[Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Re: [Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:01

Het zit je wel hoog he, Natasja50? Ach gut

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:06

Roosmarijn schreef:

Lijkt misschien idd zo.....sorry zo bedoelde ik het niet. Ik vind het prima dat die "ouden" apart gaan. Maar verbaast (niet echt hoor) me een beetje dat er weer met 2 maten gemeten wordt. Waarom die jongeren geen besloten topic?? Waarom de huiskamers niet "echt" gesloten.

En waarom mogen die "ouden" ons lastig blijven vallen??

Maar ik bemoei me niet meer met dit topic.....heeft ook geen zin. Ik hoop dat jullie het eindelijk eens écht naar je zin krijgen op bokt. Maakt het misschien allemaal wat milder. Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:30

Mistic schreef:
Jammer dat de geloofwaardigheid hierdoor wel een beetje zakt. Er is een tijdje geleden een topic over het meelezen in besloten fora geweest en daar werd het volgende gezegd.

[...uitspraak van een mod toen er nog geen besloten deel was...]
Jammer dat een mod ons dit verteld en dat er uiteindelijk toch een besloten gedeelte wordt gemaakt.

Waarom zouden ideeen niet kunnen veranderen? Dat doet toch niets af aan de geloofwaardigheid? De opmerking is destijds gemaakt, naar de situatie van toen. Inmiddels is de mening blijkbaar veranderd. Dat kan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:08

De jonkies in dit topic zijn behoorlijk fel. Misschien wringt daar ook een schoen?? Knipoog

Voor mij persoonlijk vind ik het wel jammer dat er bepaalde later aangemelde bokkers nu uit de boot vallen. Ik iig zal heus niet alleen maar op het besloten forum zitten. Alleen jammer dat er weer een toon is gezet, een toon die al ongeveer een jaar op bokt heerst.

Bokt is zo groot geworden dat je dat natuurlijk niet kan beheersen en natuurlijk bokt is van iedereen.

Democratie is een raar ding. Zo las ik laatst in een boek. Als een minderheid een meerderheid gaat worden en volgens de democratie zij een stem mogen krijgen, maar juist die stem die voor de toen geldende meerderheid niet graag gezien wordt en zeker niet nu ze een minderheid zijn geworden.

Hier bedoel ik mee, dat bokt in een jaar of 2 zo gegroeid is dat er een flinke groep bij is gekomen waardoor er een meerderheid is ontstaan die graag puberale topics start, graag trapt tegen oudere bokkers, meningen vraagt en als ze gegeven worden uit hun vel springen omdat die mening hun niet past. Vanwege hun leeftijd niet op kunnen tegen levens- en paardenervaring met oudere bokkers. De meningen en adviezen dan dus met hun grote groep flut argumenten krijgen die ze natuurlijk graag horen. Hierdoor ontstaat er al een scheiding in bokt. Opmerkelijk ook dat pas aangemelde bokkers zich graag conformeren naar de meerderheid en dat er idd leeftijden bij die nieuwe bokkers zitten die beter zouden moeten weten. Maar ach de meesten mensen nemen graag de kleur aan van hun omgeving, dat is veilig.

Hoe zou het zijn als een grote groep bokkers en masse gaat posten in het jeugdhonk en in al die andere kindertopics. Geloof mij maar dat de lol er snel af is bij die kinders.......

Ik kan mij wel voorstellen dat het een raar idee geeft besloten, ach besloten had voor mij niet gehoeven hoor, maar om zinloze discussies te moeten voeren met pubers die in de leeftijd zitten die graag dwarszitten, heb ik niet zo'n zin in. Maar dat geldt ook voor belegen pubers, die er idd ook zat op bokt zitten. Maar tot dusver vind ik de reakties van sommige jongere bokkers hier, Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:31

Ik ben het met je eens russel en ik kan me ook voorstellen dat de oude garde een eigen plekje wil. Maar vwb de reacties in dit topic doen beide groepen niet voor elkaar onder. Ik heb zelfs een aantal posts voorbij zien komen van de oude garde die toch wel OW waardig zijn en zeer respectloos terwijl ze dat zelf wel verlangen.

Dus of er nou echt zo'n verschillende mentalitiet is betwijfel ik. Nogmaals de behoefte van een eigen plek snap ik best, het was ook heel anders vroeger, maar wat mij betreft is dat niet echt een kwestie van verschil in mentaliteit.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:34

Jurga schreef:
Toch blijft het moeilijk een datum te stellen voor BvT-ers. Ik zie Ann namelijk wel als BvT en bijv. Miss_Petit ook.

Ik ken Sypheron's mening inmiddels en ik denk inderdaad dat die quote er niet mee te maken heeft. Haha! *aldus de vriendin van*

Bloos

Ik ken ook eerlijk gezegd een aardig aantal bokkers van toen, en vind het wel jammer... Maar ach met een aantal mensen hou ik wel gewoon via mail en msn contact Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:39

"Grappig" dat men onder jonge bokkers valt als je geen BvT-er bent. Er is een grote groep die er "tussenin" zit. Nu krijg je officiële besloten "hokjes" op Bokt, en dat is precies de reden waarom ik tegen besloten fora ben in zijn algemeenheid. Het komt de sfeer niet ten goede, maar die was schijnbaar toch al verpest door de jonge bokkers. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:52

Dat is ook zo faye, en dat is ook belegen om zo te doen. Als blijkt dat dat in dat forum ook zo blijft is natuurlijk ook de lol er snel van af. Zal idd nog moeten bewijzen of het leuk blijft, maar ik persoonlijk denk dat het een snelle dood sterft hoor.

Maar het lijkt wel alsof er een trent is ontstaan. Soms denk ik wel eens dat je aanmelddatum of je xxnaamxxtjuh-boktnaam aangeeft hoe men op elkaar reageert. Eigenlijk best een rare ontwikkeling. Ben benieuwd hoe het op andere fora gaat, maar bokt is wel een van de grootste, dus moeilijk te pijlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:54

Ann, jonge bokkers is verkeerd gekozen, impliceert dat ze jong in leeftijd zijn, of moet het zijn dat ze nog kort op bokt zitten. Iig klopt die vergelijking niet.

Maar enfin een bokker van toen die nog jong is en kinderachtig reageert vind ik net zo irritant als een bokker van toen die wel volwassen in leeftijd is en ook kinderachtig reageert.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:45

natasja50 schreef:
Lijkt misschien idd zo.....sorry zo bedoelde ik het niet. Ik vind het prima dat die "ouden" apart gaan. Maar verbaast (niet echt hoor) me een beetje dat er weer met 2 maten gemeten wordt. Waarom die jongeren geen besloten topic?? Waarom de huiskamers niet "echt" gesloten.

Maar ik bemoei me niet meer met dit topic.....heeft ook geen zin. Ik hoop dat jullie het eindelijk eens écht naar je zin krijgen op bokt. Maakt het misschien allemaal wat milder. Haha!

Sorry hoor maar dit vind ik een extreem domme opmerking. Bart had er een tijd geleden ook voor kunnen kiezen om het forum op slot te gooien en geen nieuwe leden meer toe te laten (zodat de groep beperkt bleef). In plaats daarvan heeft hij voor deze aanpak gekozen, je mag in mijn ogen blij zijn dat je überhaupt op bokt mág plaatsen! Bokt is een openbaar forum, maar als er wat mensen zijn die graag de zaken van 'toen' willen delen met elkaar, waarom niet? Bart maakt in mijn ogen ook deel uit van deze groep, en geeft de mensen een kans om een eigen forum te hebben. Voor hetzelfde geld was er iemand anders met een andere domeinnaam gekomen die daar een forum had gestart voor de BvT'ers (zoals Jurga zegt) en had alleen registraties van BvT'ers toegelaten. Ik zie het probleem niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:17

Citaat:
Bart had er een tijd geleden ook voor kunnen kiezen om het forum op slot te gooien en geen nieuwe leden meer toe te laten (zodat de groep beperkt bleef). In plaats daarvan heeft hij voor deze aanpak gekozen, je mag in mijn ogen blij zijn dat je überhaupt op bokt mág plaatsen!

Iedereen van na 2003 moet voortaan 3 maal daags dankbaarheid aan Bart betonen, en met het gezicht naar Eindhoven Afgod

Nee, sorry, het lijkt me dat *iedereen* blij mag zijn dat Bart de boel in de lucht houdt. Maar ik vind niet dat mensen van voor 2003 daar meer recht op hebben dan latere gebruikers.

Van de andere kant is het prima dat er zo'n proef gehouden wordt. Het klagen over 'waarom zij wel en de jongeren niet' vind ik niet echt terecht - maar het doet me erg denken aan de discussies over de subfora, dat werd ook aan alle kanten als oneerlijk gezien. Eerst was het niet goed dat de Tinkers wel een subforum kregen en de Noordafghaanse bospony niet. En toen was het niet goed dat de Noordafghaanse bospony ook een subforum aan zou mogen vragen! Rolleyes Kortom, het is niet goed of het deugt niet. (En de Noordafghaanse bospony is nog steeds vrij zeldzaam.)

Ik ben best benieuwd hoe het gaat lopen. Ik vind het alleen bijzonder jammer dat er op bezwaren nauwelijks inhoudelijk gereageerd wordt, en dat er maar wordt aangenomen dat het alleen jaloezie kan zijn waarom iemand het er niet volledig mee eens is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:58

Ann schreef:
"Grappig" dat men onder jonge bokkers valt als je geen BvT-er bent. Er is een grote groep die er "tussenin" zit. Nu krijg je officiële besloten "hokjes" op Bokt, en dat is precies de reden waarom ik tegen besloten fora ben in zijn algemeenheid. Het komt de sfeer niet ten goede, maar die was schijnbaar toch al verpest door de jonge bokkers. Clown

Helemaal met je eens Ann!

Net als Shadow0 valt het me op dat op elk bezwaar met het woord 'jaloezie' gereageert word, of de 'jonge bokkers zijn fel in hun reacties'
maar jullie die er voor zijn, zijn anders ook aardig fel hoor!

En hier krijg je het, 2 groepen die strijden. Dát gaat de sfeer van bokt omhoog krikken! Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:17

natasja50 schreef:
Roosmarijn schreef:

het is hier al vaker in het topic gezet, maar schijnbaar wil men dat niet lezen.

BVT is een groep bokkers, die niet verandert, je bent een BVT of je bent het niet, of je nou op een shet hobbelt, springt, dressuurt of wat dan ook, ook leeftijd heeft er niets mee te maken ( ja tuurlijk zitten er geen of weinig van 14, 15, 16, dat lijkt me logisch Knipoog )

jongeren? over twee jaar willen die dan ook niet meer onder de "jongeren"van bokt vallen, elke dag melden zich jongeren aan, dus met andere woorden, die groep verandert elke dag, maand, jaar, niet haalbaar en totaal nutteloos en van andere orde om daar een besloten groep van te maken.

ik weet niet of ik voor meerdere mag spreken, maar als ik het bv over jonge bokkers heb, heb ik het niet per definitie over in leeftijd jonge bokkers, ook nieuwe bokkers vallen daar bij mij dan onder. en ik kan me zeer goed voorstellen , dat de oude garde, de groep van toen, het erg fijn vind om een plek te hebben, wat stabiel blijft, nostalgie, zonder een inmenging van mensen die helemaal niet weten tegen wie ze iets zeggen of reageren als een penny of verwende puber. en ja dat voorrecht hebben ze, dat "extra"tje" hebben ze, je bent een BVT of niet, heeft niks te maken met andere iets niet gunnen, of voortrekken.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:29

Shadow0 schreef:
Nee, sorry, het lijkt me dat *iedereen* blij mag zijn dat Bart de boel in de lucht houdt. Maar ik vind niet dat mensen van voor 2003 daar meer recht op hebben dan latere gebruikers.

Ik heb het helemaal niet over recht hebben op? Het normale bokt blijft toch gewoon bestaan?
Je verdraait op deze manier mijn woorden, en dat zou nou precies één van de redenen kunnen zijn waarom het grote deel van de BvT'ers een eigen forum voor zichzelf wil hebben. Om nog maar even een voorbeeld te noemen had Bart bijvoorbeeld ook een compleet nieuw forum kunnen draaien op bijv. http://BvT.bokt.nl en het subforum van het gewone bokt weg kunnen laten. Misschien had je het dan zelfs niet eens gemerkt! Waarom dan die ophef?

nicky v.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 00:03

Vind het leuk dat er een forum voor de BvT was aangemaakt..Knipoog
Ik herkende ineens heel veel namen, en de paarden van de mensen..Tong uitsteken
Was gewoon al zo lang niet meer op bokt.nl geweest en het was echt helemaal veranderd Tong uitsteken
Leuk idee!
En nu deze regel erbij is nog beter..Tong uitsteken
Top! OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:30

Shadow0 schreef:

Van de andere kant is het prima dat er zo'n proef gehouden wordt. Het klagen over 'waarom zij wel en de jongeren niet' vind ik niet echt terecht - maar het doet me erg denken aan de discussies over de subfora, dat werd ook aan alle kanten als oneerlijk gezien. Eerst was het niet goed dat de Tinkers wel een subforum kregen en de Noordafghaanse bospony niet. En toen was het niet goed dat de Noordafghaanse bospony ook een subforum aan zou mogen vragen! Rolleyes Kortom, het is niet goed of het deugt niet. (En de Noordafghaanse bospony is nog steeds vrij zeldzaam.)

Maar dat is ook logisch, want het ging om de Noordghaneese bospony en die komt veel voor in Noord Ghana Knipoog alleen zitten daar niet zoveel bokkers

Overigens ben ik ook erg benieuwd hoe dit experiment gaat bevallen; ik ben zelf BvT-er, maar merk dat ik mijn eigen plekje niet zozeer daar heb gevonden. Het is wel leuk om af en toe bij te lezen, maar ook TOEN was bokt al behoorlijk divers Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:47

Ja, stik, ik dacht al, het was een Afrikaanse pony en Afghanistan ligt helemaal niet in Afrika. Maar ja, zul je net zien, zijn alle topics over die bospony net even niet zo actief! Haha!

Sypheron: als jij zegt dat de nieuwe bokkers blij mogen zijn dat ze uberhaupt mogen posten, krijg ik toch de voorzichtige indruk dat jij vindt dat de oudere bokkers meer rechten hebben.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:54

ik zie mezelf helemaal niet als bvt maar het is wel zo dat ik méér heb met bvt dan met mensen die zich dit jaar pas geregistreerd hebben (bij wijze van spreken).

Op dat punt is het wel jammer dat ik nét buiten de boot val maar ja.... zoals ik al eerder zei: je moet ergens de grens trekken.

Ook ik heb mezelf te laat geregistreerd, had al ruim een jaar voor registratie hier zitten neuzen maar goed, dat telt niet Haha!

jaloers? zeker niet... tis meer een "jammer dan" gevoel, zeker omdat ik qua raakvlakken meer bij bvt "hoor" Knipoog

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:31

Ik vind het gewoon echt grote onzin.
Wees gewoon redelijk. Of géén sub (of besloten) forums. Of gewoon allemaal.
Dan heb je ook geen gezeur of gezeik. En is iedereen tevreden.

Maargoed. Dit is niet mijn forum, dit is Bart zijn forum. Bart mag doen wat -ie wil.
Ik vind het prima. Maar laat wel mijn mening weten. (En als dat gelijk als jaloers of whatever gezien wordt. Zal me m'n reet roesten.)

Laten we on zijn minst redelijk blijven. En niet iedereen die na jan. 2003 is gekomen gelijk een "Jonkie" stempel op zijn kop te drukken.

Doe je dat wel. Dan ben je IMO niet eens een BVT stempel waard Haha!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:50

Barmat schreef:
ik zie mezelf helemaal niet als bvt maar het is wel zo dat ik méér heb met bvt dan met mensen die zich dit jaar pas geregistreerd hebben (bij wijze van spreken).

Op dat punt is het wel jammer dat ik nét buiten de boot val maar ja.... zoals ik al eerder zei: je moet ergens de grens trekken.

Ook ik heb mezelf te laat geregistreerd, had al ruim een jaar voor registratie hier zitten neuzen maar goed, dat telt niet Haha!

jaloers? zeker niet... tis meer een "jammer dan" gevoel, zeker omdat ik qua raakvlakken meer bij bvt "hoor" Knipoog

hier ben ik het helemaal mee eens. Ik val ook net buiten de boot. Ben ook niet jaloers, maar beetje jammer vind ik het wel. Ik las toch regelematig het BvT sub-forum.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:36

Mag ik reageren? (ik doe het toch...)

Ik heb nooit gereageerd bij BVT, maar eigenlijk vond ik het wel leuk om af en toe mee te lezen. Ik ben geen BVT, voel me niet eens BVT en ik hoor er ook niet bij. Toch, tja. Ik mistte het even in m'n lijst. Gewoon even kijken of er mensen zijn die ik ook 'ken' en even een beetje meelezen met 'jullie' discussies.

Ik snap het wel heel goed, want ik zag zelf ook wel dat er veel gereageerd werd door bokkers, die absoluut niet bij de bokkers van toen hoorde. Jammer, ja dat wel Ja

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:41

Zucht....
als we de boel nou eens omdraaiden en de rest van bokt afsloten voor de BvT??? Zou een hoop gezeur schelen.
9 van de 10 keer hoor ik niets dan gezeur over bokt van de BvT, hoe ze zich irriteren aan allerlei topics enz.,
Klik ze dan niet aan, negeer het!
Ik hoef de slaapkamer avontuurtjes van mieppie en flippie ook niet te lezen dus ik klik dat soort topics niet aan, werkt prima moet ik zeggen.
Als je wilt weten hoe het met iemand gaat, gebruik de pb knop.
Waarom is hier een besloten topic voor nodig???

Vind verder in dit topic dat een paar BvT zéér respectloos overkomen en zich nogal verheven voelen boven de rest van het gewone 'klootjesvolk'.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:20

Kijk en dát bedoel ik dus ...... OK dan!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:04

Veel plezier in het BVT topic..... Haha!

Ik kan me als later aangemeld bokter goed vinden in de meningen van de "oude garde".
Bokt is ernorm gegroeid en groeit nog steeds, vind dus ook dat mensen die graag met elkaar willen praten over het ervoor, gewoon moeten kunnen doen...

Snap ook niet dat er zo'n ophef over gemaakt word, laat iedereen lekker lezen wat hij of zij wil lezen en antwoorden waar ze dat willen, en omdat "wij" als latere bokkers niet meer mee kunnen lezen met de mensen vand de eerste (hoeveel is het eigenlijk) 2 jaar, nou ja dan toch niet??

Als ik zou willen weten hoe het met 1 van de bvt-ers is pb ik toch gewoon....snap niet wat hier zo lastig aan is....

Voel mezelf ook niet als "jong" bokt-lid want ben al mijn puberteit lang voorbij, reageer ook alleen op topics die ik leuk vind, of waar ik eens ongezout mijn mening kan geven......
Waarom is dat zo moeilijk voor anderen??

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:44

Shadow0 schreef:
Sypheron: als jij zegt dat de nieuwe bokkers blij mogen zijn dat ze uberhaupt mogen posten, krijg ik toch de voorzichtige indruk dat jij vindt dat de oudere bokkers meer rechten hebben.

En ik krijg de indruk dat jij er heil in zoekt om iedereens woorden te verdraaien. Lees ze nou eens zoals ze er staan. Zoals ik al zeg, dit is "liefdadigheidswerk". Bart had ten alle tijden er voor kunnen kiezen het forum dicht te gooien. Iemand anders had er ook voor kunnen kiezen een ander forum te openen voor BvT'ers en je er daar ook niet toe te laten. In plaats daarvan heeft Bart een apart forum geopend. So what?!