro. Je hebt 2 weken Proeftijd en onder de naam van je account staat dan betalend lid. en tuurlijk krijg in die maand een herrinnering. (maar zoals ik al zei weet niet of het mogelijk is bokt is natuurlijk veel groter als Het haf forum).

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:45

Als je meot betalen voor bokt stop ik ermee (sorry). it is ene openbaar forum en het is juist zo fijn dat het gratis is. Vijf euro per jaar is dan neit veel, maar ik als 16-jarige kan het niet missen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:50

Ik denk dat Bokt een hoop ongein bespaard zou blijven als leden zouden moeten betalen Knipoog

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:51

ja ik vind het zelf fijn werken, maar dan moet je er natuurlijk wel extra op blijven letten dat je niet mensen hebben die zich elke 2 weken met een ander acc aan maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:13

Als er iets ingebouwd kan worden dat er na 3x gratis 2 weken een IP-ban komt met als enige mogelijkheid om betalend lid te worden dan is dat probleem ook zo verholpen Haha!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:14

dat zo dan wel handig zijn, maar of het mogelijk is is de tweede vraag Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:51

Judje schreef:
Wat ik een nadeel vind is dat je eerst 25 reacties geplaatst moet hebben voordat je een topic kan openen.
Hierdoor moet ik dus eerst 25 mensen 'lastig vallen' bij hun verkoop voordat ik zelf wat mag verkopen.
Vandaar dat ik het gewoon via mijn onderschrift probeer en er dus niet eens een topic open.

ben jij een van die 25 bokkers die gekocht heeft maar toch maar niet of gewoon weg niet betaald ROFL
sorrie Knipoog weet dat je die niet bent
je antwoord is al gegeven de 25 berichten gaat over "nuttige"berichten
op een paarden gerelateerd forum op bokt

voor die andere 25 hoop is echt
dat er een feedback komt die 2 kanten op gaat Vork

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:22

bokt betaald maken.. ja lastig.. aan de ene kant ben ik tegen. het moet openbaar blijven.. maarsoms is er wel heel veel onzin.

misschien dat je wel gratis de zoekfunctie kan gebruiken en alles kan lezen, op die manier krijg je de informatie wel gratis als je niet lid bent.

wat je ook kan doen is dat je een euro moet betalen voor alles wat je verkoopt, dat dat er gewoon bij komt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:42

jolentinus schreef:
wat je ook kan doen is dat je een euro moet betalen voor alles wat je verkoopt, dat dat er gewoon bij komt
Dat is al eerder aan de orde geweest, maar het schijnt boekhoudkundig een behoorlijk klus te zijn om dat goed te laten verlopen + dat eea belastingtechnisch ook niet zo interessant is voor de eigenaren/het beheer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:48

oke. dat schrappen we dan weer Bloos

Bertvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:49

Super! werd tijd Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:54

Ben wel benieuwd wat de vorderingen zijn!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:13

Citaat:
paarden en pony's apart (zie boven )
verplicht bepaalde informatie invoeren bij paarden te koop

als je verplicht schofthoogte in moet voeren
hoef je geen onderscheid te maken tussen ponys en paarden

denkt even aan de twijfel gevallen net wel net geen pony/paard
en het feit dat ze in belgie geen E pony kennen ..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:59

Ik zou het ebay systeem wel op prijs stellen, alleen dan ging week de tijd om te bieden maar 2 a 3 dagen ofzo. Aangezien de topics er toch al doorheen vliegen.

Een zoekfunctie voor EA (als het kan met straal & postcode ) zou heel fijn zijn!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:55

Misschien een grove indeling op soort paard.
- rassenpaarden (voor fok/liefhebbers)
- sportpaarden
- recreatiepaarden
Dit kan ook vermeld worden in tags misschien

En ook prijsklasses zijn wel handig. Zelf dacht ik aan zoiets als:

0 - 2000 euro
2000 - 4500 euro
4500 - 8000 euro
8000 - 10 000
10 000 of meer...

Is een voorbeeldje

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:04

Bedankt voor de update! Werkt inderdaad verhelderend en ook ik wens jullie veel wijsheid toe. Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:59

Heey grappig dat dit topic ineens boven komt drijven Knipoog
Is er misschien al iets nieuws te melden rondom het EA systeem?