Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:52

Ik maak het niet heel vaak mee dat is ook meer dat ik in enkele vaste topics zit en af en toe wat lees.
Dus ik merk er niet veel van.
Ik zie wel soms een rel topic voorbij komen en dan lees ik het alleen door en den *Zucht gaan we weer*.
Ik denk de mods gewoon iets strenger op moeten treden als het ergens fout dreigt te gaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:16

vrouwke schreef:
Ik vind het opzicht ook wel meevallen.
Aan 2 dingen erger ik me wel.

Als er iets gebeurt is dat ze het gelijk over "penny" hebben.
Zullen wel penny's gedaan hebben of als een kind een topic opent.

En als er iemand een topic opent dat de kat/ hond drachtig is.
Dan zijn er altijd de zelfde die ts af zit te katten met: asiel's zitten vol, enz enz.
Terwijl Ts erg trots is.

Dit ook ja. Er wordt altijd erg denigrerend gedaan naar de "penny's" terwijl het grootste deel ooit zelf zo is geweest. Natuurlijk, in sommige dingen mogen ze best bijgestuurd worden voor er gevaarlijke situaties ontstaan wanneer ze iets met hun pony van plan zijn. Maar dat kun je op verschillende manieren duidelijk maken.

En ook dat laatste, het lijkt wel of mensen anderen steeds minder gunnen. Gewoon eens blij zijn voor een ander lijkt voor een aantal mensen een heel moeilijke opgave.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:23

Ik vind dat laatste wel een moeilijk iets hoor. Ik bedoel, ik gun een ander zeker zijn plezier en kan ook echt blij zijn voor iemand die een vrolijk topic opent en trots is op zijn paard/hond/kat/whatever :)

Maar stel (extreem voorbeeld) iemand zit supertrots op zijn nieuwe pony, een kleine shet en diegene is zelf 180 lang. Dan vind ik dat toch wel wat om een opmerking over te maken.
Net zo met hondjes en katjes fokken, als de hond/kat nog niet gedekt is en de TS heeft er duidelijk niet over nagedacht dan vind ik een opmerking om iemand even aan het denken te zetten niet zo raar. Het hoeft niet 100x herhaald, en ook op een normale toon :) Maar alleen maar blij zijn en gunnen vind ik ook niet wat, juist aan positief/opbouwende kritiek kan je heel veel hebben :j

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:28

Ik reageer, en open eigenlijk niet vaak meer een topic. Meer vanwege de (nare) reacties van veel mensen. Rijfoto's heb ik nooit echt veel geplaatst, want een ander weet het toch altijd beter, en laat dat dan ook duidelijk weten (en zo zijn er wel meer onderwerpen waar precies hetzelfde gebeurt). Dit zag ik al bij andere topics, waardoor ik de foto's wel voor mezelf hou. Vind ik heel erg jammer, want vond het altijd wel erg leuk hier. Ben tegenwoordig meer een meelezer dan dat ik serieus op topics reageer (dit topic is dan een uitzondering :P ).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:52

Ik heb een beetje hetzelfde als TS. Er zitten een paar enorme doordrammers hier op Bokt, die koste wat het kost hun eigen mening moeten doordrammen.

Laatst nog, bij Leven Zonder Paarden, een topic over edelstenen en hun werking. Leek me interessant om te lezen. Maar zelfs bij zo'n onderwerp moet het blijkbaar verziekt worden. Sarcastische opmerkingen, bewijzen willen dat het niet bestaat, enzovoorts enzovoorts. Geeft niets als je er niet in gelooft, maar stop alsjeblieft met het verzieken van zo'n topic, want anderen geloven er misschien wel in en vinden het leuk om daarover te babbelen. Maar helaas, het doordrammen gaat gewoon verder. Ik kwam er puur uit nieuwsgierigheid, maar zoiets nodigt niet echt uit om het hele topic door te lezen.

Bovenstaand is puur een voorbeeld, maar zo zijn er nog honderden onderwerpen/voorbeelden te noemen. Voor mij is de lol er goed vanaf in ieder geval.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:53

Blijheid schreef:
Ik vind dat laatste wel een moeilijk iets hoor. Ik bedoel, ik gun een ander zeker zijn plezier en kan ook echt blij zijn voor iemand die een vrolijk topic opent en trots is op zijn paard/hond/kat/whatever :)

Maar stel (extreem voorbeeld) iemand zit supertrots op zijn nieuwe pony, een kleine shet en diegene is zelf 180 lang. Dan vind ik dat toch wel wat om een opmerking over te maken.
Net zo met hondjes en katjes fokken, als de hond/kat nog niet gedekt is en de TS heeft er duidelijk niet over nagedacht dan vind ik een opmerking om iemand even aan het denken te zetten niet zo raar. Het hoeft niet 100x herhaald, en ook op een normale toon :) Maar alleen maar blij zijn en gunnen vind ik ook niet wat, juist aan positief/opbouwende kritiek kan je heel veel hebben :j

Oh er is absoluut een grens, maar bij sommigen straalt het eraf dat ze iemand iets misgunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:56

Jolien87 schreef:
Blijheid schreef:

Oh er is absoluut een grens, maar bij sommigen straalt het eraf dat ze iemand iets misgunnen.

Deels waar, deels is het met geschreven tekst ook heel makkelijk om iemands toon verkeerd in te schatten. Ik probeer meestal maar te denken dat het er lomper staat dan dat het bedoeld is, als iemand ineens een harde opmerking maakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:58

Bij twijfelgevallen geef ik die mensen inderdaad ook altijd het voordeel van de twijfel. Maar soms is het gewoon overduidelijk. Maar inmiddels heb ik ook wel geleerd dat een discussie met die mensen onbegonnen werk is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:43

Jelleee schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde als TS. Er zitten een paar enorme doordrammers hier op Bokt, die koste wat het kost hun eigen mening moeten doordrammen.

Laatst nog, bij Leven Zonder Paarden, een topic over edelstenen en hun werking. Leek me interessant om te lezen. Maar zelfs bij zo'n onderwerp moet het blijkbaar verziekt worden. Sarcastische opmerkingen, bewijzen willen dat het niet bestaat, enzovoorts enzovoorts. Geeft niets als je er niet in gelooft, maar stop alsjeblieft met het verzieken van zo'n topic, want anderen geloven er misschien wel in en vinden het leuk om daarover te babbelen. Maar helaas, het doordrammen gaat gewoon verder. Ik kwam er puur uit nieuwsgierigheid, maar zoiets nodigt niet echt uit om het hele topic door te lezen.

Bovenstaand is puur een voorbeeld, maar zo zijn er nog honderden onderwerpen/voorbeelden te noemen. Voor mij is de lol er goed vanaf in ieder geval.

je kan altijd dingen vragen via pb of via de paranormaal topics.
Ik weet wel dat als je iets doet wat afwijkt meteen mensen extremer gaan reageren. En het elkaar nabrabbelen, het gelijk gillen dat iets niet kan zonder onderbouwing.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:39

Zelf ben ik ook niet erg handig in het verwoorden van dingen en besef dat ik soms kort door de bocht ben. En ik probeer dit door smilies op te vangen. Omdat ik het vaak niet rot bedoel maar juist behulpzaam of wil de mensen zelf aan het denken zetten.
En bij onderwerpen waarbij ik echt wel weet waar ik het over heb. Kan ik ook best in de discussie gaan en kan me ook ergeren aan de personen die dan totaal ander advies geven zonder echt te weten waar ze het over hebben.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:06

Ik denk dat het niet zo zeer te maken heeft wat er gezegd wordt maar hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb ook wel eens een topic gehad waarin behoorlijk kortzichtig gereageerd werd. Daar ben ik telkens vriendelijk tegen geweest en heb gebruikt wat ik kon en wat ik niet kon gebruiken naast me neergelegd. Uiteraard ook aangegeven wat ik van bepaalde berichtjes vond maar op een rustige manier. Resultaat... topic bleef rustig en heb zelfs pbs gehad van anderen over mijn manier van reageren.
Wat ik nu heel erg vaak zie is dat een ts een topic opent, daar diverse reacties op krijgt em vervolgens in het negatieve blijft hangen. Ook anderen moeten er meteen bovenop springen met de aloude dooddoener "typisch bokt". Als iemand een "negatieve reactie maakt die wel normaal gebracht en onderbouwd is snap ik niet waarom er die kinderachtige typisch bokt zin bij gehaald moet worden. Dat zou de ts dan zelf moeten kunnen afhandelen. Helaas krijg je negen van de tien keer een ts die het topic op slot wil na wat mindere opmerkingen.
Je bent er zelf bij met wat je in een topic plaatst, daar kun je meerdere reacties op krijgen. Het heeft niks met " typisch bokt" te maken, in de gewone wereld heb je exact hetzelfde.
Waar ik mij meer aan erger is dat er zo'n verschil moet zijn wie het topic opent....
Opent een minder bekende bokster een topic van zichzelf waarin blijkt dat ze iets te zwaar is voor een iets minder breed paard en er moeten koppen rollen, open ik vervolgens een topic van een bekende bokker die zwaarder is dan de vorige maae toevallig wel hoger in de dressuur loopt... en niks dan lof.
Zeg je bij de ene a moet je bij de andere geen b roepen ;)
Ik denk dat men wat meer naar zichzelf mag kijken op bokt, vind je het een rotsfeer ? Bedenk dan wat je er zelf aan kan doen om het beter te maken. En dat doe je imo niet door een topictitel als dit.
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden en bokt zal een stuk leuker worden als we allemaal ons steentje bijdragen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:53

Ik zie dit topic nu pas.
Dribbel schreef:
Verder heb je dan nog het, ik heb gehoord dat (vul maar in). In journalistieke termen doe je aan 'hoor'. maar niet aan 'wederhoor'. Je neemt dus iets aan zonder het te onderzoeken. Dat gebeurd zelfs in dit topic.

Heel goed. Mooi gesproken. Zo kan dat werken.
En zo is het ook met ons gegaan.

"Hoor" is klaarblijkelijk over het algemeen niet zo moeilijk en bizar vlot op gereageerd. Van "wederhoor" vanuit beheer is op dat moment echter helaas absoluut geen sprake geweest.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:09

Ik sluit me aan bij jou Mondy.

Afgelopen tijd heb ik ook wel reltopics (rij itp) langs zien komen. Mensen zijn soms helemaal weg van hun eigen foto's en zijn stomverbaasd als anderen dat niet zijn. Dat kan, maar als je dan vol in de aanval terug gaat, kan je er donder op zeggen dat er een reltopic ontstaat en dat vind ik dan wel voor het grootste deel hun eigen fout. Bij mij gaat het dan in elk geval jeuken om te rellen O:) Ik zie gelukkig veel bokkers die tof met kritiek omgaan en niet meteen gaan uithalen, dan wordt er vaak veel milder gereageerd en komen mensen met goedbedoelde, positieve tips.
Ik vind bokt wel een mooie afspiegeling van de maatschappij: de meeste mensen vind ik leuk en normaal reageren, maar er zitten imo een paar azijnpissers tussen die je overal weer tegenkomt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:07

Elles schreef:
Ik zie dit topic nu pas.
Dribbel schreef:
Verder heb je dan nog het, ik heb gehoord dat (vul maar in). In journalistieke termen doe je aan 'hoor'. maar niet aan 'wederhoor'. Je neemt dus iets aan zonder het te onderzoeken. Dat gebeurd zelfs in dit topic.

Heel goed. Mooi gesproken. Zo kan dat werken.
En zo is het ook met ons gegaan.

"Hoor" is klaarblijkelijk over het algemeen niet zo moeilijk en bizar vlot op gereageerd. Van "wederhoor" vanuit beheer is op dat moment echter helaas absoluut geen sprake geweest.

Ik begrijp deze post eigenlijk niet. Hoort die hier wel thuis :o ?

Anyway, ik denk echt dat veel aan mensen zelf te wijten is, hoe reageren ze zelf, hoe is hun eigen toon, hoe vatten ze dingen op etc.

Uiteraard zijn er altijd mensen die naar reageren, mensen die dingen anders opvatten of opschrijven dan bedoeld aangezien het geschreven woord nu eenmaal aan interpretatie onderhevig is of mensen die gewoon niet zo goed zijn in subtiliteit maar ik zie genoeg topics (ook HAW etc) die gewoon fijn verlopen en waar goede kritiek wordt gegeven. Je zet vaak zelf al de toon met de openingspost, vergeet dat niet ;).

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:09

Sees schreef:
Ik begrijp deze post eigenlijk niet. Hoort die hier wel thuis :o ?

Ja hoor, dit is eerder in het topic onderwerp van gesprek geweest. Het was alleen jammer dat ik het topic eigenlijk te laat zag. Maar wilde toch graag nog even reageren op het stukje "hoor en wederhoor", waarvan werd gezegd dat het overal voorkwam, ook in dit topic. Het komt inderdaad overal voor. En dus ook op plekken en van mensen waarvan je het niet zou verwachten. Helaas.

Iets onderzoeken voordat je iemand ergens van beschuldigt is niet alleen netjes, het is gewoon heel erg noodzakelijk. En zéker als het gaat om "ontslag op staande voet". De beschuldigingen dan vervolgens niet kunnen aantonen of op z'n minst ook maar een beetje helder uiteen kunnen zetten, is dan ver, vér beneden alle peil. En onacceptabel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:13

Elles, op mij komt het over alsof je nu in een ander topic alsnog je 'gelijk' probeert te halen :o.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:19

Nja, gezien de recente gebeurtenissen op bokt begrijp ik de reactie van Elles wel. Tis gewoon poedersuiker.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:22

Ik niet. Ik vind het heel misplaatst in dit topic. Het komt op mij over alsof ze dit topic gebruikt om haar gelijk te halen :o. Het gaat helemaal niet over die gebeurtenis en daar is al langer dan nodig openlijk over gecommuniceerd als je het mij vraagt :o. Maar goed ik dacht dat ik dit hele topic had gelezen en heb de aanleiding van deze post dus ook gemist, ik zal eens teruglezen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:26

Sees, en jij komt al maanden op mij over alsof je mod wilt worden. Daar hoor je mij (tot nu toe dan ;) ) ook niet over.
Maar nee hoor, ik hoef niet m'n gelijk te halen. Dat zal ik nooit krijgen, dus dat is sowieso een zinloze exercitie. Maar een goed verhaal zou ik na ruim twee maanden vissen en duidelijk uitvragen écht wel een keer willen horen.

Tot zover mijn bijdrage dus over het essentiële belang van "hoor en wederhoor" dus.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:52

Elles, ja daar ben ik al vaker van 'beschuldigd' door mensen die overhaaste conclusies trekken omdat ze, zo lijkt het althans, het niet kunnen velen dat ik een andere mening toebedeeld ben ;). Ik weet niet of jij tot die groep behoort, ik onthou dat (gezegend met een slecht geheugen :D) allemaal niet. Vervelend voor jou dat je met een voor jou onopgelost eindje zit (en nee dit bedoel ik niet sarcastisch maar gewoon aardig :j ).

Jouw opmerking viel mij gewoon op aangezien deze op mij echt als niet toepasselijk voor het onderwerp overkwam. Ik heb net nog even het topic weer doorgelezen om wederom tot dezelfde conclusie te komen :o.

Anyway, weet je, ik ben al jaren actief op Bokt en ik ben het eens met o.a. Ayasha; om de zoveel tijd komt er weer een dergelijk topic en Bokt is al jaren Bokt en ook al jaren heb je mensen met een scherpe tong en mensen die daar wel tegen kunnen en mensen die daar niet tegen kunnen. Je moet je er allemaal niet teveel van aantrekken denk ik. Laat het gewoon van je afglijden en als het je écht dusdanig stoort dat je er een topic over maakt, misschien is het dan inderdaad beter om jezelf (al dan niet tijdelijk) te bannen van Bokt? Je moet hier zijn voor je plezier, het moet niet leiden tot frustratie :o.

Ik heb de oprechte vraag gesteld aan TS wat haar doel was van dit topic?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:57

Hou toch op Sees. Jij bent nu degene die er in een ander topic over door blijft mauwen. We zitten hier niet meer op de kleuterschool he.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:03

Haha grappig Nies, jij bewijst dus PRECIES waar dit topic voor geopend is en wat ik bedoel. Funny...

Anyway, zoals ik al zei, ik denk niet dat de manier waarop mensen reageren of de manier waarop mensen de posts van andere mensen opvatten zal veranderen. Dan heb je imo dus twee keuzes: of je 'leert' er mee om te gaan door sommige dingen met een korrel zout te nemen en te proberen naast je neer te leggen of je zult toch je heil ergens anders moeten gaan zoeken. Dat zou, denk ik, jammer zijn want het geschreven woord is nu eenmaal vrij te interpreteren en dus zul je altijd houden dat dingen anders over kunnen komen dan bedoeld. Wel jammer dat het voor jou zo voelt TS.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:19

Sees schreef:
Ik heb de oprechte vraag gesteld aan TS wat haar doel was van dit topic?

Totaal onnodig denk ik, blijkbaar weet je namelijk precies waar dit topic voor geopend is?
Sees schreef:
Haha grappig Nies, jij bewijst dus PRECIES waar dit topic voor geopend is en wat ik bedoel. Funny...

Open deuren inschoppen om de boel aan de gang te houden kan ook dagbesteding zijn. En 'funny' is dat allang niet meer hoor... Net als een sterke mening hebben, terwijl je geen idee hebt waar het over gaat. En net als zo denigrerend op anderen reageren, zoals hierboven. Dat is vaak de kern van veel narigheid op fora.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:23

Precies ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:11

Over kleuterschool, mauwen en denigrerende posts gesproken Nies en Elles... steek de hand eens in eigen boezem ;). Maar misschien is het beter dit per PB te bespreken ipv offtopic te gaan?

Ik vraag me serieus oprecht af met welk doel TS het topic heeft geopend. Niet zo'n rare vraag lijkt me. Vraagt ze zich af of meer mensen het zo ervaren? Hoopt ze dat ze door dit topic op andere gedachten wordt gebracht? Is het alleen ventileren van een vervelend gevoel? Maar ik hoop eigenlijk dat de TS daar een antwoord op geeft ipv anderen...