Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Eh....gewoon vanaf pagina 1 reageren er mensen die wèl de prik gehaald hebben / wat te melden hebben over andermans keuze om die prik niet te halen. Dus dat hele exclusieve "oei oei kijk nu toch wat daar gebeurt" waar hier over gepraat wordt zie je gewoon niet terug.
pmarena schreef:Ongeacht over wat je mening over een onderwerp is, er worden hier nu gewoon dingen gezegd over dat andere topic die niet correct zijn. Er wordt namelijk net gedaan of dat topic uit de hand loopt terwijl het gewoon precies zoals altijd loopt
Beweren dat niemand iets gezegd zou hebben over onzinnige opmerkingen die daar geplaats worden is ook uit de duim gezogen: de middenmoot kan dan ook prima doenMaar die wordt al jaren vakkundig weggejaagd uit dergelijke topics en hebben daar vaak al geen zin meer in om iets te zeggen en dan meteen in het 1 of andere hoekje gepropt te worden. Want je bent voor of tegen, dat gezever.
Maar laten we dan zeggen dat die opmerkingen niet gaan over het daadwerkelijke topic, maar over een theoretisch topic.
Wat steeds weer terugkomt is het roepen "ieders mening mag toch gehoord worden, het is niet fair als er ergens besloten wordt dat er alleen maar ruimte is voor mening A en niet voor mening B".
En daar wordt dan mee bedoelt, dat als mening A iets "alternatiefs" betreft waarvan "bekeerders" vinden dat het allemaal kwalijke onzin is, dan mag en zal dat niet zonder (cònstant opgedrongen...) weerwoord blijven.
Begrijpelijk vanuit de visie "wij zijn de redder van de mensheid, zonder ons gaat het helemáál fout".
Maar wat je zegt dat je wilt beschermen (namelijk het zichtbaar maken van verschillende standpunten, dus ook je eigen standpunt B) slaat keer op keer juist door naar het volledig weg-bashen en dood-bashen van die topics met mening A, zoals meerdere bokkers hier ook al aangegeven hebben.
Ruimte willen voor je eigen verhaal, ten koste van andermans verhaal, is ook gewoon niet fair.
En dan kan je wel zeggen "tja die mensen met mening A kunnen toch net zo veel als wij? Hun verhaal is gewoon minder sterk" ofzo, en daar heb je in principe een punt, maar met dat constante gezever van het hele bijna professioneel aanwezige knokploegje hebben juist die gebruikers die je normaal niet vaak hoort, de nieuwe verhalen, al helemaal geen zin meer om hun verhaal te komen doen in zo'n vijandig wespennest waar ze dan direct belachelijk gemaakt worden met hun post over hun goede ervaring met middeltje zus of behandeling zo.
Is het dan fair om zo'n clubje topic na topic kapot te laten maken onder het motto van "zij moeten toch ook hun mening kunnen uiten" of zou het dan toch wel fair zijn als je op een gegeven moment een keer de rest van je gebruikers beschermt tegen zo'n extreem dominant aanwezig groepje, en wat lùcht creëert voor de rest zodat er ook eens wat andere, nieuwe mensen (zich veilig genoeg voelen) aan het woord kunnen komen?
En dan doel ik dus op topics zoals TS in de OP aanhaalt.
Is het fair om een forum te laten kapen door een soort knokploegje dat topic na topic overneemt?
Dat er voor zorgt dat topic na topic op dezelfde manier verloopt?
Krijg je dan óók niet juist een soort echokamer?
pmarena schreef:Maar misschien vind jij het al snel fakenews?
Moeten alle topics dan langs jou heen voor ze zichtbaar gemaakt worden en jij keurt goed wat de beïnvloedbare bokkertjes wel of niet mogen lezen?
Mogen er alleen dingen besproken worden waar jij achter staat?
bigone schreef:pmarena schreef:Maar misschien vind jij het al snel fakenews?
Moeten alle topics dan langs jou heen voor ze zichtbaar gemaakt worden en jij keurt goed wat de beïnvloedbare bokkertjes wel of niet mogen lezen?
Mogen er alleen dingen besproken worden waar jij achter staat?
Onzin, bewezen fake nieuws mag op gereageerd worden. Kom niet met de opmerking ja maar het is jouw ogen fake news.
Citaat:Is het dan fair om zo'n clubje topic na topic kapot te laten maken onder het motto van "zij moeten toch ook hun mening kunnen uiten" of zou het dan toch wel fair zijn als je op een gegeven moment een keer de rest van je gebruikers beschermt tegen zo'n extreem dominant aanwezig groepje, en wat lùcht creëert voor de rest zodat er ook eens wat andere, nieuwe mensen (zich veilig genoeg voelen) aan het woord kunnen komen?
En dan doel ik dus op topics zoals TS in de OP aanhaalt.
Is het fair om een forum te laten kapen door een soort knokploegje dat topic na topic overneemt?
Dat er voor zorgt dat topic na topic op dezelfde manier verloopt?
Krijg je dan óók niet juist een soort echokamer?
DuoPenotti schreef:In het begin waren aerosolen op langere afstand in slecht geventileerde ruimtes ook wel fakenieuws, Maurice de hond is wat neergesabeld er om.
En nu??
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:In het begin waren aerosolen op langere afstand in slecht geventileerde ruimtes ook wel fakenieuws, Maurice de hond is wat neergesabeld er om.
En nu??
Dat is geen fakenieuws, dat zijn hernieuwde inzichten.
Fake news is bijv.
Magneten die aan je arm blijven hangen
Giolli schreef:Op CV zijn wij met 6 moderators, dat zijn 6 vrijwilligers op een best wel heel erg druk onderdeel van Bokt. Hoe graag wij bijvoorbeeld ook zouden willen modereren op fakenews, dat is gewoon niet haalbaar.
IMANDRA schreef:Even geen tijd om uitgebreider te reageren, maar vind het nogal flauw om de mensen die misinformatie corrigeren meteen op een vervelende toon weg te zetten alsof ze zichzelf als redders zien. Kom op nou, beetje respect voor elkaar misstaat niet.
janderegelaa schreef:Ik vind eigenlijk dat zo'n topic vol met fakenews gelijk gesloten mag worden en de verspreiders ervan een ban.
luxx schreef:Giolli schreef:Op CV zijn wij met 6 moderators, dat zijn 6 vrijwilligers op een best wel heel erg druk onderdeel van Bokt. Hoe graag wij bijvoorbeeld ook zouden willen modereren op fakenews, dat is gewoon niet haalbaar.
Ik ben dat lijstje even nagelopen, die moderators, dat zijn er trouwens 7, hun recente berichten bekeken, en het leeuwendeel van deze mensen plaatst alleen gezellige berichten, er zijn er precies twee die actieve moderator berichten in hun geschiedenis hebben staan. In CV wordt dus iig niet (veel) zichtbaar gemodereerd, en dan kun je er 100 moderators opzetten maar wanneer niemand er iets doet begrijp ik wel dat je niet op fakenews kunt modereren. Misschien dat de andere moderators alleen maar onzichtbaar modden, dat er ik weet niet hoeveel pb's uitgaan op een dag of dat ze super actief zijn op het forumonderdeel voor moderators maar dat laatste heeft het forum zelf niet heel veel aan denk ik. Hoe dan ook heb ik niet het idee dat er op CV nou echt erg actief gemod wordt. Zoals ik al eerder gezegd heb denk ik dat er pas echt iemand wakker wordt wanneer er 1 of meerdere tems binnenkomen op berichten en dan komt er wel een keer een moderator kijken. Wat mij betreft hoeft niemand zich te verantwoorden en ik begrijp heel goed dat het allemaal vrijwilligers zijn hoor maar in mijn ogen mag dit op zo'n groot forum toch wel iets serieuzer aangepakt worden ofzo
rien10 schreef:Dan zijn die redders behoorlijk naïef; een Bokt bericht -of een heleboel dezelfde Bokt berichten- gaat iemand echt niet op andere gedachten brengen.
Ymor schreef:janderegelaa schreef:Ik vind eigenlijk dat zo'n topic vol met fakenews gelijk gesloten mag worden en de verspreiders ervan een ban.
Ik modereer verder niet op dit onderdeel dus heb er weinig mee van doen maar lees wel vol interesse mee in dit topic dus ik dacht ik laat ook eens iets horen. Ik pik deze quote er even uit. Fakenews modereren klinkt heel goed maar is tegelijkertijd ook heel erg lastig. Ten eerste zijn moderators geen mensen die overal kennis van hebben dus iets beoordelen en daar gedegen onderzoek naar doen is niet mogelijk. En daarnaast zien wij natuurlijk niet alles wat zich op het forum afspeelt. Er gebeurt teveel. Hoe zie jij (maar anderen die hier een mening over hebben laat het vooral weten) een mogelijkheid dit op te lossen? En gaat het dan in jullie ogen om fake nieuws op het gebied van Corona of ook ander fake news?
Hanmar schreef:Hier wil ik toch even op inhaken. Het overgrote deel van het moderatorwerk vindt plaats via de TeM-functie en via de PB. Het klopt dus inderdaad dat je dat als gebruiker niet direct terugziet in de berichtengeschiedenis. Ik vind het wel jammer dat je daaruit de conclusie trekt dat de moderators niet actief zijn. Deze groep vrijwilligers besteedt namelijk dagelijks echt een flinke hoeveelheid tijd en het komt wel een beetje vervelend over als dan aangenomen wordt dat er niets gedaan wordt of het niet serieus aangepakt wordt.
Overigens; het zijn wel degelijk 6 moderators, plus één Hoofdmoderator (ondergetekende).
luxx schreef:Hanmar schreef:Hier wil ik toch even op inhaken. Het overgrote deel van het moderatorwerk vindt plaats via de TeM-functie en via de PB. Het klopt dus inderdaad dat je dat als gebruiker niet direct terugziet in de berichtengeschiedenis. Ik vind het wel jammer dat je daaruit de conclusie trekt dat de moderators niet actief zijn. Deze groep vrijwilligers besteedt namelijk dagelijks echt een flinke hoeveelheid tijd en het komt wel een beetje vervelend over als dan aangenomen wordt dat er niets gedaan wordt of het niet serieus aangepakt wordt.
Overigens; het zijn wel degelijk 6 moderators, plus één Hoofdmoderator (ondergetekende).
Oké, nouja dat moet ik dan geloven, ik blijf het raar vinden dat je dat niet in hun berichtgeschiedenis terug ziet maar dat zal dan onterecht zijn