[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:48

Golderarrow: ook zonder screenshot denk ik dat ik er wat mee kan :j We gaan er naar kijken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:12

* Kan er toch gekozen worden voor paginanummers op de mobiele site?
Ik kan er echt niet niet aan wennen dat ze er niet meer zijn.

* De foto's worden nu automatisch geladen, op de mobiele site is dat niet tenzij je erop klikt. Ik spaar graag mijn MBs als ik wifi-loos Bokt, kan die instelling weer terug?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:18

Verrek, ik dacht er vandaag pas weer eens aan om eens naar FZ te gaan en ik kom er meteen achter dat ik boelveel gemist heb :+ , o.a. de nieuwe indeling. Heb mijn profiel meteen omgezet, en hoewel het zoals bij elke verandering even wennen is, komen de veranderingen op het eerste gezicht heel prettig over :j .

Het lettertype is wel erg klein geworden voor de tablet (Samsung Galaxy 10.1 versie 1), maar ik dacht in de gauwigheid gezien te hebben dat Shadow daar nog iets mee wil doen. De rest van dit topic heb ik nog niet helemaal doorgefietst.

*Edit: voor de tablet gebruik ik de standaard Bokt-versie, voor de telefoon wel de mobiele. Die heb ik nog niet uitgeprobeerd in de nwe mobiele versie.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 21-07-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:25

En ik blijf het toch wel echt omslachtig vinden dat je niet meer in je eigen berichten kunt zoeken.
Nu ben ik wel echt heel veel handelingen extra aan het doen. Waarom is daar ook alweer voor gekozen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:28

Iris82 schreef:
En ik blijf het toch wel echt omslachtig vinden dat je niet meer in je eigen berichten kunt zoeken.
Nu ben ik wel echt heel veel handelingen extra aan het doen. Waarom is daar ook alweer voor gekozen?

Vind ik ook heel vervelend idd!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:37

Huh, dat kan toch gewoon? Of bedoel je mobiele versie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:40

Iris82: die afbeeldingen willen we zeker oplossen, maar dat is helaas lastiger dan gehoopt omdat browsers hun uiterste best doen om alle hints en tips die je wilt geven daarover te negeren en gewoon toch alle plaatjes laden (zelfs al worden ze niet getoond.) Het moet dan dus echt aan de Bokt-kant al bepaald worden, en dat is lastig omdat Bokt eigenlijk niet precies weet of je nou met een mobiele of gewone browser op de site komt. Dus dat is nog even een puzzel, maar heeft zeker de aandacht.

De pagina-nummers: op welke plaats zou je die graag willen zien? In de lijst met topics, of in het topic zelf? En wil je dan zien hoeveel pagina's er zijn of ook echt de hele rits 1 ... 7, 8 9 etc? Zou het van jou in de plaats van het aantal reacties kunnen komen, of wil je dat aantal ook blijven zien?

Gwen: met het lettertype wil ik inderdaad nog wel wat doen, dat is op diverse tablets inderdaad te klein.

Over het zoeken in je eigen berichten: dat staat helemaal los van de layout verder. Maar tot voor kort kreeg je op pagina 2 en verder niet meer je 'stipjes' te zien, maar echt de topics waar je in had gereageerd. Veel mensen vonden dit verwarrend, vooral de mensen die een klein handzaam lijstje willen en dus veel oude topics ontstipten: die kwamen dan toch steeds terug.

Nu is dat aangepast, maar de zoekfunctie werkt niet samen met de stipjesfunctie, waardoor je nu niet meer in eigen berichten kunt zoeken. Overigens heeft het zoeken ook voorheen nooit gewerkt met stipjes, en echt alleen met de topics waarin je werkelijk had gereageerd, en was daarom altijd al wat verwarrend. Om dit op te lossen zou de zoekfunctie moeten worden aangepast aan de stipjesfunctie, dat is een vrij lastige klus.
(Volgens mij is het stiekem weer een beetje mogelijk in Bokt5, niet verder vertellen ;) Maar het werkt dus nog steeds niet samen met de stipjesfunctie en kan daarom andere resultaten geven dan je verwacht.)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:45

Neem aan dat het al bekend is, maar bij de mobiele versie moet je weer zelf zoeken naar waar op de bladzijde je gebleven was, standaard ga je naar ergens op het bovenste deel van de pagina. Die rode streep van de gewone versie mis ik wel een beetje.

Ben verwend geraakt, geloof ik :D .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:51

Nu zie ik ook dat jouw schuine letters van je post hierboven in de mobiele-telefoonversie wél in italics worden weergegeven, maar in de gewone versie niet (op tablet).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:04

Gwen, dat zou niet zo moeten zijn, je zou naar het nieuwste ongelezen bericht moeten springen, ook op tablets en mobiels. Dat heb ik hier ook getest en lijkt ook te werken. Op mijn mobiel merk ik wel dat het vrij lang duurt voor 'ie zover is dat ie er werkelijk heen springt, trouwens. Meestal ben ik te ongeduldig en begin al te scrollen. Ik weet niet of dat het is, of dat het helemaal niet werkt?

De oranje streep staat er, maar is op mobiel bijna niet te zien, dus die zal ik ietsjes meer benadrukken.

Wat betreft de letters: dat is geen instelling van de layout. Maar iemand anders gaf ook al aan geen dikgedrukte letters te zien in quotes. Vreemd effect.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:19

Hm, nu lijkt hij het wel goed te doen, maar ik heb ff geen ongelezen topics openstaan waar ik zelf in gereageerd heb. Over het naar de juiste plek springen op mobiel heb ik het dan.

Als ik terugkeer naar Mijn Berichten kom ik wel standaard onderaan de lijst terecht bij de mobiele versie ipv gewoon bovenaan, hoelang ik ook wacht. Dat is al een tijdje, maar ik had geen instellingen veranderd zelf.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:39

Weer eentje gevonden.
Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:51

Hmm, vreemd. Die bannerpositie heb ik afgelopen weekend weggehaald.
Ga ik naar kijken :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:10

De pagina begon nu wel met de juiste maat (telefoonscherm) maar doordat ik ook opzij kon scrollen merkte ik dat de banner er stond.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:35

Gwen schreef:
Neem aan dat het al bekend is, maar bij de mobiele versie moet je weer zelf zoeken naar waar op de bladzijde je gebleven was, standaard ga je naar ergens op het bovenste deel van de pagina. Die rode streep van de gewone versie mis ik wel een beetje.

Ben verwend geraakt, geloof ik :D .

Hier hetzelfde probleem op mijn mobiel, werkt ook niet met langer wachten. Ben om deze reden weer terug op m.bokt. Als ik ff snel op m'n mobiel kijk wil ik niet eerst moeten zoeken waar ik gebleven was.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:23

Brede banner zou nu weg moeten zijn (iig als je ingelogd bent). Situatie voor mensen die niet ingelogd zijn is nog niet optimaal, staat nog op de planning :j

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:04

Ik heb bokt op die nieuwe versie staan. Heel fijn, maar hij doet het niet goed. Ik kan niet inloggen. Als ik dat doe dan gaat hij over op normale bokt en dan weer terug op nieuwe versie enz. enz. Zonder ingelogt te worden. Ook kan ik niet naar mijn eigen berichten.
Dan moet ik dat invullen op de zoekbalk, inloggen en dan kan ik mijn topics zien. Maar eigenlijk ben ik nog niet ingelogt. En als ik een topic heb bekeken begint het weer van voor of aan...
Ik heb trouwens de Samsung Galaxy Ace...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:02

@BalouArera; kan je wel inloggen als je de 'oude' layout gebruikt? Eigenlijk zou de layout niets met wel/niet kunnen inloggen moeten doen. Maar ja, dat is theorie, de praktijk is helaas vaak weerbarstiger.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:37

Nee, want dan schakelt hij weer over naar de nieuwe layout zonder me in te loggen ....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:35

Kan je nadat je hier:
ucp.php?i=162

de forumstijl weer op Bokt4 hebt gezet wel normaal inloggen?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:15

Ja, dan wel... Alleen dan moet ik steeds inzoomen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:57

Heb er weer eentje gevonden, ditmaal in het fotomeeting topic menselijke modellen hatertse vennen.

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:02

Dat is apart... Welke telefoon gebruik je? En gaat het alleen in dat topic mis? Of heb je het ook daar maar 1x fout zien gaan?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:08

Ik heb de Samsung S3. Dat is de eerste keer dat ik het weer gezien heb sinds de vorige.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:20

Shadow0 schreef:
Het is de bedoeling om het downloaden van afbeeldingen wel goed te regelen voordat we de zaken definitief overzetten.

Op m.bokt zie je "[img]" staan en als je daarop klikt dan komen de afbeeldingen pas tevoorschijn, is dat niet te realiseren? Dat scheelt in ieder geval hier enorm aan tijd qua laden. :=

goldenarrow schreef:
Heb er weer eentje gevonden, ditmaal in het fotomeeting topic menselijke modellen hatertse vennen.

[ Afbeelding ]

Dat heb ik zo'n beetje bij alle banners van Bokt5. Op Bokt4 staan ze wel goed.