Ik vind de 1 april grap geen succes, and let me tell you why

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:54

Wat een geklaag zeg.... -O- ik vind het een leuke actie! :j

Jennifuur

Re: Ik vind de 1 april grap geen succes, and let me tell you why

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:56

Ik ook, dat kan ik ook affirmatief beantwoorden

:D

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:24

Jennifuur schreef:
Ik ook, dat kan ik ook affirmatief beantwoorden

:D

Toch ook wat geleerd vandaag zie ik. :j

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:10

Dat zeker! :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:11

Wie biedt mij nog soelaas, nu dat deze petulante actie weer voorbij is. Liever geen hansworsten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:21

Moderatoropmerking:
Zouden jullie wel respectvol willen blijven naar elkaar? Dat iemand een andere mening heeft betekent nog niet dat het nodig is om elkaar af te kraken.

Verder zou ik jullie willen vragen om ontopic te blijven. Mocht jullie willen napraten over deze en/of vorige 1 aprilgrappen dan verwijs ik jullie graag door naar het topic op FZ over 1 april.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:20

Bij deze team: bedankt voor enkele momenten (dat ik online was) genieten van de 1 april grap. Moet idd veel werk geweest zijn. En bedankt om er weer getuige van te zijn geweest wie ook weer de azijnpissers van bokt ook al weer waren ..... :') :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:02

Toch fijn om, als je een andere mening hebt, compleet afgebrand te worden. Ik heb gister echt met verbazing het topic zitten lezen en heel bewust niet meer gereageerd. Je mag het niet met mijn mening eens zijn, net zoals ik het niet met jullie mening eens mag zijn, allemaal prima :j maar het respect naar de "tegenstanders" was gisteren érg ver te zoeken naar mijn mening.
Ik ben kennelijk een azijnpisser omdat ik ergens anders over denk... Ik heb ook geen leven, en weet ik wat nog meer....
Ach, ook dat is bokt, kennelijk...
Ik heb geprobeerd mijn mening te uiten, en waarom ik daar zo over denk. Helaas liep ik gelijk tegen een betonnen muur van weerstand aan, waardoor het me vrij snel duidelijk was dat het compleet geen nut had om mijn mening te verdedigen en uit te leggen waarom ik deze mening heb.
Ik leef nog steeds, ben er ook geen seconde bang voor geweest dat ik gisteren niet zou overleven. Ik heb dit topic gisteren alleen ervaren als "jammer".
Jammer dat er niet open gestaan wordt voor mensen die een andere mening hebben. En daarmee bedoel ik niet dat je mijn mening over moet nemen, absoluut niet, maar normaal gesproken in een discussie maak je de tegenpartij niet belachelijk, maar geef je elkaar argumenten waarom je een bepaalde mening hebt.

Dus mijn eindconclusie: jammer.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:30

Ik zie niet dat je compleet afgebrand word. Ik zie dat humor ver te zoeken is bij sommige mensen.
Er wordt moeilijk gedaan over een smiley die is veranderd in een zin die niet gepast was in die post. Ik heb de post erbij gepakt, en mijns inziens was een smiley net zo ontoepasselijk.
Desalniettemin heeft bokt ervoor gezorgd dat de verandering van smileys is terug gedraaid op IM. Dat is een hele nette oplossing voor een imo onzinnig probleem.
Daarnaast was er nog de optie om tijdelijk terug te gaan op bokt4. Er zijn een aantal mensen geweest die zeiden dat ze er een probleem mee hadden omdat je er niet voor kon kiezen. Maar dat kon dus wel, door middel van het platform te wijzigen naar bokt4.

Ik respecteer de mening van de tegenpartij, alleen vind dat er erg wordt overdreven. Daarnaast wordt er totaal voorbij gegaan aan het feit dat bokt erg veel moeite heeft gedaan om deze wijzigingen te kunnen doen voor 1 dag. Nogmaals, niet voor hun eigen plezier, maar voor de gebruikers. En dat is iets wat totaal niet geapprecieerd wordt door de tegenstanders.

Stel je voor dat iemand veel moeite doet om een leuke dag te organiseren voor jouw verjaardag, maar hetgeen jullie gaan doen is niet helemaal jouw ding. Ga je dan ook totaal voorbij aan de hoeveelheid moeite die ervoor gedaan is?

Niet iedere grap wordt door iedereen gewaardeerd. Het is maar goed dat we allemaal verschillend zijn zeg ik altijd maar.
Alleen wordt er in dit topic erg overdreven en kan de humor er totaal niet van ingezien worden door sommigen, en dat is hetgeen wat jammer is in dit topic, en meteen ook de reden dat er een muur van weerstand ontstond imo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:43

Kijk, zo'n post kan ik wat mee :j
Ikzelf kwam het tegen in het topic over de vliegramp in Frankrijk, een serieus topic, waar ik het niet gepast vond (vind)
Ik waardeer echt wel dat de mods elk jaar weer moeite doen om iets te verzinnen. Hoewel het voor mij niet hoeft, ik heb er nl helemaal niks mee, zie ik ook dat een grote groep gebruikers er erg veel lol om hebben :j.
Ik twijfelde een topic te openen, niet gedaan, omdat ik langer dan vandaag op bokt zit en een beetje weet hoe het kan gaan. Tot ik dit topic zag, en hoe er gereageerd werd. Ik wilde toch ts een hart onder de riem steken om te laten weten dat ze niet de enige was met haar mening.
Het was ook niet zo dat het een wereldramp was, ik ben alleen nog steeds van mening dat er niet goed genoeg over nagedacht is. Want bokt is heel veel meer dan alleen maar lang leve de lol. En dan zo'n zinnetje, achter een hele serieuze post, kan heel banketstaaf over komen.
Niet iedereen is een dusdanig doorgewinterde bokker dat ze weten dat er elk jaar een 1 april grap is.
Dat tegenstanders niet compleet afgebrand werden ben ik niet met je eens. Onze (mijn) mening werd afgedaan als belachelijk, en dat vind ik jammer.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:55

Weet iemand welk tekstje bij welke smiley hoorde?

Ik vond het eerlijk gezegd hilarisch maar ik heb het niet van alle smileys kunnen uitvissen :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:57

Als zo'n zinnetje niet past is imo een smiley ook ongepast.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:57

En dan heb je het nog niet eens over de persoonlijke aanvallen.
Niet dat die indruk op mij maken hoor maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zich door dat soort gedrag erg banketstaaf kunnen gaan voelen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:11

Mee eens, persoonlijke aanvallen zijn belachelijk en onnodig.
Gelukkig was dat maar een enkeling voor zover ik heb gezien.

Voor zover de serieuzere topics. Ik kan me echt wel voorstellen dat de teksten soms ongepast geweest zullen zijn, maar even in alle eerlijkheid, zijn smileys dat dan ook niet?
En als het irritatie teweeg brengt, even naar bokt4 en hetgeen je irriteert verdwijnt weer.

Maar goed, het is weer voorbij, gelukkig is het voor het grote deel (denk ik) goed ontvangen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:17

Iedereen mag een eigen mening hebben, maar ik begrijp het onbegrip wel.

Want als een 1 april grap als deze al als kwetsend ervaren wordt. Hoe moet dat dan verder in het echte leven? Ik denk dat het wel gezond is om tegen een stootje te kunnen. En dan is dit maar een heel klein stootje imo :oo

Daar komt nog bij: waarom zou er niks grappigs mogen gebeuren bij iets naars? Het klinkt stom, maar toen mijn oma op haar sterfbed lag, vond ik het erg prettig als er eens afgewisseld werd met iets leuks en grappigs. Veel zullen wel weten hoe het voelt om op het punt te staan iets/iemand te verliezen of juist net verloren te hebben. Je hele dagen zitten er vol mee, afleiding is dan gewoon fijn. Dit zal vast per persoon verschillen, maar lachen is gezond en wanneer er een grapje wordt gemaakt rondom iets naars, hoeft dat niet meteen kwetsend of oneerbiedig te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:43

MariekeB schreef:
Ik vond de tweakers -Bokt dating 1 april zo geweldig. Zoveel werk ingezeten en zo'n succes B-) /3

tweakers vond ik leuk. :j Heb ik een paar leuke gesprekken mee gehad! :D

Thesserd ik vond deze 1 april grap niet grappig maar maak je maar geen zorgen over mijn veerkracht in het echte leven. Ik durf nl met vrij veel zekerheid te zeggen dat die boven-gemiddeld is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:48

Gypsy schreef:
Als zo'n zinnetje niet past is imo een smiley ook ongepast.

Volgens mij was dat net de insteek van de mod's er achter? Als ik de OP van de dienstmededeling mag geloven.

Grootste probleem in deze OP was -> :) Dat was veranderd in <naam> heeft veel jolijt (oid). De :) smiliie heeft het sowieso niet makkelijk op Bokt. Hij wordt erg vaak geïnterpreteerd als zijnde vals. Dus iemand maakt een opmerking met die smilie erachter en wordt dan met die smilie extra gemeen bedoeld. Terwijl de persoon met die smilie plaatst nu net de angel uit de tekst wil halen met :) er achter. Dus < serieuze > opmerking, maar ach verder geen groot probleem - > :) :) is een beetje een valse of flauwe glimlach, maar ook als ach no worry’s :)

En de grap niet grappig vinden, kan hé. Het is ook amper een ‘grap’ te noemen. De actie niet grappig vinden kan ook, maar er zit nogal een groot verschil in op hoge poten je verhaal komen halen zoals her en der is gebeurd, een hele preek afsteken of gewoon denken of zeggen: “Not my cup of tea”. (en die mensen zijn er ook (geweest))

Hier een hele discussie over voeren vind ik echt redelijk kansloos. Het is voor een dag, dag later is het weer ‘gewoon’ (en zie we leven allemaal nog). Niet dat je die discussie niet mág voeren, maar ik vind het echt compleet zonde van je tijd. Het wordt naar aanleiding daarvan echt niet teruggedraaid op héél Bokt, wil je het in een bepaald topic of forum bereik je meer en sneller door even een mod aan te schieten of op een neutrale manier op FZ te vragen kan het hier en daar uitgeschakeld worden, want zus of zo.

Ik ben het wel eens dat gedurende de middag er hier een aantal opmerkingen geplaatst zijn door de ‘pro-kant’ die ook niet nodig waren geweest. In dat kader vind ik de mod-opmerking van vanmorgen mosterd na de maaltijd. Het is nu niet meer echt van belang (en daarom snap ik niet dat mensen gisteren de moeite willen nemen om uitgebreid hun ongenoegen te uiten) en had dus beter gisteren even geplaatst kunnen worden. "Mag dan wel 1 april wezen, maar dit is ook niet nodig" (of zoiets :+ )

En hopelijk voor volgend jaar en de jaren erna goed, goed goed nadenken welke forum’s je wél mee wil laten draaien en welke je niet mee wil laten draaien. Er zijn namelijk elk jaar wel mensen die klagen over de 1 april ‘grap’ en daar kun je niet altijd wat aan doen, maar dat bepaalde forums beter buiten beschouwing gelaten kunnen worden. Dat kan m.i. amper een verrassing genoemd worden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:54

Ayasha schreef:
MariekeB schreef:
Ik vond de tweakers -Bokt dating 1 april zo geweldig. Zoveel werk ingezeten en zo'n succes B-) /3

Thesserd ik vond deze 1 april grap niet grappig maar maak je maar geen zorgen over mijn veerkracht in het echte leven. Ik durf nl met vrij veel zekerheid te zeggen dat die boven-gemiddeld is.

Haha maar niet grappig vinden en er gekwetst door voelen zijn wel 2 verschillende dingen imo :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:56

Ik vond het in sommige topics ook wat onpasselijk, en in andere topics gewoon strontirritant. :') Ben dan gisteren ook nauwelijks op Bokt geweest. Wat ik me wel afvraag, waar komen die gekleurde namen vandaan? :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:57

Van een quiz die op VN stond. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:58

Thesserd schreef:
Ayasha schreef:

Haha maar niet grappig vinden en er gekwetst door voelen zijn wel 2 verschillende dingen imo :+

Kwetsen doet iets op bokt me sowieso niet maar ik vond de beschrijving van " :) " ten eerste fout en ten tweede inderdaad erg ongepast in sommige topics. Zo gebruik ik " :) " dus werkelijk nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:10

Ayasha schreef:
Zo gebruik ik " :) " dus werkelijk nooit.

Niet denken dat ik je normaal stalk, maar ik duik in je berichten, klik een random pagina aan, en de eerste drie berichten bovenaan... :+ Juist:
search.php?st=0&sk=t&sd=d&author_id=14551&ch=600&start=75

We zouden niet zoveel waarde aan een smilie moeten hechten... :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:14

Volgens mij gebruik je die juist best vaak Ayasha :D

Maar goed.. dat maakt verder ook niet veel uit. (ik denk zelf dat ik :+ vaak gebruik, eigenlijk altijd goed/leuk/ grappig bedoeld, maar die kan ook verkeerd vallen).

Voorheen was het de (oude) ;) smilie die de pisang was. Nu is het de :) :') Blijkbaar een smilie met meerdere betekenissen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:16

Sammie schreef:
Volgens mij gebruik je die juist best vaak Ayasha :D

Maar goed.. dat maakt verder ook niet veel uit.

Voorheen was het de ;) smilie die de pisang was. Nu is het de :) :’) Blijkbaar een smilie met meerdere betekenissen.

Ik druk me verkeerd uit. Ik bedoelde te zeggen dat ik ' :)' nooit gebruik zoals de omschrijving gisteren. ' :) ' is voor mij meer een 'verzachtende' smiley. Geen 'jolijt' smiley. Meer een 'ik bedoel het niet kwaad' smiley zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-04-15 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:16

Dus eigenlijk is het allemaal de schuld van de smily`s :j :+