Rassenpraat New Forest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Rassenpraat New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:26

Bokt heeft ook betere sfeer + meer mensen Ja

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:31

__KELLY schreef:
Bokt heeft ook betere sfeer + meer mensen Ja

helmaal mee eens Haha! Pling

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:32

dus als er dan hier net zoals de haffies en volgensmij ook welsh sub forum is vind ik dat de NF ook een subforum moet krijgen Ja
waarom zouden een haflinger en een welsh eerder een subforum mogen als de NF Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:35

Komt vast omdat al die forestmensen ook op Bokt zitten. Pling
Maar zonder gekheid, ik denk dat hier een beetje een generatiekloof ook is. In dit topic zijn er geen moderators te vinden omdat ze 18+ (of zelfs 16+ ???) moeten zijn, op het New Forestforum zijn de leden praktisch allemaal de 18 gepasseerd, meeste zijn volwassen en wonen op zichzelf, en zijn daardoor erg bewust met het ras bezig. Ik vraag me af hoeveel van jullie na je 18de nog met een forester rijden??? Nou, daar dus een heleboel. Zitten een boel fokkers en hengstenhouders ook op. Het gaat daar niet om het kwijlgehalte van het hoofdje van je forester, maar om serieuzere zaken vaak. En gezellig is het daar zeker, iedereen kent elkaar, heeft elkaar al meerdere keren gemeet, en het is zeer zeker heel persoonlijk daar, persoonlijker dan op Bokt. Maar dat komt ook omdat er een gesloten deel op dat forum is (voor een kleine bijdrage per maand) waar iedereen dus echt persoonlijke dingen verteld die niet zomaar op internet hoeft te staan. Dat forum is een club hechte vriendinnen, die elkaar puur door het forum hebben leren kennen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:41

Neonlight schreef:
Komt vast omdat al die forestmensen ook op Bokt zitten. Pling
Maar zonder gekheid, ik denk dat hier een beetje een generatiekloof ook is. In dit topic zijn er geen moderators te vinden omdat ze 18+ (of zelfs 16+ ???) moeten zijn, op het New Forestforum zijn de leden praktisch allemaal de 18 gepasseerd, meeste zijn volwassen en wonen op zichzelf, en zijn daardoor erg bewust met het ras bezig. Ik vraag me af hoeveel van jullie na je 18de nog met een forester rijden??? Nou, daar dus een heleboel. Zitten een boel fokkers en hengstenhouders ook op. Het gaat daar niet om het kwijlgehalte van het hoofdje van je forester, maar om serieuzere zaken vaak. En gezellig is het daar zeker, iedereen kent elkaar, heeft elkaar al meerdere keren gemeet, en het is zeer zeker heel persoonlijk daar, persoonlijker dan op Bokt. Maar dat komt ook omdat er een gesloten deel op dat forum is (voor een kleine bijdrage per maand) waar iedereen dus echt persoonlijke dingen verteld die niet zomaar op internet hoeft te staan. Dat forum is een club hechte vriendinnen, die elkaar puur door het forum hebben leren kennen.

Er zijn heust nog wel meer mensen uit de lijst die zich opgegeven ouder dan 16 hoor alleen niet iedereen heeft nog gereageerd
en alsof mensen met een welsh wel fanatiek blijven later en niet alleen omdat ze er leuk uitzien ..
en hun hebben tog ook een subforum geloof ik ...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:47

Hmmm, heb dit topic vanaf het begin gevolgd en de profielen bekeken, meeste zijn toch echt een stukkie jonger. Knipoog Waar wij van de dik 500 leden misschien 20 leden onder de 18 hebben, zijn er hier van de 50 misschien 10 boven de 16.....toch wel een verschil. Knipoog Ook alle leden van het forest forum, de mensen die hier in de serieuze topics hebben gepost of hebben geopend die jullie als voorbeeld aanhalen, hebben zich hier niet aangemeld. Ik ben niet tegen een apart subforum voor foresters, maar persoonlijk denk ik dat de topics ook niet verder komen als "het forest hoofdjes slijmers topic" of hoe het ook mocht heten. Knipoog Of "welk kleur dekje past bij mijn forester". Maar ach, we zullen het wel zien. Haha! En anders wordt het toch over 3 maanden weer gesloten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:52

nou ja als jullie je prettig voelen moet je bij het new forest forum blijven maar wij willen graag een forum op bokt. Iedereen reageert gelijk zo negatief dat gaat jullie toch niet lukken en kijk wij hebben meer vaste leden en dit en dat...
ik ben ook bijna 18 en zal toch echt wel blijven rijden op mijn new forest paardje hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:56

Wij blijven daar zeker bij. Vork En je moet niet de negatieve dingen lezen in mijn bericht, maar zie het als een tip. Jullie subforum zal met hetgeen jullie zelf aandragen en tot nu toe geopend hebben aan topics niet in leven blijven. Maar dit is volgens mij pas de 3de keer dat ik jullie tips geef om wat serieuzer alles aan te pakken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:05

vatte het ook niet negatief op Tong uitsteken en ja ik weet dat jullie tips geven maar goed hoeveel mensen werken er nu mee zeer weinig van de 50 Tong uitsteken en dan moet ik jullie toch wel gelijk geven dat er dan weinig serieus of interesse is....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:22

Dus hard aan werken om het subforum levend te maken en in leven te houden! Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:38

Voordat ik me ga bemoeien met het ''echte'' aanvraag topic eerst even dit;
Ik zelf heb geen New Forest pony wel heb ik hier ervaring mee en zijn het gewoon erg leuke pony's.
Nu ik languit op de bank lig heb ik voor jullie even alles netjes op een rijtje gezet, het is niet van belang wie wat heeft aangedragen voor een aanvraag maar om alles concreet op papier te krijgen.

Jullie hebben nu 1 potentieel sub-moderator, dit moeten er 5 zijn! Zelf wil ik mij inprincipe wel aanbieden, mits jullie daarmee geholpen zijn.

Mochten jullie mijn versie van alles op een rijtje willen hebben hoor ik het wel Ja
(Ik verveel me ja)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:40

Ehm als ik het goed heb gelezen moeten er dus eerst submoderators komen voordat het subforum geopend kan worden? Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben wel 16+ maar ik heb daar eigenlijk niet echt behoefte aan.. En ik heb niet eens zelf een NF, vind het alleen hele leuke poownies. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:49

Er moeten inderdaad 5 potentiele submoderaters zijn voordat er een sub forum kan komen. Hieruit kiezen de moderators een submoderator voordat het geopend wordt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:07

sronnie schreef:
Voordat ik me ga bemoeien met het ''echte'' aanvraag topic eerst even dit;
Ik zelf heb geen New Forest pony wel heb ik hier ervaring mee en zijn het gewoon erg leuke pony's.
Nu ik languit op de bank lig heb ik voor jullie even alles netjes op een rijtje gezet, het is niet van belang wie wat heeft aangedragen voor een aanvraag maar om alles concreet op papier te krijgen.

Jullie hebben nu 1 potentieel sub-moderator, dit moeten er 5 zijn! Zelf wil ik mij inprincipe wel aanbieden, mits jullie daarmee geholpen zijn.

Mochten jullie mijn versie van alles op een rijtje willen hebben hoor ik het wel Ja
(Ik verveel me ja)

oke lijkt mij erg handig Lachen en wat hulp zou niet verkeerd zijn vind ik.

hoe oud moest je zijn voor sub-moderator.. 16+ ?? dan hebben we er nu geloof ik 3 en als jij ook wilt helpen 4 als ik het goed begrijp.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:19

Volgens mij wel, ik heb even nagezocht maar kan het zo snel niet vinden, overigens zie ik ook nergens staan dat het er 5 moeten zijn, dat heb ik uit dit topic.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:25

ow oke. tja ben benieuwd dus als we er 5 moeten hebben moet iemand zich ook nog even aanmelden die dat ook graag zou willen doen Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:46

Motivatie:
Er worden regelmatig topics geopend welke specifiek over het ras de New Forest gaan, als New Forest liefhebbers is het soms erg lastig om juist die topics te vinden, er gaat veel tijd in zitten en daardoor worden er vaak ook dezelfde vragen in nieuwe topics gesteld.
Verder wordt er vanuit het stamboek verschillende evenementen georganiseerd, zoals de sportdagen en keuringen.
Ook voor de fokkerij zou het makkelijk zijn om de topics bij elkaar te kunnen houden, welke hengsten zijn goedgekeurd, welke hengst gebruiken om te dekken, exterieur beoordelingen van de pony’s.
Het centraal taxeren van pony’s en aankomende evenementen omtrent de New Forest zouden hier ook heel goed in passen.

Potentiele submoderators
_Marleen
Sronnie
Mensen die ook willen graag even aanvullen

Voorbeeldtopics:
Welke onderwerpen hierin zouden passen;-Fokkerij
-Taxaties
-Wedstrijden
-Evenementen
-Exterieur beoordelingen
-Kruisingen
-Vragen welke specifiek om de New Forest draaien

Bestaande topics:
viewtopic.php?sid=&f=51&t=378902&view=unread#unread
viewtopic.php?f=51&t=693631&hilit=
viewtopic.php?f=34&t=322935&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=51&t=606653&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=51&t=696355&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=22&t=677306&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=114&t=689828&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=114&t=689895&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=29&t=689683&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=34&t=322935&st=0&sk=t&sd=a&hilit=New+forest
viewtopic.php?f=34&t=322935&hilit=
viewtopic.php?f=51&t=378902&hilit=
viewtopic.php?f=114&t=689828&p=20793666&hilit=new+forest#p20793666
viewtopic.php?f=159&t=694653&hilit=new+forest
viewtopic.php?f=53&t=702886&p=21302257&hilit=New+Forest#p21302257
viewtopic.php?f=22&t=299997&hilit=New+Forest
viewtopic.php?f=114&t=697851&p=20992084&hilit=New+Forest#p20992084
viewtopic.php?f=51&t=606653
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=155&t=703114&hilit=New+Forest

Nu staat dus even alles compleet op een rijtje zodat het wat overzichtelijker is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:49

Hmmmm, Sronnie.......de aanvraag is allang weg, je bent hier te laat mee. Knipoog Hoewel deze opzet beter is dan die weg is gegaan. Enkel de submod's moeten in de orginele aanvraag nog bijgevoegd worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:52

Klopt, ik weet dat aanvraag al gedaan is, maar het kan nooit kwaad om alles even op een rijtje te zetten Knipoog
Op deze manier is het duidelijk dat er dus alleen nog gekeken moet worden naar sub-moderators en dat doorgegeven moet worden aan een mod.
Misschien is het handig dat dit bovenstaande overzicht incl. aangevulde lijst van sub-mods wordt gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:05

Ik kom hier ook even kijken, sowieso zien we idd liever een leeftijd vanaf 18 jaar, maar omdat de gemiddelde leeftijd nogal laag is, heb ik zelf gezegd dat het ook naar 16 of ouder mag, mits die persoon wel een goede submod zou zijn Lachen

Sronnie, hoe oud ben jij?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:23

Er wordt niet negatief gereageerd over een subforum op bokt, van mij mag het. Er komen zowiezo meer jongere NF houders hier dan bij het NF forum, en dat mag, maakt ook helemaal niet uit. Eventueel wil ik mij wel aanmelden als sub-mod, ben 23.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:27

Ik ben 18 Maya Ja

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:10

BasiNami schreef:
Ik ben 18, wil wel submod zijn!

Knipoog

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:12

meld me ook ! Haha!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:43

Hopelijk komt het subforum. De opzet van Sronnie vond ik trouwens ook erg goed OK dan! Vooral omdat het wat serieuzer is met bv de exterieurbeoordeling enz. Zo zou er voor ieder persoon wel wat zijn. De eventuele submods zijn er ook al, dus wie weet. Duimen maar Bloos Haha!