Reclamebalk op 'Eigen berichten' pagina.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:32

Heerlijk hij is weg! Wat een rust!

Wel eng trouwens, ik had een mail gekregen van intermediair en vervolgens staat er een advertentie van... Intermediair! Dat kan haast geen toeval zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:36

Tilmar schreef:
Heerlijk hij is weg! Wat een rust!

Wel eng trouwens, ik had een mail gekregen van intermediair en vervolgens staat er een advertentie van... Intermediair! Dat kan haast geen toeval zijn.

Dat werkt volgens mij met cookies. Waarschijnlijk heb je de site van intermediair bezocht.

Bezoek maar eens de site van Wehkamp, krijg je precies die artikelen die jij hebt aangeklikt in een banner hier op Bokt en op andere websites.

BartVB
Eigenaar

Re: Reclamebalk op 'Eigen berichten' pagina.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:46

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:29

Ik heb hem gemaild.

Zie dat de banner nu boven de eigen berichten staat. Stukken minder irritant! en dit geeft geen problemen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:53

Inderdaad, de banner daar waar die nu staat, is prima zo :j

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:28

Veel beter zo! Daar boven heb je er geen last van en je ziet het toch (voor het geval dat je er op wil klikken..)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:40

Ik heb nergens last van, ik vraag me af waarom je bepaalde variant krijgt.

Ben je lang lid met veel posten.....wordt je dan met rustgelaten?
Heb sowieso heel weinig last van bangers en advertenties

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:39

tita schreef:
Ik heb nergens last van, ik vraag me af waarom je bepaalde variant krijgt.

Ben je lang lid met veel posten.....wordt je dan met rustgelaten?
Heb sowieso heel weinig last van bangers en advertenties

Ik ben bokker van zo ongeveer het eerste uur en vrij veel posts, maar had hem er ook gewoon tussen staan hoor.

Hij staat bij mij nu ook helemaal bovenaan en dat vind ik een prima, niet bijzonder storende plek :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:44

Ik vind het ook niet storend zo :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:04

Ik vind hem zo ook beter staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:12

Top zo :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:37

Er worden nu 3 varianten getest om te kijken wat het meest effectief/efficient is. Of je wel/geen banner hebt is behoorlijk willekeurig. Heeft verder niets te maken met activiteit of hoe lang je al lid bent :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:45

Ik heb hem nu ook bovenaan mijn eigen betichten staan en hij is net alsof hij er altijd al zo geweest is. Ik hoop dus dat deze variant de gewenste resultaten geeft.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:09

Ik heb nu ook een advertentie boven de eigen berichten. Dit is een prima plek, stoor me er niet aan en mocht er toch iets interessants zijn, klik je er zo op. Van mij mag hij op deze plek blijven!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:20

Bij mij staat ie links boven de eigen berichten, wil 'm liever gecentreerd :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:39

Gecentreerd past de zoekbalk er niet meer naast :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:45

BartVB schreef:
Gecentreerd past de zoekbalk er niet meer naast :)

Kun je hem dan niet midden tussen "Forums" (naast het home-icoontje) en de zoekbalk zetten? Dan kan hij net een regel hoger komen en vult hij je pagina niet zo.

Leveren advertenties voor jullie trouwens ook wat op als ze wel worden getoond (geen adblocker dus) maar er niet op wordt geklikt? Want bij mijn weten heb ik nog nooit doorgeklikt naar een van de banners. (In ieder geval niet bewust, behalve dan misschien een enkele keer in het kader van het taalbloopertopic.)
Kunnen jullie dat trouwens zien als beheer, hoe vaak individuele gebruikers op een advertentie klikken?

Misschien ben ik ook gewoon niet zo'n geschikt 'slachtoffer' voor dit soort testjes, ookal heb ik geen adblocker (want Internet Explorer 8).

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:58

Tussen de 'breadcrumbs' en het zoekblok is net wat minder ruimte wat problemen geeft op smallere schermen. Zou het nog eens kunnen testen...

Banners leveren ook geld op als ze wel bekeken worden maar er niet op wordt geklikt (hoewel klikken een stuk meer oplevert, iets kopen na het klikken is nog positiever).

Wij kunnen zien hoevaak er in totaal is geklikt, maar we zien niets per gebruiker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:47

Bart wat was er eigenlijk mis met de plek waar de banners oorspronkelijk stonden? Boven zonder dat de layout er raar uit zag en onderop? Zoals het er nu staat ziet het er uitermate l ullig uit. Links forums dan een heel stuk niks en rechts de zoekbalk.

Dan voor je gevoel op een rare plaats de banner en rechts daarvan een vlak waarvan ik werkelijk niet weet wat die doet? Echt alsof het amateuristisch neergeplant is door een beginner. Dan stond hij op de 9 e plek over de volle breedte minder storend en in ieder geval veel minder knullig kwa uiterlijk dan nu.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:19

Oorspronkelijk stonden er geen banners bij eigen berichten ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:02

@Karuna; eehm, ik snap eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt? Kan je een screenshot maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:10

Zoals gebruikelijk niet :o . Ik ga proberen te beschrijven hoe mijn scherm eruit ziet. Kleiner normaal scherm dus. De bovenste rand is het forum nieuws gedeelte in het lichter blauw, daarna de grijzige streep en dan begint het donker blauwe stuk, wat vreemd uitziet onder dat lichter blauw (kijkt wel prettiger dan het lichte).

Meteen onder de overgang licht donker blauw staat heel klein een huisje met forums erachter. Dan over de hele breedte niets en helemaal rechts op dezelfde hoogte staat het lichtere zoekbalk figuurtje met vergrootglas.

Dan daaronder een stukje cm of 2) niets en dan staat helemaal links de banner. Die begint verder naar links (ongeveer 3 a 4 mm) dan het huisje met forums ernaast. Nu is het een donkerder blauw stuk tekst onder felle kleuren, maar weer een ander stuk blauw dus. Als het een felle advertentie is valt helemaal op dat hij verder naar links zit dan alles erboven.

De banner loopt vrij ver door naar rechts op het scherm. En dan daat daar ineens zo n zelfde lichte balk met daarboven, doorzoek de resultaten en een ok erachter. Die balk staat weer ongeveer 2 cm verder naar links dan de bijna identieke zoekbalk erboven. De balk zelf stopt een paar cm eerder dan de zoekbalk vanwege het ok erachter. Die ok staat aan het einde wel gelijk gelijnd met het einde van de zoekbalk.(geen idee waar die doorzoek de resultatenbalk voor dient trouwens)

En bijna meteen onder de banner begint het donkerblauwe vlak met de oranje onderwerpen enz.

De hele opbouw bovenin is niet uniform, ongelijke afstanden, ongelijke kleuren en verschillende uitlijningen. Dat ziet er heel erg knullig en amateuristisch uit.

Edit gruwelijk veel typefouten weggehaald

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:08

Met welke browser is dit en op welke resolutie/grootte? De banner zou gewoon netjes uit moeten lijnen met het 'home' huisje en de rand van de tabel met eigen berichten (op 2 pixels na zie ik nu). Zelfde met het zoekvak rechts?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:13

De okis rechts uitgelijnd, het vlak ervoor dus niet en die valt veel meer op dan de ok erachter. samen met de ongelijke afstanden vertikaal tussen de verschillende onderdeken ziet het er slordig uit.

Safari en icap op ipad en de oudere ie op pc, resolutie van de pc geen idee, die staat uit nu. Daar viel het me gister op. Vergeet niet dat ik nog steeds mijn scherm flink moet vergroten om te kunnen lezen. De lettertjes zijn nog steeds te klein en te smal en te dicht op elkaar anders.

Edit weer typefouten, gaan fijn vandaag. 8-)

Edit twee, valt me nu op dat de actieve onderwerpen en eigen berichten rechts verder staan dan de zoekbalk eronder. Zit ongeveer 2 mm verschil tussen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:18

Ik heb hem momenteel helemaal bovenin staan, vind ik een prima plek :j Je ziet hem wel maar hij zit niet in de weg.