Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:08

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-10 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:08

Stomme vraag, maar als het al zo lang speelt. Wordt het dan geen tijd om bokt links te laten liggen en energie in andere dingen te steken..

Maar ja, voor mij best simpel. Zolang ik zelf geen aanvaring met het boktteam heb, blijf ik gewoon lekker bokken zoals altijd :) Zo wel zou ik kiezen of delen.

Wie of wat schuldig is weet ik niet, maar hoe dan ook ziet het er naar uit dat mensen het elkaar in het echte leven behoorlijk zuur maken. En dat vind ik eigenlijk wel spijtig om te lezen..

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:10

Eline schreef:
En dat bewijs wil, maar kan ik ook niet openbaar maken. Dat is gebaseerd op gegevens die beschermd zijn door privacywetgeving. Er is al een hoop openbaar gemaakt na de ‘hack’, maar dat is niet door mij gebeurd en het mag duidelijk zijn dat ik daar ook niet achter sta.

Daarmee laten julllie je heel erg kennen.. Het bewijs is absoluut waterdicht dus (??!), maar Kiwiko krijgt niet te horen WAT het bewijs is en wij ook niet. Geloofwaardig zeg :=

Verder fijn dat je overal netjes antwoord op geeft. Toch zijn enkele mods wel een excuses verschuldigd aan sommige gebruikers. Gebruikers zullen hen echt niet meer serieus nemen nu :n En daar hoor ik ook bij. Erg teleurstellend vind ik het en ik had de neerbuigende en nare berichten dan ook echt niet van hen verwacht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:12

Bienotje: Ik heb zelf geloof ik in mijn hele boktcariere (letterlijk vanaf de start van bokt) 2 UN's op mn naam gehad. Aan de ene kant heb ik ook zoiets van jongens, t is internet, get a life... Maar aan de andere kant, als het mensen zo hoog zit, moet het ook openlijk besproken kunnen worden naar mijn idee, en dat is wat niet gebeurt.

Ik vind het nog steeds erg lastig om voor mezelf een mening te vormen, aangezien het hele gebeuren compleet langs me heen is gegaan. Maar voor mij persoonlijk heeft het als gevolg gehad dat er 2 (en wellicht meer) naar mijn mening waardevolle bokkers hier niet meer (mogen) komen. En de reden daarachter blijft dubieus....
Heeft echter wel als gevolg dat dergelijke acties niet leiden tot een hoger nivo van bokt, en dát is wat mij stoort.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:12

Er gaan hier zowiezo een hoop dingen door elkaar..

Van mijn kant is het begonnen met de vete rondom potverdikiie waar ik mij toen in heb gemend... nog 3x ben gewisseld van partij omdat ik te dom was om te weten wat ik wilde..
uiteindelijk besloten er niets meer mee te maken te willen hebben... En ja... ik heb Slimmerik ook nog een hak proberen te zetten toen zij ''ontdekt'' werd.
Hier ben ik heel eerlijk in... ik ben zelfs bereid om alles van mijn kant uit de doeken te doen op bokt.. wát ik geflikt heb, tegen wie ik gelogen heb, wát ik gedaan heb.
Ik heb teveel vertrouwen beschadigd bij de mods 3,4 jaar geleden, dus ik begrijp best dat er ''jolliegirl'' geroepen wordt als er weer eens iets is.
Dit is MIJN EIGEN schuld geweest... Fouten maken is makkelijk... maar ze rechtzetten... dáár moet je vertrouwen voor hebben... en heel heel héél veel geduld.

Maar ik besef mij sinds een paar maanden dat dit soort kinderachtigheid geen nut heeft in het leven.... want het leven kan té snel voorbij zijn...

Ik vind dat er van sommige mods echt een excuus op de plaats is naar bepaalde bokkers toe....

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:13

Eline, zonder verwijten...

Dit kun je niet menen dat de een geband wordt en de ander het hand boven het hoofd gehouden 'blijft' worden..
Om er niet al te specifiek op in te gaan.. Doe dat voor de verandering wel eens een keer.. Wees eerlijk, ben je tot nu toe in deze topic ook geweest.

Het meten met twee maten kan nu niet meer. Om bokt weer een goed en fijn forum te laten zijn, moet je eerlijk maar consequent gaan handelen. Want er zijn nu mensen die jullie de hand boven het hoofd houden waarvan deze mensen geen eerlijke spelletjes hebben gespeeld.

Ik als redelijk normaal denkend persoon, kan alleen maar een conclusie trekken, Waarom waarom in godsnaam zouden mensen al die dingen buiten bokt op hyves en youtube doen om een persoon lastig te vallen? Als diegene nu werkelijk oprecht en netjes was geweest?

Mij zijn zulke praktijken nog nooit overkomen.. En ik ben eerlijk en open in mijn profiel, word door niemand lastig gevallen of gestalkt... Maar ik wil dan ook netjes met mensen omgaan.. Ik konkel niet achter de schermen, ik val niemand lastig met stook-pb'tjes..ik zit niemand de gek aan te steken vanwege uiterlijkheden en maak geen nephyves aan.. pest en treiter geen jonge meisjes en doe geen dingen die niet kunnen...

Dus waarom zoveel ophef als er niets maar dan ook niets is gebeurd en dan hebben we het over de slim-persoon..

En dan de aannames van de mods...bokt heeft inkomsten uit advertenties en derg. huur mensen in die objektief zijn. Die geen persoonlijke voorkeuren heeft.. Ook voor achter de schermen..
Proffesioneel zijn is niet alleen voor de schermen, juist ook erachter.. Bokt heeft z'n gebruikers nodig, en de gebruikers willen over het algemeen graag bokt.
Maar wel ook met grote mensen, en niet alleen maar nietszeggende 'ik heb mijn nagel gebroken wat moet ik nu doen'topics..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:15

Ik vind het ook een beetje knullig overkomen... Ik geloof dat ik een lekkere objectieve reden als "je hebt ons nu genoeg energie, tijd en irritatie gekost" eigenlijk nog redelijker dan "we kunnen om privacy redenen niet vertellen waarom je eigenlijk geband bent".

Omtrent de namen die aangegeven zijn en hoe daar op gereageerd is... Dat komt ook best griezelig over.

Overigens waardeer ik ook dat er nu in ieder geval antwoorden komen, alhoewel ze van mij best wel wat specifieker hadden mogen zijn.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:23

Eline schreef:
De vragen van Jasper
Je schrijft over 'het meeste lijkt te zijn gekopieerd'. Betekent dit dat er zaken bij zijn die niet één op één zijn gekopieerd, m.a.w. zijn aangepast, weggelaten?
Dat weet ik niet, de reden dat ik de ‘lijkt’ heb toegevoegd is omdat ik de posts niet 1 op 1 gecontroleerd heb, en het dus niet met zekerheid kan zeggen.

Oke, helder antwoord.

Eline schreef:
Deze stelling begrijp ik niet. Het posten van de BC in 'dit topic' doet toch juist alles af aan onafhankelijkheid van de BC? Op basis waarvan is de onafhankelijkheid nu wel te garanderen?
Ik ben het niet met je eens dat het ‘alles afdoet’, wel (zoals aangegeven) dat het zeer zeker niet de bedoeling was. Maar het gaat om 1 topic, en de reden dat ik de onafhankelijkheid wel kan garanderen is dat dit een uitzonderingssituatie is. Normaal gesproken werken de teams gewoon onafhankelijk van elkaar en kom de bezwaarcommissie pas in actie als er een bezwaar ligt. Er is op sommige punten sprake van samenwerking (de bezwaarcommissie kan bijvoorbeeld vanaf het begin invloed uitoefenen op beleidsveranderingen voor het forum), maar ik stel dat dit de enige keer is dat er zo veel inmenging geweest is. En wat ik al aangaf, dat is voordat er überhaupt al post op ‘geit’ verschenen zijn onderkend.

Met dit antwoord, zal ik je op jouw mooie blauwe (bruine? groene?) ogen moeten geloven En dat doe ik dan maar :D (Hoewel ik wel van mening ben dat het twee leden van de BC zou sieren wanneer ze zelf de consequenties zouden trekken en afstand zouden doen van hun functie, maar dat is geheel persoonlijk.)

Eline schreef:
Dat het om twee verschillende zaken gaat, ben ik helemaal met je eens. Wat is de visie van het beheer op het verloop van deze twee verschillende zaken?
Dat is een heel ruime vraag, als je bedoelt hoe we dat gaan voorkomen denk ik dat we veel eerder een ander topic hadden moeten openen om zo de besluitvorming over het één vrij te houden van discussie over wat anders. Daar wordt sowieso lering uit getrokken. Als je deze vraag anders bedoelde, kan je hem dan toelichten?

Mijn vraag op de visie was inderdaad gericht op actie om dit te voorkomen. Dat zaken met emoties op de loop gaan, is menselijk. Maar wel te voorkomen door goede begeleiding en toezicht. Iemand met voldoende afstand en kritische blik om zaken een halt toe te roepen en in goede banen te leiden.

Eline schreef:
[b]Een open en eerlijk statement. De vraag die daarop volgt: waar leidt dit toe? Welke veranderingen kunnen de gebruikers tegemoet zien zodat dit niet nogmaals gebeurt?[b]
Dat is eigenlijk een vraag die ik wil beantwoorden in het rondetafeltopic, omdat daar ook een hoop suggesties op tafel gekomen zijn. Ik hoop daar later vanmiddag aan toe te komen, afhankelijk van andere vragen hier.

Ik zie er naar uit. En sluit af met een welgemeend bedankt voor jouw antwoorden!
Laatst bijgewerkt door Jasper op 23-12-10 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:25

Overigens jammer dat hier wel gemodereerd wordt in dit topic en delen van berichten verwijderd worden omdat het niet de bedoeling is om zoiets te plaatsen. Het komt over als censuur en die indruk wekken is het laatste wat nodig is voor de geloofwaardigheid. Laat nu toch eens eerlijk alles staan? Wordt er iemand persoonlijk gekwetst met mijn quote die verwijderd werd? Zo ja: dan had het niet geschreven moeten worden in de eerste plaats. Het is ook niet de bedoeling dat mods mensen benoemen met erg lelijke dingen. Is dat ook verwijderd en hebben die mods ook een bericht gehad dat ze dat zeker als modzijnde dan nog wel niet mogen doen? Ik mag hopen van wel ondertussen.
Mods zijn dus wel aanwezig hier. Waarom kunnen jullie nu niet eens persoonlijk je excuses aanbieden? Of moet je voor zoiets toestemming vragen? Een actie als recht uit het hart gemeende verontschuldigingen aanbieden aan bokkers die gekwetst zijn, dat zou wel moeten kunnen zonder overleg, denk ik.

Edit: btw, laat dat geen quote zijn van een ander forum, maar wel van Bokt.nl. Weliswaar van het besloten gedeelte.

Yunomi

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:41

Heel toevallig kwam ik dit topic tegen; en als je dan gaat lezen dan begint het balletje natuurlijk snel te rollen. In ieder geval wekte het wel mijn intresse. Wat er afspeelt zorgt voor mij wel voor ongeloofwaardigheid van mods, en een beetje een behaagd gevoel als ik bok.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat voor conclusie en maatregelen uiteindelijk hier uit komen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:56

Wat ik ook niet begrijp... Kiwiko heeft 2 OW's gehad, eentje voor het SA en eentje voor het uitvechten van een vete op Bokt? Die OW's heeft ze gehad in oktober. Maar.. Als je even zoekt op haar berichten, kan je er geen berichten meer van vinden van na juli dit jaar. Is dan alles wat ze "op Bokt heeft uitgevochten" naar de MH verplaatst? Of heeft ze simpelweg op Bokt niks uitgevochten en is die OW op verkeerde conclusies gebaseerd? Die verwijderde quote doet toch heel sterk neigen naar het laatste... Ik heb in de openbaar gemaakte quotes ook niks gezien van quotes op Bokt van Kim, of ben ik die nu vergeten? Kan hoor... Dus ook deze vraag niet naar de inhoud van de vete, maar wel naar de vraag of die tweede OW hard gemaakt kan worden. Bij OW 1 gaven jullie aan dat er sluitend bewijs was, maar dus: is dat er ook voor OW 2?
EDIT: want als ze toen al sinds juli geband was, hoe kon ze dan die vete op Bokt uitvechten, waar de OW voor gegeven is?

Het privacy argument snap ik nu overigens ook niet. Ga daarin met Stef mee.

Zag ook dat er in de banlijst bij een eerdere ban (juli?) een / staat bij de duur van de ban. Wat wil dat eigenlijk zeggen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:36

Arabesk schreef:
(Bokt is een keer zo ver gegaan dat ze mijn werkgever hebben gebeld om iets te checken zodat ze me een ban konden aansmeren :oo )

Dit is waar. Ik was er heel erg op tegen en ik was ook heel kwaad toen het toch gebeurd is. Het was de eerste keer dat ik mij vragen ging stellen over hoever iets als midden eigenlijk ging. Dat was mij toch een stapje te ver.

Uiteindelijk ben ik om een veel eenvoudiger reden opgestapt (ik had geen internet meer thuis) maar dit voorval is altijd blijven hangen. Ik mag er NIET aan denken dat mijn baas gebeld zou worden door een forum :')

Wel kan ik iedereen hier verzekeren dat dat niet van slimmerik uit kwam, erger nog, toen dit speelde, speelde er vrij gelijktijdig geloof ik net zo goed een aanvraag van een Slimmerik voor terugdraaien van een OW hoor :D Wat dat betreft denk ik écht dat mensen op geit net zoveel gekke verbanden zien als de mods mss deden...

Edit: Kim was op dit moment ook mid.

Verder vind ik de posts achter de schermen gewoon heel erg 'besloten' klinken. Ik zit ook op een besloten forum en daar praat je anders dan op een open forum. En daarom is het niet slechter, gewoon soms anders.
Ik vind het niet super wereldschokkend alleszins, al zijn er idd op een gegeven moment aannames gedaan, maar goed, kan me ook wel inbeelden hoe dit stand zijn gekomen soms.

Ik zie op geit uitspraken die veel lelijker zijn en veel meer op aannames berusten, en daar komt helemaal geen reactie op vaak.

Wat die mensen daar gezet hebben, hadden ze nooit openbaar gezegd. Dat vind ik ook wel belangrijk. De wereld is nu eenmaal niet zo mooi dat je alleen leuke dingen denkt over een ander en dat je nooit eens wat andere denkpistes probeert over iemand. Maar daarom ben je er niet van overtuigd en ga je het al helemaal niet naar de krant bellen.
Om eerlijk te zijn WIL ik helemaal niet weten wat sommige mensen achter mijn rug om zeggen, ik kan er toch niks aan doen en ik word daar alleen maar naar van. Al heb ik wel heel graag dat mensen me in mijn gezicht vertellen hoe of wat, daar kan ik wel wat mee, maar je zult ook altijd zien dat het dan wel anders verwoord wordt dan achter je rug om...

Ik vind het wel typisch kim om met zo'n grote BANG eruit te gaan dat dan weer wel :D Maar wat ik er allemaal van vind? De waarheid is dat ik na uren en uren lezen (sja, het vriest e, de paardenmensen hebben écht wel wat meer tijd :') ) het nog steeds een erg-ver-van-mijn-bed show vind en dat ook zo wil houden.
Dat er mensen zijn die blijven heksenjachten en forumbashen, trek ik best wel eens een wenkbrauw bij op.

Ik vind dat heel wat partijen zich ondertussen zooo serieus nemen dat ik er beetje gek van word, ik vind het echt heel moeilijk om hier een duidelijke opinie bij te vormen.

Wel ben ik het ondertussen eens dat het beleid van berichten verwijderen, topics sluiten met uitvluchtredenen, etc mijn petje te boven gaat en dat dit op vandaag ook gewoon niet meer werkbaar lijkt. Alles wordt gescreenshot, opgeslagen en elders gepost.

Verder mag er voor wat mij betreft ECHT meer op gevoel gemod worden, maar dan met een team dat wat overzichtelijker is en die er allemaal staan, zodat het niet de persoonlijke visie van 1 maar van een volledig team wordt. Daar ontbreekt het volgens mij vaak aan. 2 mensen doen al het werk en denken, de rest kijkt even snel en knikt maar van ja, want uit de posts in het modtopic lijkt het dan wel erg logisch allemaal.

Want nu zijn er altijd mensen die heeel gemeen doen en ambetant maar wel net binnen die lijntjes van de boktregels blijven, (en die vind je ook op geit vind ik) en daar krijgen mensen het schijt van.

Het is wel een zooitje geworden ondertussen. Veel mensen die zich moeien, veeel aannames langs alle kanten, en een impasse, ben benieuwd wie heml eruit kopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:43

Ik lees even mee, vind het heel vreemd en raar allemaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:55

*wacht op gummetje*

edit, t gummetje was sneller dan ik ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:55

Dat was ook een logisch gummetje Stef...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:56

Ik vond het anders wel een stel logische vragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:56

Ach, of het nou op geit staat of hier, maakt ook geen drol meer uit toch? heel de boel is toch inmiddels al openbaar, dus tja, dan snap ik dat gummen niet zo

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:57

Denk dat die opmerkingen erg zeer deden... had er wel graag antwoord op willen zien komen.

En ongetwijfeld krijg ik weer een nieuwe ban... maar valt het verder iemand op dat er soms heul selectief word gegumd? Wanneer het te dichtbij komt is 't ineens weer verdwenen :( Zo los je echt niks op denk ik. Als je in gesprek gaat met iemand kan je ook niet het geluid uitzetten als het niet in je straatje past.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 23-12-10 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:57

Precies, hoe kan het dat deze dingen maar voetstoots aangenomen worden en niemand de moeite neemt tot 'onderzoek' van de andere kant? Het gebeurt natuurlijk vaker, maar dat ook dingen die van SLimmerik EN Potverdikkie zomaar aangenomen en geloofd worden vind ik nogal verwonderlijk .

Oh jee oh jee, nu is de post weg, BOEM een GAT op bokt. *tip* AL mijn posts mogen ook weg hoor, maar dan wel allemaal :).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:58

Het blijft communicatie van achter de schermen, dus is het logisch dat het hier niet hoor te staan, of het nou op een ander forum door hacking naar buiten is gebracht of niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:03

Ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als men net zoals met Arabesk toen ook eens gebeld zou hebben naar de werkgever van een bepaald bokker, de burgemeester van een niet nader te noemen gemeente... Of dat verhaal wel klopt...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:05

@Pluncqkt je proza staat nu op Geit.... Als Eline wat vraagt geef ik graag antwoord, dan moet jij die gum even op zak houden! Moeilijk maar het is niet anders

@Eline, je vragen zijn beantwoord op Geit, bladzijde 22 van dit topic:
http://geit.forum-xl.nl/viewtopic.php?f ... 624#p21624

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:06

Er wordt dus nog steeds een bepaald persoon de hand boven het hoofd gehouden.....er wordt geen antwoord gegeven op de vraag waarom die persoon nog steeds mag bokken en andere mensen niet....terwijl het bewijs van de acties van die persoon dus openlijk te vinden is....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:09

Tieneke, dat lijkt me eigenlijk best een strakke actie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:10

Met alle acties die slimmerik heeft uitgehaald is een bot daar meer op zijn plaats meen ik. Ik denk dat ik ook maar een swaffelende banketstaaf in mijn avatar zet, MET kat :D