Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Volgens mij -maar verbeter me gerust- wordt er ingegrepen met slotjes. En omdat de reacties van de posters technisch gezien niet tegen de regels zijn (het is immers kritiek, maar niet op een begripvolle of aan TS aangepaste manier gegeven) hebben zij er weinig consequenties aan (tenzij ze echt persoonlijke aanvallen hebben gedaan). Toch?
En als het topic op slot gaat is TS alsnog slachtoffer, want dan krijg je dat diegene (bij herhaling daarvan) minder snel een topic durft te openen. Dat is jammer.
Ik heb de oplossingen ook niet hoor, vind het wel een interessant vraagstuk.
Mars schreef:Misschien lezen jullie andere topics maar op grof taalgebruik en iemand afbranden wordt imo best goed gemod. Als mods zich gaan bemoeien met wat je inhoudelijk mag zeggen over een foto of een onderwerp zou ik dat een slechte zaak vinden.
Wie gaat dan nog bepalen wat voor antwoorden er mogen komen?
Telpeva schreef:Ik krijg juist eerder het idee dat er tegenwoordig sneller wordt ingegrepen in topics waarin meerdere mensen hetzelfde kritiek uiten en topics erdoor ondersneeuwen, ik heb in ieder geval al vaker posts van moderators met groene balken gezien met het verzoek om niet steeds hetzelfde te willen herhalen. Dat vind ik wel al een flinke verbetering vergeleken met vroeger
IMANDRA schreef:En ah, wist ik niet. Dat is idd goed Avalanche
Zeker eens hoor. Zou ook niet goed weten hoe je het oplost, en censuur is geen oplossing, maar het is toch jammer als mensen geen topics meer durven te openen omdat ze elke keer een flinke afbrander krijgen waardoor dat topic dicht gaat? Er moet toch iets van een balans gevonden kunnen worden?
DuoPenotti schreef:Ja ik zal weinig positieve feedback kunnen geven bij een 23/7 binnen stal en 1 uur paddock van 10*10.
En dan denk ik het is geen 1980 meer zonder internet. Men weet echt wel beter.
Maar dat heeft verder weer niets te maken hoe fantastisch die van mij staan.
Maar eerlijk zou daar gewoon niets positief bij kunnen bedenken.
Zo zullen andere bokkers dat bij andere onderwerpen wel hebben.
Persoonlijk vind ik dat ook gewoon bij discussies horen.
Niet overal perse cleenex soft tissues gebruiken want stel het komt niet zo fijn over.
Dat is echt voor mij totaal iets anders dan bewust iemand neer halen. Wat ook gedaan word.
Mars schreef:Op een manegetopic mag je dus niets over het Scala zeggen, alleen ‘wat leuk’ en evt tips. Hoe ga je dat doortrekken naar de rest van bokt? Geen beginnen aan, moet je ook niet willen.
Shadow0 schreef:Het valt me op hoe vaak dit meteen naar een extreme positie getrokken wordt
Shadow0 schreef:Ik heb geen specifieke voorbeelden, maar als iemand een onderlinge proefje zonder galop rijdt bij de manege is de reactie die daarbij past bijvoorbeeld vooral 'wat leuk dat je dat gedaan hebt' en dan eventueel wat kleine tips, (en als je dat niet kunt opbrengen, zeg dan niets en klik het topic weg) in plaats van het hele Scala over iemand heen te storten met de conclusie dat het dierenmishandeling is en iemand ontzettend slecht rijdt.
DuoPenotti schreef:Sunnda
Maar wanneer is in 2022 iets niet meer beter weten?
Ja ik zal weinig positieve feedback kunnen geven bij een 23/7 binnen stal en 1 uur paddock van 10*10.
En dan denk ik het is geen 1980 meer zonder internet. Men weet echt wel beter.
Maar dat heeft verder weer niets te maken hoe fantastisch die van mij staan.
Maar eerlijk zou daar gewoon niets positief bij kunnen bedenken.
Zo zullen andere bokkers dat bij andere onderwerpen wel hebben.
Persoonlijk vind ik dat ook gewoon bij discussies horen.
Niet overal perse cleenex soft tissues gebruiken want stel het komt niet zo fijn over.
Dat is echt voor mij totaal iets anders dan bewust iemand neer halen. Wat ook gedaan word.
Mars op grof taal gebruik word idd gemod.
Maar wie taalvaardig op een slinkse manier onderuit schoffeld weer totaal niet.
Terwijl ik dat een kwalijkere manier vind van omgaan met een ander.
En dat zouden dan juist de mensen zonder labeltje zijn....
Avalanche schreef:IMANDRA schreef:En ah, wist ik niet. Dat is idd goed Avalanche
Zeker eens hoor. Zou ook niet goed weten hoe je het oplost, en censuur is geen oplossing, maar het is toch jammer als mensen geen topics meer durven te openen omdat ze elke keer een flinke afbrander krijgen waardoor dat topic dicht gaat? Er moet toch iets van een balans gevonden kunnen worden?
Nee, ik weet het ook niet, maar een lijst van approved reacties lijkt me iig niet de oplossing![]()
Anderzijds hebben sommige van die mensen ook terecht commentaar gekregen, wat ze niet leuk vonden, en wat ze voor het gemak uit het verhaal weglaten.
Avalanche schreef:Maar dit is helemaal niet extreem en ook helemaal niet in het belachelijke getrokken
Shadow0 schreef:Mars schreef:Op een manegetopic mag je dus niets over het Scala zeggen, alleen ‘wat leuk’ en evt tips. Hoe ga je dat doortrekken naar de rest van bokt? Geen beginnen aan, moet je ook niet willen.
Het valt me op hoe vaak dit meteen naar een extreme positie getrokken wordt met 'oh dus je mag helemaal niet meer...'
Zo zwartwit is het helemaal niet. Het gaat er niet om wat mag en wat niet, maar vooral ook om waar je zelf over na kunt denken. Uiteindelijk is omgaan met elkaar namelijk niet iets wat alleen door de mods gestuurd wordt maar waar je zelf ook keuzes in maakt.
Shadow0 schreef:Avalanche schreef:Maar dit is helemaal niet extreem en ook helemaal niet in het belachelijke getrokken
Nee, niet echt eigenlijk. Ik heb recent niet dat soort topics gelezen en ik krijg ook niet alles mee, maar dat soort dingen zijn beslist voorgekomen. Wel zocht ik naar een voorbeeld waar een verschil in verwachtingen vrij duidelijk was.
Mars schreef:Als je dingen in regels wilt vangen dan zal dat vrij zwart-wit zijn idd.
Citaat:De een zal het leuk vinden wat rijtechnisch commentaar te krijgen op een manege proefje en de ander denkt ‘pfff t is maar onderling en ik zit er niet op te wachten’. Dat hou je toch.
Avalanche schreef:DuoPenotti schreef:Bestaat de office versie niet meer dan?
Dan is de opmaak met minder prikkels.
Wel hoor. In je profiel, instellingen en dan naar forum instellingen gaan. Daar staat office tussen.
superpony schreef:Wat ik me nog afvraag; Is het om de mensen met een evt beperking te beschermen? Wat doe je dan tegen de pb's?
Ik wist niet dat er nog een wereld afspeelt per pb's. Zowel onderling als naar mensen waar men het niet mee eens is, maar dat gebeurt dus.
Ik heb daar geen last van, want ik neem Bokt niet persoonlijk. Maar wat als een kwetsbaar iemand nare pb's ontvangt? Wat doet dat met iemand? Hoe kan je iemand daartegen beschermen? Het kan verder gaan dan wat je in een topic leest.
DuoPenotti schreef:De gehaaide mensen waarvan verwacht word dat ze netjes op een forum mee kunnen zijn dezelfde mensen die weten hoe ze net binnen de lijntjes kleuren.
En als dan uiteindelijk iemand door emotie daarop reageert word dat verwijderd en krijgt die de spreekwoordelijk vinger tik.
Terwijl de veroorzaker in zijn knuistje zit te lachen.