http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Karl_V.jpg
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amanda schreef:Wel belangrijk is dat niet alleen naar die persoon wordt gekeken, maar ook naar eventuele "uitlokkers".
avanti4ever schreef:@ schimmelig nou dat is ook niet nodig toch ??
maar je gequote stukje klopt wel als je al geïrriteerd bent komt alles anders over als je het daarna terug leest denk je er vaak anders over of kijk je er anders tegen aan!!!!.
Heb ik ook wel eens gehad voelde me echt belabberd ging ik tekst lezen dacht echt zo hallo en later dacht ik ow zo tja toen had ik al geantwoord dus tegenwoordig wacht ik soms even met antwoorden tot ik rustig ben .. dus de quote kan idd helpen
@ karl heb je de rest ook gelezen dat ik vindt dat er eerst overleg met bokker moet zijn voor verweer etc etc ok noou dan kan je hierin niet algemeen zijn maak dan een regel geen hitler geen boedah etc etc whatever dan zal die naam ook niet genoemd worden
maar goed, monddood was volgens mij meer bedoeld wat ik ook al eerde zei als je kan niet meer eerlijk je mening geven helaas ...
lees even anders mn eerdere bericht terug
edit mn smiley deden het even niet spatie vergeten
Citaat:@superwoman dat kan idd ook gewoon navragen hoe het bedoeld is
avanti4ever schreef:@neonlight , Dat hoeft niet hoor je k an ook iets algemeen uitleggen hoeven geenn amen oid in vermeld te worden ... gewoon algemeen en duidelijk volstaat ook
Neonlight schreef:Lynn_Nikita schreef:ik vind dat mss eerder een waarschuwing gegeven kan word, in topic of via pm, niet meteen een OW.
Als dan nog op zelfde manier word doorgegaan, is een ow terrecht
maar nu i shet vaakl dat je je laat meeslepen in een topic, wat vaak heel persoonlijk kan zijn, en dat je dan verkeerd reageerd.
als je daar even op gewezen word, veranderd vaak ook al een boel, zonder meteen een ban te pakken te hebben
Veel OW's (en toevallig ook de veel die hier aangehaald worden) zijn gegeven omdat mensen iets plaatsen nadat ze er al eens op aangesproken zijn (via een modopmerking of een pb). Ook al kan zoiets weken geleden geweest zijn, die waarschuwingen zijn algemeen.
Bijvoorbeeld, iemand wordt aangesproken op de toon van zijn berichten. Aantal weken gaat het goed, maar langzaam valt die persoon weer terug in de oude toon. Die persoon is er al voor gewaarschuwd geweest en kan daarvoor dan een OW krijgen. De meeste andere gebruikers zien dit als een OW voor een enkel bericht, terwijl er dus wel een voorgeschiedenis was.
runningkawa schreef:Dat ben ik zeker met je eens vikki
Niet iedereen is even kundig in zeggen op schrift wat de bedoeling is ook al doen ze wel hun best
ff recent voorbeeld, hoop dat dat mag, maar geeft hopelijk duidelijkheid
Voorbeeld is griebels
Zat in een topic over rad honden die zonder papieren afgemaakt worden op hun ras.
Griebels is een grote dierenvriend en voor haar zijn dieren en mensen gelijk.
Ze haalt daarbij aan dat hitler de joden dode om hun ras. Waar iedereen natuurlijk van zegt, dat kan toch niet, iemand doden omdat ze toevallig joods zijn.
Ze haalt op diezelfde manier turken erbij, alleen onhandig geschreven, maar toch als je haar bericht goed leest bedoel je juist dat ze zegt, ook die mensen ga je toch niet vermoorden omdat ze turk zijn en er toevallig mensen nu leven die vooroordelen naar hen toe hebben.
En zo vind ze dat je pitbull achtige honden ook niet mag doden, omdat er een paar slechte tussen zitten, maar dat maakt toch niet alles slecht, net zoals bij turken.
Had ze nu gezegd ipv turken, verzin maar wat, rassen met spleetogen, was het oke geweest, omdat daar in nederland nooit wat verkeerds over gezegd wordt.
Nu wordt dit getemd, bericht wordt gelezen en men ziet turk en hitler staan en leest totaal niet de context van het bericht.
Gaat meteen uit van het slechte, ipv eens na te vragen, bedoel je dat als discriminatie?
Wat overigens toen ik dat bericht de eerste keer al las, ik snapte wat ze daar bedoelde.
Ongelukkig voorbeeld misschien, maar is een ongelukkig voorbeeld reden voor een OW?
Persoonlijk vindt ik dan gewoon dat er niet goed gelezen is door de mods en ook geen moeite gedaan is richting gebruiker van, hoe bedoel je dat.
Lijkt me dat dat best anders kan
Nu ik toch bezig ben
NM is een forum waar het vaak over politieke dingen gaat en dus fel.
Moet kunnen.
Nu zitten er bijv 10 mensen in een topic dat gaat over buitenlandse mensen, praten over intrigeren enz. Het is fel, maar loopt goed, iedereen draagt argumenten aan.
Nu komt bokker 11 binnen, alle buitenlanders k..volk en dat moet je buiten gooien.
Dat gaat natuurlijk te ver, kun je niet maken om te zeggen.
Hup slotje en de 10 bokkers die het wel goed konden worden gestraft door bokker 11 en misschien ondertussen bokker 12 die achter bokker 11 grof aan hobbelt.
Is dat eerlijk voor die eerste 10, die wel weten hoe je moet discussiëren?
Ik vind van niet
Gooi de berichten van bokker 11 en aanhang naar de mesthoop, hulk een keer dat er gesplit is en dat volgende zelfde berichten ook verwijderd worden.
Dan gaat het door die eerste 10 weer goed en bokker `13 komt aan, alle buitenlanders dit en dat…zeg dan niet, we hebben al gehulkt, slotje.
Nee verwijder dat bericht en laat de fatsoenlijke bokkers verder gaan.
Een slotje heeft geen nut, mogen is er een ander nieuws bericht met hetzelfde onderwerp, dus toch weer een nieuw topic. Plus zo ben je eerlijk tegen mensen die wel weten hoe het hoort
superwoman schreef:Citaat:@superwoman dat kan idd ook gewoon navragen hoe het bedoeld is
idd, want als die persoon het nodig vind om gelijk z'n stekels op te zetten (zachtjes uitgedrukt), ga ik het niet uitleggen ,laat staan verontschuldigen.....
Dan kan ik me idd wel vermaken met iemand die echt elke daarop volgend bericht op zichzelf blijft trekken. Het enige vervelende is dat ze mij uitmaken voor rotte vis.
Wie is er dan fout?
lijkt mij duidelijk.
ookal was ik ook niet geheel fair, maar ik ga echt niet iedereen helpen die een complex heeft
(ik heb daarvoor ook geen OW gehad hoor)
Schimmelig schreef:Nou kleine Bokjes (). Goed op de woordkeus en grammatica letten voortaan. Ze kunnen beter taaljuffen als moderators instellen, zeker als jullie nooit een uitzondering op de regel maken als is dit nog zo obvious
Citaat:Neonlight:Super!
Schimmelig schreef:Nou kleine Bokjes (). Goed op de woordkeus en grammatica letten voortaan. Ze kunnen beter taaljuffen als moderators instellen, zeker als jullie nooit een uitzondering op de regel maken als is dit nog zo obvious
naadje24 schreef:Schimmelig schreef:Nou kleine Bokjes (). Goed op de woordkeus en grammatica letten voortaan. Ze kunnen beter taaljuffen als moderators instellen, zeker als jullie nooit een uitzondering op de regel maken als is dit nog zo obvious
inderdaad mensen allemaal terug naar school en nu beter je best doen!
maar uh? krijgen de mod's dan ook een cursus: hoe leer je goed lezen?
dan dragen we allemaal ons steentje bij
limagentle: denk je erom!hey = he met zo'n streepje erboven he? dus wat jij doet mag niet
Neonlight schreef:Citaat:Neonlight:Super!
Hee, niet ik he.Moet zeggen dat ik daar juist op dit moment weinig bijdrage aan heb (zit op het werk en kan al maar amper dit topic volgen
) maar de eer treft een heleboel andere moderators.
russel schreef:Gaat meer op een soort hersenspoeling lijken.
avanti4ever schreef:Beetje jammer je laatste zin beetje jammer heel jammer !