xyzutu2 schreef:Kunnen we anders niet zo'n (door Fitzroy aangehaalde) gedragsprofiel opstellen waar elke poster in dit forum (BvT) zich moet houden, en dan aan wangedrag meteen de sanctie van dit forum op slot voor die persoon koppelen? Dan kan iedereen meedoen zolang ze zich maar gedragen (ook de jaargang 2001 mag dus niet ongestraft de beest uithangen ) en zorgen we onderling gewoon voor een strenge sociale controle en TeM-beleid.
Ik zou dan voorstellen om ook niet met een waarschuwingssysteem te werken waarin je je X keer mag misdragen voordat je een keer een uurtje van dit subforum geband wordt, maar gewoon lik op stuk: Een keer schelden, persoonlijke vetes opstarten, discussies laten escaleren, lasteren of ruzie zoeken en dit subforum wordt voor jou ontoegankelijk gemaakt. Bokt van 2001 was ook geen groep engeltjes, daar was een erg streng ban-beleid actief dat gecombineerd werd met een grote sociale controle waardoor relschoppers gewoon al snel de deur werden gewezen. Dat werd dan weer door sommigen aangeduid als een politiestaat en discrimineren van personen met een andere mening, maar er zijn nog meer dan genoeg exotische meningen over. Het is alleen zo dat mensen die hun mening niet op een zinnige manier met anderen kunnen bespreken niet gewenst zijn en dus meteen verwijderd worden. Dat vind ik stukken beter dan het halfslachtige gedoe van waarschuwingen, kleine bannetjes, grotere bannetjes enz.. Dat je je gewoon gedraagt is toch wel het minste wat anderen van je moeten kunnen verwachten op een forum. Dus dat 'Bokt van Toen' dan niet voor een select groepje deelnemers staat, maar voor een groep deelnemers die zich aan een bepaalde gedragscode wil houden die vroeger strenger gehandhaafd werd. Of open zo'n forum met strengere sociale controle en een goede gedragscode naast een apart jaargangforum, dan is iedereen tevreden. Waarbij voor beide fora dan geldt: gedraag je of je ligt er echt meteen en definitief uit.
En moet dat forum dan zichtbaar of onzichtbaar (besloten zijn)?
Als het namelijk niet zichtbaar is, lijkt het me voor nieuwe, volwassenen niet echt aantrekkelijk om zich te registreren voor bokt, wanneer je een bepaald soort reacties alleen maar tegenkomt.
Het idee vind ik op zich niet zo'n verkeerde.