regel: niet te formeel schrijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:50

anais96 schreef:
loulou schreef:
waar wil je dan de grens gaan trekken?

wat voor de een een 'moeilijk' formeel woord is, is voor de ander heel normaal.

ik denk dat meer mensen zich ergeren aan het feit dat veel mensen niet fatsoenlijk abn typen :D

Er is ook een regel tegen msntaal, waar trek je die grens dan? Bij; mn paard, aant en der al of bij sgat, egt en beeeeeesiees pas?

Ik vind het vooral leuk dat mensen die commentaar hebben op anderen hun AN (of gebrek er aan) zelf blijkbaar nog niet weten dat ABN al sinds 1995 niet meer gebruikt wordt omdat het impliceert dat alle mensen die andere talen dan het nederlands spreken, niet beschaafd zijn. :D :D

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:58

Kadankovitch schreef:
Dat is duidelijk, maar ik geloof niet dat daar een appart deel voor hoeft te worden gemaakt, buiten dat ik niet geloof dat het doenlijk is (daarover bestaat eengezindheid), is het niet wenselijk en niet nuttig. Het is hier al vaker gezegt, dat wat iemand niet aanstaat kan de ander negeren. Omgekeerd werkt dat zo dat als er een constructieve discussie plaats vindt naar mijn smaak en iemand kletst er onzin tussendoor, dan kan ik dat ook negeren. Wat ik ook tracht te doen. En zoals hier ook werd vastgesteld zullen dan enkelen die dit soort discussies niet aangenaam vinden, ook afhaken. Het selecteert zichzelf.
Off topic: ik heb aan de discussie niet deel genomen. Ik was toen door de 'natuurramp'die zich binnen mijn lichaam voltrok (zeer wollig taalgebruik), niet in staat deel te nemen. Ik weet niet of de samenvatting die nu te lezen is, compleet is. Mocht dat zo zijn, dan is het zeer eenzijdige gevoerd. De Professor en Quadripes zijn vriendjes en hebben zich de bal toegespeeld. Het lijkt alsof ze de verschillende kanten volledig hebben besproken niets is minder waar. Beiden berijden hun stokpaardjes. Vooral de Professor heeft een zeer starre visie wat dressuur mag en kan inhouden. Het spijt mij te moeten zeggen dat mijns inziens de samenvattig mij niet het beeld geeft van nuchterheid en verheldering.
De rest lijkt mij iets voor privé-berichten, aangezien ik mij niet kan voorstellen dat over dat onderwerp nog een zinnig topic geopend kan worden. Wel ben ik nog bezig met een stukje over Baucher vanuit een historisch persectief. En wellicht een stuk over de twee begrippen 'Durchlässigkeit' en Légèreté'.

Ik zal u dan eens PB mailen als u dat ok vindt.
Ik kan wat nuchter advies best gebruiken op dit moment.

eucalyptus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:40

Appelmoes_11 schreef:
Vraagje voor de wat ouderen onder ons: zijn jullie beledigd als iemand je/jij zegt? Zo ja, geldt dat ook op Bokt?

Ben nog maar 45 en ja: ik stoor me daar gigantisch aan! Ik spreek iedereen in eerste instantie aan met "u" en verwacht van de tegenpartij hetzelfde. Hoofdletter U in berichten gaat inderdaad te ver, dat is voorbehouden aan de koninklijke hoogheden en goden.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:42

Leorah schreef:
oeh, dat vind ik eerder bij al die ;) emoticons e.d. Die kunnen erg belerend en denigrerend overkomen, maar een zakelijk geschreven reactie vind ik juist fijn neutraal en beleefd.

Heb je helemaal gelijk in!

eucalyptus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:52

sallandval schreef:
Dit is bijna te voorspelbaar qua antwoord... als de inhoudsloosheid van de argumentatie wordt aangekaart is de enige resterende optie argumentum ad hominem.

Nee hoor, het is echt geen jokken als ik zeg dat ik geen zin heb om extra moeite te doen op het gebied van ontcijfering van dit veelkleuringe palet vol drogredenatie.

Overigens vind ik jou ook niet SatisfaKtionsfähig. Ik gun je het laatste woord dus ik ga niet meer reageren op dit topic; zonde van de tijd.

Graag een vertaling van deze term? Ik ben maar een stomme VWO'er.

P.s. Elkaar afkatten over een c of een k in Satisfac/ktionsfähig? Kinderachtig!

Chica

Re: regel: niet te formeel schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:56

Moderatoropmerking:
Ik geloof dat we inmiddels zover waren dat het nodige gezegd en besproken is, ene herhaling daarvan is niet noodzakelijk en het lijkt me dat het nu zover is dat ik beslis een slot te plaatsen.

Ik herhaal het als slot nogmaals 'Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is' en daar was men het behoorlijk mee eens.
Elkaar in ieders waarde laten is daarbij ook zeer van belang.