Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:14

NadjaNadja schreef:
Even naar aanleiding van het meten met 2 maten:

Ik ben nog niet zo heel lang moderator en ik moet eerlijk zeggen dat ik, voordat ik groen werd, bijvoorbeeld helemaal niet wist dat er verschillende tabbladen zijn met verschillende moderators. Niet alles wordt dus door dezelfde mensen afgehandeld. Het ene topic kan door andere moderators geregeld worden dan een ander topic.

Voor de mensen die daar wel bewust van zijn: hebben jullie het idee dat er vooral verschil is hoe er op verschillende tabbladen met bepaalde berichten/dingen wordt omgegaan? Of komt dit ook wel binnen 1 tabblad (en dus dezelfde moderators) voor?

Ook wel binnen 1 tabblad, het is niet zo dat het steeds andere moderators zijn. Het valt soms gewoon op dat gebruiker A precies net binnen de lijntjes blijft en dat wanneer er iemand tegen gebruiker A in gaat, er gelijk een horde andere gebruikers is die gebruiker A gaat verdedigen.

En nog over het meten met 2 maten, waarom zou die emoji met piemel als avatar niet mogen, maar de middelvinger van Ailill wel? Waar ligt het verschil?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:16

Ik heb op een topic met seksuele inhoud wel eens gereageerd.

Ik weet het exacte onderwerp niet meer, maar ik baalde dat dat topic gesloten werd, omdat de betreffende TS echt duidelijk inhoudelijke vragen had die mijns inziens ook nog belangrijk waren.
Ik meen dat dat topic toen gesloten is ivm te nieuw acc (nog geen 25 berichten) terwijl het topuc zelf inmiddels op 4 of 5 pagina's zat.
Ik heb toen zelfs gevraagd of het ooen kon blijven, desnoods met mijn naam als TS.

Volgens mij werd het toen inhoudelijk wel goedgekeurd.

Ik heb veel voor de klas gestaan (docent bio van achtergrond, momenteel niet actief voor de klas) en juist dit soort onderwerpen kunnen, mits je je aan basisfatsoen houdt, best belangrijk zijn voor veel mensen.

In mijn klassen werden de kaders en grenzen altijd eerst bepaald, en daarna kon er binnen die kaders altijd vrij veel, zolang het oprecht was.

Eigenlijk zou zoiets hier op het vlak van seksuele onderwerpen misschien ook wel kunnen.

Andere aanstootgevende dingen: om hou niet zo van provoceren om het provoceren. Of op verlekkeren op andermans leed. En extreem expliciete beelden vind ik ook niet zo passend bij bokt. (Seksueel of leed of gewoon ranzige memes)
Duidelijk racistische posts, opruiende posts, dat soort zaken.

Over de functie van mods en hun eigen zorg omtrent dieren, dat komt ook regelmatig voorbij.
Daar vind ik (ik heb de betreffende topics gevolgd) dat bokt als geheel anders had kunnen reageren. De topics zelf liepen uit de hand ook. Bij een niet groene bokker had het waarschijnlijk al eerder gesloten geweest.
Laat ik het zo zeggen, als je vrijwilliger bent bij de vogelbescherming, dan neem ik niet aan dat je ermee weg komt als je nesten gaat verstoren en daarover bericht op social media.
Als je in de modeindustrie werkt, neem ik aan dat je ook niet op het werk verschijnt in een gevlekte gescheurde en afgedragen joggingbroek met vuile plastic crocs.
Als je bij de dierenbescherming werkt, zul je ook buiten beeld gehouden worden als blijkt dat je daarnaast ook hondengevechten organiseert.
Wat bedoel ik hiermee te zeggen:
Já, wat ieder in zijn vrije tijd doet, is aan ieder voor zich.
Maar iedere organisatie heeft een bepaald plaatje wat bij die organisatie past. Vrijwilligers die daar echt extreem van afwijken, worden niet meer gevraagd, of die wordt werk achter de schermen gegeven.
Heel misschien is dat iets waar het team eens over na kan denken.
En dan gaat het uiteraard niet over kleine dingetjes.
Maar even nadenken wat je wel en niet post (ook als privé persoon) binnen deze functie is wellicht niet verkeerd.
Want de privé posts worden wél gedaan mét dat groene kleurtje in de naam...

Zo.
My two cents.

Ailill

Mondy schreef:
Mbt het lijken weg te komen. Dat zien we vaak terug komen.
Niet alles is natuurlijk terug te zijn voor andere gebruikers. Wat wij aan berichten of waarschuwingen sturen naar gebruikers is niet of pas bij een ban te zien.
Dat wil ook niet zeggen dat we alleen met waarschuwingen komen of niet proberen bij te sturen.

Dat er ogenschijnlijk niks veranderd wil niet automatisch zeggen dat er niks gebeurd is.

Lubetopic :D Wellicht zou daar de oplossing in kunnen zijn.
Nou, ik heb een paar weken/maanden(?) terug voor het eerst in hele lange tijd een OW gekregen. Wegens het plaatsen van een oneliner en GIF-afbeelding. Mocht niet onder een nieuwsbericht. Terwijl ik die, als ik het goed zeg binnen datzelfde topic en sowieso bij soortgelijke, ook voorbij zie komen van andere gebruikers, die hebben geen OW gekregen.

Ik ben het gesprek aan gegaan, maar werkelijk waar niets was mogelijk: Besluit was genomen en er was geen ruimte voor een discussie. Wel werd ik vriendelijk door verwezen naar de BC.

Anoniem

Destination schreef:
NadjaNadja schreef:
Even naar aanleiding van het meten met 2 maten:

Ik ben nog niet zo heel lang moderator en ik moet eerlijk zeggen dat ik, voordat ik groen werd, bijvoorbeeld helemaal niet wist dat er verschillende tabbladen zijn met verschillende moderators. Niet alles wordt dus door dezelfde mensen afgehandeld. Het ene topic kan door andere moderators geregeld worden dan een ander topic.

Voor de mensen die daar wel bewust van zijn: hebben jullie het idee dat er vooral verschil is hoe er op verschillende tabbladen met bepaalde berichten/dingen wordt omgegaan? Of komt dit ook wel binnen 1 tabblad (en dus dezelfde moderators) voor?

Ook wel binnen 1 tabblad, het is niet zo dat het steeds andere moderators zijn. Het valt soms gewoon op dat gebruiker A precies net binnen de lijntjes blijft en dat wanneer er iemand tegen gebruiker A in gaat, er gelijk een horde andere gebruikers is die gebruiker A gaat verdedigen.

En nog over het meten met 2 maten, waarom zou die emoji met piemel als avatar niet mogen, maar de middelvinger van Ailill wel? Waar ligt het verschil?

Daar dan de vraag over, is dat dan de moderatoren hun schuld dat gebruiker A een horde gebruikers heeft die hem/haar verdedigen? Want ik hoor vooral dat wij als groen met twee maten meten (ik noem het liever modereren OP maat, maar ik heb makkelijk praten aan de kant waar je alles wél kan zien)

En.. denk kort. De een is naakt/seks/bloot, de ander is een vinger.

De rest moet ik even teruglezen!

@Giolli, nou dat is het ook wel! Er kan een hele hoop, echt hoor, alleen is het inderdaad vaak de toon! Hoe netter, hoe beter :j Ik ben het eens dat je hele chique omschrijving in de tweede spoiler op deze manier niet op Bokt thuis hoort.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:19

[***] schreef:
Daar dan de vraag over, is dat dan de moderatoren hun schuld dat gebruiker A een horde gebruikers heeft die hem/haar verdedigen? Want ik hoor vooral dat wij als groen met twee maten meten (ik noem het liever modereren OP maat, maar ik heb makkelijk praten aan de kant waar je alles wél kan zien)

En.. denk kort. De een is naakt/seks/bloot, de ander is een vinger.

De rest moet ik even teruglezen!

Het is niet de schuld van de moderatoren, maar het kan wel een topic compleet verstoren. Iemand kan wel een ban krijgen voor het Corona-subforum, maar zo'n horde kan kennelijk wel. En iemand die de sfeer verziekt, maar steeds binnen de lijntjes blijft kan ook. Ik mis soms gewoon heel veel transparantie.

En nog heel kort, het 1 is een tekening, het ander een foto. Mag een avatar van de Hitlergroet dan ook? Dat is immers ook maar een arm met hand, geen naakt/seks/bloot.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:20

Edit.. verdikke jullie gaan te snel.. mijn reactie was als antwoord op ibbel

En toch is dat een omgekeerde wereld... we krijgen hier op ons kop dat we bepaalde mensen/acties/onderwerpen te lang laten doorgaan. Maar als het om een onderwerp gaat wat wel leuker is dan moeten we maar even door de zure appel bijten en de gebruikers die zich niet kunnen gedragen maar laten gaan.

Zo werkt het niet.
Als zo'n topic er zou komen is het simpel. Dan zijn daar regels voor om het voor iedereen een zo'n fijn mogelijk topic te houden. Voor rel/pest gedrag met bokkers die denken dat misdragen goed is om zo te testen hoe ver ze kunnen gaan is daar geen plek in.
Waarom zouden we dat überhaupt moeten willen op een forum met zoveel volwassenen. Is het echt zo gesteld dat we dat al niet meer kunnen ? Dan moet er niet geroepen worden dat er een taboe op een onderwerp zit maar dat een groep zich niet kan gedragen.
Ten nadele van de vele gebruikers die dat wel willen en kunnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:21

Giolli schreef:
Voorbeeld 2 hoort niet op Bokt thuis als het aan mij ligt:
Aanstootgevend
Even in een spoiler want niet heel chique, hoop dat mijn voorbeeld mag want ik bedoel het serieus. :)

Jouw voorbeeld doet me denken aan van Kooten en de Bie: De Bie vindt seks maar moeizaam werk voor een half theelepeltje stijfsel waarop van Kooten vertelt dat-ie iemand 100 meter ver van z'n brommer kan spuiten omdat hij z'n eten goed kauwt: "goed kauwen, dat het eten gelijkmatig in je bloed komp"
Jaren 70, Nederlandse TV. Nou vooruit, het was wél de VPRO. Dat kon tóen al gewoon op TV... :+

Ik vind jouw voorbeeld ook nog wel kunnen in zo'n afgeschermd HK-topic als je een beetje wilt geinen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:23

Aan clubjes en groepjes doe je niks, denk ik. Maar ik ben blond want ik herken dat ook niet, niet echt. Na Quera's overlijden een beetje maar dat is gelukkig bijgetrokken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Oké, met hoort niet op Bokt thuis bedoel ik misschien: hoef ik persoonlijk niet te lezen. :D

Anoniem

Sorry als ik ergens niet op reageer! Het gaat erg hard met alle reacties. Misschien zien mijn collega's zaken die ik over het hoofd zie nu.

De hele avatar discussie over welke wel en welke niet mag, kan ik nu geen antwoord op geven. Ik denk dat het ook een klein beetje fatsoen is. Natuurlijk doe je geen hitlergroet, dat kan denk ik iedereen voor zichzelf wel bedenken := Sowieso seksisme, discriminatie en racisme zijn niet toegestaan als berichten, dus ook niet als plaatje. Maar om nu elke avatar individueel hier te bespreken, dan moet ik echt even met het team aan tafel (virtueel dan) want ik kan daar geen antwoord op geven, sorry! Dat durf ik ook eerlijk toe te geven, voordat ik zeg dat een blote kont wel mag maar een decolleté niet bijvoorbeeld, want dat weet ik niet :D Zoiets heb ik in mijn modjaren nog nooit meegemaakt namelijk :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:25

[***] schreef:
Sorry als ik ergens niet op reageer! Het gaat erg hard met alle reacties. Misschien zien mijn collega's zaken die ik over het hoofd zie nu.

De hele avatar discussie over welke wel en welke niet mag, kan ik nu geen antwoord op geven. Ik denk dat het ook een klein beetje fatsoen is. Natuurlijk doe je geen hitlergroet, dat kan denk ik iedereen voor zichzelf wel bedenken := Sowieso seksisme, discriminatie en racisme zijn niet toegestaan als berichten, dus ook niet als plaatje. Maar om nu elke avatar individueel hier te bespreken, dan moet ik echt even met het team aan tafel (virtueel dan) want ik kan daar geen antwoord op geven, sorry! Dat durf ik ook eerlijk toe te geven, voordat ik zeg dat een blote kont wel mag maar een decolleté niet bijvoorbeeld, want dat weet ik niet :D Zoiets heb ik in mijn modjaren nog nooit meegemaakt namelijk :j

Ik snap oprecht niet waarom een tekening die overduidelijk nep is niet mag, maar een foto van een (neppe) non die de middelvinger opsteekt wel. Maar dat zal wel aan mij liggen dan. Ik zou beide avatars niet nemen, maar er zijn gebruikers die dat wel doen, dus wie zegt dat er geen gebruiker komt die de Hitlergroet als avatar wil? Waar trek je dan uiteindelijk de grens?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:26

Ailill schreef:
Mondy schreef:
Mbt het lijken weg te komen. Dat zien we vaak terug komen.
Niet alles is natuurlijk terug te zijn voor andere gebruikers. Wat wij aan berichten of waarschuwingen sturen naar gebruikers is niet of pas bij een ban te zien.
Dat wil ook niet zeggen dat we alleen met waarschuwingen komen of niet proberen bij te sturen.

Dat er ogenschijnlijk niks veranderd wil niet automatisch zeggen dat er niks gebeurd is.

Lubetopic :D Wellicht zou daar de oplossing in kunnen zijn.
Nou, ik heb een paar weken/maanden(?) terug voor het eerst in hele lange tijd een OW gekregen. Wegens het plaatsen van een oneliner en GIF-afbeelding. Mocht niet onder een nieuwsbericht. Terwijl ik die, als ik het goed zeg binnen datzelfde topic en sowieso bij soortgelijke, ook voorbij zie komen van andere gebruikers, die hebben geen OW gekregen.

Ik ben het gesprek aan gegaan, maar werkelijk waar niets was mogelijk: Besluit was genomen en er was geen ruimte voor een discussie. Wel werd ik vriendelijk door verwezen naar de BC.

Zonder er verder op in te gaan heb je duidelijke uitleg gekregen waarom je die kreeg. Niet omdat je een keer een gif hebt geplaatst.
Ook hierin. Wees wel volledig als je dan toch besluit iets te delen.
Je weet dat wij geen communicatie delen mbt sancties. Maar ik hou wel van eerlijkheid.

Zo spreken we ook mensen aan op fijne berichten die de in topics geven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:27

Destination schreef:
[***] schreef:

Ik snap oprecht niet waarom een tekening die overduidelijk nep is niet mag, maar een foto van een (neppe) non die de middelvinger opsteekt wel. Maar dat zal wel aan mij liggen dan. Ik zou beide avatars niet nemen, maar er zijn gebruikers die dat wel doen, dus wie zegt dat er geen gebruiker komt die de Hitlergroet als avatar wil? Waar trek je dan uiteindelijk de grens?

Ik denk dat het echt ook aan de persoon ligt.
Heb het niet specifiek over de avatar, maar stel iemand voert in een topic een prima discussie en gaat dan eens over de streep zal er vast niet veel gebeuren.

Als iemand continu de grens op zoekt en steeds aan het jennen is, dan is zoiets misschien de spreekwoordelijke druppel.

Dan kan het 2 x om een zelfde reactie gaan en bokker 1 hoort niks en bokker 2 krijgt een pb.

Mondy

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:30

Het is sowieso niet altijd makkelijk. Zo veel mensen en zo veel meningen.

We hebben iig de avatar die Marco Borsato aangaf ook achter de schermen aangeven, ik had m iig nog niet eerder gezien.

Zeker nu met deze periode. Het is soms rustig mbt tems en dan heb je de tijd om overal eens rond te kijken. En op andere momenten is het alle hens aan dek op bepaalde punten en schieten er weer andere dingen bij in.
Fijn is het niet maar we doen er zeker ons best in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:31

Avatar discussie nemen we uiteraard ook mee :j Wat mag wel, wat mag niet, moeten wij dit zelf doen, is het aan de gebruiker. Allemaal vragen die we gaan meenemen :j

In bovenste geval van Giolli, beide worden aangesproken, alleen Bokker 2 die al 10 keer over de streep is gegaan, krijgt dan een ban (want zo gaat dat, je verzamelt PB's en uiteindelijk krijg je een OW etc, staat in de help (kan het opzoeken als het nodig is) en de andere krijgt voor het allereerst te horen 'mag niet' en houdt zich eraan.

Dus het is niet zo dat 1 het zegt en die hoort nooit wat, en de andere zegt wat en die hoort het direct. Beide horen het dan (in geval van beide over de grens gaan dan he) alleen merk je bij de een niks en de andere wel.

Het ligt ook wel een beetje aan hoe de persoon zelf is, ik ben ooit aangesproken en ik vond dat best erg :o Dus ik deelde het niet (in de EA tijd nog, dus erg oud!) en sommige worden aangesproken op iets kleins en schreeuwen het van de daken hoe oneerlijk de wereld wel niet is. (Even erg overdreven)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:33

Wat is eigenlijk de termijn waarin TEMs behandeld moeten worden? Want soms tem ik op een reactie en dan krijg ik een week later reactie wanneer het helemaal niet meer belangrijk is. Ja, een gebruiker heeft dan een persoonlijke aanval gedaan, maar gaat er vervolgens nog 2 uur lang mee door zonder dat er ingegrepen wordt. Het heeft niet zo veel nut om dan een week later nog een pb te sturen dat die gebruiker dat niet meer moet doen.

Zelf dacht ik ook altijd dat ik op alle berichten moest temmen die onderdeel waren van een ruzie, maar kennelijk is 1 bericht voldoende?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:34

Ja en dan heb je dus 2 bokkers die hetzelfde doen maar de een krijgt een OW en de ander niet. Voor de rest lijkt dat dus oneerlijk, ik denk vaak dat het wel mee valt. Misschien is er wel een black list. <<)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:42

Mondy schreef:
Ailill schreef:

Zonder er verder op in te gaan heb je duidelijke uitleg gekregen waarom je die kreeg. Niet omdat je een keer een gif hebt geplaatst.
Ook hierin. Wees wel volledig als je dan toch besluit iets te delen.
Je weet dat wij geen communicatie delen mbt sancties. Maar ik hou wel van eerlijkheid.

Zo spreken we ook mensen aan op fijne berichten die de in topics geven.
Laat ik beginnen met je laatste zin, dat had ik inderdaad moeten melden (bedacht ik zelf net ook). Ik heb inderdaad weleens vanuit jou/andere mod's een positief bericht ontvangen o.b.v. mijn berichten binnen een topic. Fijn :)

Nah, er zit inderdaad wat meer achter, maar feit blijft wel dat andere mensen (aantoonbaar) niet dezelfde sanctie krijgen. Ja ik kreeg een paar keer een bericht met het verzoek het niet meer te doen. Daar werd ik me ook meer van bewust. Maar binnen dat topic was het laat/ik enthousiast en dacht niet na. Stom.

En waarom dit begon/jullie het in de gaten zijn gaan houden: Omdat er een (kleine) groep binnen een actief topic van mening was dat het storend was. Terwijl er minstens zoveel andere mensen juist aangaven het wél te kunnen waarderen. Dat laten jullie dan blijkbaar links liggen?

Ik heb de moeite nog niet genomen voor de BC, ben het nog steeds van plan. Het is namelijk best wel fors. Als ik er de komende tijd een keer niet bij na denk kan ik direct een jaar ban krijgen. Vind ik best heftig, zeker gezien de aard van mijn 'fout'. En, nogmaals, ik kan 1000% aantonen dat jullie dit beleid selectief toepassen, dus hoop een goede kans te maken bij de BC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:43

Destination schreef:
Wat is eigenlijk de termijn waarin TEMs behandeld moeten worden? Want soms tem ik op een reactie en dan krijg ik een week later reactie wanneer het helemaal niet meer belangrijk is. Ja, een gebruiker heeft dan een persoonlijke aanval gedaan, maar gaat er vervolgens nog 2 uur lang mee door zonder dat er ingegrepen wordt. Het heeft niet zo veel nut om dan een week later nog een pb te sturen dat die gebruiker dat niet meer moet doen.

Zelf dacht ik ook altijd dat ik op alle berichten moest temmen die onderdeel waren van een ruzie, maar kennelijk is 1 bericht voldoende?

Onderaan staat een hele uitleg, [FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni 2020.

Vaak gaat er eerst overleg over, PB's worden gestuurd, actie ondernomen en dan worden de tems gesloten. We proberen wel altijd eerst een reactie te geven, maar dat schiet er soms nog wel eens bij in! Vooral wanneer er hele erge rellen zijn, dan is het handiger om eerst iedereen aan te spreken en daarna pas de tems te behandelen.

1 bericht is vaak voldoende wanneer er ruzie is, mods lezen dan het topic wel in z'n geheel door om een idee te krijgen wat er aan de hand is en hoe het is begonnen en wie er aangesproken moeten worden :j
Mocht er echt een bericht zijn waarvan je denkt, nou dit kan echt niet en daar wil ik graag toelichting bij geven, dan mag je altijd meerdere berichten temmen. Maar meer temmen omdat wij het anders niet zouden zien, is niet per se nodig :j

Maar we waarderen elke tem wel! Dat moet ook even gezegd worden :j

Giolli schreef:
Ja en dan heb je dus 2 bokkers die hetzelfde doen maar de een krijgt een OW en de ander niet. Voor de rest lijkt dat dus oneerlijk, ik denk vaak dat het wel mee valt. Misschien is er wel een black list. <<)

Precies :j Alleen geen black list dan, maar wel dossier vorming :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:45

Giolli schreef:

Er is niet per se een blacklist maar als een bepaalde persoon bijvoorbeeld al meerdere sturende pb's gehad heeft en een ander een blanco 'dossier' heeft dan kan het voor de niet-groene wereld lijken alsof de een eerder een ow krijgt dan een ander voor 'hetzelfde'.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:50

Die ban is enkel voor een week, never mind :')

Overigens eens met Giolli, zo'n pilot zou best interessant kunnen zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:52

@ailill als je echt denkt dat je de dwang om geen gifjes te plaatsen niet te kunnen bedwingen hebt en daarin gelijk staat waarom dan niet de BZC toch dat bericht sturen ?
Als je wel gelijk hebt is het meteen duidelijk en zo niet dan meteen een stok achter de deur voor jezelf om er wel beter op te letten.

Want geloof het of niet. Niemand van ons vind het leuk om voor iets wat voorkomen kan worden een ban uit te moeten delen.

Mbt de meeste reacties hier. Bedabkt daarvoor ! We zijn achter de schermen aan het kijken of we ergens iets mee kunnen en hoe we er zelf in staan.
Of we iets veranderd kan worden weet ik niet maar het is fijn om op deze manier even te weten hoe en wat. Dat waardeer ik ook aan dit onderdeel.
Het begint vaak wat krachtig :D maar er is wel een goed gesprek te voeren voor het grootste deel +:)+

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:55

Het idee van een "lubetopic" is oprecht een heel goed idee. Ik denk ook dat het voor sommige mensen fijn is om dingen vanuit een relatief "anonieme" sfeer te kunnen vragen. Daarnaast hebben we een "young rider talk" onderdeel op Bokt. Waarom dan geen "18+" deel waarop dit soort dingen gevraagd kunnen worden die niet in de "actieve topic" lijst komen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:59

Come on, niet zo flauw doen. Ik benoem enkel dat het niet fijn voelt om voor zoiets een OW te krijgen. Maar goed, ik kwam er toen niet uit en nu ook niet, blijkbaar zien we het totaal anders.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 22:15

Dan toch even over dat medisch gedoe.
Vind het niet kunnen dat bij mensen die aardig in de war zijn er door bokkers diagnoses worden gegeven.
Dat is niet de plaats om diagnoses te krijgen..

Je kunt aan horen en doorsturen naar iemand die er wel toe bevoegd is..

En nogmaals aandacht vragen dmv hypochondrie mag wat mij betreft ook worden aangepakt