Achter de schermen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:52

Oh die situaties zijn er natuurlijk ook. Helemaal eens. Maar tenminste komt het idee van een 'jong team' gewoon overeen het het gevoel dat er vaak zo zwart wit gereageerd wordt. En dat gaat vaker wel dan niet op voor 'jonger'. Ik denk dat dat is wat mensen proberen te zeggen.

Maar goed laten we het argument leeftijd los. Dan hou je volgens mij nog altijd een enorm forum over met een enorm diverse doelgroep. En daarvoor zijn grofweg drie opties beschikbaar

- dozenschuivers (je verkoopt het nieuwe frisse product, levert geen of weinig garantie en er is geen maatwerk mogelijk ... een beetje het model Mediamarkt)
- standaardisatie van werkprocessen en regels, voor iedereen geldt hetzelfde. Levert rechtsgelijkheid en rechtszekerheid op, maar houdt weinig tot geen rekening met nuances en/of uitzonderingssituaties, tenzij opgeschaald naar de 'hoogste baas' (vergelijk heel grote ondernemingen en de overheid).
- maatwerk (kijken wat je klanten willen (dat onderzoek is gedaan) en producten ontwikkelen die inspelen op die verschillende klantwens zonder het eigen sterke imago te verliezen).

Ik denk dat optie drie de meesten kansen biedt ;)

Vjestagirl

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:56

Ik denk ook dat optie 3 nagenoeg onmogelijk is in een organisatie zo groot als deze.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:02

Ik denk dat dat juist heel goed kan. Sterker nog het is mijn vak om waar nodig optie drie in te voeren ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:05

Anya schreef:
Ik denk dat dat juist heel goed kan. Sterker nog het is mijn vak om waar nodig optie drie in te voeren ;)

Nou, misschien kunnen ze hier op Bokt jouw exptertise gebruiken?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:06

Vjestagirl schreef:
liberty22 schreef:
psychisch masogisme zelf bedacht woord die totaal niet in deze contex gebruikt kan worden

Psychoisch masogisme is geen zelfbedacht woord. En als dat alles is wat je te zeggen hebt over de post, het vallen over de woordkeuze i.p.v. over de inhoudt, dan lijkt mij dat mijn punt aankomt. Bedankt voor het bevestigen daarvan.

masogisme is een psychatrische stoornis dus als je met dure woorden wilt gooien zou ik eerst opzoeken hoe ze correct te gebruiken , en helaas voor jou voel ik me in de verste verte niet aangesproken ik werk zelf in de psychatri en erger me aan jouw vergelijking , zint eer ge begint.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:08

Electra63 schreef:
Anya schreef:

Nou, misschien kunnen ze hier op Bokt jouw exptertise gebruiken?

Misschien wilt het moderator-team dat niet :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:10

Als het haalbaar is en je haalt er je voordeel uit, waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:11

Ik lees het topic mee en ik moet zeggen dat ik blij word van een aantal constructieve reacties :)
Er komen hier een aantal dingen langs die ik verfrissend/vernieuwend vind. Fijn om te zien dat er toch ook iets positiefs gehaald kan worden uit deze situatie.

Oh, en ik moet even zeggen dat het masochisme is in plaats van masogisme :o

Blue_Eyes

liberty22 schreef:
masogisme is een psychatrische stoornis dus als je met dure woorden wilt gooien zou ik eerst opzoeken hoe ze correct te gebruiken , en helaas voor jou voel ik me in de verste verte niet aangesproken ik werk zelf in de psychatri en erger me aan jouw vergelijking , zint eer ge begint.

Ik zou even opzoeken hoe je ze spelt dan: masoCHisme. :D Maar dat is verder off topic ;)

Anya

Of misschien wil Anya dat niet.
En met die smiley erbij Mooncloe kan jouw opmerking natuurlijk worden gezien als een 'onder de gordel'-opmerking ;)

(voor de zekerheid een smiley erbij om te laten zien dat ik het natuurlijk niet meen en vooral de fatsoensnormen in acht hou ;) :j)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:13

Anya schreef:
Of misschien wil Anya dat niet.
En met die smiley erbij Mooncloe kan jouw opmerking natuurlijk worden gezien als een 'onder de gordel'-opmerking ;)

(voor de zekerheid een smiley erbij om te laten zien dat ik het natuurlijk niet meen en vooral de fatsoensnormen in acht hou ;) :j)

Ze vragen jouw mening niet eens :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:13

ja dat krijg je dan Dribbel ;) :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:17

Misschien heel dom wat ik nu ga zeggen....en ook moeilijk uitvoerbaar...maar een paar mannelijke mods zou ook helpen....die hebben in de regel wat minder last van de hormonen en laten zich wat minder meeslepen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:19

woehahaha vooral die hormonen. Meesterlijk. :D:D:D
Ik stel voor een verbod op modden als mods ongesteld zijn ;) :D :D
En over de mate waarin mannen zich al dan niet emotioneel laten meeslepen, wil ik nog wel een keer een boom met je opzetten :j ;)

Maar inderdaad, los van de hormonen, zou een paar mannelijke mods wellicht een andere kijk opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:20

Ik ben het ten dele eens met je papagroom.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden wat meer mannen in het team te hebben. Punt is echter natuurlijk dat er op bokt ook sowieso maar een klein percentage mannen is.

Met het stuk over hormonen en meeslepen ben ik het niet eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:20

Op Bokt is ervoor gekozen om voor een deel gewoon strakke regels te hebben die voor iedereen op heel Bokt gelden en daarnaast wordt er per tabblad of forum geprobeerd om gericht op dat onderdeel te modereren. Dat betekent dat er op EA heel anders gemodereerd wordt dan op JH of de HK om een paar voorbeelden te noemen. Dat wil niet zeggen dat het overal perfect gaat en dat er geen fouten gemaakt worden, of dat dingen niet zo werken, zoals je graag zou willen. Maar die maataanpak is er zeker.

Wat er naar mijn gevoel vooral zwartwit op Bokt is, dat het altijd aan de tegenpartij en die domme, veel te jonge mods ligt. Als mensen gewoon weigeren om kritisch naar zichzelf en hun manier van reageren te kijken, dan ligt dat meestal niet aan de mods of de tegenpartij. Als je (zeker als het regelmatig gebeurt) op lijstjes achter de schermen voorkomt, dan kan je natuurlijk de mods van complotten beschuldigen en zeggen dat ze alleen maar zwartwit kunnen denken zonder naar de context te kijken. Maar dan is het echt veel zinniger om naar je eigen gedrag te kijken. En ook hier geldt, wie de schoen past, trekke hem aan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:22

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat juist mannen zich lieten meeslepen door hun hormonen :D

Verder op zich: ja. Mee eens, meer mannen zou goed zijn. Maar die zijn op 1 hand te tellen... Ik kan er wel een paar noemen, maar ik weet niet of die geschikt zijn ;)
Ik weet van mezelf dat ik - hoewel ik überhaupt geen ambities heb om mod te worden - tijdens de laatste PMS-dagen beter niet zou kunnen modden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:30

papagroom schreef:
Misschien heel dom wat ik nu ga zeggen....en ook moeilijk uitvoerbaar...maar een paar mannelijke mods zou ook helpen....die hebben in de regel wat minder last van de hormonen en laten zich wat minder meeslepen.

Eerlijk gezegd, als vrouw ben ik het hiermee eens. Wel dan een "echte" man en geen valse nicht zoals er rondlopen in de paardenwereld, want dan schiet je er nog niets mee op.
Veel vrouwen bij elkaar is veel gezeur. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:32

papagroom schreef:

_O- Ja, dat merken wij met de nieuwsredactie ook.
Gelukkig hebben wij Sjoert die ons af en toe weer even met beide benen op de grond zet :')

Maar ik denk dat het op een paardenforum erg moeilijk is om mods aan te nemen omdat het mannen zijn.
Dat zou helemaal niet moeten hoeven (kromme zin).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:36

Binnen de bezwaarcommissie hebben we tot nu toe geen haan nodig gehad. :))

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:37

Electra63 schreef:
papagroom schreef:

Eerlijk gezegd, als vrouw ben ik het hiermee eens. Wel dan een "echte" man en geen valse nicht zoals er rondlopen in de paardenwereld, want dan schiet je er nog niets mee op.
Veel vrouwen bij elkaar is veel gezeur. :D

Misschien wat voor Fabersmid, professor, moll, horseyDude en sporter :')

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:50

Citaat:
Gelukkig hebben wij Sjoert die ons af en toe weer even met beide benen op de grond zet

En wie kwakt sjoert weer terug op aarde dan???? :D :D :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:52

Spring er met een groep dames boven op en er is niks meer aan de hand hoor crabbybitch :D Dan moeten die voeten wel naar de grond.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:10

+:)+ Zooist:
Misschien teveel haantj :D es bij elkaar? Wordt erg bloederig zo'n hanengevecht

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:17

Let the best man win!

*zoekt :thebest: smiley :D