Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:47

Shadow0 schreef:
Je zou ook nog kunnen vragen of er dan een centraal topic mag komen voor advertenties op de boktmarkt (zoals http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=1201684 )

En dan op LZP? Tjah.... Dat zou voor nu denk ik wel de beste optie zijn.

(gooit ondertussen een advertentie uit)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:48

EvelijnS schreef:
Het is begrijpelijk dat jullie teleurgesteld zijn dat het topic op slot is, maar weet wel dat het daar niet bij blijft. Zoals eerder gezegd zijn we in overleg over wat voor oplossing we hiervoor kunnen verzinnen, maar bedenk daarbij wel dat dit niet in een uurtje klaar is. :) We hebben het topic niet op slot gezet om jullie te pesten en ontevreden te maken, maar om te kijken naar een oplossing die voor iedereen prettig is. Inderdaad, het topic voldoet niet aan de regels op de huidige manier. Maar dat betekent niet dat we het idee maar wegwuiven en er niets mee doen, integendeel. Het enige wat we vragen is een beetje geduld. :)

Ik wacht al 16 maanden op de implementatie van een kwalificatiesysteem voor kopers en verkopers op de markt, en het zou toch ook zo handig zijn als iemand die pb stuurt nav een advertentie, automatisch de titel van de advertentie als titel van de pb meekrijgt... Beetje geduld!

Ik ga met Stef mee. De regelneverij van Bokt kent geen grenzen en net dankzij het uitvinden van regeltje na regeltje blijkt dat het originele bokt niet meer kan. Als het gratis-weggeef topic niet kan, kan het grote verzameltopic ook niet meer. En de essentie van Bokt is net elkaar helpen, niet alleen met woorden, maar ook met daden.

Zullen we de lijn doortrekken? Dan moeten oproepen voor modellen voor fotomeetings ook maar op BM want professionele fotografen zullen vaak de foto' s voor hun portfolio gebruiken en op zoek naar gestolen spullen moet dan ook maar op bm want daar heeft de eigenaar ook commercieel belang bij.

Mjetterd

Shadow0 schreef:
Je zou ook nog kunnen vragen of er dan een centraal topic mag komen voor advertenties op de boktmarkt (zoals http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=1201684 )

Heel goed idee! Dan kun je dus door middel van het topic te volgen zien wat er word aangeboden :D

onbarefeet

jammer dat we niet mee kunnen kijken in het mod-topic :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:50

XEefjuhX schreef:

Nogal wiedes toch? Zijn daar nog veel meer dingen achter de schermen wat zoal wordt besproken.
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-05-13 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Mjetterd schreef:
Shadow0 schreef:

Heel goed idee! Dan kun je dus door middel van het topic te volgen zien wat er word aangeboden :D

Vind ik niet zo'n goed idee. Ik denk juist dat er snel het eea weg is waardoor de lijst vaak niet up to date zal zijn. Nee, dit zou niet mijn keuze zijn geweest :)

onbarefeet

Winged schreef:
XEefjuhX schreef:

Nogal wiedes toch? Zijn daar nog veel meer dingen achter de schermen wat zoal wordt besproken.

Ja, i know.
Dan kunnen we alleen de vorderingen zien :P

Winged

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:51

Die vorderingen worden heus wel gemeld zodra er vorderingen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:51

Mjetterd schreef:
Shadow0 schreef:

En is de spontaniteit er dus af.

Jammer weer bokt. Ik maak iemand in Roemenië wel blij met mijn bolerootjes

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:52

Shadow0 schreef:

In de tijd van EA bestond er nog een topic met links naar ads van alle belgenbokkers, maar dat is dus genadeloos mee de vuilbak ingeflikkerd, waarom is dit dan nog steeds in voege? Je kan toch met de zoekfuncties ALLES "supermakkelijk" op BM opzoeken, toch? MI: SLOTJEEEEEEEEHHHH!
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 02-05-13 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:53

XEefjuhX schreef:
Winged schreef:

Ja, i know.
Dan kunnen we alleen de vorderingen zien :P

Daar brengen ze vanzelf een update van. Ik ben niet zo geboeid als gewone bokker wat zij allemaal bespreken. Dat is nou achter de schermen waar wij in principe niks mee te maken hebben. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:53

Nayomie schreef:
Vind ik niet zo'n goed idee. Ik denk juist dat er snel het eea weg is waardoor de lijst vaak niet up to date zal zijn. Nee, dit zou niet mijn keuze zijn geweest :)

Maar je kunt via de markt dan wel eenvoudig zien of een advertentie nog open is. Dus wat dat betreft lost het eigenlijk de genoemde problemen wel op: het topic zorgt voor zichtbaarheid, de markt voor de administratieve afhandeling.

Stef: waarom zou de spontaniteit eraf zijn? Omdat je die paar handelingen van het plaatsen van een advertentie meer moet doen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:55

Shadow0 schreef:
Nayomie schreef:

Maar je kunt via de markt dan wel eenvoudig zien of een advertentie nog open is. Dus wat dat betreft lost het eigenlijk de genoemde problemen wel op: het topic zorgt voor zichtbaarheid, de markt voor de administratieve afhandeling.

Stef: waarom zou de spontaniteit eraf zijn? Omdat je die paar handelingen van het plaatsen van een advertentie meer moet doen?

Denk niet dat de mods zitten te wachten om telkens die lijst te updaten. Dat kost naar mijn idee best wat tijd, om telkens aan te vullen en weg te halen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:55

Winged schreef:
LoveBodin schreef:
Denk je niet dat ze voor één topic op lzp een uitzondering kunnen maken?
Overal de optie opzetten, maar dan een tweedeling, dus half uur of 2 dagen. En dat dan alles standaard op half uur wordt aangevinkt, behalve dit topic. Beetje net als Polls :). Dat is ook een optie.
.

Ik denk dat het forumtechnisch niet kan. Je hebt het probleem dat je dan de users de rechten moet geven voor 1 specifiek topic ipv voor een heel forum. En ik denk dat die sublaag niet in het CMS-systeem van Bokt zit.

Daarnaast: Het gaat hier niet om éénmalig kaartjes weggeven, maar om een X-aantal gebruikers die een X-aantal producten willen weggeven. En dan een X-aantal vragers...

Maar Polls gaan toch ook overal? Kan je niet zoiets instellen?
En als een mod dat aanmaakt, dan lijkt mij er geen probleem. En ik bedoel dat het in het hele topic geldt, dus iedereen kan zijn berichten tot x dagen later aan passen :).

Het is maar een brainstorm trouwens hoor :)

ik vond het idee met die megaquote ook heel goed, alleen is het dan misschien wat veel (provincie, plaats, aanbieding etc.). Misschien alleen de aanbieding, en dan kan je verder sturen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:56

Shadow, zo 'n lijst kan niet. De opzet van de BM was net dat je zelf makkelijk kon zoeken, zo' n lijst maakt net DE reden voor BM overbodig, dus het zou ultrategenstrijdig zijn om zo 'n lijst aan te maken. Dan maak ik er prompt 1 voor belgenbokkers hun ads, commerciëlebokkers ads, eskadron ads, etc...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:57

Een poll is een ander systeem dan het geven van rechten.

Het huidige topic op... Western(??) dat is ook een lijst die door users wordt aangevuld zodra zij een advertentie geplaatst hebben. Hebben modjes weinig mee nodig.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:00

Oké, ik ben niet zo vreselijk technisch aangelegd.
Maar ik dacht meer dat je iedereen automatisch de rechten geeft, en die dan in alle topics blokt, behalve dat ene.

Ik blijf erbij dat ik denk dat mensen minder vaak op de markt kijken, en dat een topic op lzp handiger is. Als mensen nou gewoon 's braaf ontopic blijven, en één megaquote maken, lijkt me dat het beste idee.

Edit: misschien in het begin een mod die er wat extra op let, maar ik denk (en hoop) dat iedereen volwassen genoeg is om het gewoon goed te laten gaan, toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:03

Maar zo'n megaquote wordt uiteindelijk ook onoverzichtelijk. Daarom dat voorbeeld wat Shadow aanhaalde met dat topic lijkt mij dan de beste keuze.

(en qua het technische deel denk ik dat bart het vast beter uit kan leggen dan ik :) )

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:05

volgens mij wordt alles in the end onoverzichtelijk :).
Ik vind 't een goed idee van shadow, maar het nadeel is dat je nergens kan zien of iets open of dicht is. Oftewel, je kan alle advertenties afgaan, maar je ziet dan pas later of het open of dicht is, niet meteen :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:06

Ik denk dat de moderators met een goed functionerende oplossing komen, dus laten we at maar afwachten :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:07

Volgens mij is er niks mis met brainstormen.
Vreemde ogen kunnen een nieuw licht op de zaak brengen, waardoor het eindresultaat alleen maar beter kan worden :).

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:07

LoveBodin schreef:
Vreemde ogen kunnen een nieuw licht op de zaak brengen, waardoor het eindresultaat alleen maar beter kan worden :).

Ok, maar meerdere opties worden nu ook vaak herhaalt ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:08

XEefjuhX schreef:
LoveBodin schreef:

Ok, maar meerdere opties worden nu ook vaak herhaalt ;)

En die opties worden bekritiseerd, de voor en nadelen worden besproken.
Ik heb nergens een nutteloze herhaling gezien eigenlijk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:08

Winged schreef:
Maar zo'n megaquote wordt uiteindelijk ook onoverzichtelijk. Daarom dat voorbeeld wat Shadow aanhaalde met dat topic lijkt mij dan de beste keuze.

(en qua het technische deel denk ik dat bart het vast beter uit kan leggen dan ik :) )

Inderdaad, zo'n megaquote zal naderhand toch een chaos worden.

Zo'n topic ben ik (na die uitleg) nogsteeds geen voorstander van, aangezien dit constant geupdate moet worden, en ik denk ook niet dat men dan nog (wanneer het product vergeven is) nog even een mailtje naar de mod sturen dat hij eraf kan (zeker als niet actieve bokker zijnde).

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:10

Nayomie schreef:
Winged schreef:

Inderdaad, zo'n megaquote zal naderhand toch een chaos worden.

Zo'n topic ben ik (na die uitleg) nogsteeds geen voorstander van, aangezien dit constant geupdate moet worden, en ik denk ook niet dat men dan nog (wanneer het product vergeven is) nog even een mailtje naar de mod sturen dat hij eraf kan (zeker als niet actieve bokker zijnde).

Huh? Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je als bokker zijnde de link van je advertentie mocht plaatsen in het topic, als post.