Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:18

holly schreef:
Ik zit me ineens te bedenken dat dit best een ingewikkeld iets is eigenlijk Haha!
Iedereen verschilt in mening. Al zijn we het nog zo vaak met elkaar eens, er is altijd wel iets waar we toch weer van mening lijken te verschillen.
Wanneer spreek je dan van een, dat kan je niet zo zeggen, en waarneer niet?
Als ik nu zeg dat ik het met Wilders eens was dat nederland te vol is en dat er maatregellen moet komen, dan praat ik dus eigenlijk over buitenlandse mensen. Is dat fout of niet fout?

Dan beschuldig of beledig je die buitenlanders toch niet? Verward

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:20

Gewoon posten wat je wilt posten, als het tegen de boktregels is, merk je dat vanzelf door een UN/OW-pb te krijgen. Clown Knipoog

Even serieus, ik merk eigenlijk helemaal niet dat er groepen mogen worden aangevallen op Bokt. Sommige uitspraken zijn racistisch en worden daarom niet geduld, weer andere vallen onder een mening die (soms nog net) toelaatbaar is volgens de regels.

Ik heb echt het idee dat sommige zaken hier te persoonlijk worden opgevat als ik naar de voorbeeldtopics kijk.
Laatst bijgewerkt door Ann op 31-10-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:22

Ligt er aan hoe jij dat brengt
Is het te vol omdat je geen extremisten wilt of geen profiteurs want dat zijn het toch allemaal (niet mijn mening maar een voorbeeld)
Of omdat je vind dat er al zoveel beton is in NL en weinig groen en het jammer vind als er nog veel meer inwoners komen en dus meer huizen en wegen?

Dat is dus het verschil, aanvallend of als gewoon discussie Lachen

Verder heb je nog dingen als echte feiten of zelf gemaakte feiten.
Echte feiten kunnen benoemd worden, feiten die je zelf zo bedacht hebt niet...dat is namelijk geen feit Lachen

Kijk dat mensen niet in paranormale dingen geloven prima. Ja
Daar zijn genoeg berichten van te vinden zonder dat daar fel tegenin gegaan wordt.
Maar als men gaat zeggen het zijn bedriegers, oplichters enz...nee dat gaat te ver imo Lachen

@Ann ik kan niet readen Lachen
Ben ook geen osteopaat oid, die dus iets uitvoert wat niet onder reguliere geneeswijze valt.
Dus bedrigen en profiteren lukt me niet Lachen
Toch vind ik het niet kunnen dat mensen zo steeds aangevallen worden...al maanden...

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:26

het blijft moeilijk, Blauw oog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:26

Citaat:
...Toch vind ik het niet kunnen dat mensen zo steeds aangevallen worden...al maanden...

Maar dan kun je daar toch op temen? Zulke zaken worden door een heel modteam besproken en als zij vinden dat zulke berichten tegen de regels zijn, ontloopt zo'n persoon echt niet de consequenties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:28

En daar is mijn idee dus anders over...anders opende ik er geen topic over Lachen

Dat wordt meestal gezien als mening, niet als persoonlijke aanval naar die personen toe.
En sorry dat ik dat na een paar maanden niet meer geloof (zeker niet als er soms ook nog bij behorende aanvulling per pb bijzit)

Maar ik denk dat ik voortaan in een fel topic ook voortaan naar mijn onderschrift wijs...zit ik altijd goed Ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:33

Dus eigenlijk ben je het niet eens met de mod-beslissingen over bepaalde topics? En wil je meer duidelijkheid over de algemene gang van zaken door o.a. die topics als voorbeeld te gebruiken? Waarom dan niet rechtstreeks met de moddie's in discussie gaan? Niet dat ik me stoor aan dit topic, dat 1e lijkt me gewoon de korste klap voor jezelf?

Edit: als jij het prettiger vindt om er een topic over te openen, is daar natuurlijk niets mis mee. Ik vroeg me gewoon af of je ermee bereikt wat je voor ogen hebt.
Laatst bijgewerkt door Ann op 31-10-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:36

Is weet het nog niet zo precies wat je daar zegt hoor Ann. (over consequenties)

Superwoman, als ik nu zeg die buitenlandse mensen.
Dan is dat toch hetzelfde als alles over 1 kam scheren?
Maar waarom de ene keer niet en de andere keer wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:39

Niet eens vind ik een te groot woord. Lachen
Duidelijkheid lijkt me wel fijn, maar ook hoe andere dit ervaren. Sta ik daarin alleen of niet. Lijkt me ook belangrijk Lachen
Zou ik de enige zijn moet ik tegen mezelf zeggen, rk stel je niet aan, nu blijken er meer mensen te zijn met ook andere voorbeelden, maar ook met dezelfde voorbeelden, maar ook deze gevoelens.
Dus is het geen kwetste van je aangevallen voelen, maar ook duidelijke aangevallen worden Lachen
En dat wilde ik ook graag weten Ja

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:13

Apesnoetje schreef:
@ Hopla

Jij vindt dat veel ' chronisch zieke' bokkers profiteren.
En hoe zit dat dan met jou?
Jij zegt dat je een parttime baan hebt. Maar als je jouw berichten bekijkt dan is het overgrote deel tijdens werktijden geschreven. Op je werk dus.
En hoe vaak lees je niet dat jij met 'migraine' thuis gebleven bent? Dan kun je blijkbaar ook bokken en naar je paard. Hoe zit dat dan precies Hopla?
Noem je dat dan geen profiteren? Omdat het niet van de soos is maar van je werkgever?
Vind je dat dan niet hetzelfde? Of geldt dat niet voor jou?

Flauw hoor om een SA aan te maken. Ik vind het echt jammer dat mensen op zo'n manier een discussie willen voeren.
Ziek is ziek, volgens mij hoeft Hopla dat ook niet tegenover jou te verantwoorden. En what's wrong met part-timen Blond

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:37

Haha! Nagelbijten / Gniffelen Ik ben vast een schele banaan want dat stukje had ik niet gezien Verward

En Barbara, SA is dat een feit of meedoen aan vingertjes wijzen Tong uitsteken

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:41

Feit.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:46

Wacht even hoor, zijn beide hierboven 1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:26

Dan moet er getemt worden vanwege SA Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:31

Daar had ik al voor getemd, want ik vind een SA aanmaken om zoiets te zeggen ook gewoon flauw.
Heb daarvoor het topic ook niet geopend. Zeg het dan gewoon zo.

Ziek is idd ziek, maar ik moet toegeven dat het wel raar is dat je wel ziek mag zijn bij je werkgever voor hoofdpijn, maar heb je dat chronisch en geen 1 baas wil je daarom, dat je niet thuis mag zijn, laat staan bokken Lachen

Iedereen valt over die aanval (ik ook hoor)
Maar eigenlijk zegt die persoon niet anders als waar de hele groep mee aangevallen werd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:36

Ik begrijp toch nog steeds niets wat er nu met dat readers gedoe aan de hand is. Er zijn diverse topics waar gevraagd wordt hoe je over reading denkt.
Daar mag ik dus gerust neerzetten dat het imo oplichters zijn omdat het gewoon niet controleerbaar is. Doordat hier al vaker trammelant over is geweest, heeft Apple een HK bestempeld als topic waar geen mening tegen of discussie over readers gehouden mag worden.

Daarop volgen enkele boze posten van readers-aanhangers en vervolgens valt het compleet dood. Wel worden er keer op keer andere topics geopend. En dan begint het "gezeur" weer als "tegenstanders" hun mening geven.

Ik vind dat het mod team meer als 100% hun goodwill getoond hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:40

welk topic bedoel jij daarmee, het rare foto topic?

Dat was al heel lang dood voordat Apple om de hoek kwam kijken...en dat weet jij ook goed...
Dat was mosterd na de maaltijd...helaas....
Zo erg dat er op een ander forum verder gegaan werd omdat we monddood waren gemaakt...

Dus nee, kan me daar dus niet vinden in je post Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:42

Misschien zijn het altijd dezelfde die met die mening aankomen en daar over door blijven zagen. Als de sfeer dan ook nog hatelijk wordt, kan ik mij voorstellen dat er een groeiende irritatie ontstaat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:42

Dat topic bestaat nog steeds en er kan als een gek geread worden en aanbeden worden. Maar men kiest voor uitdaging van niet-readers gelovigen, dus dan ook niet zeuren zou ik zeggen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:46

ja daaaaag.....
Ja een super lopend topic wat monddood gemaakt word, gesloten, na hele lange tijd weer open, daar mogen we nog wel ff in posten maar elk ander mag weer kapot gemaakt worden doordat alles maar ongenunanceerd gezegt mag worden?

Eerlijk zeg..super... Ja Verward
Applaus.....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:47

slimmerik schreef:
Daar mag ik dus gerust neerzetten dat het imo oplichters zijn omdat het gewoon niet controleerbaar is

huh, omdat het niet controleer baar is? Verward Dan kan het toch ook waar zijn, ómdat het niet controleerbaar is Pling
Ik geloof best dat er oplichters tussen zitten, maar om te zeggen dat ze allemaal oplichters zijn, vind ik grof en te ver gaan.

Dan zijn alle ME patienten ook oplichters want ze hebben nog steeds niet gevonden waar die klachten door komen.
Lijkt mij duidelijk dat het komt doordat de wetenschap nog niet zo ver is, aangezien ik me niet kan voorstellen dat er bijv íemand graag op bed blijft liggen en zichzelf niet eens kan douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:49

Het zijn allemaal oplichters en aansellers...totdat het in hun eigen huisje komt Lachen
Of dat nu om ziektes gaat of over spirituele dingen..of wat ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:54

Ja, RK zo is dat altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:00

Idd...en zeg niet, dat overkomt ons niet....
Als het bij de buren kan..kan het ook bij jou...
Vraag me wel af hoe die mensen dan ineens denken als hun partner, of zelf, geholpen wordt door iemand van het alternatieve circuit omdat de gewone medici zegt, je leert er maar mee leven.

Ik vraag me af hoe er tegen een partner of broer ofzo aangekeken wordt als die niet meer kan werken door ziekte.
Maar dat die op een autoforum het over zijn hobbie heeft en een flinke wandeling met de hond maakt als het kan, om zo fit mogelijk de ziekte door te komen. Dat is natuurlijk helemaal anders als van de vreemde bokkers... Ja Verward

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:03

Hihi ik vermaak ik prima met jullie hierzo. Onderwerpie waar de meningen weer verschillend zijn hier en daar Haha!

Mag ik nu eens even heel brutaal zijn.
Hoe komt het toch dat jij regelmatig een ban of waarschuwing te pakken hebt slimmerik?

Hoe kijkt jou partner er tegen aan dan? De mijne kan me af en toe niet helemaal volgen hoor.