Bokt nieuwe server nodig? Onzin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje_

Re: Bokt nieuwe server nodig? Onzin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:40

[***] schreef:
Fitzroy schreef:
Dan had Bas dat beter gewoon via PB kunnen doen ipv een opruiend topic te beginnen.
Dit vind ik persoonlijk niet erg netjes en het is logisch dat er dan wat fel gereageerd wordt.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik krijg in dit topic het gevoel dat mensen mekaar opstoken. Mensen lezen de helft niet en komen dan met felle reacties omdat anderen dat ook maar doen. Er was al duidelijk gemaakt dat dit eigenlijk via de PB moest, zou hij dat echt pas na 10 pagina's snappen?

Vast niet. Teminste een normaal mens niet. Hij reageerd toch niet meer?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:41

Bas232 schreef:
Echter ik ben er ook voor dat Bart eens uit z'n toren komt en eens naar z'n server laat kijken op een andere manier zodat het ook online blijft.

Wie zegt dat dat niet gebeurd? Weet jij alles wat zich achter de schermen af speelt?

Citaat:
Niemand is blij met een Bokt die weer eens platligt, ook ik niet.
En het gebeurd veel te vaak, zo simpel is het.

Té vaak? Nee, te vaak gebeurd het alleen als je betaald om bv te mogen Bokken, want dan komt onze Bart zijn plichten niet na. Maar momenteel is Bart ons, en jou ook, helemaal niks verplicht. De doorsnee Bokker maakt ook totaal geen probleem van het weg zijn van Bokt... Die zijn allang blij als 't weer terug is. Het is net als met weglopen: in eerste instantie ben je boos, daarna begin je je zorgen te maken en uiteindelijk ben je dolgelukkig dat hij of zij weer terug is Vork

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:42

Ik ga helemaal mee met jasper.

Verder vind ik dit een beetje een onzin topic. ik vind dat iedereen in zijn waarde gelaten word. Mijn ex deed dit werk ook. Voor een groot bedrijf etc.

De kosten die je afentoe hoorde waren schrikbarend.
Bart staat volledig in zijn recht, en ik ben van mening dat we best allemaal wat bij kunnen dragen om dit top forum in de lucht te houden.

Er word zo onwijs hard aan gewerkt en wat er ook gebeurt bokt is er toch altijd weer.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:45

Ik vind het al knap dat Bart het geld en tijd hiervoor heeft. De vriend van me zus doet hetzelfde. Nee dan geen forum maar hij maakt programma's. Maar ook site's (eigen maar ook voor andere) Hij is daar onwijs druk mee bezig. Maar hij hoeft het niet zelf te betalen dat doet zijn werk. Maar wat ik bedoel. Bokt is van Bart. Laat hem beslissen wat er aan de hand is. Heeft hij hulp nodig? Dan zal hij die heus wel vragen!

@Navidad: Mee eens.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:45

Jasper schreef:
Heb zojuist dit topic met stomme verbazing allemaal zitten lezen.
Bokt is een gratis forum. Er wordt geen enkele inspanning van welke gebruiker dan ook gevraagd.
Iedereen is van harte welkom. Je hoeft niets bij te dragen (aan posts, informatie of aan geld) maar je kunt wel allemaal meedoen als je daar zin in hebt. Geen verplichtingen, enkel rechten.
Maar toch menen sommigen dat Bart de plicht heeft om zich te verantwoorden aan deze, geheel vrijblijvende, gebruikers. Over de technische toepassingen, welke servers hij hoe en wanneer gebruikt. Maar ook nog eens wat er gebeurt met geld wat gedoneerd wordt, of er wel een boekhouding wordt gevoerd.
Waar halen mensen het recht vandaan om dit te eisen? Ik begrijp hier dus echt helemaal niets van Verward

Ik ben het helemaal met je eens behalve wat betreft de donatie. Als je om een donatie vraagt, moet je wel eerlijk vermelden waar het geld naar toe gaat. Doe je dat niet dan is het gewoon zwendel want je troggelt onder valse voorwendselen geld af, klaar.

Daarmee zeg ik niet dat dat nu hier het geval is. Ik geef alleen aan dat Bokkers in mijn ogen dus wel 'recht' hebben om te weten waar hun donatie naar toe gaat.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:47

sinds wanneer heeft de server een neus? en sinds wanneer heeft de server behoefte aan eten?

Uhm, boeiie als het zo zou zijn! Bart en de rest doen onwijs hun best voor dit forum en steken er geld en tijd in! en ik vind bokt erg leuk, en ik verveel me best wel een beetje als bokt offline is, dus niet zeuren, laat het lekker zitten!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:48

Ik heb Bart nergens om een donatie zien vragen geloof ik?
En weet jij wat er gebeurd met die 5 euro die je aan *god, zeg eens wat* de Nierstichting doneerd?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:51

Sylvia schreef:
En weet jij wat er gebeurd met die 5 euro die je aan *god, zeg eens wat* de Nierstichting doneerd?

Jawel.....toen Bokt eruit lag, stond er op een witte pagina met zwarte letters.. :

Bokt is er even niet in verband met hardware problemen. Alle data lijkt nog intact, we over enkele uren weer online te zijn.

Donaties voor een nieuwe database server (a 3500,- euro) zijn welkom op: 40.71.52.547 tav Bokt.nl in Eindhoven Knipoog

f

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:52

Sylvia schreef:

Ik wel;

Citaat:
Bokt is er even niet in verband met hardware problemen. Alle data lijkt nog intact, we over enkele uren weer online te zijn.

Donaties voor een nieuwe database server (a 3500,- euro) zijn welkom op: 40.71.52.547 tav Bokt.nl in Eindhoven

Dit vind ik wel een hele subtiele hint Tong uitsteken

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:53

ik snap dit topic niet helemaal, maar weet wel dat het denk ik niet veel zin heeft..
ik heb net wel gebeld voor een donatie van 1,30 (via de telefoon) omdat ik gewoon graag wil helpen ookal is het toch voor iets anders, van die 1,30 lig ik niet wakker.. maar zo verschillen de meningen.
ik heb liever die 1,30 kwijt dan bokt kwijt!!
Bokt heeft mij in veel dingen geholpen en doe dit dus nu ook terug, zo mijn mening Knipoog

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:54

Jasper schreef:
Bokt is een gratis forum. Er wordt geen enkele inspanning van welke gebruiker dan ook gevraagd.
Iedereen is van harte welkom. Je hoeft niets bij te dragen (aan posts, informatie of aan geld) maar je kunt wel allemaal meedoen als je daar zin in hebt. Geen verplichtingen, enkel rechten.
Maar toch menen sommigen dat Bart de plicht heeft om zich te verantwoorden aan deze, geheel vrijblijvende, gebruikers. Over de technische toepassingen, welke servers hij hoe en wanneer gebruikt. Maar ook nog eens wat er gebeurt met geld wat gedoneerd wordt, of er wel een boekhouding wordt gevoerd.
Waar halen mensen het recht vandaan om dit te eisen? Ik begrijp hier dus echt helemaal niets van Verward

Ik vind het geweldig dat Bart dit doet, echt waar. Hij doet veel mensen hier een plezier mee en vraagt er niks voor. Maar als er wordt gevraagd geld te storten vind ik wel dat je het recht hebt om te weten waar je geld blijft. Als er dan een opruiend verhaal komt, is het op z'n minst handig als Bart verheldering komt geven. Waar rook is, is vuur zegt men, dus ik kan me voorstellen dat mensen minder gaan doneren. Dat komt de nieuwe server waarschijnlijk niet ten goede.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:55

Ik geloof dat ik niet de enige was die dat als grapje opvatte... En daarbij, het doel staat er zowiezo bij: een nieuwe server.

Ben het er nog steeds niet mee eens dat je, als je geld stort, récht hebt om te weten waar geld blijft. Je stort het vrijwillig. Het algemene doel, die nieuwe server, is ook bekend. Moet Bart dan exact gaan vermelden wat er binnen komt en hoeveel hij waaraan uitgeeft? Kul...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:56

Jasper schreef:
...Maar toch menen sommigen dat Bart de plicht heeft om zich te verantwoorden aan deze, geheel vrijblijvende, gebruikers. Over de technische toepassingen, welke servers hij hoe en wanneer gebruikt. Maar ook nog eens wat er gebeurt met geld wat gedoneerd wordt, of er wel een boekhouding wordt gevoerd.

Ik ook niet. Het is toch van de zotte dat een beheerder zijn boekhouding moet tonen aan de users die op zijn forum komen Verward

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:56

Volgens mij heeft iedereen zijn mening kunnen spuien en zijn punt duidelijk gemaakt.
Slotje?? Schijnheilig Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:57

Überhaupt dat iemand zijn boekhouding moet tonen. De enige 2 instanties waar je je boekhouding aan hoeft te tonen is de accountant of de boekhouder en de belastingdienst...

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:58

vind niet erg als geld gevraagt word vrijwillig, maar geef dan wel de juiste en echte reden op waar je het voor wilt gebruiken.

er is al wel eens eerder geld gevraagt, was zelfs spraken van om voor bokt te betalen.

maar iedereen moet het zelf weten, wat die doet.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:59

Bas, zie je niet dat bart je hulp niet wil of wil je het niet zien.
Asjeblieft zeg, ga je eigen forum zo groot krijgen en ga al die problemen die jij tegen komt dan lekker oplossen.

Laat Bart en bokt gewoon lekker met rust, je voegt niet echt iets toe ofzo Schijnheilig

Verder Bart, je bent echt top, je krijgt het steeds weer voor elkaar met of zonder hulp.
BOKT HOUD VAN JOU!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:01

Amanda schreef:
Volgens mij heeft iedereen zijn mening kunnen spuien en zijn punt duidelijk gemaakt.

Volgens mij heeft nog niet iedereen zijn mening kunnen geven, ik ben namelijk nog aan het lezen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:02

Opschieten dan Vork

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:02

Mensen dit topic is niet heet meer... Clown Reacties tegen Bas en Bart is dan ook niet meer nodig, er is genoeg over gezegd.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 21:03

[***] schreef:
Jasper schreef:

Ik vind het geweldig dat Bart dit doet, echt waar. Hij doet veel mensen hier een plezier mee en vraagt er niks voor. Maar als er wordt gevraagd geld te storten vind ik wel dat je het recht hebt om te weten waar je geld blijft. Als er dan een opruiend verhaal komt, is het op z'n minst handig als Bart verheldering komt geven. Waar rook is, is vuur zegt men, dus ik kan me voorstellen dat mensen minder gaan doneren. Dat komt de nieuwe server waarschijnlijk niet ten goede.

Maar gaat een nieuwe server het oplossen?
Als je een server van bv Dell wilt hebben heb je aan € 3500 niet genoeg en moet je minstens € 5000 op tafel weten te deponeren.
Zoals ik reeds aangaf, Bart z'n servers kunnen het volgens mij perfect verwerken met een kleine aanpassing in de hardware, en dat hoeft geen € 3500 euro te kosten.
Wel zijn donaties richting Bart welkom omdat hij enorm veel moet betalen voor de traffiek, mensen vergeten dat.
Traffiek is veel duurder dan een paar servers.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:04

luxje schreef:
Amanda schreef:

Volgens mij heeft nog niet iedereen zijn mening kunnen geven, ik ben namelijk nog aan het lezen Haha!

Haha, okee dan Haha!
Die opmerking wordt toch meestal gemaakt als de discussie heftig oploopt.
Ik dacht, laat ik ook eens bijdehand zijn Clown

Wat de boekhouding betreft: net als Sylvia opmerkt, waarom zou de boekhouding van bokt openbaar op internet gemaakt moeten worden?
Dat geld kan echt niet zomaar in de zak van Bart verdwijnen en hij zal zich daar wss echt wel over moeten verantwoorden.
Maar niet tegenover de gebruikers van bokt.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:05

_Madelon schreef:
Bas, zie je niet dat bart je hulp niet wil of wil je het niet zien.
Asjeblieft zeg, ga je eigen forum zo groot krijgen en ga al die problemen die jij tegen komt dan lekker oplossen.

Laat Bart en bokt gewoon lekker met rust, je voegt niet echt iets toe ofzo Schijnheilig

Verder Bart, je bent echt top, je krijgt het steeds weer voor elkaar met of zonder hulp.
BOKT HOUD VAN JOU!

precies Ja Ach gut

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:07

Wat is traffiek? Blond

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:08

Dat is het verkeer tussen bokt en de gebruikers Saraah...of kennen jullie dat niet in Enschede? Tong uitsteken