Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Ik snap echt niet waarom mensen zich er uberhaubt mee willen bemoeien. Iemand die me dat uit kan leggen?
linnie050 schreef:Paarden zijn vluchtdieren en ik denk altijd maar veiligheid voor alles.
Heino schreef:Ik zou het interessanter vinden wanneer je inhoudelijk in was gegaan op mijn mening: "de risicoanalyse van veel mensen is niet realistisch, daarom mag je sommige mensen best wijzen op de potentiële gevaren van het niet dragen van een cap"
stef schreef:Linie, spreek je ook iedereen aan met overgewicht, drinkers, rokers, mensen die zonder gordel in de auto stappen?
Leven en laten leven imo.
Wat een ander met zijn lijf en leven doet, is niet mijn pakje an.
Ik snap echt niet waarom mensen zich er uberhaubt mee willen bemoeien. Iemand die me dat uit kan leggen?
stef schreef:Batlow, maar het punt is dus dat er een groep users is die van mening is dat zij mogen vinden (want, vrijheid van meningsuiting ) dat een ander een cap op z'n hoofd moet zetten.
Nu kunnen ze dat wel vinden, maar die persoon bepaald idd nog altijd zelf.
Dus... Waar hebben we het eigenlijk over?
Heino schreef:Heino schreef:Ik zou het interessanter vinden wanneer je inhoudelijk in was gegaan op mijn mening: "de risicoanalyse van veel mensen is niet realistisch, daarom mag je sommige mensen best wijzen op de potentiële gevaren van het niet dragen van een cap"
Ik herhaal´m maar even, huertecilla...Misschien heb je 't over het hoofd gezien. Geeft niet, kan iedereen gebeuren
stef schreef:Linie, spreek je ook iedereen aan met overgewicht, drinkers, rokers, mensen die zonder gordel in de auto stappen?
Ik snap echt niet waarom mensen zich er uberhaubt mee willen bemoeien. Iemand die me dat uit kan leggen?
Ninia schreef:Ik lees steeds dezelfde vergissing. Nee, een cap maakt het paardrijden niet veiliger. Het verkleint de kans op hersenletsel als je op je hoofd valt. En hoewel Huerecilla beweert dat hij minder snel zal vallen door zijn rijvaardigheden, wat ik niet betwist, maakt hij bij een val net zoveel kans op hersenletsel als ieder ander. Te denken dat dat niet zo is, is pas schijnveiligheid.
Saintelette schreef:Een eventuele uitleg:
Wanneer deze mensen door onverstandig gedrag een medische behandeling nodig hebben (denk aan gastric bypass) betaal je hieraan mee, sterker nog, je premie gaat ieder jaar omhoog door deze kosten..
aikon schreef:Ik ken genoeg mensen MET cap die niet eens zonder begeleiding zouden mogen rijden om de simpele reden dat die een potentieel gevaar zijn voor zich zelf en paard. Maar ja, ze dragen een cap en rijden veilig
Maaikee43 schreef:Ik geef geen commetaar op andere die geen cap dragen, hun keus.. je kunt het wel 500 keer zeggen maar 9 van de 10 keer doen ze der niks mee.
Zelf rijd ik wel altijd met cap.
Saintelette schreef:stef schreef:Linie, spreek je ook iedereen aan met overgewicht, drinkers, rokers, mensen die zonder gordel in de auto stappen?
Een eventuele uitleg:
Wanneer deze mensen door onverstandig gedrag een medische behandeling nodig hebben (denk aan gastric bypass) betaal je hieraan mee, sterker nog, je premie gaat ieder jaar omhoog door deze kosten..
Huertecilla schreef:aikon schreef:Mijn risico analyse is HEEL realistische.
Volgens Heino niet en met recht op vrije meninguiting heeft zij dus het recht om jou te vertellen dat jij dom bént.