tmr001 schreef:Hier gaan we al - point proven - volgens sommigen is slof geen geaccepteerd hulp, voor anderen wel. @Ayasha - inderdaad, bijvoorbeeld een slof die alleen inwerkt als het paard (te) sterk wordt of z'n hals erop zet. @Elisa2 - jij wil al niks aannemen van iemand die soms met een slof rijdt, jouw goed recht maar er zijn wel degelijk gewoon goede en kundige ruiters die een slof soms als hulpmiddel gebruiken. En dit is dus een goed voorbeeld - Hier mag je dus gaan agree-en to disagree-en. Iedereen zijn eigen ziens- en werkwijze, maar je mag wel andermans trainingsmethodiek respecteren, ook al is het niet hoe jij het zou doen. Je kan hier wellicht iets van meepikken (of niet). Jouw zienswijze is niet de waarheid en soms kan een slof, mits correct gebruikt, toch echt heel nuttig zijn. (Ik rij ik er zelf overigens niet mee omdat ik mezelf niet kundig genoeg vind).
Maar hier maak je een denkfout imo, jij gaat er vanuit dat ik niks aan wil nemen van iemand die met slof rijdt en andersmans trainingsmethodiek niet respecteer.
Dat klopt niet, van mij hoor je geen commetaar in topics op slofgebruik oid..
Ik geef alleen graag rijtechnische tips door mijn achtergrond als prof ruiter en instructeur hoe het op te lossen is zonder hulpteugel want een te sterk paard oid is zo makkelijk te corrigeren als je maar weet "hoe". En die kennis heb ik, en deel ik graag met anderen omdat ik ook weet wat slechte rijderij (met of zonder hulpteugel) met een paard kan doen en ik er teveel heb moeten corrigeren.
Overigens geef ik ook alleen tips als daar om gevraagd wordt, ik dring niets op.