Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:57

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:59

@ schimmelig nou dat is ook niet nodig toch ??

maar je gequote stukje klopt wel als je al geïrriteerd bent komt alles anders over als je het daarna terug leest denk je er vaak anders over of kijk je er anders tegen aan!!!!.

Heb ik ook wel eens gehad voelde me echt belabberd ging ik tekst lezen dacht echt zo hallo en later dacht ik ow zo tja toen had ik al geantwoord dus tegenwoordig wacht ik soms even met antwoorden tot ik rustig ben .. dus de quote kan idd helpen Ja

@ karl heb je de rest ook gelezen dat ik vindt dat er eerst overleg met bokker moet zijn voor verweer etc etc ok noou dan kan je hierin niet algemeen zijn maak dan een regel geen hitler geen boedah etc etc whatever dan zal die naam ook niet genoemd worden Knipoog

maar goed, monddood was volgens mij meer bedoeld wat ik ook al eerde zei als je kan niet meer eerlijk je mening geven helaas ...

lees even anders mn eerdere bericht terug Lachen

edit mn smiley deden het even niet spatie vergeten Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 21-06-07 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:59

Amanda schreef:
Wel belangrijk is dat niet alleen naar die persoon wordt gekeken, maar ook naar eventuele "uitlokkers".

Maar wat is uitlokken?
Ik ben daar door 1 persoon ook voor uitgemaakt.
Op dat moment vond ik en meerdere bokkers in dat topic,
dat die persoon het echt op zichzelf trok.
Kijk als jij je zo erg aangesproken voelt, is dat toch niet mijn schuld?
Die bokker had dan op z'n minst kunnen vragen hoe ik het bedoelde, als ze het niet zo druk had met zichzelf.
De rest las het namelijk wel op mijn bedoelde manier.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:01

@superwoman dat kan idd ook gewoon navragen hoe het bedoeld is
Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:03

avanti4ever schreef:
@ schimmelig nou dat is ook niet nodig toch ??

maar je gequote stukje klopt wel als je al geïrriteerd bent komt alles anders over als je het daarna terug leest denk je er vaak anders over of kijk je er anders tegen aan!!!!.

Heb ik ook wel eens gehad voelde me echt belabberd ging ik tekst lezen dacht echt zo hallo en later dacht ik ow zo tja toen had ik al geantwoord dus tegenwoordig wacht ik soms even met antwoorden tot ik rustig ben .. dus de quote kan idd helpen Ja

@ karl heb je de rest ook gelezen dat ik vindt dat er eerst overleg met bokker moet zijn voor verweer etc etc ok noou dan kan je hierin niet algemeen zijn maak dan een regel geen hitler geen boedah etc etc whatever dan zal die naam ook niet genoemd worden Knipoog

maar goed, monddood was volgens mij meer bedoeld wat ik ook al eerde zei als je kan niet meer eerlijk je mening geven helaas ...

lees even anders mn eerdere bericht terug Lachen

edit mn smiley deden het even niet spatie vergeten Tong uitsteken

Die verwijzing word al lang gebruikt, en dus al lang geweten dat die niet mag, snap ik echt niet wat moeilijk daarin is om het gewoon niet te gebruiken. Je bent toch oud genoeg om de gevolgen te weten?
Actie en reactie, dat is toch bij kindjes ook, zijn ze stout worden ze gewaarschuwd. Herhaalt dat gedrag zonder te stoppen krijgen ze straf Lachen

Wat boeddha met hitler te maken heeft snap ik niet Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:07

Citaat:

idd, want als die persoon het nodig vind om gelijk z'n stekels op te zetten (zachtjes uitgedrukt), ga ik het niet uitleggen ,laat staan verontschuldigen.....
Dan kan ik me idd wel vermaken met iemand die echt elke daarop volgend bericht op zichzelf blijft trekken. Het enige vervelende is dat ze mij uitmaken voor rotte vis.

Wie is er dan fout?
lijkt mij duidelijk.
ookal was ik ook niet geheel fair, maar ik ga echt niet iedereen helpen die een complex heeft

(ik heb daarvoor ook geen OW gehad hoor Knipoog )
Laatst bijgewerkt door superwoman op 21-06-07 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:07

Je krijgt geen OW vanwege je mening, maar vanwege de manier waarop je die mening verwoordt. De meeste reacties die je naar aanleiding van een OW of een ban krijgt is dat die opmerking anders bedoeld was. Maar als het anders bedoeld was, dan had je het op een andere manier moeten opschrijven.

Je kan van alle bokkers gaan verwachten dat ze maar moeten begrijpen hoe de schrijver het bedoeld heeft, of je kan van de schrijver verwachten dat ze het zo opschrijven dat de andere bokkers begrijpen hoe het bedoeld is. Wij hebben op Bokt ervoor gekozen om voor de laatste oplossing te kiezen, over het algemeen zal een weerwoord dus ook weinig aan de situatie veranderen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:10

avanti4ever schreef:
@neonlight , Dat hoeft niet hoor je k an ook iets algemeen uitleggen hoeven geenn amen oid in vermeld te worden ... gewoon algemeen en duidelijk volstaat ook Ja

Dat had ik al eens gedaan, even zoeken een paar pagina's terug.....voila!
Neonlight schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ik vind dat mss eerder een waarschuwing gegeven kan word, in topic of via pm, niet meteen een OW.
Als dan nog op zelfde manier word doorgegaan, is een ow terrecht

maar nu i shet vaakl dat je je laat meeslepen in een topic, wat vaak heel persoonlijk kan zijn, en dat je dan verkeerd reageerd.
als je daar even op gewezen word, veranderd vaak ook al een boel, zonder meteen een ban te pakken te hebben

Veel OW's (en toevallig ook de veel die hier aangehaald worden) zijn gegeven omdat mensen iets plaatsen nadat ze er al eens op aangesproken zijn (via een modopmerking of een pb). Ook al kan zoiets weken geleden geweest zijn, die waarschuwingen zijn algemeen.
Bijvoorbeeld, iemand wordt aangesproken op de toon van zijn berichten. Aantal weken gaat het goed, maar langzaam valt die persoon weer terug in de oude toon. Die persoon is er al voor gewaarschuwd geweest en kan daarvoor dan een OW krijgen. De meeste andere gebruikers zien dit als een OW voor een enkel bericht, terwijl er dus wel een voorgeschiedenis was. Knipoog

Amanda, ik kan je vertellen dat er al achter de schermen hard nagedacht wordt om het een en ander in werking te zetten. Een stukje over het modereren in wiki bijvoorbeeld. Alle voorstellen hier worden achter de schermen opgepakt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:12

Nou kleine Bokjes ( Knipoog ). Goed op de woordkeus en grammatica letten voortaan. Ze kunnen beter taaljuffen als moderators instellen, zeker als jullie nooit een uitzondering op de regel maken als is dit nog zo obvious Slim

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:12

runningkawa schreef:
Dat ben ik zeker met je eens vikki
Niet iedereen is even kundig in zeggen op schrift wat de bedoeling is ook al doen ze wel hun best

ff recent voorbeeld, hoop dat dat mag, maar geeft hopelijk duidelijkheid

Voorbeeld is griebels
Zat in een topic over rad honden die zonder papieren afgemaakt worden op hun ras.
Griebels is een grote dierenvriend en voor haar zijn dieren en mensen gelijk.

Ze haalt daarbij aan dat hitler de joden dode om hun ras. Waar iedereen natuurlijk van zegt, dat kan toch niet, iemand doden omdat ze toevallig joods zijn.
Ze haalt op diezelfde manier turken erbij, alleen onhandig geschreven, maar toch als je haar bericht goed leest bedoel je juist dat ze zegt, ook die mensen ga je toch niet vermoorden omdat ze turk zijn en er toevallig mensen nu leven die vooroordelen naar hen toe hebben.
En zo vind ze dat je pitbull achtige honden ook niet mag doden, omdat er een paar slechte tussen zitten, maar dat maakt toch niet alles slecht, net zoals bij turken.

Had ze nu gezegd ipv turken, verzin maar wat, rassen met spleetogen, was het oke geweest, omdat daar in nederland nooit wat verkeerds over gezegd wordt.

Nu wordt dit getemd, bericht wordt gelezen en men ziet turk en hitler staan en leest totaal niet de context van het bericht.
Gaat meteen uit van het slechte, ipv eens na te vragen, bedoel je dat als discriminatie?
Wat overigens toen ik dat bericht de eerste keer al las, ik snapte wat ze daar bedoelde.
Ongelukkig voorbeeld misschien, maar is een ongelukkig voorbeeld reden voor een OW?
Persoonlijk vindt ik dan gewoon dat er niet goed gelezen is door de mods en ook geen moeite gedaan is richting gebruiker van, hoe bedoel je dat.
Lijkt me dat dat best anders kan

Nu ik toch bezig ben
NM is een forum waar het vaak over politieke dingen gaat en dus fel.
Moet kunnen.
Nu zitten er bijv 10 mensen in een topic dat gaat over buitenlandse mensen, praten over intrigeren enz. Het is fel, maar loopt goed, iedereen draagt argumenten aan.
Nu komt bokker 11 binnen, alle buitenlanders k..volk en dat moet je buiten gooien.
Dat gaat natuurlijk te ver, kun je niet maken om te zeggen.
Hup slotje en de 10 bokkers die het wel goed konden worden gestraft door bokker 11 en misschien ondertussen bokker 12 die achter bokker 11 grof aan hobbelt.

Is dat eerlijk voor die eerste 10, die wel weten hoe je moet discussiëren?
Ik vind van niet
Gooi de berichten van bokker 11 en aanhang naar de mesthoop, hulk een keer dat er gesplit is en dat volgende zelfde berichten ook verwijderd worden.
Dan gaat het door die eerste 10 weer goed en bokker `13 komt aan, alle buitenlanders dit en dat…zeg dan niet, we hebben al gehulkt, slotje.
Nee verwijder dat bericht en laat de fatsoenlijke bokkers verder gaan.
Een slotje heeft geen nut, mogen is er een ander nieuws bericht met hetzelfde onderwerp, dus toch weer een nieuw topic. Plus zo ben je eerlijk tegen mensen die wel weten hoe het hoort

Nou hier nog zo 1 hoor!

ik trek dus ook die vergelijkingen...maar ik ben geen racist! maar zo word ik door de Mod's wel afgeschilderd en daar kreeg ik dus mijn ow's en ban voor!

terwijl als ze goed lezen (en dat is dus het heikelijke punt bij mod's) ze gelezen hadden dat het niet racistisch is! Maar ook goed lezen is soms een vak apart Knipoog
en ze hadden dus ook in een pb om uitleg kunnen vragen Ja

en nee ondertussen weet ik wel dat individuele niet besproken mogen worden in dit topic,ik vraag jullie hierbij ook niet om mijn zaak te bespreken ,ik haal het als voorbeeld aan net als RK omdat het niet alleen bij griebels of mij gebeurd maar met veel meer bokkers....

en niet alleen voorbeelden met bijv buitenlanders maar ook met andere zaken...
bijv een voorbeeld uit een ander topic aan te halen zonder link en toenaam..

en ja ik heb ook het gevoel dat er de pik op is met sommige bokkers...die kunnen geen fout maken of ze hijgen je in je nek
als ik 3 verschillende topics maak (op te koop,1 voor ruiter,1 voor overig,1 voor paarden)
dan krijg ik een mod in mijn nek dat er zoveel mogelijk in 1 topic moet

daarna heb ik van alles 1 topic gemaakt,en uiteraard halen ze meer dan de helft van het topic weg want tja het moet gesplit worden Verward
nou sorry hoor! dan snap je het toch niet meer! Boos!

dit waren dus 2 verschillende mod's! dus er ligt zeker een kink in de kabel tussen de mod's want de communicatie en het op 1 lijn zitten met elkaar is dermate slecht!

overigens is mijn bovenstaande niet een probleem die ik vraag uit de wereld te helpen maar weer gewoon een voorbeeld om te laten snappen wat ik bedoel

ik denk meld het er maar even bij anders krijg ik daar weer gezeur over Vork

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:13

superwoman schreef:
Citaat:

idd, want als die persoon het nodig vind om gelijk z'n stekels op te zetten (zachtjes uitgedrukt), ga ik het niet uitleggen ,laat staan verontschuldigen.....
Dan kan ik me idd wel vermaken met iemand die echt elke daarop volgend bericht op zichzelf blijft trekken. Het enige vervelende is dat ze mij uitmaken voor rotte vis.

Wie is er dan fout?
lijkt mij duidelijk.
ookal was ik ook niet geheel fair, maar ik ga echt niet iedereen helpen die een complex heeft

(ik heb daarvoor ook geen OW gehad hoor Knipoog )

Dat noem ik geen uitlokken.
Hier doelde ik o.a. op bij het openen van dit topic.
Je geeft een eerlijke mening, alleen niet in fluweel verpakt, dus wordt je als de boosdoener gezien.

Met uitlokken bedoel ik echt een reactie proberen te krijgen van een gebruiker.
Bewust kwaad maken, boze reactie uitlokken, enz.

Neonlight: OK dan! Super! Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:14

nee kat maar ja euhm sommige zijn ook gekwetst als je zegt gof boedah oid vandaar
en het ging mij niet om dat voorbeeld ik haakte een pagina terug in op het feit dat monddood waaschijnlijk bedoeld word als dat alles in watjes moet verpakken

kat en je zegt t zelf na uitleg en niet luisteren een sanctie , Maar een OW wordt soms gelijk uitgevoerd zonder uitleg of weerwoord dar gaat het om daarbij zijn wij volwassen geen kinderen kunnen dus beter anticiperen en verwoorden hoe en wat kinderen (kleine) weten minder goed dan volwassenen wat goed voor ze is ...

Snap even het vergelijk dus niet met kinderen

@ karl INTERPRETATIE ???, niet iedereen is een ster in het goed kunnen verwoorden op schrift , zo'n iem die zich 'ongemakkelijk''gekwetst'voelt kan dus net als superwoman aangeeft vragen hoe diegene het bedoeld letters is eeuwig interpreteren geven niets iig weinig weer .. dan kan de ander dar op ingaan en dan is het meestal wel opgelost lijkt mij
snap je wat ik bedoel?

Beetje jammer je laatste zin beetje jammer heel jammer !

@neon light ok

Ik verwacht niets van bokkers maar iedereen weet dat letters op verschillende manieren te lezen zijn en het lijkt mij dat iedereen ook weet dat iets omschrijven soms moeilijk is toch?

Kijk ik voel jou bericht nu als irritatie terwijl jij het waarschijnlijk niet eens zo bedoeld snap je en zo is dat vaker

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:15

Schimmelig schreef:
Nou kleine Bokjes ( Knipoog ). Goed op de woordkeus en grammatica letten voortaan. Ze kunnen beter taaljuffen als moderators instellen, zeker als jullie nooit een uitzondering op de regel maken als is dit nog zo obvious Slim

hey wel in het nederlands blijven he.. dat zijn de regels Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:17

Citaat:

Hee, niet ik he. Knipoog Moet zeggen dat ik daar juist op dit moment weinig bijdrage aan heb (zit op het werk en kan al maar amper dit topic volgen Knipoog ) maar de eer treft een heleboel andere moderators.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:17

Schimmelig schreef:

inderdaad mensen allemaal terug naar school en nu beter je best doen!

maar uh? krijgen de mod's dan ook een cursus: hoe leer je goed lezen?

dan dragen we allemaal ons steentje bij Haha!

limagentle: denk je erom! Tong uitsteken hey = he met zo'n streepje erboven he? dus wat jij doet mag niet Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:18

naadje24 schreef:
Schimmelig schreef:

inderdaad mensen allemaal terug naar school en nu beter je best doen!

maar uh? krijgen de mod's dan ook een cursus: hoe leer je goed lezen?

dan dragen we allemaal ons steentje bij Haha!

limagentle: denk je erom! Tong uitsteken hey = he met zo'n streepje erboven he? dus wat jij doet mag niet Clown

haha lol Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:19

Gaat meer op een soort hersenspoeling lijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:20

Neonlight schreef:
Citaat:

Hee, niet ik he. Knipoog Moet zeggen dat ik daar juist op dit moment weinig bijdrage aan heb (zit op het werk en kan al maar amper dit topic volgen Knipoog ) maar de eer treft een heleboel andere moderators.

Bij deze:
Boktteam: OK dan!

Zo beter Haha!

Nee, vind het fijn dat er in ieder geval wat mee gedaan wordt.
Heb ik in ieder geval wel wat bereikt met dit topic Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:21

Avanti ik bedoel dat ze in dat geval weten dat ze fout zijn, en dan vind ik een ow echt niet oneerlijk.
Er zijn al genoeg waarschuwingen gegeven, wat moet je dan doen als het blijft terugkomen? Elke keer topic op slot zetten lijkt me ook een beetje oneerlijk voor de rest

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:21

ik ben het er wel mee eens met alles wat er gezegd word.. je kan tegenwoordig geen boe of bah zeggen, want dan heb je weer een mod in je nek hangen

ook valt het me op dat vaak diegene die aangevallen worden door medebokkers een OW krijgen of verbannen worden, terwijl diegene die aanvallen gewoon door mogen blijven gaan...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:22

russel schreef:
Gaat meer op een soort hersenspoeling lijken.

Dat was precies het woord wat nog mistte in dit topic Haha! Bedankt voor de aanvulling Russel *LOL*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:22

Nog even over de toon van berichten, deze gevallen worden door een aantal moderators bekeken, dit zijn altijd die twijfelgevallen waar meerdere moderators het over eens moeten zijn. Er wordt neutraal gekeken (ook al wordt dit helaas niet geloofd door de bokkers) en hoe zo'n bericht overkomt. Als wij het zo over vinden komen gaan we er van uit dat veel bokkers dit zo ook over vinden komen (gelukkig komt dat vaak wel tot uiting in tems). OW's worden ook niet gegeven over hoe het op ons over komt, maar hoe het op de meeste gebruikers van Bokt overkomt.

Grrr, kom er niet eens tussen met dit bericht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:23

avanti4ever schreef:
Beetje jammer je laatste zin beetje jammer heel jammer !

inderdaad! kijk en dat punt probeerde ik dus ook al aan te halen
je hebt geen weerwoord!

je hebt niks te vertellen! jouw mening doet er niet toe...je bent maar een simpele bokker Vork
een mod's wil is wet!

wel prettig dat het nu zwart op wit eindelijk eens gewoon toegegeven word,hier zou ik eigenlijk een print screen van moeten maken,kan het namelijk de volgende keer niet meer ontkent worden Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:23

Dat is niet altijd zo LimaGentle. In veel gevallen worden er aan beide kanten waarschuwingen, pb's of sancties uitgedeeld. Maar dat weet men niet van elkaar (en ik geloof ook niet dat men dat elkaar altijd verteld Cool ). Dus er vanuit gaan dat de 'andere partij' altijd overal mee wegkomt, is denk ik niet helemaal terecht?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:24

Waarom moet je dan een weerwoord geven op iets dat je weet dat verboden is?