Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Ik denk ook altijd dat je mening en persoon uit elkaar moet blijven houden. Ook politiek, blijf in gesprek, ook al is het fel soms.
Want aan het eind van de dag wil ik gewoon een gelukkige papa en een biertje kunnen vatten samen. Het oneens zijn met elkaar is ook een kunst denk ik
rien10 schreef:In het wolven topic zie ik geen stroming hoor.
VuurVleugels schreef:Ach Anjali hou nou toch eens op met in elk topic aanhalen dat iedereen bovenop je springt vanwege je mening. Je bent niet het slachtoffer. Mensen zeggen keer op keer (ik ook) dat het gaat om hoe je die mening overbrengt, niet om die mening zelf. Genoeg conservatieve bokkers die respectvol een discussie kunnen voeren hier.
VuurVleugels schreef:rien10 schreef:In het wolven topic zie ik geen stroming hoor.
Oef, als ik daar een bericht begon met "Maar de wolf is hier nu eenmaal want Nederland gaat niet hermetisch worden afgeschoten, laten we gaan kijken naar hoe we dit ook in de toekomst kunnen gaan managen" werd ik (voor mijn gevoel) echt gedecimeerd. Voor mij reden om geen teen meer in wolventopics te zetten!
rien10 schreef:Tekst van het bericht kopiëren en aan een Mod sturen. Gewoon even handmatig doen. Dan kan je gelijk een verhaal meezenden, wat er gebeurd is.
Ayasha schreef:Ik denk wel dat tegenstanders soms te emotioneel zijn, en dat zeg ik, als tegenstander van de wolf. Een van de redenen dat ik me niet moei in wolventopics. Ik kan niet rationeel genoeg blijven in die discussie. Mijn drang om mijn dieren te beschermen maakt me dusdanig zwart wit dat er niet echt te discussiëren valt. (waarmee ik niet bedoel dat mensen die wel rationeel kunnen blijven hun dieren niet willen beschermen voor alle duidelijkheid, enkel dat ik verblind wordt door die drang.)
DuoPenotti schreef:Telpeva
Fijn juist dat je doorgaat.
Vind discussie hierboven dus niet relevant.
Dat is nog wel een idee.
Of ipv kleuren nummers.
En dan per topic op volgorde van reactie.
Iemand die als 4 reageerde blijft in dat topic nummer 4.
Maar quotes gaan Dan vast weer niet mee. En is elk cijfer (of kleur) nog zo achterhaald.
Elisa2 schreef:pien_2010 schreef:Dat herken ik heel erg Elise, de hetze vaak tegen alternatief. Ik denk, omdat dit niet alleen op Bokt is, dat dit oa de reden is dat er teveel mensen nu wappies zijn geworden, daar ze al zolang verketterd zijn in de maatschappij (ik ben dus ook verketterd op Bokt maar ben geen wappie geworden).
Dat is best wel eenzaam daar ik mijn hele leven in principe alles alternatief doe, behalve als het echt niet anders kan (1x teken beet dus flink antibiotica en 1x als kind longontsteking met antibiotica). Tot en met mijn implantaten toe heb ik me door een deskundige die voor een tandarts jaren werkte in Nederland, mij alternatief laten begeleiden. Uiteraard wist mijn tandarts dit niet. Ik heb keurig zijn recept aangepakt en de man was zeer verbaasd en buitengewoon tevreden dat ik zo rap opknapte met zo weinig klachten.
Eens met bepaalde meningen uit de weg gaan. Dat doe ik ook.
Iemand Wappie (of schaap) noemen is natuurlijk ook gelijk veroordelen en hetgene wat iemand zegt niet serieus nemen.
In sommige gevallen begrijp ik dat, maar de term wordt heel makkelijk gebruikt om te polariseren. Iemand is een wappie of een schaap..ipv een mens met een andere mening, waar degene volledig recht op heeft.
Het is ook wat er in de politiek gebruikt wordt, zet je tegenstander weg als incapabel en dat tast dan gelijk de geloofwaardigheid van de boodschap die ze verkondigen aan.
Oftewel, het zijn echt geen volwassen manieren om respectvol te discussieren.
Telpeva schreef:Anonymiseren kan al, maar dan op verzoek. Maar dat is blijkbaar niet "genoeg". Dat bedoel ik niet in negatieve zin, maar puur om aan te geven dat sommige bokkers juist wel alles willen verwijderen. Als in, echt weg. Iig van wat ik begrijp van ze.Even lomp tussen jullie goede discussie door, ik zie meerdere praten over het verwijderen van berichten. Voor mij zou het ook prima zijn om echt oudere of niet minder relevante topics na x jaar in zijn geheel te anonimiseren. Dat je niet meer kan zien wie wat heeft gezegd, maar dat elke poster in dat topic bijvoorbeeld een kleurtje krijgt zodat je wel het topic nog na kunt lezen, maar dat niet meer te achterhalen is wie wat precies zei al die jaren geleden.
Bijvoorbeeld dit topic:
Ts = Koper
1e reageerder = Tamary
2e reageerder = Anastasia24
(en zo door)
Dat zou jaren later imo ook prima leesbaar (maar dan anoniem!) kunnen zijn door:
Ts: Anoniem Boktblauwe username
1e reageerder: Anoniem rode username
2e reageerder: Anoniem weer een andere kleur username.
En dan per topic, dus elk bericht in het topic van Koper daarin is Koper boktblauw, elk bericht van Tamary in dat topic is rood.
Ik hoop dat de omschrijving een beetje duidelijk is![]()
Maar zoiets lijkt mij 'gewoon' een stukje programmeren, dat kan in mijn beleving best geautomatiseerd worden.
Telpeva schreef:Even lomp tussen jullie goede discussie door, ik zie meerdere praten over het verwijderen van berichten. Voor mij zou het ook prima zijn om echt oudere of niet minder relevante topics na x jaar in zijn geheel te anonimiseren. Dat je niet meer kan zien wie wat heeft gezegd, maar dat elke poster in dat topic bijvoorbeeld een kleurtje krijgt zodat je wel het topic nog na kunt lezen, maar dat niet meer te achterhalen is wie wat precies zei al die jaren geleden.
Bijvoorbeeld dit topic:
Ts = Koper
1e reageerder = Tamary
2e reageerder = Anastasia24
(en zo door)
Dat zou jaren later imo ook prima leesbaar (maar dan anoniem!) kunnen zijn door:
Ts: Anoniem Boktblauwe username
1e reageerder: Anoniem rode username
2e reageerder: Anoniem weer een andere kleur username.
En dan per topic, dus elk bericht in het topic van Koper daarin is Koper boktblauw, elk bericht van Tamary in dat topic is rood.
Ik hoop dat de omschrijving een beetje duidelijk is![]()
Maar zoiets lijkt mij 'gewoon' een stukje programmeren, dat kan in mijn beleving best geautomatiseerd worden.
DuoPenotti schreef:Heb je het nu enkel over bedreigen en uitschelden via pb (wat natuurlijk not done is)? Of bedoel je dan ook pb's met persoonlijke sneren, voortvloeiend uit een topic (waarvan diegene blijkbaar zelf al heeft ingeschat dat zoiets beter niet in het topic kan worden geplaatst)?@vuurvleugels
Ooit lang geleden heb ik al gepleit voor een tem systeem op pbs.
Dat een mod in 1 klik de hele geschiedenis kan zien.
Dus wie als eerste een PD stuurde. Tot de laatste toe.
Dan is er te zien of er bedreigingen zijn. Of er gescholden word.
En ik denk dat het preventief werkt. Nu weten sommige dat ze met daar naar doen toch weg komen. Dat is dan voorbij...
Maar dan kom je idd weer uit bij de post van marjo.
Beheer doet niks...
Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was
Cambionn schreef:Wat ik me trouwens wel bedenk, als toevoeging op mijn vorige bericht. Is dat als je alle anonieme personen uit elkaar gaat houden wordt natrekken weer relatief simpel. Als je wil weten wie er achter berichten zit, hoef je maar 1 stukje verklappende tekst te vinden. Theoretisch zou je zelfs op schrijfstijl kunnen vergelijken. Nu staat er voor iedereen hetzelfde, wat dat wel moeilijker maakt.
Gebeurd misschien minder makkelijk, maar ik heb het meer dan eens zien gebeuren. En vaak heb je maar 1 gek nodig die z'n bevindingen verder versprijd.
DuoPenotti schreef:Je hebt gelijk, ik haal nu mijn reactie op Telpeva's idee en die van mij ff door elkaar. Excuus. Binnen 1 topic zal dat risico minimaal zijn.Cambionn schreef:Wat ik me trouwens wel bedenk, als toevoeging op mijn vorige bericht. Is dat als je alle anonieme personen uit elkaar gaat houden wordt natrekken weer relatief simpel. Als je wil weten wie er achter berichten zit, hoef je maar 1 stukje verklappende tekst te vinden. Theoretisch zou je zelfs op schrijfstijl kunnen vergelijken. Nu staat er voor iedereen hetzelfde, wat dat wel moeilijker maakt.
Gebeurd misschien minder makkelijk, maar ik heb het meer dan eens zien gebeuren. En vaak heb je maar 1 gek nodig die z'n bevindingen verder versprijd.
Maar je moet de bokkers dan ook niet een vast cijfer geven dat is hetzelfde als een naam
Maar per topic.
Jij reageerde (zeg maar wat)in dit topic als 10e dus je blijft in dit topic nummer 10.
In een ander topic reageerde je als 15e, dus blijf je in dat topic nummer 15.
Maar of dat technisch kan?
En dat gaat nooit gebeuren, want flarum gebeurt niet eens....