topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:57

Ik ben het wel met sammie eens. Ze zegt niet dat ze het er mee eens is,m aar comstateert iets.

Ik lees ook vaak reakties dat ik denk? Wouw deze bokker had je dochter kunnen zijn...moet dit nou? Toch ook in het topic waar dit over gaat? Haar moeder is ook bokker.....echt niet leuk voor haar te lezen dat juist de oudere bokkers er als een stoomwals over heen gaan, zonder enige compassie naar een jong iemand die de grenzen van net leven aan het opzoeken is...

En dat is internet...ineens mag alles...irl weten ze dat dit niet kan....
Keur het ook niet goed, constateer hetzelfde als sammie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:04

elenaMM77 schreef:
dus het is in orde om online anders op mensen te reageren dan als je elkaar op straat tegenkomt Sammie?

Nee, maar jij zegt dat had ik in mijn jeugd niet moeten proberen. Sowieso is dat een uitspraak die elke generatie uitspreekt, maar nog meer dat het irl wel 'mee valt'. Online reageert men gemiddeld anders dan IRL. Punt. Niks meer niks minder. Daarmee zeg ik niet dat hoe men online reageert normaal is of dat je online elkaar overal vooruit mag en kan maken. Ik zeg alleen dat er een verschil is. IRL is er dus toch een fatsoensnorm te vinden op de een of andere manier, die er op internet niet lijkt te zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:06

Tcm62 schreef:
Ik ben het wel met sammie eens. Ze zegt niet dat ze het er mee eens is,m aar comstateert iets.

Ik lees ook vaak reakties dat ik denk? Wouw deze bokker had je dochter kunnen zijn...moet dit nou? Toch ook in het topic waar dit over gaat? Haar moeder is ook bokker.....echt niet leuk voor haar te lezen dat juist de oudere bokkers er als een stoomwals over heen gaan, zonder enige compassie naar een jong iemand die de grenzen van net leven aan het opzoeken is...

En dat is internet...ineens mag alles...irl weten ze dat dit niet kan....
Keur het ook niet goed, constateer hetzelfde als sammie.

Nare reacties zijn natuurlijk niet goed te praten. Maare, grenzen van het leven aan het opzoeken? Dat vind ik wel heel erg naief en liefjes gedacht. Ik zou eerder zeggen dat deze jongedame doelbewust grenzen flink overtreed. Is niet de eerste keer (en ook niet de laatste keer vrees ik) en ze wist heel erg goed wat ze deed. Dat noem ik echt geen grenzen opzoeken meer maar een gebrek aan respect voor de regels van dit forum.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:08

dan schort het toch ergens aan opvoeding als tieners (en zo jong was ze nu ook weer niet meer) het idee krijgen dat online alles mag wat je irl niet mag?

Is toch ook genoeg in het nieuws geweest de afgelopen jaren wat internet kan veroorzaken hoop ik?

Ik keur ook reacties die iemand de grond in walsen niet goed.
maar hier ging het niet om wat diegene voor de kiezen kreeg (want volgens mij valt dat allemaal nogal mee), maar het feit dat ze ergens komt waar ze niet mag komen wat op slot werd gezet.

dit topic is ook helemaal niet voor haar of aan haar gericht, maar aan de moderators.. dat haar acties hierin veroordeeld worden, dat is logisch, want mensen vinden dat haar topic niet op slot had gemogen, anderen (waaronder ikzelf), vinden het niet meer dan normaal dat het topic op slot ging..

en als TS dan via een ander account hier gaat lezen en reageren.. luistervinken vangen nu eenmaal nooit iets goeds op over henzelf toch? als ze het account van haar moeder niet had gebruikt, om nadat het slot op haar topic ging, hier nog eens even bij te lezen en te reageren, had ze ook nergens 'platgewalst geweest of hoeven voelen', of zeg ik nu iets heel raars..

het topic is of het topic van haar nu terecht of onterecht op slot ging.. en daarin hoort dan inderdaad de discussie thuis over TS handelingen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:10

Sammie schreef:
elenaMM77 schreef:
dus het is in orde om online anders op mensen te reageren dan als je elkaar op straat tegenkomt Sammie?

Nee, maar jij zegt dat had ik in mijn jeugd niet moeten proberen. Sowieso is dat een uitspraak die elke generatie uitspreekt, maar nog meer dat het irl wel 'mee valt'. Online reageert men gemiddeld anders dan IRL. Punt. Niks meer niks minder. Daarmee zeg ik niet dat hoe men online reageert normaal is of dat je online elkaar overal vooruit mag en kan maken. Ik zeg alleen dat er een verschil is. IRL is er dus toch een fatsoensnorm te vinden op de een of andere manier, die er op internet niet lijkt te zijn.

inderdaad, online reageert men onbehoorlijker dan in irl.. dus online zal dan ook stricter gereageerd worden dan irl.. puur > actie = reactie..

doe je iets dat je irl nooit zou doen, dan zul je ook reacties krijgen die je irl nooit zult krijgen.
Er is in mijn opinie geen enkele reden om gedrag online wel toe te staan die je irl niet zou toestaan.. dan zet je immers de deur wagenwijd open voor allerlei ongein.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:11

Hahaha, daarom haalde ik dus ook aan dat ik van ouderen ook reacties voorbij zie komen die niet in de haak zijn. Die fatsoensnorm lijkt voor iedereen gewoon te verdwijnen bij het anonieme internet. 40'ers die elkaar voor lompe koe en achterlijk zwijn uitmaken, hebben in hun jeugd geen internet gehad. Zijn toch een beetje de generatie die mag en zal zeggen dat de jeugd van tegenwoordig onbeschoft is. Maar op internet lijkt 'iedereen'* te denken dat ze als een onbeschofte hork mogen reageren.

* uitzonderingen daargelaten

En wat het is weet ik niet hoor. Irl haal je je schouders op en denk je het zal wel. Maar online blijft men zich aangesproken voelen en/of hebben ze t idee dat ze zich moeten verdedigen ofzo.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-07-15 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:11

Joh we hebben het over het gebruik van het account van haar moeder....dat is geen misdrijf hoor...maar een simpele verleiding om toch even anoniem op eenanoniem openbaar netwerk je zegje te doen...iets waar anderen het niet mee eens zijn...omdat ze zich gepakt voelen in hun moraliserende gedachtegang.....ze doet iets wat niet mag, kijk maar naar de regels.

En deze mensen doen toch even snel dubbel parkeren met pleur maar neer lichtrn om iemand uit te laten stappen, een pakje sigaretten te kopen...yrappen toch even het gaspendaal door over de 100 km en nemen dan uit angst voor een boete weer terug...of verzwijgen toch even iets om nog net binnen een reglement mee te kunnen dingen naar iets...

Dat bedoel.

Ik moet er ook best om lachen hoor die felheid over het overtreden van een boktregel....oeioeioei wat een doosdzonde... }:)
Laatst bijgewerkt door Indestal op 24-07-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:14

Sammie schreef:
Hahaha, daarom haalde ik dus ook aan dat ik van ouderen ook reacties voorbij zie komen die niet in de haak zijn. Die fatsoensnorm lijkt voor iedereen gewoon te verdwijnen bij het anonieme internet. 40'ers die elkaar voor lompe koe en achterlijk zwijn uitmaken, hebben in hun jeugd geen internet gehad. Zijn toch een beetje de generatie die mag en zal zeggen dat de jeugd van tegenwoordig onbeschoft is. Maar op internet lijkt 'iedereen'* te denken dat ze als een onbeschofte hork mogen reageren.

* uitzonderingen daargelaten.

Ja...jij zegt het, en zo bedoel ik het.... _/-\o_

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:16

Sammie schreef:

* uitzonderingen daargelaten.

absoluut, al is het percentage jongeren die dat denken te kunnen maken hoger dan dat van ouderen die geen internet hadden.. De verwensingen van volwassenen zijn nog vaak vele malen heftiger dan die van jongeren.. omdat die ouderen, zich 'veilig' achten in de anonimiteit, daar waar tieners vaak nog moeten leren dat schelden wel degelijk zeer doet..

In beide gevallen mogen zulke personen van mij stevig de pin op de neus krijgen.
maar dat maakt het slotje uiteindelijk niet minder terecht toch? Dat zegt alleen maar dat er eigenlijk nog wel wat meer mensen geweerd zouden mogen worden, dan nu het geval is soms. maar eenmaal de ban, dan is het ook gewoon schluss voor zolang als de ban geld. de regels gelden voor iedereen.. ook de regels die aan consequenties verbonden zijn.. als je eenmaal tegen een ban aanloopt, dan respecteer je die gewoon en op een gegeven moment kun je altijd nog je excuses aanbieden voor de reden waarvoor je de ban had en vragen om verwijdering.. gewoon via het raam weer binnen klimmen, zorgt er alleen maar voor dat je nog verder in de negatieve credits terecht komt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:20

Tcm62 schreef:
Ik moet er ook best om lachen hoor die felheid over het overtreden van een boktregel....oeioeioei wat een doosdzonde... }:)

de reacties zijn niet fel op het overtreden van een boktregel.. maar fel op de argumenten dat ze gewoon met de voeten getreden kunnen en mogen worden als je voor jezelf een plausibele reden verzint.. immers eerst was het gewoon om een pleziertje te kunnen hebben, en vervolgens verontwaardiging als het gaat om een verdrietig verhaal.. maar ze heeft eerder haar glazen al ingegooid door steeds door het raam naar binnen te klimmen :')

ik heb geen bezwaar tegen mensen die de regels breken hoor.. ben zelf ook geen heilige.. maar ik gaan ook niet jammeren als ik betrapt wordt en ik krijg een tip op de vingers.

heb zelf een abo op de efteling.. als ik mij daar misdraag, dan wordt dat abo ingetrokken ook al heb ik er 10x voor betaald.. als ik daarna over het hek naar binnen klim, dan zal ik er geen traan om laten dat ik er binnen een half uur weer uitgejonast wordt.. je weet immers dat je er (tijdelijk) niet meer welkom bent. ook als ik het verzetje even nodig heb omdat ik een rot periode heb en mijn vrienden wel binnen mogen rondhangen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:31

Wat dat betreft heeft elena gelijk. Dat topic hoort op slot en op slot te blijven. Als je over dat denkbeeldige hek blijft klimmen en elke keer wordt je netjes vertelt buiten te blijven dan moet je niet zeuren als dat hek een keer dicht gaat terwijl je vingers of andere ledematen er nog tussen zitten. :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:40

Mij ging het over sommige reakties en enorme verontwaardiging...en dat dat nu juist de ouderen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:43

Nou dat is niet alleen op Bokt :D Dat is echt overal. Klik op FB een willekeurig nieuwsitem aan en men weet er op de een of andere manier bijna altijd een 'slaande' ruzie van te maken. :=

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:44

Ja klopt...heel bjzonder....en de mentaliteit zal nog veel erger gaan veranderen.....

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:51

Do any of you know why she was banned? NO! if you did you may think otherwise. Some people don't like or want to acknowledge the truth! She did ask for the ban to be lifted but was refused.

The only and I repeat, the only reasons she flouted the ban using my account was to let others know, who had followed her from before the birth of Four Seasons, what had happened and it was also her way of trying to find closure as she was minutes too late to say goodbye to her soul mate. Hysterical is too mild a word to describe her reaction on finding that he had died minutes before she got to the clinic. She never got to say goodbye and she is still having a very very hard time accepting this.

Have you any idea what it feels like as a mother not only to have to experience the death of a very much loved horse with tremendous talent and a great future ahead of him, not only to lose the very last link to my much loved mare who was also taken by a terrible illness, but to also feel so helpless as you are not able to take away or ease the terrible pain that your child is suffering. I hope you never have to.

You can all think what you like, I and my daughter know the truth and that is more important than anything a keyboard warrior has to say.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:12

Tjee ....het account van micromadam wordt ook aan iedereen uitgeleend...... :) :oo :D

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:14

Dit is toch haar moeder waar het account ook van is?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:15

I and my daughter????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:17

Ach en die moeder is nu met een Engelsman getrouwd en kan zodoende geen Nederlands meer?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:18

Respectloze opmerkingen hier zeg...het gaat maar door...slotje lijkt mij het beste...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:20

i understand how it must feel for you as her mother..

but, the question still unanswered:

why did she flouted the ban previously, this was not the first time. And those times nothing emotional or traumatic happened.

and.. why has she not requested to have the ban lifted? I mean, sure her chances were low, due to the fact she flouted the ban before, so she never really respected the ban. But, did she try?

Noone suggests that she hasn't had a missarable time, and the way she lost her horse was awfull.
And no, we don't know why she was banned.. but, i can't remember a time where someone was banned for treating others well, or for following the rules.

this is not a discussion about wheter or not your daughter had a traumatic experience..
This is a discussion wheter or not exceptions should be allowed, with the example of your daughters topic.

Some share your point of view.. others think, your daughter has made her descissions about respecting the rules or the ban (because whatever reason the ban was for, she did not respect it.. she was corrected previously, just like this time) and because of that some say she has lost her credits to be treated differently then all others that are banned.

because, if the topic was kept open.. what message would that send out? its ok, to flout bans, cause even after repeated offense, if you have something to share that meant something to you, you get acces regardless.

Why do you and your daughter hurting yourselfs by reading this topic? its not about the horse.. its about desciossions made about bans.. and if exceptions should be allowed.

Of course, you will read things that might hurt then, because it is about the behavior..
not this time..
because i think, just like me, many would have shared the point of view of the opposite if your daughter would not have flouted the ban before.. but only used your or someone else account for the very first time after the ban, because of a traumatic event that had happened. I would have understood that completely and would have said.. well, since the ban was a long time ago and she took ik, whether or not she agreed, because of what happened, show some merci, reopen the topic and lift the ban.. But that is not the case.

and, i ask myself.. why respond to this topic, more then a week after the discussion closed?
Is that to get the attention back on her topic? or to renew the fight about right or wrong.. it won't get your daughter unbanned, cause if that was the case, it would have allready be done..

the only thing you accomplished is to reopen the hurt from you and your daughter a week after.

----

i answer you in English, beause seemingly that is your first language all of a sudden?

so, why did you write perfectly in dutch in all your previous messages..

or was that your daughter jumping the fence all along?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:21

Sjongjongejong..... :x

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 01:08

volgens mij gaf ze in het botulisme topic aan dat ze te emotioneel was /is om fatsoenlijk Nederlands te typen en typte ze daarom in het Engels (moedertaal wellicht?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 06:05

Allemachtig! Dat sommigen hier zich de ogen niet uit het hoofd schamen, door hun gebrek aan empathie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:48

Het wordt hier steeds meer en meer een soap...