Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:52

Tuurlijk komt het ergens vandaan.
En ik snap ook van leden die hier zelf nooit mee te maken hebben gehad dat ze het als gezeur zien.
Maar zoals ik nu zelf heb ervaren dat ik 2 keer kort achter elkaar een OW kreeg waarvan de 1ste gewoon niet echt OW waardig was, dan ga je toch anders denken.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Nooit in de 8 jaar dat ik hier kom enige sanctie gehad en dan ineens 2 achter elkaar.
En ben ik ineens heel anders en loop te schelden en te rellen dan is het nog verklaarbaar, maar dat was niet echt het geval.
Niets meer of minder dan de doorsnee bokker die in het topic aanwezig was.
En daar ligt denk ik ook een groot aandeel in het probleem wat nu speeld.
De mensen die nu ineens bij het minste en geringste een OW krijgen en zich daarover verwonderen en de mensen die nooit een OW krijgen en die niet willen aannemen van die andere groep dat het opvallend is dat ze zo snel op de vingers getikt worden.
Daar komt frustratie en onbegrip door....iedereen wil graag zijn mening en visie geven, maar de een kan dat makkelijk en de ander heeft het gevoel erg op zijn/haar woorden te moeten passen.
Zeker als je dan al een waarschuwing gehad hebt kan je bijna niet meer duidelijk aangeen waar je tegenaan loopt omdat je dan het risico alweer kunt lopen een 2e OW te krijgen.
Althans, zoals ik hierboven schrijf, is mijn persoonlijke gevoel op dit moment.
En ik denk daardoor dat meerdere met dat gevoel zitten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:01

Cookies schreef:
Dat heb ik dus ook Stef, en ik ben toch al heel lang lid van Bokt. Ik begrijp al die complottheorieen ook niet. En eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom er hier zo over gevochten wordt, als het allemaal zo erg is, dan zou ik dus geen zin meer hebben om op bokt te komen. Fora zat op het internet. En nee dit is niet bedoeld om mensen weg te jagen, maar ik snap het dus echt niet.

Ben het hiermee eens.
Ik zie echt iedere keer dezelfde mensen met hun haar recht gefrustreerd rondlopen. Als je echt geloofd dat bokt corrupt tot op het bot is, dan kun je toch simpelweg een forum opzoeken die meer past bij jouw ding?

Maar ik denk dat het een kwestie van perceptie is. Voor mij is bokt 'de baas' en ik ben de gast. Ik vind het al heel erg vriendelijk dat de modjes uberhaupt moeite doen om problemen proberen op te lossen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:01

Onassa schreef:
Tuurlijk komt het ergens vandaan.
En ik snap ook van leden die hier zelf nooit mee te maken hebben gehad dat ze het als gezeur zien.
Maar zoals ik nu zelf heb ervaren dat ik 2 keer kort achter elkaar een OW kreeg waarvan de 1ste gewoon niet echt OW waardig was, dan ga je toch anders denken.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Nooit in de 8 jaar dat ik hier kom enige sanctie gehad en dan ineens 2 achter elkaar.
En ben ik ineens heel anders en loop te schelden en te rellen dan is het nog verklaarbaar, maar dat was niet echt het geval.
Niets meer of minder dan de doorsnee bokker die in het topic aanwezig was.
En daar ligt denk ik ook een groot aandeel in het probleem wat nu speeld.
De mensen die nu ineens bij het minste en geringste een OW krijgen en zich daarover verwonderen en de mensen die nooit een OW krijgen en die niet willen aannemen van die andere groep dat het opvallend is dat ze zo snel op de vingers getikt worden.
Daar komt frustratie en onbegrip door....iedereen wil graag zijn mening en visie geven, maar de een kan dat makkelijk en de ander heeft het gevoel erg op zijn/haar woorden te moeten passen.
Zeker als je dan al een waarschuwing gehad hebt kan je bijna niet meer duidelijk aangeen waar je tegenaan loopt omdat je dan het risico alweer kunt lopen een 2e OW te krijgen.
Althans, zoals ik hierboven schrijf, is mijn persoonlijke gevoel op dit moment.
En ik denk daardoor dat meerdere met dat gevoel zitten.

Daar kan ik verder niets op zeggen, ik ben 1 van de vele die geen OW's krijgt.
Maar mag k dan vragen door welk topic of welke actie jullie dan nu zouden geviseerd worden?
(oh jee wikken en wegen: ik hou me buiten de discussie of jullie geviseerd worden of niet; daarom de 'zouden')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:08

Belgisch Nederlands is prachtig en educatief: viseren opgezocht en het betekent zoveel als 'op de hak nemen, beschieten, vergelijk in het vizier nemen''.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:10

Het rondetafel topic Renate.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:13

Extra in de gaten houden door de mods wil ik nog niet eens zo zeggen.
Ik denk meer door het tem gedrag van sommige.
Dat er bij het minste en geringste op de tem knop gedrukt word.
Ik heb sinds het bestaan van die functie geloof ik 3 keer gebruik ervan gemaakt maar er nooit iets op terug gehoord.
Eigenlijk vind ik die hele temknop een beetje een "verklikkers knop" en zou er wat mij persoonlijk betreft weer af mogen.

LadyMadonna

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:15

En ik zie dat dus absoluut niet zo, hoewel hij wel zo gebruikt kán worden. Ik tem veel, erg veel, maar zelden inhoudelijk

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:17

stef schreef:
En ik zie dat dus absoluut niet zo, hoewel hij wel zo gebruikt kán worden. Ik tem veel, erg veel, maar zelden inhoudelijk

Maar als je niet inhoudelijk temt, waar tem je dan zoal wel voor?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:20

chevax schreef:
Ik denk dat over het voorval waar naar wordt verwezen genoeg is gezegd en om nu weer deze discussie erbij te halen, is niet nodig. Geschaad vertrouwen? Tja, dat is helaas iets waar de mods ook wel eens mee te kampen hebben. En daar wil ik het eigenlijk bij laten.

Hier kan ik dus helemaal niets mee. Hoe kun je nu discussiëren als de ene discussiepartner het niet over het knelpunt wil hebben? Het is me duidelijk (maar dat was het al), jullie hebben een bepaald standpunt en daar zijn jullie niet vanaf te brengen.

chevax schreef:
Stef, daar heb je gelijk in. Maar om telkens terug te komen op dingen die al uitgebreid zijn besproken met als doel dit weer nieuw leven in te blazen, dat werkt gewoon niet. Het team doet zijn best om hier mee te praten en te denken en ik vind dat er hier, maar ook in andere topics, zinvolle opmerkingen voorbij komen die het team moet bespreken. Maar verwijzigingen naar andere fora en dergelijke zaken horen nu niet bepaald bij die zinvolle opmerkingen.

Jullie willen meepraten over dingen die niet gevoelig liggen. Over andere zaken (en we weten allemaal waarover) houden jullie je mond stijf dicht en daarom wordt het iedere keer herhaald. Het is níet uitgesproken.

Cookies schreef:
Dat heb ik dus ook Stef, en ik ben toch al heel lang lid van Bokt. Ik begrijp al die complottheorieen ook niet. En eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom er hier zo over gevochten wordt, als het allemaal zo erg is, dan zou ik dus geen zin meer hebben om op bokt te komen. Fora zat op het internet. En nee dit is niet bedoeld om mensen weg te jagen, maar ik snap het dus echt niet.

Dat komt omdat, buiten de mods waar ik het bijv. niet mee eens ben, er hier heel veel gebruikers zitten waar ik een prettig contact mee heb. Dat ga ik niet opgeven omdat ik het niet eens ben met de manier van modden, zó'n last heb ik nou ook weer niet van ze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:21

Onassa schreef:
Extra in de gaten houden door de mods wil ik nog niet eens zo zeggen.
Ik denk meer door het tem gedrag van sommige.
Dat er bij het minste en geringste op de tem knop gedrukt word.
Ik heb sinds het bestaan van die functie geloof ik 3 keer gebruik ervan gemaakt maar er nooit iets op terug gehoord.
Eigenlijk vind ik die hele temknop een beetje een "verklikkers knop" en zou er wat mij persoonlijk betreft weer af mogen.

Hier ben ik het helemaal eens.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:28

Prrrr schreef:
Belgisch Nederlands is prachtig en educatief: viseren opgezocht en het betekent zoveel als 'op de hak nemen, beschieten, vergelijk in het vizier nemen''.

ohw sorry! Ja dat is in België een standaard woord, dus ik had er niet aangedacht dat dat in Nederland niet zo is :)

Ik heb van het rondetafel topic niets mee gehad eigenlijk. Ik hou me hier verder buiten, want ik weet er dus echt niets van. veel succes met het samen vinden van een oplossing. En probeer elkaar wat te begrijpen mensen.. Ik denk dat de mods soms ook nogal veel gezaag en geklaag krijgen en het zijn ook maar mensen die gevoelens hebben.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:35

Gevoelens heeft iedereen en dat is logisch maar een mod moet wel onpartijdig zijn ten opzichte van alle members.
En ik kan me ook nog voorstellen dat dat soms verrekte moeilijk is als je bijvoorbeeld door Pietje een keer flink uitgescholden bent, maar dat moet je daarna kunnen laten varen en daarna weer onpartijdig verder kunnen gaan, ook met Pietje.
Kan je dat niet (waar ik me dus echt wat bij voor kan stellen) dan moet je geen mod willen worden of zijn.
Daarom denk ik dat goed kunnen modden maar voor héél weinig mensen is weg gelegt.
Ik zeg heel eerlijk, ik zou het ook niet kunnen.
Je moet echt een knop kunnen omdraaien en eigenlijk alle namen van alle members in een en dezelfde code moeten zien.
Want sommige namen werken op voorhand al als een rode lap op een stier.
En dat mag als je mod bent dus niet zo zijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:41

Als ik voor mezelf spreek: ik kan dit erg goed loslaten en ben zeer zeker onpartijdig. En als er teamleden zijn die zich dingen meer aantrekken, wordt dit ook besproken en daarom is er achter de schermen veel overleg. Want beslissingen worden niet door één mod genomen, maar door het team. Ik mod graag, ondanks of misschien juist door ook de moeilijke zaken. Maar om iedereen overal op exact dezelfde manier over te laten denken, dat is een utopie. Neem alleen al de rechtsgang in Nederland of Europa: een rechter beslist iets en iemand gaat in hoger beroep en de straf wordt verminderd (of als iemand pecht heeft zelfs verhoogd). Dan heb je toch ook al verschil van inzicht tussen twee personen die in principe voor hetzelfde staan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:45

Onassa schreef:
stef schreef:

Maar als je niet inhoudelijk temt, waar tem je dan zoal wel voor?

Topics die verkeerd staan, dubbel staan, oude topics die omhoog geschupt worden, reltopics (paard aan de kippensoep, dat idee), overmatig msn taalgebruik, allemaal vrij oppervlakkig dus.

Namen van members in dezelfde code zien.... tja... lastig.

Verschil van inzicht geeft niks, maar dan moet je er wel samen uit komen. Daarom zijn er naar mijn idee destijds ook hoofdmods aangesteld.
Maarja, mods die regel A als richtlijn interperteren terwijl mos 2 deze als keiharde regel interperteerd... Daar kunnen geen fouten in ontstaan, het is nl óf een richtlijn, óf een regel.

En tja, mij bekruipt nog steeds het gevoel dat bepaalde users makkelijker met bepaalde dingen weg komen dan een ander. Je mag niet persoonlijk worden, prima. Maar als iemand dan persoonlijk tegen mij wordt, en ik tem daarop, en ik zie vervolgens niks gebeuren, dan moet ik het daar maar mee doen.... en tja, dat schiet voor de frustraties niet echt op

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:58

Chevax: dan hoor jij vast in die groep thuis die dat wel kan.
Maar ik blijf van mening dat er maar weinig zijn die dat kunnen.

Stef: ik begrijp het, daar is de temknop dan misschien handig voor.
Verder ben ik het met je eens over het gevoel dat de een makkelijk weg komt met bepaalde dingen dan andere.
Dat gevoel deel ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:46

En toen werd het stil....

-O-

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:13

Tja, ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen.

Imo gaat het nl het klokje rond: kritiek is ongefundeerd. Om deze kritiek te kunnen beargumenteren en de standpunten duidelijk te maken, heb je voorbeelden nodig, en die mogen niet aangehaald worden.... omdat je geen bans etc mag bespreken.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:50

Ik weet ook niets meer te zeggen. Ben de defensieve reacties een beetje moe. Vind het wel jammer, heel erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:54

Liezel1 schreef:

Imo gaat het nl het klokje rond: kritiek is ongefundeerd. Om deze kritiek te kunnen beargumenteren en de standpunten duidelijk te maken, heb je voorbeelden nodig, en die mogen niet aangehaald worden.... omdat je geen bans etc mag bespreken.

Je zou het toch ook algemeen kunnen houden zonder persoonlijke zaken aan te kaarten? Volgens mij is dat namelijk geen enkel probleem.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:20

Tja dat is dus moeilijk volgens velen.
Er is al zoveel gezegd en eigenlijk niks uit gekomen.
Naar mijn mening zijn de regels van Bokt vrij duidelijk.
Ik ben hier als bezoeker, ik lees de weetjes, feitjes, verhaaltjes, vraagjes enz...
Ergens probeer ik daar mijn goedbedoelde advies te geven en hou het verder positief (dacht ik)
Het is goed dat zo'n forum als dit geleid wordt want anders zou er met zo verschrikkelijk veel modder gegooid worden. Ik begrijp alsmaar niet waarom de mensen die een probleem hebben met het beleid hier constant over praten en op de 1 of andere manier hun gelijk willen halen.
Als mij iets niet bevalt geef ik dat 1 keer aan en daarna ga ik naar iets op zoek dat wel bij mij past....
Dat geldt voor restaurants, instructeurs, supermarkten en je kunt het zo gek niet verzinnen!
Live and let live, en ga door als het niet anders kan, blijf niet hangen in zo'n negatief spiraal.
Iedereen voedt elkaar met dat negatieve gedoe en voor je het weet heb je weer een rel....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:23

Ik vind het jammer dat hier verschillende mods hun best doen eea uit te leggen, maar een aantal bokkers een houding hebben van 'er wordt toch niet geluisterd en het team doet wat ze zelf willen etc.' Zo komt er inderdaad geen inhoudelijke discussie waar hier om gevraagd wordt. En dat wordt dus tegengehouden door diezelfde mensen die zo hard roepen dat alles bespreekbaar moet zijn, maar er moet dan ook wel een zekere bereidheid te zijn om de uitleg van de mods aan te horen en niet bij voorbaat weg te wuiven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:26

Chiqa schreef:
Je zou het toch ook algemeen kunnen houden zonder persoonlijke zaken aan te kaarten? Volgens mij is dat namelijk geen enkel probleem.

Lijkt mij ook.

Eén van de algemene (ongefundeerde, ononderbouwde, subjectieve, emotionele ... whatever) klachten is, voor zover ik het begrijp:
"de regels deugen niet."

Een tweede klacht is: "die niet deugende regels worden willekeurig toegepast."

Correct me if I'm wrong.

Kom dan maar eens met argumenten welke regels niet deugen, welke niet consequent worden toegepast en wat er aan gedaan kan worden om dat te verbeteren. Dat kan volgens mij prima zonder specifieke gevallen te noemen. En desnoods kom je met een hypothetisch geval: "stel dat ik een topic open met..."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:34

Chiqa schreef:
Liezel1 schreef:

Ok so be it..... Mods sorry, echt oprecht, maar ik ben er klaar mee
Nee chiqa, je kan het niet algemeen houden zonder persoonlijk te worden, want 1 van die problemen duikt steeds letterlijk in het topic op.

Volgens jou is dat geen probleem? nee, jij BENT het probleem (1 van de), of ben je nou echt zo dom dat je dat na een half jaar gesteggel nog niet door hebt.
Je hebt het voor elkaar, je hebt me waarschijnlijk precies waar je me hebben wilt, het kan me eigenlijk weinig schelen. Als het dan nodig is om een OW of BAN te krijgen om dit nu eens een keer duidelijk te krijgen, dan heb ik het er gráág voor over :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:37

Ibbel schreef:
Kom dan maar eens met argumenten welke regels niet deugen, welke niet consequent worden toegepast en wat er aan gedaan kan worden om dat te verbeteren. Dat kan volgens mij prima zonder specifieke gevallen te noemen. En desnoods kom je met een hypothetisch geval: "stel dat ik een topic open met..."

Dat kan dus niet... Want dan krijg je alsnog twee kampen. Iemand geeft aan dat regel X niet consequent nageleefd wordt. Beheer zegt van wel. En dan? Dan komt die iemand alsnog met voorbeelden om haar mening te onderbouwen en dat mag dan dus weer niet.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:46

@Stef: Jammer, je hebt zolang je best gedaan om in gesprek te blijven. Ik mag alleen maar hopen dat hier een les uit getrokken wordt: Als beheer/mods weigeren om de discussie open te houden, keer je uiteindelijk de meest loyale gebruikers tegen je.