Wat een gezellig topic word dit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
danzzz schreef:Ik had het eerder al over conclusies trekken die je niet KAN trekken uit een post. Dit is ook zo een machtig voorbeeld. Je vermoedt precies wat, en waarom en hoe kom je daarbij?
JIJ bent nog niet zo ver dat je los kan laten en hebt daarom moeite met begrijpen wat ik schrijf. Nessie begrijpt me wel, die heeft geleerd los te laten. Ook jij gaat dat ergens een keer leren, misschien zet dit je vanavond wel zo aan het denken, je weet het niet.
Iedere jan boereneikel begrijpt dat dankbaar zijn metaforisch bedoeld is, iedereen behalve mensen die nog niet los kunnen laten.
xyzutu2 schreef:Je trekt het 'what doesn't kill you makes you stronger' wel heel erg ver door als je je aanvaller dankbaar moet zijn voor het feit dat hij je aangevallen heeft, want anders was je nu minder sterk...
Pesten is nooit goed te praten, maar je kunt de pester al helemaal niet de credits geven voor hoe het slachtoffer daarna zijn leven weer heeft opgepakt. Dat is echt de wereld op zijn kop. Je hebt echt geen pester nodig om in te zien dat het leven hard, koud en wreed kan zijn en daar weer van op te krabbelen. 'Gewoon' een geliefde verliezen of gebukt gaan onder een ernstige ziekte kunnen dat prima afhandelen, daar hebben mensen echt geen pester bij nodig.
Citaat:Precies, en zo leer je hele negatieve ervaringen ombuigen naar positieve gevoelens. Om daar te komen heb je ervaring nodig, ervaring in teleurstellingen, verdrieten, onmacht uiteindelijk merk je dat je steeds beter en steviger in je vel komt te zitten, gewoonweg omdat je met die emoties om leert te gaan, het je niet meer zo raakt. Fijn, dat het jou heeft geleerd los te laten want makkelijk is dat niet. Sommige mensen doen daar hun hele leven over.
palousa_boy schreef:Oeh ja mijn inbox... Dat varieert van liefdesverklaring tot " ik ga je leven zuur maken en zorg dat je nergens meer aan het werk komt", echt te bizar.
Resistance schreef:palousa_boy schreef:Oeh ja mijn inbox... Dat varieert van liefdesverklaring tot " ik ga je leven zuur maken en zorg dat je nergens meer aan het werk komt", echt te bizar.
Of dat je over PB te horen krijgt dat je een jonge snotneus bent en nog geen verstand hebt van de wereld omdat je iemands mening niet deelt.Heb ik helaas ook mee mogen maken... Iets van geen argumenten maar lekker op de man spelen.
Overigens heb ik ook weleens meegemaakt dat een mod wel erg vaak precies mij moest hebben... na een ruzie die niet door mij was aangericht (maar waar ik wel aan meedeed) kreeg ik toen ook van haar een berichtje "dat ze dankzij mij weer geen vrije tijd had omdat ze mijn "oliebol" moest opruimen". Ik was toen 14.
Anoniem schreef:Over het pesten, er zitten een aantal Bokkers bij die uiterst kundig zijn in het onderhuids poedersuiker opmerkingen maken, het feitelijk niets verkeerd zeggen, maar voor de goede lezer oh zo venijnig zijn.
Die vind ik erger dan oververhitte fanclubjes van deze of gene.
danzzz schreef:Nessie schreef:@Khirshanta: Dat was toen allemaal publiekelijk in een topic, ik werd echt volledig afgebrand door een aantal bokkers tegelijk. Deze opmerking raakte mij alleen zo hard (jarenlang heeft dit invloed gehad..) dat ik hem nu nog steeds heb onthouden. Liever een pb dan publiekelijk vernederd te worden. Maar inmiddels sta ik wat sterker in de schoenen dan als jonge puber waarop wat oudere pubers/volwassenen los gingen. Op dat soort dingen (echte bullying) vind ik wel dat mods gewoon moeten ingrijpen. Er kwam eerst nog een waarschuwing, stond nog steeds publiekelijk voor paal, voordat uiteindelijk het eens verwijderd werd.
En weet je hoe het komt dat je nu wat sterker in je schoenen staat? Hoe denk je?
Dat komt omdat hier iemand in een ver verleden zo een naadje opmerking tegen jou gemaakt heeft, en daar heb je mee leren dealen, je hebt gemerkt dat je er niet dood aan gaat en je hebt het verwerkt. Door dat verwerken heb je een beetje eelt gekweekt als het ware waardoor jij nu steviger in je schoenen staat.
Eigenlijk moet je die persoon dankbaar zijn.
Jester_ schreef:Maar bokkers kunnen tegenwoordig nergens meer tegen. Sommige topics zijn gewoon zo'n onzin dat ik graag een lolletje ervan maak met wat sarcastische opmerkingen. Dat doe ik in het dagelijks leven ook, een beetje de gek aansteken. Maar aangezien ik daar regelmatig groene pb's van krijg, zal niemand daar wel meer tegen kunnen
Telpeva schreef:Inmiddels na een avondje zoeken (en vinden) van topics waar dit topic zoal over gaat, en bijlezen van alles ben ik erachter waarom zulke dingen mij dus compleet ontgaan. Namelijk:
- Als er foto's in het topic staan die mij niet aanspreken,
- Als een discussie ontstaat of een bepaalde vervelende wending krijgt,
- Als het een bericht is van een bepaalde user met paard die ik al heel vaak gezien heb
- Als de titel een interessant lokkertje is dat niks of weinig met de inhoud te maken heeft,
(Enzovoorts)
Dan heb ik gewoon heel rap dat kruisje bovenin de hoek gevonden, klik die pagina weg, of druk op de backspace. Voor mensen die zich erg storen aan zulk soort topics kan ik dat dus ook alleen maar aanraden: klik het weg! en ook: do not feed the trolls.
bruintje123 schreef:Anoniem schreef:Over het pesten, er zitten een aantal Bokkers bij die uiterst kundig zijn in het onderhuids poedersuiker opmerkingen maken, het feitelijk niets verkeerd zeggen, maar voor de goede lezer oh zo venijnig zijn.
Die vind ik erger dan oververhitte fanclubjes van deze of gene.
Helemaal mee eens.
Liever een flapuit waar iedereen duidelijk ziet dat die even boos is dan dat stiekeme.
En dat zie je echt vaak.
CharmingS schreef:Moet zeggen dat ik nog nooit echt een pest topic voorbij heb zien komen op bokt.
Evi84 schreef:Dus de zwakkeren moeten / worden geadviseerd op te rotten en de pestkoppen mogen blijven?
Evi84 schreef:Dus de zwakkeren moeten / worden geadviseerd op te rotten en de pestkoppen mogen blijven?
Citaat:Definitie van pesten
Pesten is het systematisch uitoefenen van psychische- en/of fysieke mishandeling door een kind of een groep kinderen van 1 kind dat niet in staat is zichzelf te verdedigen.
*Systematisch.
*Ongelijk verdeelde macht.
*Psychische en fysieke schade.
*Niet weerbaar.
Definitie van plagen
*Er sprake van een incident.
*Bijna of geheel gelijke macht.
*Geen blijvende schade.
*Wel voldoende weerbaar.
Het zondebok verschijnsel
Een kind in een geïsoleerde positie wordt bedreigd door de rest van de groep.