Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:31

Het is stil omdat er bijzonder weinig antwoorden nog komen 'van hogeraf' op vragen die gesteld worden.

Vragen mogen stellen (posts weggehaald en een pb van een mod met de optie om hier de vraag te stellen) is fijn, maar als je geen antwoorden krijgt, dan is het bijzonder nutteloos om er moeite voor te doen...

Eline

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:48

Tieneke, ik zag dat er van jou nog onbeantwoorde vragen open stonden: je eerste vraag kan ik niet beantwoorden, dat heb ik in het andere topic ook aangegeven. De functioneringsgesprekken met de hoodfmods/mid houd ik, en voor de rest denk ik niet dat het relevant is wat daar precies besproken wordt.

En EA, yup, dat is inderdaad een lastig geval. Het is trouwens zeker niet zo dat er sinds 2003 niets gebeurd is, maar de ‘grote verandering’ is inderdaad nog niet doorgevoerd. Dat heeft er vooral mee te maken dat een nieuw EA systeem in de huidige software niet mogelijk is, en er dus een complete platformupdate nodig is, en dat kost gewoon gruwelijk veel tijd.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:53

Maar de vraag is nu.. blijft het bij dit toppic of wordt er nog echt wat mee gedaaan?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:19

Eline schreef:
Tieneke, ik zag dat er van jou nog onbeantwoorde vragen open stonden: je eerste vraag kan ik niet beantwoorden, dat heb ik in het andere topic ook aangegeven. De functioneringsgesprekken met de hoodfmods/mid houd ik, en voor de rest denk ik niet dat het relevant is wat daar precies besproken wordt.

En EA, yup, dat is inderdaad een lastig geval. Het is trouwens zeker niet zo dat er sinds 2003 niets gebeurd is, maar de ‘grote verandering’ is inderdaad nog niet doorgevoerd. Dat heeft er vooral mee te maken dat een nieuw EA systeem in de huidige software niet mogelijk is, en er dus een complete platformupdate nodig is, en dat kost gewoon gruwelijk veel tijd.

Is het dan niet handig om tipjes van de sluier op te lichten en neer te zetten op bokt wat de daadwerkelijke veranderingen zijn die doorgevoerd gaan worden voor het EA systeem. Dit zodat het ook daadwerkelijk duidelijk is wat er allemaal veranderd gaat worden en er bij zetten hoe het komt dat het zo lang duurd voordat het uitgevoerd gaat worden. Een bedrijf heeft een soort van draaiboek met betrekking tot veranderingen hebben jullie dat niet?

Het neerzetten van een toppic op bokt die openbaar is voor iedereen heeft ook voordeel dat wij er als gebruikers ook met een kritisch oog naar kunnen kijken en eventueel nog met aanvullingen kunnen komen met wat wij missen en dergelijke. Of is het gewoon een beslissing van jullie wat er gaat gebeuren met het systeem en hebben wij als gebruiker daar geen invloed op?
In ieder geval kunnen wij dan ook mee discuseren en mischien hebben jullie ook wat aan de op en aanmerkingen van de zwarte bokkers.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:33

En niet de kont tegen de krib gooien op het moment dat er goede ideeen/voorstellen komen om EA op dit moment gebruiksvriendelijker te maken.
Nu is het doodsimpel: Nee, tot het nieuwe EA er is, worden er geen aanpassingen gemaakt. Er hoeft geen compleet nieuw EA te komen, maar een eenvoudige bijstelling van de regels bijv is vrij eenvoudig

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:51

De grote problemen met EA zijn samen te vatten in twee begrippen: tijd en geld. Er is onvoldoende geld om het bouwen van dat systeem uit te besteden en tijd is er ook niet in overvloed. De huidige site in de lucht houden is al een flinke uitdaging, de afgelopen weken ben ik in totaal 0 uur bezig geweest met het nieuwe systeem doordat we ineens druk waren met juridische zaken en compleet uit de hand lopende discussies.
Verder zijn er in het verleden een aantal andere systemen uitgeprobeerd voor een nieuw EA, maar deze bleken allemaal te grote nadelen te hebben. Systeem dat we nu voor ogen hebben is behoorlijk flexibel en gaat uiteindelijk voldoen aan onze belangrijke eisen. Nadeel van het systeem is echter dat het erg veel tijd kost om dit allemaal zo te krijgen als we willen op een manier dat het ook nog werkt met tienduizenden gebruikers. Ook is voor dit systeem een radicale omslag nodig wat de technische ‘achterkant’ van Bokt betreft. Er wordt in ieder geval aan gewerkt, als het aan ons ligt is het liever gisteren dan vandaag af, maar er zijn nogal wat beperkingen wat tijd en geld betreft. EA is belangrijk maar er zijn een hele hoop dingen die uiteindelijk hoger op de prioriteitenlijst staan (het forum, adverteerders, samenwerking met andere organisaties). Tot die tijd zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben en dat is voorlopig nog het huidige EA systeem. Overigens is het het plan om een preview van het nieuwe systeem online te zetten voor we het in gebruik gaan nemen om te zorgen dat de gebruikers input kunnen leveren.

@Stef; goed punt. Dat hebben we inderdaad een tijdje vastgehouden omdat ook hier het idee was dat het nieuwe EA er sneller zou zijn dan nu het geval is. EA draait op dit moment redelijk gezien de omstandigheden en de regels die daar gelden zijn al een paar jaar constant verfijnd. Maar We gaan binnenkort maar eens kijken of er toch nog kleine (beleids)dingen zijn die we aan kunnen passen om het leed wat te verzachten tijdens het wachten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:00

BartVB schreef:
@Stef; goed punt. Dat hebben we inderdaad een tijdje vastgehouden omdat ook hier het idee was dat het nieuwe EA er sneller zou zijn dan nu het geval is. EA draait op dit moment redelijk gezien de omstandigheden en de regels die daar gelden zijn al een paar jaar constant verfijnd. Maar We gaan binnenkort maar eens kijken of er toch nog kleine (beleids)dingen zijn die we aan kunnen passen om het leed wat te verzachten tijdens het wachten.

Dat zou erg prettig zijn.
Wat voor mij persoonlijk ontzettend nadelig werkt is dat ik voorheen op commercieel altijd de paarden van mijn stalhouder mocht adverteren. Sinds 2 jaar (ofzo?) mag dat niet meer. Op een nieuw EA zou mijn stalhouder zelfs nog bereid zijn om een x bedrag te betalen voor een advertentie (op het huidige EA lijkt me dat lastig), moeten we tenslotte voor MP ook.
Ik zou het dus erg fijn vinden (en vele met mij) als paarden aanbieden voor derden gewoon weer zou mogen.
Daarnaast zou ik het fijn vinden als er een WN sub komt en een AR sub.

Just my 2 cents ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:39

De afgelopen tientallen pagina’s in dit topic en elders op forumzaken is er veel voorbijgekomen. Van constructieve kritiek waar we iets mee kunnen, tot persoonlijke frustratie die we vaak wel snappen, maar waar we niet altijd de oorzaak van weg kunnen nemen. Ik weet dat het soms anders overkomt (en dat dat één van de dingen is die we moeten verbeteren ;) ) maar de constructieve suggesties die in deze en andere topics op FZ voorbij zijn gekomen stellen we ontzettend op prijs.

Op dit moment zitten we aan het begin van de de feestdagen: vanavond de eerste kerstdiners en daarna hebben veel mensen vakantie op weg naar 2011. De komende dagen nemen wij de tijd om ook offline van de feestdagen te gaan genieten. Betekent niet dat we van Bokt verdwenen zijn, wel dat we veel minder op forumzaken zullen reageren. Er zijn natuurlijk wel mods actief, topics blijven gemodereerd worden en constructief commentaar blijft erg welkom.

We zijn druk bezig geweest met het analyseren van wat er is misgegaan en op dit moment misloopt en te kijken welke veranderingen er nodig zijn om dat te verbeteren, hier gaan we maandag mee verder. Daar gaat een plan van aanpak uit voortkomen wat gebaseerd is op de input uit de topics van de laatste tijd, de bezoekersenquête van deze zomer en eigen constateringen. Waarschijnlijk is daar nog meer input van de gebruikers van nodig en zullen we daar binnenkort ook meer op FZ over melden.

Maar voor nu gaan ook wij de rust en gezelschap van familie en vrienden opzoeken, en zullen we om die reden minder online zijn. Dat doet niets af aan de boodschap die uit de recente topics op FZ te halen is: de ontevredenheid van een groep gebruikers is duidelijk, en daar zijn we wat mee aan het doen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:42

Ik mis eigenlijk een knopje op een profiel, van dit is niet oke. En dan dat de mogelijkheid bestaat met dat als die 1 keer in aangeklikt, het knopje weg is, zodat mensen niet vaker er op kunnen klikken. Dus dat ze bv bij het mod team 1 keer de melding krijgen. En die het dan kunnen bekijken of het inderdaad een niet oke profiel is. Of dat er niks aan de hand is.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:56

Mijn Puntje voor iig meer onpartijdig modden

Als je het onpartijdig wil doen moet er weinig te geen overleg zijn tussen de mods en mids.
mod1 zet de tem intern klaar (alleen de opmerking / tekst) van de gene die zich zou hebben misdragen.
mod2 & 3 moeten de tekst lezen zonder te weten wie het heeft geplaatst en moeten aan de hand van de regels gaan bepalen of het wel of niet aan de regels voldoet. Zo krijg je een onpartijdig oordeel

Mod 1 weet wie het is en kan adhv de uitkomst/ conclusie van mod 2/3 actie ondernemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:15

En van mij mag er een zero-tolerance beleid komen. Zuigen? Dan meteen een OW. En niet lief sturende PB's sturen of enkel de betreffende zuigende posts verwijderen. Daarmee pak je problemen in mijn ogen bij de bron aan en voorkom je dat het uit de hand loopt en sterkere sancties nodig zijn.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:23

Maar dat blijft lastig Heino, want wat de een vervelend vindt, vindt iemand anders misschien wel helemaal niet vervelend. Dan moet je dit soort dingen gaan omschrijven in protocollen van punt tot punt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:54

Mwoah, bepaalde dingen vind ik relatief eenvoudig te herkennen. Denk bvb aan onwaarheden verkondigen in topics waardoor discussies nooit echt inhoudelijk worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:58

Wat van mij ook aangepakt mag worden, goh, hoe ga ik dat omschrijven?

TS stelt een vraag
Krijgt daarop een aantal antwoorden
maar niet de antwoorden die hij/zij voor ogen had en dan krijg je dus een welles/nietes discussie.
Euh TS, je vráágt zelf om advies, neem dan ook wat aan (in geval van ongevraagt advies vind ik dit anders liggen)

Begrijpt iemand wat ik bedoel? K ben een beetje warrig ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:00

Ik begrijp wat je bedoelt stef, HAW staat er vol mee (al is het helaas niet meer alleen HAW)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:02

geen idee, HAW kom ik sinds de opsplitsing en het verplicht rijtechnisch advies geven niet meer. Naar mijn idee heb je daar een instructeur/trice voor, dus ik vind dat echt onzin.

Zag een keer op HAW een topic van een pony die me bekend voorkwam. Dus ik vraag in het topic TS naar de afstamming van het beestje. Bericht gelijk verwijdert en gelijk een pb dat mijn bericht verwijdert was omdat het niet aan de HAW regels voldeed.
Ok.... waar :j, maar haaaalllooooo, doe niet zo moeilijk! :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:06

Mja de veranderingen daar hebben het niet veel gezelliger gemaakt nee ;)
Aan de andere kant, als mensen enkel zulke opmerkingen maken is het niet zo nuttig. Maar als er ook gewone feedback gegeven wordt vind ik het prima kunnen!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:47

Als er regels zijn, kun je daar inderdaad wel een beetje met beleid mee omgaan. Je hoeft er niet altijd bovenop te zitten om ervoor te zorgen dat iets goed loopt, dat soort dingen als stef noemt, zorgen wel voor een goede sfeer. Waarmee ik niet wil zeggen dat het altijd gezellig moet zijn, een goede sfeer is volgens mij ook niet hetzelfde als gezelligheid.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:52

Laatst kreeg ik een OW omdat ik een grapje maakte. Helaas was het niet grappig volgens de MOD. Ik heb een mail gestuurd naar de MOD maar moet er maar genoegen mee nmeen. Nu ik kijk naar de posts van de desbetreffende MOD zie ik dat ze niks beters te doen heeft en alleen maar slotjes plaatst of groene opmerkingen plaatst. zelf plaatst ze nergens wat (ja, 3 niks zeggende opmerkingen in eenzelfde topic in 3 pagina's) beetje jammer dat dat kan hier en dat de MOD's blijkbaar zelf weinig tot niet gecontroleerd worden dor hun 'collega's'!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:54

Vrijwel alle acties van een mod gaan in overleg. Voor een OW moet je als mod wel medestanders hebben, anders gaat het niet door. Anders moet je de hoofdmod even een berichtje sturen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:08

Ben benieuwd wat dat grapje dan geweest is suuzepuus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:55

Stef, bedoel je soms een geval waar bijvoorbeeld de TS klaagt dat het paard last heeft van mok, maar uit de berichten blijkt dat het paard elke dag in een modderig landje wordt gezet. Vervolgens zeg je dan als welwillende bokker dat het misschien, eventueel, wellicht niet zo heel erg handig is om het paard in de nattigheid te zetten zolang de mok nog niet echt over is. Daarop trekt TS van leer dat dat een belachelijk idee is, dat het daar helemaal niet aan kan liggen en dat alles al geprobeerd is, maar niets helpt.
Bovenstaande is natuurlijk een voorbeeld waarvan ik hoop dat iedereen snapt waarom ik zo'n voorbeeld kies. Vergelijkbaar is iemand met een paard dat onder de man steigert, maar dat het aan alles kan liggen, maar niet aan de beroerde rijderij van de betrokkene. Je komt dan op een route terecht waar het advies bekritiseert wordt en niet meer het aanvankelijke probleem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:36

suuzepuus schreef:
Laatst kreeg ik een OW omdat ik een grapje maakte. Helaas was het niet grappig volgens de MOD. Ik heb een mail gestuurd naar de MOD maar moet er maar genoegen mee nmeen. Nu ik kijk naar de posts van de desbetreffende MOD zie ik dat ze niks beters te doen heeft en alleen maar slotjes plaatst of groene opmerkingen plaatst. zelf plaatst ze nergens wat (ja, 3 niks zeggende opmerkingen in eenzelfde topic in 3 pagina's) beetje jammer dat dat kan hier en dat de MOD's blijkbaar zelf weinig tot niet gecontroleerd worden dor hun 'collega's'!!

Dus nu doet een Mod eindelijk waar hij/zij voor ingesteld is (nl Mod-werkjes) en dan is het weer niet goed, want dan zijn ze -volgens jou- ook nog verplicht om gewoon als Bokker te posten ??

Beetje vreemde redenatie :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:54

Als mod moet je wel heel veel vrije tijd hebben, wil je nog aan gewoon posten toekomen. Wel zie ik er veel in dat mods in topics meeposten en op die manier de discussie sturen, daar hecht ik meer waarde aan dan alleen het plaatsen van hulken als het uit de hand dreigt te lopen. Maar dan moet je inhoudelijk ook wel wat in je mars hebben, dus wellicht is dat te veel gevraagd - die mensen moet je ook maar net tegenkomen & ze moeten ook nog willen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:55

Buitendat... een topic moet ook je interesse hebben om (al dan niet sturend) in mee te praten.
Als je Mod bent van een forum-onderdeel dat je minder ligt zul je dat dus ook niet zo snel doen.