En tegenwoordig kan je zoveel online vinden, dan was 'vroeger' ook niet zo, dus ik begrijp best dat mensen nu dingen weg willen hebben die ze vroeger gezegd hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Dreamer schreef:Ik snap je en ben het met je eens, maar als "kind" is zo iets echt wel lastig in te schatten
En tegenwoordig kan je zoveel online vinden, dan was 'vroeger' ook niet zo, dus ik begrijp best dat mensen nu dingen weg willen hebben die ze vroeger gezegd hebben
MarcoBorsato schreef:maria1990 schreef:Het zou mij niet verbazen dat het wegfilteren van TS haar berichten niet meer helpt. Mensen herkennen haar zelfs zonder foto's te hebben gezien op straat. Ik hoop voor haar dat hier een oplossing voor gaat komen zodat ze dit achter haar kan laten.
Nouuuuu buiten bokt toch niet.
oji schreef:Ik vind het persoonlijk heel erg kwalijk dat TS, wetende dat zij een bekende bokker is, wetende dat zij herkenbaar is als fysieke persoon, hele privé zaken over andere mensen om haar heen heeft gepost (zoals diagnoses, al dan niet door een professional of psychologie van de koude grond. Situaties op de werkvloer etc) heeft geplaatst. Die mensen zijn door haar toedoen herleidbaar en hebben door haar toedoen op internet een negatief label geplakt gekregen. Dat vind ik kwalijk. Daar vind ik mag Bokt wel iets aan doen om actief de berichten te gaan verwijderen. Voor de rest denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
_Dreamer schreef:upendo schreef:Potdorie zeg. Wat een hetze lijkt het zo tegen Joolien.
Kom op, de bottom line is: ik wil al mijn berichten die mijn persoon zouden kunnen schaden verwijderd hebben.
Dát is de hoofdzaak. Volgens de AVG moet dat kunnen, of nee, je hebt er zelfs recht op!!!! En Bokt heeft daar schijt aan. Want in quotes staat informatie die eraf moet maar "wat dus niet kan".. Hoé dan?
Mag hopen dat die nieuwe ICT'er daar wel iets mee kan.
Totdat iemand hier echt een ding van gaat maken, dan hangt Bokt...
Tango1979 schreef:Ik weet niet wat sommige hier denken dat de AVG in houdt? Even kort door de bocht houdt de AVG in dat een bedrijf jouw persoonsgegevens (NAW, emailadres etc) en jouw dossiergegevens moet verwijderen als jij daarom vraagt (en alleen als ze niet gebonden zijn aan een bewaarplicht zoals banken, verzekeraars etc etc) Volgens mij staat er nergens in de AVG dat een forum alle opmerkingen die jij op een openbaar forum mikt, moet verwijderen als jij daarom vraagt.
Ik vind dat bokt mee moet werken aan verwijderen, als je zo dom bent geweest om NAW gegevens van jezelf of anderen te plaatsen. Verder vind ik het dus niet de verantwoordelijkheid van bokt en ook niet hun verantwoordelijkheid om het te faciliteren.
Eerlijk gezegd vind ik het je eigen verantwoordelijkheid om na te denken voordat je iets op Internet kwakt.
Willl65 schreef:Toch moeten zij voldoen aan de avg wetgeving
Als er een berzoek komt met de vraag inzicht te krijgen waar ts op de site staan moeten ze dat aantonen.
Daarnaast kan ts naar aanleiding daarvan een verzoek indienen wat ze verwijderd wil hebben.
Dit os vanaf mei 2018 een feit.
Er is een autoriteit die daar toezicht op dient te houden. Google maar op wetgeving avg.
Voorwaarde is wel dat de info naar ts kan leiden
zorro schreef:Daar zijn ze inderdaad wel een dagje zoet mee. En wat dat betreft snap ik het beheer, want er zit enorm veel werk in dit soort verzoeken, terwijl het beheer/bokt er eigenlijk niets voor terug krijgt. Dat vind ik nog een lastig iets.
Boras schreef:
tokedri schreef:Jolien reageert hier weinig
Iedereen heeft haar posts nog eens bekeken , lijkt me enorm aandacht vragen. Ook gezien de strekking van haar berichten.
Als ze het echt anders had gewild dan had ze haar profiel alvast geleegd enz
Lijkt me aandachttrekkerij dit
tokedri schreef:Jolien reageert hier weinig
Iedereen heeft haar posts nog eens bekeken , lijkt me enorm aandacht vragen. Ook gezien de strekking van haar berichten.
upendo schreef:tokedri schreef:Jolien reageert hier weinig
Haar profiel is al leeg.
Ik blijf erbij, wat sneu dat iedereen persoonlijk blijft aanvallen.
Willl65 schreef:tokedri schreef:Jolien reageert hier weinig
Jij bent ook niet de aardigste persoon he?