Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Volgens mij kun je gebruikers op de 'foei' lijst zetten en dan kunnen ze je geen pb's meer sturen.
Maar als je lastig wordt gevallen via de pb, kun je dit altijd aangeven bij een MOD toch?
Om nog terug te komen over het feit dat sommige jongeren ook brutaal reageren of voor de 100ste keer een topic aan maken hoe duur een shetlander is, kun je ze daar op een volwassen manier toch op wijzen?
Topics laten zien, verwijzen naar de regels, uitleggen dat dit niet mag. Neem aan dat ze dat wel kunnen aannemen
[***] schreef:Misschien is dit topic wel een eye-opener voor de mods
En je hebt gelijk, het betreft niet alleen kinderen, maar elke gebruiker die gebruikt maakt van bokt
@alltimapanda: Dat is wel vreemd, het lastig vallen via PB lijkt mij ook niet in orde. Ik ga eens de regels uitpluizen wat daarover gezegd wordt.
Maartje1990 schreef:Ik haal dat alleen aan omdat, hoe leuk en goed die ideeën ook zijn, het modteam zelf vrij weinig doet zelfs áls er getemt wordt. Dus wij kunnen wel gaan temmen en met opties komen als dat het in de OP wordt geplaatst, maar dan is het maar de vraag of de mods daar iets aan doen.
Zwerte schreef:Maartje1990 schreef:Ik haal dat alleen aan omdat, hoe leuk en goed die ideeën ook zijn, het modteam zelf vrij weinig doet zelfs áls er getemt wordt. Dus wij kunnen wel gaan temmen en met opties komen als dat het in de OP wordt geplaatst, maar dan is het maar de vraag of de mods daar iets aan doen.
Maar jij ziet niet hoeveel tems er binnen komen en ook niet wat de mods beslissen en waarom. Wellicht komen er gewoon weinig tems binnen in zo'n geval, omdat iedereen liever gewoon niet kijkt of zoals jij denkt dat het toch zinloos is. Als we massaal gaan temmen, komt er echt wel op zn minst een reactie van een mod, anders kan je zelf pben om te vragen waarom er niks gebeurd. Beetje actie vanuit de gebruikers zou fijn zijn, ipv te klagen over de mods die niks doen.
Je zegt het trouwens zelf precies goed: het is de vraag of de mods er iets aan gaan doen. Daarvoor is deze discussie nou nuttig. Als wij als gebruikers met elkaar tot constructieve oplossingen komen, kijken ze daar echt wel serieus naar. Wellicht is het niet haalbaar of de prioriteit te laag of wat voor andere reden dan ook om er niet naar te handelen, maar dat er serieus naar gekeken wordt durf ik echt wel zeker te zeggen.
Het is de toon die de muziek maakt.....
Zwerte schreef:Maartje1990 schreef:Ik haal dat alleen aan omdat, hoe leuk en goed die ideeën ook zijn, het modteam zelf vrij weinig doet zelfs áls er getemt wordt. Dus wij kunnen wel gaan temmen en met opties komen als dat het in de OP wordt geplaatst, maar dan is het maar de vraag of de mods daar iets aan doen.
Maar jij ziet niet hoeveel tems er binnen komen en ook niet wat de mods beslissen en waarom. Wellicht komen er gewoon weinig tems binnen in zo'n geval, omdat iedereen liever gewoon niet kijkt of zoals jij denkt dat het toch zinloos is. Als we massaal gaan temmen, komt er echt wel op zn minst een reactie van een mod, anders kan je zelf pben om te vragen waarom er niks gebeurd. Beetje actie vanuit de gebruikers zou fijn zijn, ipv te klagen over de mods die niks doen.
Je zegt het trouwens zelf precies goed: het is de vraag of de mods er iets aan gaan doen. Daarvoor is deze discussie nou nuttig. Als wij als gebruikers met elkaar tot constructieve oplossingen komen, kijken ze daar echt wel serieus naar. Wellicht is het niet haalbaar of de prioriteit te laag of wat voor andere reden dan ook om er niet naar te handelen, maar dat er serieus naar gekeken wordt durf ik echt wel zeker te zeggen.
Het is de toon die de muziek maakt.....
Hanmar schreef:Wat betreft de PB's: het lastige is dat wij als mods niet op PB's kunnen en mogen modereren. Wij kunnen ze immers niet uit de eerste hand lezen, enkel als ze doorgestuurd worden naar ons maar in zo'n geval zou er veel te makkelijk iets in veranderd kunnen zijn. Daarom is het advies in zulke gevallen in principe altijd: foei-lijst en negeren. Maar dat betekent niet dat het niet slim is om het ons wel even te laten weten als er iets per PB voorvalt, zodat wij in elk geval wel op de hoogte zijn van eventuele problemen die ook op het forum tot uiting zouden kunnen komen.
quartel schreef:Fijn om te horen dat onze voorstellen op tafel liggen![]()
Ik wil even reageren op dat verzoek om de pb`s.......
Als ik een aanvals pb krijg van iemand die het niet met me eens is doe ik 2 dingen.
Ik deel mijn ongezouten mening in een antwoord en ben daarna gewoon klaar met die persoon.
Ofwel......je wilt aandacht.....hier heb je het en verder negeer ik je omdat ik je de moeite niet meer waard vind.
Over het algemeen is het daarna wel klaar en kan ik het voorval vergeten.
Kan dus zomaar zijn dat ik dan de volgende keer gewoon weer vriendelijk ben omdat ik het los laat en vergeet.
Krijg ik meer post van die persoon gaat het gewoon ongeopend het raam uit![]()
Dus heb ik er ook geen last meer van.
er zijn vele wegen die naar rome leiden![]()
Eerder zag ik dat ook als probleem maar dat hoeft het dus helemaal niet te zijn.
@Hanmar..................Je geeft wel een prima uitleg van waar jullie tegen aan lopen zo.
Al geloof ik ook wel dat je het bij sommige mensen ook gewoon nooit goed kan doen.
Lijkt me erg vervelend.
Dus....je kan zo een pb ook komen overleggen........dat wist ik nog niet
Morganlefay schreef:Zo viel toch even van mijn stoel. In een HK topic, best wel heftig, kwam een jonge bokker langs met een hele zinnige vraag. Heeft van diversen een goed antwoord gegeven. Alleen was er een niet helemaal blij met de woordkeuze in een antwoord.
Waarop terecht werd aangehaald dat sommige woorden voor een 12 jarige toch echt te moeilijk zijn.
en je soms Jip en Janneke moet gebruiken.
hannah41 schreef:Morganlefay schreef:Zo viel toch even van mijn stoel. In een HK topic, best wel heftig, kwam een jonge bokker langs met een hele zinnige vraag. Heeft van diversen een goed antwoord gegeven. Alleen was er een niet helemaal blij met de woordkeuze in een antwoord.
Waarop terecht werd aangehaald dat sommige woorden voor een 12 jarige toch echt te moeilijk zijn.
en je soms Jip en Janneke moet gebruiken.
Even tussen door hoor, was dat die vraag over eugenetica? Dan was ik de desbetreffende twaalfjarige.