Onterechte UN voor Sonja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:16

Richtje schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens
*zie trouwens net dat we ook op dezelfde dag geregistreerd zijn*

Huh?

Citaat:
Alles over Richtje

Echte naam:

Citaat:
Alles over DePennyBitch

Echte naam: Barbara Mulder

Maar goed, ontopic..

Het probleem ligt em denk ik in het feit dat Bart de nieuwe gebruikers wil beschermen en daarin nogal doorslaat.
Bij een te hoog oplopende discussie tussen een 'oude' bokker en een nieuwe bokker, wordt van de oude bokker verwacht dat hij/zij zich inhoudt, terwijl de nieuwe gebruiker zijn gang kan gaan. Misschien een milde waarschuwing, maar lang niet zo streng bestraft als de oude gebruiker.
Laatst bijgewerkt door lies op 20-08-04 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:19

runningkawa schreef:
Maar het is helemaal niet zo dat sommige bokkers alles kunnen zeggen
Dat is jouw gevoel erover, maar ik kan genoeg voorbeelden dat dat niet zo is.
En omdat het iets is wat je ergert, let je erop en zie je het.
Maar gebeurt het niet, zie je het ook niet.
Zo werkt dat met alles.

En slijmen, nee dat zie ik niet veel
Een mening delen, ja dat wel.
ant je hebt altijd mensen met dezelfde ideen, dat is buiten de paardensport om toch ook?

Er is niks mis mee met een mening delen, tuurlijk niet. Maar ik krijg soms het idee dat bepaalde bokkers alleen maar reageren omdat ze dan weer een post op hun naam erbij kunnen zetten! Tja, zo kom ik ook aan 5000 posts in een half jaar Tong uitsteken

Als iemand een mening of advies geeft, en er staan dan -tig reacties die allemaal het volgende zijn (in willekeurige volgorde)

- mee eens
- helemaal eens met .... (naam bokker)
- OK dan!
-
- niks aan toe te voegen
- zeker

Tja, dan zie ik die toegevoegde waarde niet echt. Als ik een topic zie en daar staat precies hetzelfde als ik zou willen zeggen in een reactie, dan reageer ik al niet meer, tenzij ik zelf nog iets heb toe te voegen.

En.... en daar blijf ik bij.... bepaalde bokkers hebben gewoon een positie op bokt dat heel veel mensen denken "daar moet ik niet tegenin gaan, want die vind iedereen leuk". En zo werkt dat niet natuurlijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:19

lies schreef:
Maar goed, ontopic..

Het probleem ligt em denk ik in het feit dat Bart de nieuwe gebruikers wil beschermen en daarin nogal doorslaat.
Bij een te hoog oplopende discussie tussen een 'oude' bokker en een nieuwe bokker, wordt van de oude bokker verwacht dat hij/zij zich inhoudt, terwijl de nieuwe gebruiker zijn gang kan gaan. Misschien een milde waarschuwing, maar lang niet zo streng bestraft als de nieuwe gebruiker.

tis wel dezelfde dag... alleen een ander jaar Knipoog *LOL* Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:21

DePennyBitch schreef:
tis wel dezelfde dag... alleen een ander jaar Knipoog *LOL* Haha!

Ook niet hoor Haha!
25 en 29 vallen bij mij niet op dezelfde dag Clown

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:21

Ik als 'nieuwe' bokker kan mij net zo goed ergeren aan dooie-konijnen-topics en BrEeZaHsletjes als de Oldskoolgang Tong uitsteken . De stormloop van jong grut maakt dat ik me zelfs af en toe 'oud' begin te voelen... Die topics vermijd ik dus gewoon. Verder ben ik het wel met xtwisterx eens, de tijd terugdraaien kan niet meer, dus leer ermee leven of kom niet meer op Bokt. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het af en toe leuk is om te mijmeren over wat eens was.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:24

lies schreef:
Ook niet hoor Haha!
25 en 29 vallen bij mij niet op dezelfde dag Clown

OW!! ik ben gewoon TE blonT denk ik Blond Koe Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:25

Justy schreef:
Ik als 'nieuwe' bokker kan mij net zo goed ergeren aan dooie-konijnen-topics en BrEeZaHsletjes als de Oldskoolgang Tong uitsteken . De stormloop van jong grut maakt dat ik me zelfs af en toe 'oud' begin te voelen... Die topics vermijd ik dus gewoon. Verder ben ik het wel met xtwisterx eens, de tijd terugdraaien kan niet meer, dus leer ermee leven of kom niet meer op Bokt. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het af en toe leuk is om te mijmeren over wat eens was.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het eens ben. Ik voel me met mijn 30 jaren soms een oude doos Knipoog

Ach ja, eens komt de dag dat je verdreven wordt door de jonge garde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:25

Dat heeft ook geen toegevoegde waarde, maar dat zal altijd blijven gebeuren.
op zo'n topic reageer ik ook niet. Behalve als ik idd denk wat extra toe te voegen.

Verder geloof ik niet dat er bokkers zijn die niet durven reageren.
dat zou in het echt misschien zo zijn, maar op bokt, waar 200 km tussen 1 pc en de andere zit, nee, daar geloof ik niet in.

ik denk zeker wel dat er bokkers zijn die bekend staan dat ze ergens wat vanaf weten.
En dat hebben ze niet gekregen door zich zomaar aan te melden, maar door veel nuttige tips of opmerkingen te hebben gegeven.
Vaak in het verleden meer dan nu, daar ben ik het wel mee eens.
En daar zal vaker gezegt worden daar ben ik het mee eens, maar niet omdat ze niet anders durven, maar omdat ze die mening delen.

daar kun je het dan wel of niet over eens zijn en is het het laatste kun je daar over discusieren in betrefende topic Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:52

er zit ook een slotje op "flexen: zin of onzin?"

Daar is geen onvertogen woord gevallen, maar Jantina moet het nog lezen, dus ze kan het nog terugdraaien.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:53

Toch wordt naar mijn idee ook het discussieren anders. Ik reageer ook al veel minder.
Maar de UN voor Sonja, het moet niet gekker worden.
Als dát al UN-waardig is dan ken ik zat 'bekendere' bokkers die dat al 100 x hadden moeten krijgen Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:54

wat ik wel raar vind
start je een discusie op, en er zijn 2 partijen die gelijk willen halen, komt wat heftigere,maar blijft binnen te perken
Hop,slotje erop

het sekstopic, telt boven de 200 pagina's, sommige dingen zijn nu niet echt met de regels, en dat mag openblijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:55

hmm... wat moet ik zeggen, ik ben als 10 jarige op bokt gekomen, nu dus 12 jaar....

En tja, toen ik er een jaar geleden op kwam vond ik alles wel leuker!Ik plaatste niet heel veel maar ik leesde wel best veel en er werden best goede adviezen gegeven die ik graag las....

Tegenwoordig is dat een stuk minder, maar goed wat kan ik daarvan zeggen als ik soms even erg was, en nog steeds ben als al die andere PT-tjes Lachen

Ik heb lang (en nu nog vaak) MSN-taal gebruikt(omdat ik het gewend was, maar altijd geprobeert het zo min mogelijk te gebruiken) daarnaast ben ik slecht in spelling, en heb ik het geduld niet mijn berichtjes na te lezen op spellingsfouten

het waren geen berichtjes van

HaLlO hO3 iSSIe hier MEt mij ALLEs gOewD...Ik SeLLuf Heb EeN sUpERlIIeV paaRdjuH eN Hij iS SuPaH mOj

maar woodjes als toG okej en ff die ik gewoon onbewust gebruik

Dus ik kan me voorstellen dat mensen zich behoorlijk aan mijn ergeren.
in het begin toen ik hier kwam was ik ook een stuk meer penny, maar in der loop van tijd heb ik wel een beetje gemerkt wat ik vooral niet moet doen....En dat probeer ik ook zo min mogelijk te doen

En als mensen zich aan mij ergeren stuur een PB of iets, of zet het in het topic neer, want ik wil echt niet dat mensen door o.a mij van bokt gaan.Dan probeer ik er zelf ook wat aan te doen Lachen[/i]

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:03

DePennyBitch schreef:
OW!! ik ben gewoon TE blonT denk ik Blond Koe Clown

Om het maar helemaal niet over mij te hebben Bloos! Ik heb wel heel scheef gekeken.....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:05

Ehmmm... naast het feit dat ik dit echt grote onzin vind... wat is een UN? ik bedoel.. waar staan die letters voor? Verward

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:05

@Menino OK dan!

Wat betreft dat sommige meer kunnen zeggen dan anderen.... dat weet ik niet... ik ben er wel van overtuigd dat sommige veel minder commentaar krijgen op daden of foto's dan andere bokkers.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:07

snowdon"]
Ehmmm... naast het feit dat ik dit echt grote onzin vind... wat is een UN? ik bedoel.. waar staan die letters voor? Verward
[/quote]

[quote="Handleiding van Bokt schreef:
Ik heb een UserNote (UN) ontvangen. Wat is dat?
Een UN wordt verstuurd om je te laten weten dat je op Bokt.nl iets hebt gedaan wat niet de bedoeling is. UN's zijn bedoeld om je attent te maken op je postgedrag en dat gedrag te veranderen. UN's worden opgeslagen en zijn op die manier door iedere beheerder of moderator te zien. Een UN krijg je via e-mail, maar is eigenlijk niets meer dan een PB die door alle moderators en beheerders te lezen is.

Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:09

Dank je xtwisterx!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:32

Tja waar ligt de grens tussen nieuwe bokker en oude bokker?

De mensen die er echt al vanaf het begin waren vallen uiteraard onder "oude bokkers" maar vanaf wanneer ben je dan een nieuwe bokker?

Ik ben zelf 8/10/2001 geregistreerd en daarvoor las ik al een tijdje mee.
Ik beschouw mezelf wel als een "oudere bokker" maar toch zijn er nog zat mensen die er al veel eerder waren dan ikzelf.

Ik plaats echter niet zoveel maar ik lees wel heel veel. Hierdoor heb ik toch het idee dat je minder bekend bent en dat je daardoor eerder wordt beschouwd als "nieuweling".

Ik moet eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig bij elke topictitel eerst kijk naar de auteur voor ik een topic open.
Als de titel wel interessant is dan lees ik ook nog wel de topics van namen die mij wat minder bekend zijn maar over het algemeen lees ik vooral de topics van de mensen die hier al wat langer rondlopen.

Of het nu aan de zomer ligt of aan de groei van bokt dat weet ik niet maar de laatste tijd ben ik steeds vlugger uitgelezen helaas.
Maar goed zoals gezegd, dat kan ook wel aan de vakantieperiode liggen.

In ieder geval top dat de UN is ingetrokken en Sonja bedankt dat je je besluit nog hebt willen toelichten.
Alhoewel ik stiekem wel hoop dat je je over een tijdje bedenkt en weer terugkomt. Knipoog

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:40

Ik zit nu nog maar een goed jaar op bokt en vind het al anders. De "echte" bokkers zijn van 2001 enzo geregistreerd, ik kan me goed voorstellen dat jullie het nu niet meer fijn vinden.

Vroeger keek ik dagelijks naar RT, nu amper een keer op de maand.
Waarom? gewoon omdat altijd dezelfde topic terugkomen.
Sticky's met 10000 topics over hetzelfde onderwerp, neen daar kijken ze niet naar.. En als je zegt, neem goed les zijn ze kwaad want je wil het niet uitleggen
Niet alleen op RT, ook andere forums.
30 topics over navelpiercings, ..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:45

Het 'nieuwe/oude' bokker verhaal moet je minder letterlijk nemen dan het er staat, iig in mijn posts. Ik heb het idee dat 9 van de 10 nieuwe aanmeldingen hele jonge meiden zijn.
Het is niet erg dat er zulke jonge meiden bij komen, maar de verhoudingen komen zo scheef te liggen.

Ik denk dat Bokt uiteindelijk zal eindigen als een pennyforum, de 'oudere' bokkers zoeken hun heil ergens anders en steeds meer penny's melden zich aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:48

DePennyBitch schreef:
Gaan slijmen bij een ander omdat je dan zelf in een goed daglicht komt te staat vind ik dan erg irritant.

Ow ja, dat herken ik zeker wel! Het eens zijn met elkaar om het maar eens te kunnen zijn. Daarbij heerst er natuurlijk een enorme angst voor een ontknoping waarbij een van de partijen gelijk blijkt te hebben en dat past gewoon niet bij de bokt-gedachte dat iedereen gelijk kan hebben op zijn manier, in zijn wereld, volgens zijn visie en dat de een zijn gelijk niet het ongelijk van een ander hoeft te betekenen. En daardoor staat bokt VOL met onzin van de bovenste plank.
DPB, ik heb hetzelfde gevoel hoor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:49

t'is nu ook niet echt aan de leeftijd, maarmeer aan gedrag
je hebt mensen van 12 jaar (zoals Menino bv) die heel volwassen zijn, geen problemen hebben omzich aan te passen, en meer luisteren dan zeggen
en je hbt mensen van 30 die een echte pennymeid zijn,
dus van leeftijd kun je ook niet echt een grens trekken vind ik...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:53

Lovely schreef:
Ow ja, dat herken ik zeker wel! Het eens zijn met elkaar om het maar eens te kunnen zijn. Daarbij heerst er natuurlijk een enorme angst voor een ontknoping waarbij een van de partijen gelijk blijkt te hebben en dat past gewoon niet bij de bokt-gedachte dat iedereen gelijk kan hebben op zijn manier, in zijn wereld, volgens zijn visie en dat de een zijn gelijk niet het ongelijk van een ander hoeft te betekenen. En daardoor staat bokt VOL met onzin van de bovenste plank.
DPB, ik heb hetzelfde gevoel hoor.

Helaas.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:01

Daar ben ik het ook mee eens lovely

maar DPB doelde erop dat als ik (of enkele andere) iets op rt zeggen
dat er bij mij vanzelf ja en amen word geroepen, dat als bv DBP hetzelfde zegt dat niet het geval is.
En dat er bv tegen mij niet tegen in gegaan word en bij haar wel

En ik denk dat dat niet komt omdat ik Rk ben en zij DPB, maar omdat ik idd al een oude bokker ben en bv op rt al heeel veel posts heb, waarbij ik ook meestal uitleg probeerde te geven waarom iets te doen (zonder gelijk te halen, want dat was dan niet aan de orde)
En dat bokkers je daar van kennen en weten dat je een klein beetje ervaring hebt en dat je het ook uit weet te leggen op schrift.
Niet omdat ze niet durven tegen me in te gaan, niet dat ze DPB niet geloven, maar ze is nu eenmaal met 3 jaar minder bokt en 10.000 minder berichten minder "bekend"
En weten ze van mij beter waarom ik iets zo zeg.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:02

Hihi, zo raar dat ik nog geen UN of whatever heb gehad. Als ik het ergens niet mee eens ben, kan ik flink naar uit de hoek komen, en dat is toch echt al een paar keer gebeurt in al die tijd dat ik op bokt kom Scheve mond

Daarnaast heb ik er soms een handje van om iets op te schrijven/uit te leggen dat door een ander compleet verkeerd opgevat word, terwijl ik het goed bedoelde. En ook daar nog niks op gehad. Haha!

Dat bokt er anders uit is gaan zien, vind ik ook wel een beetje eigenlijk. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.
Ik vraag me soms af waarom er eigenlijk op bokt een stukje is, zoals bv dat vakantie dinges. Wat moet ik daar nou weer mee Verward
Of dat verslag van de dag eigenlijk alleen voor paarden gebeurtenissen is, vind ik het niet storend als er van alles en nog wat tussen staat. Waarom zou dat apart moeten, bokt is al lang genoeg.
Wat ik ook niet snap is waarom western een eigen stekkie heeft, maar de andere takken moeten maar samen doen. Is er iets speciaals aan westerners?
Tuurlijk is het de bedoeling om iedereen te vreden te houden, maar om elk wissewasje is wel wat veel denk ik. Iedereen is anders, en iedereen houd zich toch netjes denk ik eigenlijk. Er word niet gescholden, of ruzie gemaakt, er word hooguit gekibbeld. Iemand die echt buiten het boekje gaat zie ik wat meer nut van in eigenlijk, dan gewoon een mening hebben en dan een UN ofzo.

Ach whatever ik zeg ook maar wat Tong uitsteken