enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:01

Bedoelen diegenen die vinden dat het not done is dat iemand zich zo uitlaat, dan eigenlijk moet aftreden? Want we kunnen lang en breed praten. Ik vind het not done om info zo op het net te pleuren.
Je schaadt jezelf er meer mee dan dat je denkt.

Ik zou het afschuwelijk vinden als er over mij in mijn ogen vervelende dingen geschreven zijn en deze door een ander over een wereldwijd netwerk gepleurd werd, lauter en alleen om aan te tonen dat een ander niet professioneel bezig is door zo over mij te spreken. Ik ken er genoeg die over mij roddelen en in mijn postzegel leuk en aardig doen.

Ik zal dan wel niet alles gelezen hebben, maar wat ik gelezen heb, zetten ze zichzelf nu te kakken, en om nou te denken, goh shocking??

Dan nog te bedenken dat de betrokken personen elkaar in de privesfeer kennen en er al eerder iets is ontstaan.

Maar als deze rel gesust moet worden, lijkt het mij politiek wel zo correct als het modteam met elkaar beslist dat betrokken mods aftreden. Lijkt mij voor de geloofwaardigheid wel zo fair. Genoeg "grote' mannen die om een discretieprobleem hun functie hebben moeten neerleggen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:35

Ik ben het niet met je eens Russel ,Anja ken ik juist als een fijne trouwe mod.Je kan nog zo'n norm neerzetten dat je iets niet op het net mag pleuren maar wat er op fokt te lezen is zou dan wel kunnen?
Over roddelen en kwaadspreken over een ander ........Dat verdient geen schoonheidsprijs. naam en toenaam benoemd How low can you go.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:50

Sundancer schreef:
Als het via PB ok, het gaat dan tussen 2 mensen. Maar dit krijgen alle moderators te zien. Voordat Bart weer begint over campagnes..... Dit is geen campagne. Op Fokt hebben wij geen geheimen, daar staat alles open en bloot. Dan kunnen de gebruikers zich verdedigen als er over hun wordt gepraat.... En dan kan het misverstand uit de wereld worden geholpen.

Het enige nadeel van Fokt is dat je alleen maar kan kiezen tussen HK-topics waarin het na de eerste pagina alleen nog maar over bokt gaat en hoe slecht het daar geregeld is. RT/FA/HAW-topics waar het na de eerste pagina alleen nog maar over het verschil tussen de shagya en de EV gaat en sinds kort een paar pc-topics waar je kan vragen hoe je aan een nieuw IP-adres komt Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:53

Karl66 schreef:
Sundancer schreef:
Als het via PB ok, het gaat dan tussen 2 mensen. Maar dit krijgen alle moderators te zien. Voordat Bart weer begint over campagnes..... Dit is geen campagne. Op Fokt hebben wij geen geheimen, daar staat alles open en bloot. Dan kunnen de gebruikers zich verdedigen als er over hun wordt gepraat.... En dan kan het misverstand uit de wereld worden geholpen.

Het enige nadeel van Fokt is dat je alleen maar kan kiezen tussen HK-topics waarin het na de eerste pagina alleen nog maar over bokt gaat en hoe slecht het daar geregeld is. RT/FA/HAW-topics waar het na de eerste pagina alleen nog maar over het verschil tussen de shagya en de EV gaat en sinds kort een paar pc-topics waar je kan vragen hoe je aan een nieuw IP-adres komt Haha!

Nou Karl66 dan heb jij waarschijnlijk een bril nodig, er word over alle soorten paarden gepraat...van welshjes tot en met shires, om het maar zo ff te noemen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:24

Tony, ik geef toe dat ik overdrijf, maar je kan moeilijk ontkennen dat veel topics gigantisch off topic gaan. Persoonlijk ben ik niet zo geïnteresseerd in immerdurende discussie tussen Suzy/Ketelhaven/Heidi/Ungarn en Anna. Ik vind daardoor de interessante topics al snel weer oninteressant worden.

Maar dat is volledig off topic Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:47

Overigens is dat ook het mooie: de mensen die het met het beleid niet eens zijn, hebben de mogelijkheid om ergens anders heen te gaan waar het hun meer aanspreekt. Het is alleen maar goed dat er keuze is - en ik denk dat het ook goed is dat die in stand gehouden wordt.
Als je vindt dat mensen zich moeten kunnen verdedigen in open en ongemodde discussies, dan is de ene plek passender. Als je akkoord gaat met modereren, dan blijf je hier. Sommigen doen het allebei. Lijken me allemaal prima keuzes. Waarom zou je beide zaken gelijk willen trekken? En als ik mij gekwetst zou voelen door bepaalde uitgelekte opmerkingen, en ik heb geen vertrouwen in de gang van zaken - dan zoek ik wat anders. Waarom zou ik tijd en energie steken in iets wat zo overduidelijk anders is dan ik wil? Zo zal ik me ook nooit aanmelden bij de EO en eisen dat ze hun religie laten varen, en ga ik ook niet proberen om de KNHS de springsport te laten afschaffen alleen omdat ik geen lef genoeg heb om meer dan een cm of 70 te springen: dan zoek ik gewoon een andere weg, die me beter ligt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:50

Of je kan proberen op een fatsoenlijke manier uit te leggen waarom je het niet eens bent met het beleid en dan voorstellen hoe het beter zou kunnen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:55

jaantsje schreef:
Wat ook al eens eerder is gezegt, laat bokt bij bokt en ga niet verwijzen naar een ander forum.

Wat op een ander forum gebeurt hoef je hier niet te behandelen.
Ieder is vrij waar hij of zij wil posten, daar hoef je geen oordeel over te vellen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:24

jeanie schreef:
Ik ben het niet met je eens Russel ,Anja ken ik juist als een fijne trouwe mod.Je kan nog zo'n norm neerzetten dat je iets niet op het net mag pleuren maar wat er op fokt te lezen is zou dan wel kunnen?

Het gaat en ging niet over fokt... Wow!

ShadowO schreef:
Als je akkoord gaat met modereren, dan blijf je hier.

Het gaat niet over het modereren maar over de moddies, over hoe zij spreken/schrijven over de users..
of over het feit dat er op bokt moddies zijn, maar hoe ze achter de schermen kleppen over users.

Je kunt je nl afvragen hoeveel waarde de aardige woorden nog hebben... maar je kunt je ook afvragen of alle bans wel zo terecht waren als de moddies elkaar op zitten te juinen op MP

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:28

users kleppen ook achter de schermen over de mods....... althans IK wel Haha!

overigens ben ik het wel helemaal met je eens dat ze elkaar niet op moeten jutten..... maargoed daar zullen enkele mods vatbaar voor zijn, er zitten er ook tussen die zich distancieren van dat soort dingen.......... en het is een MOD TEAM, ik dacht altijd dat bans, ow's in het TEAM werden gegooid Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:41

Mijn ervaring uit de praktijk is dat het opnaaien juist wel meevalt. En als die moddies zich wel laten opnaaien, dan merk je dat echt wel in de manier van reageren tegen de users.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 01:15

en helaas heb ik andere ervaring Haha!
Ik heb pb's van mods (gehad) daar lusten de honden geen brood van....
en mischien zit 'm daar het verschil.
Het is, vind ik, zeer bizar als ik iemand een email stuur het binnen een week door het modteam besproken wordt... (als je het dan al hebt over een leven naast bokt ed)

En ja ik stuur ook wel eens een pb waar ik niet al te vriendelijk ben over een user of mod, echter sta ik wel voor 100 % achter hetgeen ik geschreven heb en ga niet wazige excuses schrijven en/of zoeken ... ... en nee ik ben geen heilig boontje, maar wel eerlijk

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 04:27

Na dit hele topic doorgelezen te hebben maar eens op zoek gegaan naar de screenshots.

Ben werkelijk enorm verbaasd. Is dit echt alles?
Maken mensen zich zo druk om deze paar regels????
Ik had toch heel wat ergers verwacht na het lezen van dit topic.

Ik moet wel heel veel moeite doen om hier iets zwaar beledigends uit te halen.

Waarschijnlijk zit ik enorm gestoord in elkaar maar ik kon er zelfs wel om lachen en ja dat had ik ook gekund als het over mijzelf was gegaan Haha!
Een hele nette manier van stoom afblazen, dat heb ik vaak zat erger meegemaakt.

Kan er niet overuit dat dit al die ophef heeft veroorzaakt.

Anya, netjes van je dat je jouw kant hebt belicht. Wat mij betreft had het niet gehoeven, die kant zag ik zelf al tijdens het doorlezen van die paar regels.

Jammer dat het nodig is omdat sommige mensen hier een enorm drama over maken.

Jammer ook dat sommige mensen blijkbaar zo onzeker zijn dat ze de moeite doen om een forum te hacken om te zien wat een ander over hun schrijft.
Voordat soort mensen heb ik maar een advies: Get a life. Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 05:53

Ben het helemaal met ThePast03 eens. Dit is echt een zielige vertoning om zo'n heisa te gaan maken vanwege een paar screenshots. Volgens mij is dit meer om te zieken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:46

Ligt er ook een beetje waar je eigen normen en waarden liggen, en zo wordt er een grens bepaalt wat jij toelaatbaar en/of normaal vind en wat ik als normaal beschouw... (kan natuurlijk met mijn eigen ervaringen te maken hebben Haha! )

ThePast03 schreef:
Jammer ook dat sommige mensen blijkbaar zo onzeker zijn dat ze de moeite doen om een forum te hacken om te zien wat een ander over hun schrijft.

Als je sommige reacties van mods niet begrijpt, en je er geen uitleg overkrijgt, kan het wel heel leerzaam zijn Ja en zeer zeker een hoop duidelijk maken...

en ik val in herhaling: stoom af blazen en iemand sexuele geaardheid bespreken?!?!?!? stoomafblazen en iemand in het belachelijke trekken vanwege zijn/haar kledingmerk keuze ?!?!?!?!? en dan objectief willen zijn? Nee, dat kan ik dus niet rijmen... ... ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:01

Sorry, maar vind het raar dat jullie zon forum hebben, waar gebruikers niet op kunnen en waar jullie mensen belachelijk maken. Ik vind wat samzz heeft gedaan op zich goed, nu weten de gebruikers wat er nou precies op het mod-forum gedaan wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:03

Rolleyes ieder normaal messageboard/forum heeft een modforum, daar is echt niets raars aan..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:04

Inderdaad, anders zou ik wel eens willen zien hoeveel kritiek er dan gaat komen, als de mods niets meer onder elkaar kunnen bespreken en er geen beslissingen meer genomen worden door het team...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:05

Gut niels, dat is nou ook weer niet de intentie van het modforum om gebruikers belachelijk te maken. Er wordt daar ook gediscussieerd en men gaat daar ook soms over de schreef. ik vind persoonlijk dat daar commentaar op mag komen, maar doe nou niet net alsof er alleen maar geroddeld en afgezeken wordt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:07

Ik denk ook dat wat er gezegd geweest is, niet als voorbeeld gebruikt moet worden voor heel MP. Als er echt zoveel geroddeld werd, waarom was dit dan alles wat er getoond werd? Als er meer was, hadden we dan niet meer gezien? Ik vind het dan juist knap van de mods dat ze zo weinig kritiek geven op het persoonlijke leven van gebruikers...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:09

Dat zullen we nooit weten tieneke, dan moet het modforum eerst openbaar worden. Dit ging de hackers persoonlijk aan, dus hebben ze dit gekwoot, voor veel meer zullen ze ook geen tijd gehad hebben Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:09

Maar kunnen we misschien ook de mogelijkheid openhouden dat er niks meer was?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:10

Nou, dat zou wel heel naief zijn ben ik bang. Vergeet niet dat er in het verleden net zo'n soort rel geweest is, en dat toen dezelfe beerput opengetrokken werd......

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:12

Iemand is voor mij onschuldig tot het tegendeel hard bewezen is Knipoog

En verder ga ik met ThePast03 mee, hierboven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:15

het tegendeel is voor mij bewezen door de screenshots. Of denk je dat ze die gefotosjopt hebben? Ik ben er van overtuigd dat dit het topje van de ijsberg is.