[Dienstmededeling] Word jij onze nieuwe collega moderator?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:01

HolyPope schreef:
Winged schreef:
Vergelijken met Noord Korea gaat IMO wel te ver. Ook niet als in grappige zin bedoeld.

Als ik schrijf iets meer..(!) Maak jij er dus van NOORD-KOREA!
Ben blij dat de meeste moderators hier dus wél doorheen kunnen lezen!

Doe even normaal zeg :? Jij begint met de vergelijking Noord-Korea. Lijkt mij niet bepaald een compliment.
Enne jij blij dat ik al jaaaren mod af ben. *\o/*

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:20

Ach, laat ook maar.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:59

Winged schreef:
HolyPope schreef:
Als ik schrijf iets meer..(!) Maak jij er dus van NOORD-KOREA!
Ben blij dat de meeste moderators hier dus wél doorheen kunnen lezen!

Doe even normaal zeg :? Jij begint met de vergelijking Noord-Korea. Lijkt mij niet bepaald een compliment.
Enne jij blij dat ik al jaaaren mod af ben. *\o/*

Wat een belachelijke kinderlijke opmerking. Inderdaad blij dat jij geen mod meer bent, want daar ben je absoluut nog niet volwassen genoeg voor.

Mars

Re: [Dienstmededeling] Word jij onze nieuwe collega moderator?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:01

Moderatoropmerking:
Er is nu een paar keer verzocht ontopic te gaan en te blijven, persoonlijke aanvallen en vergelijkingen met Noord Korea horen daar duidelijk niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:08

Huh!? Heb ik wat gemist!?

:? :o?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:31

Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Waarom werden mensen in het verleden (?) benaderd om Mod te worden en moeten mensen zich nu zelf aan melden?
En ik ben ook benieuwd naar de tijd. Ik las ergens ongeveer een uur per dag. Is dat 7 dagen in de week? Is dat op elk subforum zo?
Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jullie mensen gaan screenen. Gaan jullie de laatste 100 (?) berichtjes door lezen? Alleen de nuttige fora bekijken? De lijst met OW's etc? (Lijkt me erg lastig :j )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:37

SplashIsLief:

We benaderen nog steeds mensen die ons in positieve zin opvallen :j Het nadeel daarvan is dat we vooraf veel tijd investeren in het bekijken van opgevallen mods. Er wordt gelet op berichten, spelling, hoe stelt iemand zich op in een discussie, sancties uit het verleden, etc. Maar bijvoorbeeld ook of iemand voldoende online is en hoe iemand het forum gebruikt, hoe inhoudelijk zijn de posts bijvoorbeeld? Daar gaat best een behoorlijke tijd in zitten om alles uitgebreid na te pluizen.
Vervolgens mogen andere kleurtjes dan groen aangeven akkoord te zijn met een potentiele kandidaat, daar krijgen ze ook weer enkele dagen voor. Daarna gaan we mensen pas vragen of ze interesse hebben. Als daar een nee uit komt is dat best wel zonde van de tijd en moeite die in het uitpluizen is gestopt. Door mensen zelf te laten solliciteren (bij gebrek aan een beter woord) ondervangen we dat probleem en kunnen we ons beperken tot de mensen die zelf interesse getoond hebben :)

Een uur per dag is inderdaad wel een minimum dat je aan kunt houden. Ook als je vrij rustige fora hebt wordt er van je verwacht dat je mee denkt met beleidszaken of inbreng geeft in overleg :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:40

Is er ook een supervisor mod die niet is voor praktische zaken maar ook als soort vertrouwenspersoon in het team optreed?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:41

Bedankt voor je heldere uitleg :j

En goed dat er veel tijd wordt gestoken in het "nachecken" van mogelijke moderators!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:45

vuurneon schreef:
Is er ook een supervisor mod die niet is voor praktische zaken maar ook als soort vertrouwenspersoon in het team optreed?

We hebben in het team een aantal hoofdmoderators, dat zijn op dit moment Chica, Oscar, Ods, Neonlight, Nicole288, Leo en ik zei de gek. Elke mod valt 'onder' een van deze hoofdmods. Wij houden regelmatig een gesprekje (vaak via pb) om te bekijken hoe het gaat op zowel modvlak als persoonlijk. Je kunt bij je hoofdmod terecht als je er even niet meer uit komt qua modden of als er persoonlijke omstandigheden spelen die je kwijt wilt. En zo nog voor 1001 zaken :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:47

vuurneon schreef:

Hoofdmods verrichten ook praktische zaken, maar zijn inderdaad mods met de extra taken. Daaronder valt dus oa het begeleiden van mods die net beginnen en ook het fungeren als vertrouwenspersoon. Voor zowel kleurtjes als zwarte users. Heb je een klacht over een mod en kom je er met betreffende mod niet uit, kun je een hoofdmod contacten. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:48

Wat Masch zegt dus. :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 12:57

Bijna goed: als nieuw beginnende mod krijg je een mentor die niet alleen de knoppen uitlegt, maar ook inhoudelijk e.e.a. uitlegt en begeleidt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:59

Op wie was die aanvulling Lies? :D Begeleiden is een breed begrip. :))

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 13:04

Op jou :)
Hoofdmods zijn geen mentoren, functie hoofdmod/mentor is duidelijk verschillend. Mentor is practischer, hoofdmod heeft (zeker als je al een tijdje mod bent) vooral "klankbord"functie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:06

delerium heeft dat mooi verwoord :j
Iedere beginnende mod krijgt een mentor die de praktische zaken uitlegt en de nieuwe mod als het ware inwerkt. Na die eerste periode is de hoofdmod eerste aanspreekpunt met inderdaad die klankbordfunctie :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:07

Oh oeps. :+ Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Mijn mentor destijds was namelijk ook hoofdmod, dus denk dat ik daardoor de link verkeerd heb gelegd. :=

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:56

Het lijkt mij super leuk!
Maar om m'n mannetje te staan in een flinke discussie, dat is nog wel een moeilijk punt :P
vaak haak ik af, omdat ik anders er te hard tegen in wil gaan.

Ik ben enorm benieuwd naar de nieuwe Mods :)
nogmaals: lijkt mij super leuk, om Bokt te helpen en het team te steunen.
Maar is nu nog, denk ik, te vroeg voor mij :)

Succes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:00

EngeltjeS: mocht je wellicht over een tijd in de toekomst nog steeds enthousiast zijn en het idee te hebben dat je het dan wel zou aankunnen voor jezelf dan ben je altijd welkom om een pb te sturen naar een van ons mods of naar Eline :j

Dat geldt trouwens voor iedereen die nu nog te jong is, te weinig tijd heeft, of nog een andere reden waarom reageren op de oproep nu nog niet haalbaar is. Als het je in de toekomst leuk lijkt dan zien we graag een pbtje verschijnen :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:30

Fijn dat jullie er zoveel tijd en moeite in steken. :) Hierdoor laten jullie zien dat het kiezen van een bepaalde gebruiker een weloverwogen beslissing is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:47

Goed topic. Ik hoop dat er genoeg mensen zich aanmelden die zich graag willen inzetten voor Bokt en jullie Mod-team willen uitbreiden.

Ik geloof dat ik net even iets te weinig achtergrondkennis bezit om een meerwaarde binnen jullie team toe te voegen. :=

@Devica: Leuk als jij mod zou worden! Misschien over een tijdje dan maar? ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:49

@bagheera: Als je zou willen kun je altijd een aanmelding sturen toch? Daarnaast is het wel goed om ook manlijke teamleden te hebben, die zijn ontzettend in de minderheid ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:04

Wat is eigenlijk 'gedurende langere tijd beschikbaar voor bokt'?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:22

Dat houdt in dat we mensen zoeken die niet na een of twee maandjes weer stoppen :) Begeleiding en inwerken van een nieuwe mod kost veel tijd. Het is zonde als iemand dan na een maandje besluit dat ze het toch niet wil/te weinig tijd heeft/etc. Denk er dus goed over na of je voldoende tijd hebt en of je die ook aan bokt wilt spenderen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:33

lijkt mij erg leuk, helaas ben ik nog te jong. wellicht over een jaar of twee zal ik mij wel aanmelden :)