Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:dus het is in orde om online anders op mensen te reageren dan als je elkaar op straat tegenkomt Sammie?
Tcm62 schreef:Ik ben het wel met sammie eens. Ze zegt niet dat ze het er mee eens is,m aar comstateert iets.
Ik lees ook vaak reakties dat ik denk? Wouw deze bokker had je dochter kunnen zijn...moet dit nou? Toch ook in het topic waar dit over gaat? Haar moeder is ook bokker.....echt niet leuk voor haar te lezen dat juist de oudere bokkers er als een stoomwals over heen gaan, zonder enige compassie naar een jong iemand die de grenzen van net leven aan het opzoeken is...
En dat is internet...ineens mag alles...irl weten ze dat dit niet kan....
Keur het ook niet goed, constateer hetzelfde als sammie.
Sammie schreef:elenaMM77 schreef:dus het is in orde om online anders op mensen te reageren dan als je elkaar op straat tegenkomt Sammie?
Nee, maar jij zegt dat had ik in mijn jeugd niet moeten proberen. Sowieso is dat een uitspraak die elke generatie uitspreekt, maar nog meer dat het irl wel 'mee valt'. Online reageert men gemiddeld anders dan IRL. Punt. Niks meer niks minder. Daarmee zeg ik niet dat hoe men online reageert normaal is of dat je online elkaar overal vooruit mag en kan maken. Ik zeg alleen dat er een verschil is. IRL is er dus toch een fatsoensnorm te vinden op de een of andere manier, die er op internet niet lijkt te zijn.
Sammie schreef:Hahaha, daarom haalde ik dus ook aan dat ik van ouderen ook reacties voorbij zie komen die niet in de haak zijn. Die fatsoensnorm lijkt voor iedereen gewoon te verdwijnen bij het anonieme internet. 40'ers die elkaar voor lompe koe en achterlijk zwijn uitmaken, hebben in hun jeugd geen internet gehad. Zijn toch een beetje de generatie die mag en zal zeggen dat de jeugd van tegenwoordig onbeschoft is. Maar op internet lijkt 'iedereen'* te denken dat ze als een onbeschofte hork mogen reageren.
* uitzonderingen daargelaten.
Sammie schreef:Hahaha, daarom haalde ik dus ook aan dat ik van ouderen ook reacties voorbij zie komen die niet in de haak zijn. Die fatsoensnorm lijkt voor iedereen gewoon te verdwijnen bij het anonieme internet. 40'ers die elkaar voor lompe koe en achterlijk zwijn uitmaken, hebben in hun jeugd geen internet gehad. Zijn toch een beetje de generatie die mag en zal zeggen dat de jeugd van tegenwoordig onbeschoft is. Maar op internet lijkt 'iedereen'* te denken dat ze als een onbeschofte hork mogen reageren.
* uitzonderingen daargelaten.
Tcm62 schreef:Ik moet er ook best om lachen hoor die felheid over het overtreden van een boktregel....oeioeioei wat een doosdzonde...