Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:49

Ik zou het vooral handig vinden als een bokt-dag goed te bereiken is met het openbaar vervoer :)

Qua invulling; het zou leuk zijn om 'bokt-legendes' te laten terugkomen, bijvoorbeeld op posters bij een loungeplek/ontmoetingsplek/kantine. Met bokt legendes bedoel ik dan dingen die zich op bokt hebben afgespeeld of belangrijk waren en die veel jonge/nieuwe bokkers misschien niet kennen, zoals Julius die het boktlogo werd, Dorinedag, waar de groentensoep vandaan komt, statjes etc :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:49

Ontzettend leuk idee! En al heel veel leuke ideeën voorbij zien komen.

Een Bokt quiz, is die al genoemd?
Bijvoorbeeld wat bekendere Bokt mensen uitnodigen en dan
"Raad de Bokker"of "Wie van de drie"
Of filmpjes en foto's insturen voor de quiz?
Of "Raad het paard"
Etc..

Of een verkiezing houden (stemmen kan de hele dag) en dan aan het einde van de dag de uitreiking:
"Bokt lid van de dag"
"Bokt paard/xxx van de dag"
"Mooiste xxx van de dag"
"Leukste shots/gebeurtenissen van de dag" (foto's tijdens de dag gemaakt)
Etc, etc..

En dat kan Julia Geils misschien presenteren?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 15-11-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:50

Een show avond met alle toeters en bellen... die zijn er zo verekt weinig :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:50

Blijheid schreef:
Ik zou het vooral handig vinden als een bokt-dag goed te bereiken is met het openbaar vervoer :)

Qua invulling; het zou leuk zijn om 'bokt-legendes' te laten terugkomen, bijvoorbeeld op posters bij een loungeplek/ontmoetingsplek/kantine. Met bokt legendes bedoel ik dan dingen die zich op bokt hebben afgespeeld of belangrijk waren en die veel jonge/nieuwe bokkers misschien niet kennen, zoals Julius die het boktlogo werd, Dorinedag, waar de groentensoep vandaan komt, statjes etc :)

Pokemon mag dan echt niet ontbreken _/-\o_

Visitor

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:27

En wat theorie? Ik vind de discussies uit RT-D en RT-V altijd erg leuk (klassiek, modern, academisch, zin en onzin van het skala, etc). Kunnen daar niet wat bekende posters ieder een korte lezing houden over dressuur met wat prikkelende stellingen? Of een debat }:)
Of een clinic of lezing met beeldmateriaal 'aan de teugel rijden' met Bertie (ook al heb ik die een tijdje al niet zien posten) omdat dat toch een terugkerend thema is op die fora (zie aan de teugel/dressuur foto-beoordelingstopic).

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:33

Koper schreef:
khirshanta schreef:
The Pit: waar de bokkers die nog iets uit te 'vechten' hebben paardenpoep naar elkaar mogen gooien :P

ik zie wel een paar kuub stront te leveren, en een lading rubberen handschoenen :')

Je krijgt 1 bolletje voor een euro,
3 voor 2,50 en 8 voor 5 euro.

Opbrengsten gaan naar een goed doel =:)

Mag je ook zelf je eigen munitie meebrengen?

Alleen wanneer deze voor aanvang gecontroleerd is door de jury op mogelijke toegevoegde projectielen die normaliter niet uit een paard horen te komen ;p

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:41

Wat mij eigenlijk vooral niet trekt, is een evenement dat enkel gericht is op dressuur en springen. Ik zou nieuwe dingen willen zien, anders dan anders.
Als het enkel het "standaard" is, dan zou ik niet komen. Dat trekt mij echt absoluut niet

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:48

Western!!

Eline_S_SJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:08

Mochten er nog paarden nodig zijn, ik heb een hele brave haflinger en een hele makkelijke 1,5 jarige KWPN’er :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:09

Standaard zou mij juist wel trekken. Ik heb weer niks met western, grondwerken ed. Ik denk daarom ook dat je of iets met heel veel afwisseling moet doen, of dingen die voor alle disciplines interessant zijn. En ook dingen die leuk zijn voor bokkers zonder eigen paard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:10

Visitor schreef:
En wat theorie? Ik vind de discussies uit RT-D en RT-V altijd erg leuk (klassiek, modern, academisch, zin en onzin van het skala, etc). Kunnen daar niet wat bekende posters ieder een korte lezing houden over dressuur met wat prikkelende stellingen? Of een debat }:)
Of een clinic of lezing met beeldmateriaal 'aan de teugel rijden' met Bertie (ook al heb ik die een tijdje al niet zien posten) omdat dat toch een terugkerend thema is op die fora (zie aan de teugel/dressuur foto-beoordelingstopic).

En dan in een soort Lagerhuis opzet?

Khirshanta ik zal d'r ontwormen :Y)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:57

asm_kayleigh schreef:
Western!!

dit zou ik er inderdaad ook graag bij zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:19

Ik doe niks meer met paarden :P

Geef mij maar een 'huiskamer' met wat banken , gezellig kletsen met jan en alleman zoals ik op bokt ook doe in pincipe

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:37

Of misschien een pony die weinig of niet ziet en dan met zijn verzorger. En die dan een schrikparcour aflegt. Die van te voren niet geoefend mag worden. Dan komt alles op vertrouwen van het paard op de verzorger neer. Dan zie je dat vertrouwen een grote rol speel bij (bijna) blinde paarden.

Of is dit nou een heel raar idee?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:43

Youri123 schreef:
Of misschien een pony die weinig of niet ziet en dan met zijn verzorger. En die dan een schrikparcour aflegt. Die van te voren niet geoefend mag worden. Dan komt alles op vertrouwen van het paard op de verzorger neer. Dan zie je dat vertrouwen een grote rol speel bij (bijna) blinde paarden.

Of is dit nou een heel raar idee?

dit kan leuk zijn, maar ook kunnen paarden dit heel eng vinden
en dat zou ook erg vervelende gevolgen kunnen hebben.
Ik weet bijvoorbeeld van de mijne dat als hij ergens doorheen wilt, dat dat hem hoe dan ook lukt :+
En dit doet hij als hij niet bang is.
Maar ik weet niet wat hij zou doen met zo'n parcour en mega veel mensen om hem heen
(wat echt de meeste paarden ook niet gewend zijn)
op vreemd terrein etc..
Ik heb dat liever met iemand die dat vaker doen met zijn paard en dat ze dan uitleggen met wat voor
'voor de hand liggende dingen'
(die je dus overal in de wei/op stal ofzo hebt)
gedaan kan worden

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:53

Ik heb een verzorg shetlander. Die aan 1 oog voledig blind is en door het andere oog een oog afweiking heefr. (Daarom vind ik dit soort demo's zo intresant) naar deze gaat voor mij door het vuur. En is nergens van onder de indruk. Maar bij andere paarden kan het inderdaad wel voor problemen geven.

Misschien kan ik iets van een demo geven
Hoe lange lijnen met een slecht ziende shetlander?
Of gewoon een demo 'hoe met lange lijnen beginnen'

Of een demo 'wat kan je allemaal doen met een shetlander'

Weet niet of hier intresse in is?

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:08

Hooi hooi,
Ik heb nog niet alles gelezen,
Maar wat een leuk idee.

Misschien een optie om een formulier uit te doen voor de bokkers die bereid zijn een clinics te geven.
Zodat je een overzicht hebt wat bokt zelf al aanbied.

Het lijkt me ook een idee om het vooral gezellig te houden. Dus misschien iets van een paard en spel te doen. Waarbij je met andere bokkers als team moet samen werken.

Een hoek met alleen maar lounge banken. Om gezellig te meeten en te kletsen. Een podium met wat muziek ofzo? Een hoek met computers

En na afloop misschien een gezellige bbq.

Ik wil ook wel mee helpen organiseren als daar handen tekort voor komen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:03

Het zou wel de ultieme grap zijn als het op 1 april gehouden zou worden en er niks van waar blijkt te zijn...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:43

Storm schreef:
Het zou wel de ultieme grap zijn als het op 1 april gehouden zou worden en er niks van waar blijkt te zijn...

Breng ze nou niet op ideeën :P

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:50

Storm schreef:

:') :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:07

Banjer schreef:
Storm schreef:

Breng ze nou niet op ideeën :P

Ik wilde het net zeggen :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:22

Storm schreef:

En dan wel allemaal van tevoren deelnemersgeld betaald, waar Bart vervolgens van naar Hawaï gaat? Ik kan me leukere grapjes bedenken... :\

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:24

Nu even iets anders... Het animo is erg groot zo te lezen en mij lijkt het ook erg leuk. Nu is de locatie niet zo groot als het animo zo te lezen. Maar het is een Bokt-dag, dan is het denk ik de bedoeling dat er alleen mensen met een bokt account komen. Is het dan niet lichtelijk un fair als een kind van of een man of vriendin een plek inneemt van iemand met wel een bokt account? Of willen jullie het +1 maken? Ik stel maar vragen he heb geen mening verder.

Verder lijken me onbekende workshops/demo’s leuk maar ook zeker 1 á 2 bekende bokkers zoals schoentje en jill huibreghts :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:31

sureido schreef:
Nu even iets anders... Het animo is erg groot zo te lezen en mij lijkt het ook erg leuk. Nu is de locatie niet zo groot als het animo zo te lezen. Maar het is een Bokt-dag, dan is het denk ik de bedoeling dat er alleen mensen met een bokt account komen. Is het dan niet lichtelijk un fair als een kind van of een man of vriendin een plek inneemt van iemand met wel een bokt account? Of willen jullie het +1 maken? Ik stel maar vragen he heb geen mening verder.

De planning voor dit hele gebeuren zit nog in de toenka-toenkafase (de onderontwikkelde oer-fase, bedoel ik). We weten nog wie er willen komen, wie er kúnnen komen, in welke plaats het gaat gebeuren, op wat voor locatie het moet gaan gebeuren, hoe lang het moet duren, enz. enz. Pas als we weten hoeveel mensen er willen komen én hoeveel mensen het evenement aankan, moet je serieus gaan denken over wel of geen kinderen/partners/niet-Bokkers.

Qua locatie zat ik zelf te denken aan het terrein van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht. Lekker centraal, en voor mij anderhalve kilometer ver. :D Je moet er wel rekening mee houden dat daar ook elk jaar de Dag van het Aangespannen Paard is; die twee paardendagen moeten dan niet te dicht op elkaar. (En de faculteit moet het goedvinden.) Voor de Vlamingen, die ik zeker niet wil missen, zou een iets zuidelijker locatie handiger zijn, maar dat is dan weer erg in het nadeel van de Friezen en Groningers...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:33

Amersfoort is volgens mij het meest centrale punt van NL en Vlaanderen... en het is ook prima bereikbaar vanuit bv Duitsland :)