Marjo schreef:Dit vind ik niet een taak van de gebruikers, maar van de moderators om in de gaten te houden.
Ik vind het niet zozeer een 'taak' als wel gewoon iets wat gebeurt als mensen samen zijn, sociaal gedrag. En daarin hoeft ook niemand dat specifiek te doen, het is gewoon iets waar je met z'n allen een beetje op let.
Citaat:
Als een bericht niet goed voelt kun je temmen. Het lijkt mij de taak van de moderators om in de gaten te houden of zij wel of niet over grenzen gaan.
Maar dan sla je over dat het dus vaak niet over individuele berichten gaat maar juist om patronen in reacties. Daarnaast vind ik niet dat de mods dat allemaal moeten gaan bepalen, maar dat het juist iets is wat je dus samen doet. De mods kunnen specifieke dingen zoals gebruikers weren of berichten weghalen, maar een beetje op elkaar letten is volgens mij iets voor ons allemaal, dat moet je niet uitbesteden aan anderen.
Citaat:
Natuurlijk begrijp ik je standpunt, maar het zoeken in berichten wordt hier niet voor gebruikt. Ik zie het vaker voorkomen dat mensen die informatie juist tegen ze gebruiken op een manier die niet netjes is.
Bedenk dan meteen dat je het vaak alleen maar ziet omdat iemand het misbruikt op die manier. Dus alle keren dat iemand door het teruglezen bv rekening houdt met iemands geschiedenis, of een gebruiker meldt bij de mods op basis van verdacht gedrag, zie je dat niet zo concreet terug terwijl het wel uitmaakt.
Citaat:
En dan vraag ik me werkelijk af welke toegevoegde waarde het heeft om die berichten terug te kunnen lezen. Zéker wanneer het gaat om HK topics etc.
Wat betreft de HK vind ik dat de berichten in elk geval enige tijd open moeten zijn om pesten en roddelen te voorkomen. Hoeft van mij zeker niet oneindig te zijn, zie ook mijn reactie iets verder omhoog, maar ik vind het deels publieke karakter van Bokt juist een belangrijke kracht. Het basisidee van een forum is juist dat je met elkaar in gesprek gaat, niet dat je je allemaal in eigen hoekjes afzondert. En het is geen chat, waar alles snel verdwijnt. Sommige van die dingen kun je niet zomaar veranderen zonder dat je de eigenschappen van Bokt als forum verandert.