Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:16

Ik vond het eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Inderdaad meer een folder, ook door de dikte en formaat. Ook erg veel reclame, dus commercieel gezien een hele slimme zet.
De inhoud was niet vernieuwend.
Ook best het eea wat ik op bokt ook terug kan vinden of kon lezen.
Jammer, ik had toch wel iets meer verwacht na 10 jaar bokt.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:34

Leuk, maar vond het ook erg veel reclame en had ook meer pagina's verwacht..
Vond het te algemeen allemaal, idd niet vernieuwend. Had inderdaad ook meer wist-je-datjes verwacht van langslopende topic, meest postende bokker, oudste paard etc etc. Meer over de leden zelf. :j Maar kan me voorstellen dat het dan minder interessant had geweest voor niet-leden.

Cassidy

Re: Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:51

Ik stond vanmiddag bij de tijdschriftenhandel, blijken ze de Bit niet te verkopen. Dus geen tijdschrift kunnen scoren en geen Bokt Magazine. Ik wacht het even af. Misschien komt de Bit van deze maand en het Magazine tzt wel op stal te liggen...:D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 02:15

Ik ben heel eerlijk, heb hem toenstraks binnen gekregen, maar vind het eigenlijk een beetje zonde van mijn geld, 6,75? oid? Had hem ook veel dikker verwacht, en idd veel reclame, maargoed. Heb hem nu al, maar als ik het van te voren wist, had ik hem niet besteld.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 03:22

Ik vind 'm hartstikke leuk. Maar hoe kan het ook anders, want ik sta erin! :D Erg geinig om mijn stukje terug te lezen en mijn foto te zien staan met Jessie van Berdien. Dat er voor mij weinig vernieuwends te lezen was heeft volgens mij vooral te maken met hoeveel tijd ik ooit op Bokt heb doorgebracht :))

Bart, Eline en alle schrijvers en anderen die hebben meegeholpen: complimenten, jullie hebben er echt iets tofs van gemaakt +:)+

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 03:56

Jammer zo'n blad, dan heb je het over 10 jaar bokt? in een paar pagina's matig geschreven, gelukkig was het Bit weer zeer informatief.. (sorry)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 05:27

sharoontje schreef:
Ik ben heel eerlijk, heb hem toenstraks binnen gekregen, maar vind het eigenlijk een beetje zonde van mijn geld, 6,75? oid? Had hem ook veel dikker verwacht, en idd veel reclame, maargoed. Heb hem nu al, maar als ik het van te voren wist, had ik hem niet besteld.

Dan had je de Bit er dus ook bij? Dat is namelijk de normale prijs voor Bit Magazine, het Bokt Magazine zit er dan gratis bij.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:29

Binnen gekregen en natuurlijk gelezen. ;)
De Bokt-uitgave is als een introductie van wat bokt is en inhoudt, dus een goede reclame voor mensen die bokt niet kennen.
Bestaan die? Ja, echt..! :wow:
Veel advertenties, dat wel, maar het moet toch ergens van betaald worden?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:41

Ik heb hem niet gehad hoor, en wel besteld. :+

Ik wacht rustig af...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:16

Roelke_ schreef:
Had inderdaad ook meer wist-je-datjes verwacht van langslopende topic, meest postende bokker, oudste paard etc etc. Meer over de leden zelf. :j

Wist-je-datjes is een hele pagina, inclusief meest postende bokker, dus dat staat er al in. Oudste paard, ja, ook aan gedacht, maar dan komt er gegarandeerd iemand na publicatie met: de mijne is veel ouder - alleen nooit over geschreven.

Als je meer individuele verhalen wilt, afgezien van hoe interessant het is voor niet-bokkers, wat en wie kies je dan om aandacht aan te geven?
Welke quote is dan leuk om in de schijnwerpers te zetten? Welke bokker moet dan geinterviewd worden?
Een mod? Wordt gezien als 'vriendjespolitiek'.
Een bekende bokker? Dan krijg je vermoedelijk deze reactie: "Dié? Maar die heeft hele andere inzichten dan ik, daar heb ik altijd discussies mee..." of "En waarom ik dan niet? Ik heb veel meer posts."
En een bekende op welk gebied? WN? Van LZP? AR? Van UK? Of 'gewoon' RT?
Een onbekende bokker? "Wie is dat in hemelsnaam?"

Deze ovewegingen zijn de reden geweest dat we voor 2 huiskamertopics hebben gekozen. En er is aardig wat discussie in gaan zitten voordat we tot deze twee HK's besloten...

En daarnaast gaf de BIT-redactie (die enorm veel ervaring hebben, en wij geen, dus daar luister je naar - plus dat zij uiteraard het laatste woord hebben) heel duidelijk aan wat voor soort artikelen ze wilden, maximaal 400 woorden en vaak véél korter, zo veel mogelijk verschillend, dus een blad vol met persoonlijke verhalen zou het sowieso nooit geworden zijn. Die persoonlijke verhalen zitten er imo best wel in verschillende vormen in.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:56

Ik heb hem ook uit. Stonden geen vernieuwende dingen in, maar vond het toch wel leuk om te lezen. Verder vond ik het ook een beetje tegenvallen. Had er meer van verwacht.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:26

MarvanTom schreef:
Binnen gekregen en natuurlijk gelezen. ;)
De Bokt-uitgave is als een introductie van wat bokt is en inhoudt, dus een goede reclame voor mensen die bokt niet kennen.
Bestaan die? Ja, echt..! :wow:
Veel advertenties, dat wel, maar het moet toch ergens van betaald worden?

Hardstikke leuk voor de mensen die bokt niet kennen. Helemaal mee eens dat als je het op die manier bekijkt, dat het dan inderdaad een leke introductiefolder is.

Maar ik als boktgebruiker heb besteld nav het topic waarin dit magazine aangekondigd en besteld kon worden.
Het werd zodanig gebracht dat dit magazine uitgebracht werd voor de gebruikers. Tenslotte zijn zij diegene die 10 jaar bokt mogelijk hebben gemaakt.
En dan vind ik het een tegenvaller en zou nu, achteraf gezien, het magazine niet hebben besteld.
Ik vind het zonde van mn geld, even los van og het veel of weinig geld is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:29

sharoontje schreef:

hier nog eentje, had me er helemaal op verheugt, maar vond hem toch wel tegen vallen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:30

Edit: dubbelpost, excuses. Iets ging mis blijkbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:34

Goed. Voor bokkers is dit dus niks...

Iets wat een nieuw lid bv zal gaan kopen als ze zich aanmelden...leuk omdat in de aanmeldregels te zetten.....

Maar ja wat verwachten jullie dan? Een verbeterde uitgave van de BIT? Bestaat die dan?? Dat is toch ook helemaal niks......

Als dit boekwerk ook nog dezelfde advertenties bevat als de banners hier...dan is het helemaal boter op het bammetje.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:45

Ik zou meer inhoudelijk in zijn gegaan op hoe bokt in 10 jaar achter de schermen heeft gefunctioneerd. Juist de dingen waar de gemiddelde bokker geen zicht op heeft.

Bijv ook meer ingaan op het echte leven van een aantal bokkers.
Bijv wie gaat er bijv schuil achter een bepaalde boktnaam.
Bokkers doen meer als alleen maar met paarden bezig zijn.
Er zullen vast wel gebruikers te vinden zijn geweest die geinterviewd wilden worden over wie zij zijn, wat zij doen etc. En daar zijn vast wel de wat minder doorsnee zaken in te vinden die leuk zijn om te delen en daarmee nieuw en vernieuwend zijn.

Verder dus minder reclame, dat had ook een positievere indruk gemaakt.
Op bokt zelf stikt het van de reclame, daar komen ook inkomsten uit.
Bokt had 10 jaar de tijd om te sparen voor dit magazine.
Dus het argument om dit blad te kunnen financieren vanuit de reclame in het blad zelf, vind ik een flauw argument.
Daarnaast hebben wij hem niet gratis gekregen, dus dat is ook een inkomstenbron om het uit te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:49

Hahahaha, dan de boktleakes uitbrengen....moet je even iemand anders vragen.....hahahaha

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:53

Hoezo dat? daar denk ik nog niet eens aan.
Ik heb het meer over een stukje technische kant ervan, leuke anecdotes in de samenwerking, dat soort dingen...
Hoeft helemaal niet negatief te zijn.

Edit: de boktleakes interesseren me niet. Ik kom hier voor lol en ontspanning en dat is ook waar ik het magazine voor besteld had.
Laatst bijgewerkt door Trennie op 17-12-11 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:53

Voor zowel Bit als Bokt is er winst te behalen, natuurlijk is er ook commercieel over nagedacht, welkom in de realiteit 8-) . Bit is ook geen non-profit instantie.
Maar het zal het bokt-team zeker veel extra (onbetaald) werk hebben gegeven wat toch maar even naast de dagelijkse dingen moet gebeuren in de drukste maand van het jaar.

Bokt had ervoor kunnen kiezen om het in eigen beheer te maken en uit te geven, alleen voor leden en dan met andere informatie. Nu moest het kwalitatief ook aan de Bit norm voldoen.
Maar het zou er dan alsnog zeker niet goedkoper op zijn geworden en ik vind de "glossy" uitstraling toch ook wel leuk.

Ik had er verder ook geen verwachtingen bij en heb wel waar voor mijn geld. Het Bokt-blad is leuk om te hebben, ik vind het leuk de Bit weer een keer te lezen en ik ben blij met de voedingsspecial die erbij zit. Zelfs het blad over bestelbusjes komt nog van pas :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:59

Via de Bit is het natuurlijk ook makkelijker verspreiden. Nu krijgen niet-bokkers ook het blad omdat zij wel op de Bit zijn geabonneerd.
Dat was niet zo geweest als het in eigen beheer was uitgebracht. Voor zowel de Bit als Bokt dus een win-win situatie.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-12-11 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:02

Jammer dat er toch wel wat kritiek op het magazine is. Het uitgeven van een magazine kost erg veel tijd en geld. Veel reclame? Ja, dat klopt, maar een dergelijk magazine wordt nu eenmaal gefinancierd uit de reclame-opbrengsten. En om nu " het mens achter de bokker" centraal te zetten; wat heeft het voor meerwaarde om een human intrest verhaal te schrijven over een willekeurige bokker? En hoe bepaal je wie dat wordt, uit welke discipline en met welke achtergronden? Plus dat bokt nu eenmaal een internetforum is,waar mensen onder hun boktnaam verhalen plaatsen. Tuurlijk had het dikker gemogen; we hadden het liefst allemaal 100 pagina's over Bokt gelezen. Maar dat had nooit gefinancierd kunnen worden. Ik vind het magazine in ieder geval een goed initiatief en hoop dat het toch bij de meeste mensen een bewaarnummer is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:04

Mee eens :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:07

Ik vind het opzich niet slecht of iets, het is gewoon nogal verkeerd gebracht. Het klonk alsof het een magazine voor ons, bokkers, is om het 10 jarig bestaan te vieren. Dus vol leuke extra's en verhalen die wij bokkers herkennen. Echter is het puur een reclame folder, en niet voor ons bokkers, maar voor de niet-bokkers.
Ik vind dat dit naar voren gebracht had moeten worden. Het is een mooi 'magazine' en er staan leuke dingen in, maar een bokt-magazine speciaal voor de bokkers is dus niet, helaas.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:12

chevax schreef:
Jammer dat er toch wel wat kritiek op het magazine is. Het uitgeven van een magazine kost erg veel tijd en geld. Veel reclame? Ja, dat klopt, maar een dergelijk magazine wordt nu eenmaal gefinancierd uit de reclame-opbrengsten. En om nu " het mens achter de bokker" centraal te zetten; wat heeft het voor meerwaarde om een human intrest verhaal te schrijven over een willekeurige bokker? En hoe bepaal je wie dat wordt, uit welke discipline en met welke achtergronden? Plus dat bokt nu eenmaal een internetforum is,waar mensen onder hun boktnaam verhalen plaatsen. Tuurlijk had het dikker gemogen; we hadden het liefst allemaal 100 pagina's over Bokt gelezen. Maar dat had nooit gefinancierd kunnen worden. Ik vind het magazine in ieder geval een goed initiatief en hoop dat het toch bij de meeste mensen een bewaarnummer is.

Kritiek heb je altijd wel, daar kom je niet onderuit, maar kritiek hoeft niet altijd negatief te zijn toch?? Had me er gewoon meer van voorgestelt.
Reclame erin, je moet wel, anders is het helemaal niet meer te doen
Had me eigelijk iets voorgestelt zoals de maand overzichten, maar veel uitgebreider.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:14

Marit schreef:
Ik vind het opzich niet slecht of iets, het is gewoon nogal verkeerd gebracht. Het klonk alsof het een magazine voor ons, bokkers, is om het 10 jarig bestaan te vieren. Dus vol leuke extra's en verhalen die wij bokkers herkennen. Echter is het puur een reclame folder, en niet voor ons bokkers, maar voor de niet-bokkers.
Ik vind dat dit naar voren gebracht had moeten worden. Het is een mooi 'magazine' en er staan leuke dingen in, maar een bokt-magazine speciaal voor de bokkers is dus niet, helaas.

amen _/-\o_