Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:00

Nanne schreef:
Jezusmina Nynke55.. Heb je lijm gesnoven ofzo?
Wat een achterlijk idee! Zoiets gaat nooit werken omdat de gemiddelde Bokker het IQ van een doodgeslagen fruitvliegje heeft!
Hoe verzin je zoiets achterlijks?!?!

Zoiets? :')

Even voor mijn informatie is dit 'Hakken'???

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 12:04

Lovely schreef:
Nanne schreef:
Wat een achterlijk idee! Zoiets gaat nooit werken omdat de gemiddelde Bokker het IQ van een doodgeslagen fruitvliegje heeft!

Even voor mijn informatie is dit 'Hakken'???

Nee dat was geloof ik in een Australian met een kale kop spastisch heen en weer springen. :j

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:04

Ach, PPG, PP is een achterlijk forum waar er alleen maar over Bokt en Bokkers geroddeld wordt! Daar is het niveau ZO laag.. En ja, ik ben mijn naam ook weleens tegengekomen daar. Triest geval :(:)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:04

Ja, dat komt er goed bij in de buurt

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:05

tja vroeger was alles beter, de gezelligheid in de kroeg, manege, bokt alles.
van de week had ik een topic geopend over dat mijn paard soms in zijn voerbak poept en toen kreeg ik als reactie van een bokker dat ik geen paard waard was omdat hij in een te kleine box staat.
vind ik zowieso al knap dat iedereen van een ander weet hoe diegene een paard houd :? maar goed.
toen riep ik ook ik open hier nooit meer een topic.
ik vind dat gewoon echt heel jammer, de een houd zijn paard zus en de ander houd hem zo,maar dat is helaas niet meer zo ;( en dat mis ik aan de ouwe bokt want toen liet iedereen zich gewoon in zijn waarde hoe je je paard hield.
nu moet alles natural lijkt wel, en daar hou ik dus niet van.
overdag naar buiten als het kan, maar die van mij hoeft niet met -10 dag en nacht buiten te staan.
zo heeft iedereen een mening, maar dit kan je niet in een topic vermelden want dan ben je weer de boe man en krijg je iedereen over je heen.
ik vind het heel jammer want zoals er meer in dit topic te lezen valt zijn er dus meer mensen die niks meer openen of niet meer reageren om dit te voorkomen

chevax

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:06

Maar dit werkt toch ook twee kanten op? Die bokker die dat riep vindt dat'ie dat prima kan roepen, want hé, je zou in theorie toch alles mogen zeggen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:07

Nanne schreef:

Kijk, dat lijkt er meer op. :D

Oh, ships, nu haal ik mijn eigen stelling onderuit....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:08

Experimenteel topic, daar zat ik gisteren ook even aan te denken, maar wat wordt dan het onderwerp van dat topic, en wie bepaalt dat? En de bedoeling van een experiment is natuurlijk wel een conclusie, wie bepaalt of het experiment geslaagd is, en zo ja, wat zijn de gevolgen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:10

Plientjedress, het ergste is dat bepaalde mensen dan in zulke topics langskomen om nog eens even duidelijk te benadrukken hoe ge-wel-dig zij het geregeld hebben voor hun paard en hoe gelukkig dat dier daar mee is. Als je dan naar de details kijkt, is het niet allemaal zo geweldig, maar voor die mensen is het leidend en daar gaat het ze om. Dat het voor anderen anders kan zijn, komt niet in ze op en dus wordt het gemakshalve veroordeeld.. Je paard niet de hele dag buiten in een uitdagende (?!) omgeving?? Slechte paardenbaas!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:10

mysa schreef:
Experimenteel topic, daar zat ik gisteren ook even aan te denken, maar wat wordt dan het onderwerp van dat topic, en wie bepaalt dat? En de bedoeling van een experiment is natuurlijk wel een conclusie, wie bepaalt of het experiment geslaagd is, en zo ja, wat zijn de gevolgen dan?

Nw Topic:

Wat denken jullie van een experimenteel topic, waarin alles gezegd mag worden?

Anoniem

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:12

Wat je met een experimenteel topic hoogstens kan bereiken, is dat de mods het een paar daagjes tolereren en dat het daarna weer naar de vergeetkelder wordt geschopt.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 12:14

Lovely schreef:
Wat je met een experimenteel topic hoogstens kan bereiken, is dat de mods het een paar daagjes tolereren en dat het daarna weer naar de vergeetkelder wordt geschopt.

Hier sluit ik me ook bij aan inderdaad. Nu zou dat even hot en happening zijn om vervolgens in de vergelheid te raken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:18

mysa schreef:

Lijkt me dat er verschillende onderwerpen aangedragen kunnen worden, hoofdmod kiest er 1 uit, bokkers kunnen nadat er niets nieuws meer ingebracht worden discussieren of het een geslaagd experiment is en het beheer kan zijn conclusies trekken: moet er streng of minder streng gemod worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:20

Zo'n topic kan 3 kanten op, niemand reageerd, ze lopen op de tenen of men gaat aan zichzelf voorbij om het aan te dikken....

Zoiets kan wel maar moet vanuit zichzelf komen zonder dat het opgelegd is.

Ik vind het grappig dat men naar een ander wijst als het gaat om onaardigheden en schelden, maar volgens mij is een ieder nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen woorden.
Ik ga een discussie niet uit de weg, maar onvriendelijk worden of schelden...
En waarom moet je die vrijbrief hebben?
Waarom moet jij het laatste woorde hebben in die woordenwisseling?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:20

Nanne schreef:
Lovely schreef:

Hier sluit ik me ook bij aan inderdaad. Nu zou dat even hot en happening zijn om vervolgens in de vergelheid te raken.

Het mag door de mods niet gesloten worden, vanwege slecht gedrag. Om het topic actueel te houden zou je moeten reageren, het in de vergetelheid raken ligt dan niet aan de mods, maar aan de bokkers.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 12:21

Het idee vind ik wel interessant, maar zou het niet te geforceerd gaan worden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:22

Maar hoe kun je nou aantonen of het geslaagd is? De uitkomst gaat exact hetzelfde zijn als nu: een groep mensen vindt dat alles anders moet en dat er vooral "pittig" moet worden kunnen gediscussieerd, een andere groep maakt het niet uit en weer een ander groep (en persoonlijk denk ik dat dat de grootste groep is) vindt het wel prettig dat er bepaalde regels zijn mbt gedrag en manier van posten. Dus hoe je het dan ook draait of keert, ook na een experimenteel topic is echt niet iedereen tevreden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:23

Ik denk zelf dat een "probeer" topic niet aangeeft hoe het op heel bokt gaat zijn. Er zijn immers gewoon veel oude vete's op bokt, en moeten we dan toestaan dat daar de vuile was weer buiten gehangen wordt? Is het -eindelijk- rustig tussen 2 of meer gebruikers, en dan zou je dat in zo'n topic alsnog weer op moeten halen, gewoon, omdat het dan mag? In veel gevallen overschaduwen de oude vete's de vraag van TS. Dan wordt er dus een ruzie in het topic uitgevochten (wat niet gaat lukken, de ruzie's lopen vaak al jaren), en komt de vraag van TS daardoor helemaal in de verdrukking. Niemand wordt dus beter van het topic, want er vliegen alleen enkele gebruikers elkaar in de haren, maar een antwoord zal er niet uitkomen voor TS, en dat was wel het doel van het topic.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:23

Nanne schreef:
Het idee vind ik wel interessant, maar zou het niet te geforceerd gaan worden?

Ik weet het niet, ik ben geneigd te denken dat dat in het begin wel het geval kan zijn, maar dat dat later wel verdwijnt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:24

Chevax, je kan sowieso niet iedereen tevreden houden. Want hoeveel leden zitten er ook alweer op Bokt? Een heleboel. Laat het zoals het is, want Bokkers kunnen ook niet tegen veranderingen. Dat hebben we allemaal ook al wel gemerkt :')

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:25

chevax schreef:
Maar hoe kun je nou aantonen of het geslaagd is? De uitkomst gaat exact hetzelfde zijn als nu: een groep mensen vindt dat alles anders moet en dat er vooral "pittig" moet worden kunnen gediscussieerd, een andere groep maakt het niet uit en weer een ander groep (en persoonlijk denk ik dat dat de grootste groep is) vindt het wel prettig dat er bepaalde regels zijn mbt gedrag en manier van posten. Dus hoe je het dan ook draait of keert, ook na een experimenteel topic is echt niet iedereen tevreden.

Is natuurlijk wel een leermoment, men denkt nu dat men monddood gemaakt is, en kunnen dan zien dat bijv. Doordrammen over het gelijkhebben niet een gewenst of het gewenste resultaat opleverd.

De vraag is eigenlijk wat is het doel?
Dat bokker A alles zou moeten kunnen zeggen en bokker B absoluut niet?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:26

Angela schreef:
Ik denk zelf dat een "probeer" topic niet aangeeft hoe het op heel bokt gaat zijn. Er zijn immers gewoon veel oude vete's op bokt, en moeten we dan toestaan dat daar de vuile was weer buiten gehangen wordt? Is het -eindelijk- rustig tussen 2 of meer gebruikers, en dan zou je dat in zo'n topic alsnog weer op moeten halen, gewoon, omdat het dan mag? In veel gevallen overschaduwen de oude vete's de vraag van TS. Dan wordt er dus een ruzie in het topic uitgevochten (wat niet gaat lukken, de ruzie's lopen vaak al jaren), en komt de vraag van TS daardoor helemaal in de verdrukking. Niemand wordt dus beter van het topic, want er vliegen alleen enkele gebruikers elkaar in de haren, maar een antwoord zal er niet uitkomen voor TS, en dat was wel het doel van het topic.

Maar als de "niet-vechtende" bokkers dat zien, zullen ze daar niet op reageren? Zoiets als jongens, gedraag je even we hebben het hier over**** en niet over jullie vete?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:26

Angela schreef:

Niet op voorhand een topic aanwijzen maar als het zich voordoet laten gaan...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:27

ShauniBef schreef:
Chevax, je kan sowieso niet iedereen tevreden houden. Want hoeveel leden zitten er ook alweer op Bokt? Een heleboel. Laat het zoals het is, want Bokkers kunnen ook niet tegen veranderingen. Dat hebben we allemaal ook al wel gemerkt :')

Veel bokkers zijn wat dat betreft net als paarden: als het niet consequent hetzelfde blijft raken ze in de war en worden ze (we) opstandig :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:28

Angela schreef:
ShauniBef schreef:

Veel bokkers zijn wat dat betreft net als paarden: als het niet consequent hetzelfde blijft raken ze in de war en worden ze (we) opstandig :D

:') _O- _O-