xLions schreef:Nou weet je laat ik mijn mening even bijschrapen, ik ben tegen het pesten van mensen en buitensluiten.
Maar ik zie het dus van 2 kanten.
1) Je kan ook niet met íedereen in de hele wereld vriendinnen zijn en als er iemand in het HK topic zit die gewoon niet helemaal bij het HK topic past ja dan kan dat wel irritatie's veroorzaken.
Nee, je kan inderdaad niet met iedereen bevriend zijn, maar dat is geen reden om iemand vervolgens uit te gaan staan schelden, de grond in te boren en te gaan juigen als diegene eindelijk weg is. DAT is cyberpesten en kan heel naar overkomen. En dat heb ik gelezen in dat ene topic, ook van jou.
xLions schreef:2) Het is natuurlijk niet leuk als je buiten gesloten wordt maar ik de persoon die bij ons in het topic wilde meldde zich overal dus dan krijg je ook niet echt het idee van 'Ja die wil het echt'.
Dat is dan nog geen reden om iemand buiten te sluiten. Als iemand zich overal wil melden dan moet diegene dat helemaal van z'n eigen weten. Dat geeft jullie niet het recht om iemand uit te schelden of de grond in te stampen.
xLions schreef:En dan nog even een vraag: 'Als je een leeftijdsgrens hebt dus bijvoorbeeld 13+ is dat dan ook cyberpesten?'.
Nee, maar je mag geen mensen weigeren als ze dan toch 12 blijken te zijn. Er zijn genoeg 16+ en 18+ topics op bokt, waar genoeg 15-jarigen rondlopen hoor.