[Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 00:04

de knop is volgensmij foetsie ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 00:06

*\o/*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 00:17

Inderdaad weer weg haha

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 00:20

Was te verwachten dat de knop niet zou blijven haha

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 06:18

amado7 schreef:
Ik vind de like knop niet zo leuk eerlijk gezegd. Weg alle reacties, dan hoef je ook geen itp meer te openen, de lol is er af.

Kunnen ts trouwens zien wie er geliked heeft?

Nee konden we niet zien, weet ik toevallig omdat ik een paar ITPs heb lopen... maar de knop is weer weg inmiddels. Beter, vind ik. Juist de enthousiaste comments maken het delen waard :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:24

Als het toch een grap was en hij niet blijft vind ik het wel jammer dat we hem niet de hele dag op alle fora gehad hebben. Sarcastisch commentaar liken is veel leuker dan foto's liken :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:37

Jammer dat de knop weg is..

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:42

De knop had er gewoon nog moeten zijn. Is ergens in het databeest denk ik iets mis gegaan.

Ook op UK de like knop plaatsen is zeker het overwegen waard!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:47

Oef, echt waar?
Dan kan ik mijn foto’s voortaan beter gewoon op Facebook zetten, daar hoef je ook geen comment onder te zetten. Dat was juist het leuke van bokt :=

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:50

Het is ook niet de bedoeling dat de commentaren wegvallen, maar juist dat het voor de mensen die kijken maar geen commentaar typen makkelijker wordt om toch te laten weten dat ze het leuk vinden. Uiteraard wordt eea aangepast als blijkt dat het echt averechts werkt.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:52

Geloof er niks van :+

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:53

Op UK (/FK) zou ik hem juist niet plaatsen, dat is toch ook juist bedoelt voor tips over het werk?

Zoals lienie zegt zou ik hem dan wel weer op prijs stellen op andere fora := om bepaalde opmerkingen leuk te vinden

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:43

Ik denk wel dat het werkt. Mensen die normaal reageren waarom zouden ze daar ineens mee stoppen? En er zijn volgens mij best veel meelezers die nog wel een emoticon willen plaatsen maar nauwelijks reageren.;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:11

saskiakefie schreef:
Ik denk wel dat het werkt. Mensen die normaal reageren waarom zouden ze daar ineens mee stoppen? En er zijn volgens mij best veel meelezers die nog wel een emoticon willen plaatsen maar nauwelijks reageren.;)

Omdat een like sneller en makkelijker is ;)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:30

op het duitse haflingerforum gebruiken ze ook een like knop ;)
en idd mensen reageren dan niet echt meer op de topics

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:43

Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik plaats zelden een reactie (alleen als ik wat zinnigs te zeggen heb). Ik vond de knop wel fijn, omdat ik dan toch op een makkelijke mannier kon aangeven dat ik had gekeken en het leuk vond.

Er wordt toch al weinig gereageerd. Als TS zou ik het dan wel waarderen als ik dan iig nog enige andere feedback zou krijgen via dit systeem. Ja liever reacties, maar liever wel likes en geen/weinig reacties dan alleen geen/weinig reacties.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:47

Ik vind het echt jammer dat die like knop weg is! Ik vond m echt handig -O-

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:00

LHS_80 schreef:
amado7 schreef:
Ik vind de like knop niet zo leuk eerlijk gezegd. Weg alle reacties, dan hoef je ook geen itp meer te openen, de lol is er af.

Kunnen ts trouwens zien wie er geliked heeft?

Nee konden we niet zien, weet ik toevallig omdat ik een paar ITPs heb lopen... maar de knop is weer weg inmiddels. Beter, vind ik. Juist de enthousiaste comments maken het delen waard :j

Ik ben het hier mee eens, zo'n like vind ik zo betekennisloos (en daarbij, plagiaat van Facebook) dan vind ik een reactie toch veel meer waard. :o

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:01

Lienie_F schreef:
Als het toch een grap was en hij niet blijft vind ik het wel jammer dat we hem niet de hele dag op alle fora gehad hebben. Sarcastisch commentaar liken is veel leuker dan foto's liken :=

Dat zou dan weer wel grappig zijn, voor een dag. :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:10

Oops, dat ging niet helemaal goed. De knop kwam (iig dat was de theorie) automatisch online op 2 april maar is door een fout van mijn kant ook automatisch offline gegaan zodra het geen 2 april meer was 8)7

Wat we zien op de fotofora is dat de topics wel veel worden bekeken maar er wordt, als je het vergelijkt met een aantal jaar terug, relatief gezien minder gereageerd. Daar zijn een aantal redenen voor en een van die redenen is dat een heel groot deel van de gebruikers tegenwoordig mobiel Bokt. Mobiel type je een stuk minder snel even een reactie dan via een 'normale' computer.

In het verleden is er ook regelmatig om een like-achtige functie gevraagd door de gebruikers, samen met bovenstaande een prima aanleiding voor een experiment dus :j We gaan de komende maanden kijken hoe de functie wordt gebruikt, wat dit doet met de reacties (meer/minder/korter/inhoudelijker/etc) en na een paar maanden kijken we verder. Misschien komt de functie dan beschikbaar op meer fora, misschien stoppen we ermee. Altijd bijzonder lastig om te voorspellen hoe iets als dit uit gaat pakken. Enige manier om daar achter te komen is door te proberen.

We hopen natuurlijk dat 'meelezers' even op de Like knop duwen en dat de mensen die nu inhoudelijk commentaar of uitgebreide reacties plaatsen dat gewoon blijven doen. En het is zeker niet verboden om op Like te klikken en een reactie te plaatsen :)

Overigens zijn we serieus op zoek naar een betere naam dan 'like'. Als je merkt dat de smileys de lading niet goed dekken horen we het ook graag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:11

Dan heb ik nog wel wat verzoekjes :)
1. de boksmileys ipv de net-niet smileys
2. alleen op de beginpost, niet op reacties.

En als serieuzere naam dan 'like' is misschien 'waardeer'?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:13

Shadow0 schreef:
Dan heb ik nog wel wat verzoekjes :)
1. de boksmileys ipv de net-niet smileys
2. alleen op de beginpost, niet op reacties.

En als serieuzere naam dan 'like' is misschien 'waardeer'?

Eens!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:19

@Shadow0/Maanlicht; Warboel heeft de Bokt smileys omgebouwd naar een grotere versie, naar mijn idee lijken ze heel erg op de smileys die we hebben maar dan minder blokkerig?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:22

Dus als het geen 1 april grap is, waar is de 1 april grap? :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:23

Ik vond het winstpunten idee eigenlijk ook wel leuk en toepasselijk, al ga je er dan misschien een beetje een wedstrijdje van maken. In de sferen van wat shadow aangeeft misschien een compliment, aangezien dat naast de gewone betekenis ook een paardending is.
Het systeem van nu lijkt (vind ik) ook te veel op facebook, dat was het enige wat me een beetje tegenstond, dat het een beetje een mindere versie van was.Ik vind het wel fijn om meer dan 1 knop te hebben, zodat je bij een post die niet helemaal vrolijk oid is niet een duim of blije smiley hoeft te zetten. Maar als het knopje een neutrale waarde heeft, zou ik 1 optie ook voldoende vinden.

Daarnaast denk ik dat het voor zowel de gever als de ontvanger leuker is als het niet anoniem is, nu is het nog echt een teller en als je kan zien wie heeft geliket maakt het het toch persoonlijker.

Als laatste vond ik het juist fijn dat het ook op reacties kon, ten eerste omdat je dan als TS een reactie kan extra kan waarderen. Wat misschien ook weer helpt bij het probleem van beperkte reacties. Daarnaast heb ik de functie gisteren juist veel gebruikt in ITP topics die een soort verzamel/volg aard hebben. Zo hoefde ik niet een hele lap tekst te schrijven aan verschillende mensen, maar kon ik toch even laten weten dat de foto's gewaardeerd werden.