Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:19

ik ben het wel met de mods eens dat een oftoppic reactie op HAW, EA of waar dan ook veel beter via PB kan :j is voor de TS ook leuk lijkt me, een spontaan berichtje :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:21

Lia_ schreef:
Waarom steken de mods er dan toch tijd in om advertenties te verplaatsen en waarschuwings pb's te sturen :?

Goeie vraag. Misschien omdat ze zelf wel geloven dat het 'straks' allemaal beter wordt? Omdat mensen de oneindige neiging hebben 'er maar het beste van te maken' ook al houdt dat juist de minder wenselijke situatie in stand? Omdat ze er van overtuigd zijn dat het beter is dan niks doen? Heel veel mensen, zeker niet alleen het team, blijven hangen in een onhandige situatie. Als je maar blijft geloven dat het 'elk moment' beter kan worden, dat er bijna een alternatief is, dan blijf je volhouden, want ach, dat eventjes kan er best nog bij en wat heeft het nou voor zin om de hele boel om te gooien als je toch over een tijdje... etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:25

Asyaa schreef:
Als je keer op keer honderd posts kan verwijderen en een mod opmerking kan plaatsen, dan denk je toch bij jezelf flikker toch eens mooi op, paar OW's her en der desnoods een ban, opgedonderd er mee en werklast word minder. Zelfde als bij de mensen die 'ik weet dat het niet hier moet maar <zet hier prachtig excuus>'.

Sja naar mijn inziens moet het dan vanzelf beter gaan, en heb het idee dat het ook stukken beter gaat, vergelijk Bokt bv eens met dat zieke Fok forum, dan vind ik het hier een verademing hoor, daar doen ze het voor!

Wbt je laatste opmerking dat ervaar ik als pure luiheid, 'schijt' je topic maar neer en verder boeie.
Wat mij betreft mogen zie hier best wel sancties uit voort lasten vloeien als dit met regelmaat gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:43

@Chiqa
Waarom eindigen dan vrijwel altijd of in een slotje, of het gaat door en moeten ze 'weer' 100 posts verwijderen. Was een topic een tijd geleden, 5 mod opmerkingen, richting de 800 posts weg. Bij de 3de modopmerking begonnen de mods al te klagen van 'Ik heb zojuist weer...'. Als je ziet dat je keer op keer reacties van iemand moet verwijderen, dan bonjour je hem toch van het forum af? Niet alle 800 posts kwamen van 1 persoon af :+ maar een groot aandeel van die 800 kwam van een zeer kleine groep.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:19

Ilzas schreef:
Op HAW reageer ik ook al niet meer, want je moet per se kritiek gaan leveren op iemand.

Als je een interessant paard ziet op Marktplaats, mag je dat niet bespreken, want je mag geen advertenties van derden bespreken..

Een pittige discussie mag niet meer, die word gewoon gedelete.

Und so weiter, und so weiter...

tenzij je een HAW topic heb en je ZZ rijdt ofzo....dan mogen er gewoon 4 pagina's ah wauw's en oeh's blijven staan
helaas mag je niet linken...heb het 2 min geleden nog gezien!

en nee discussieren mag idd niet, je wordt monddood gemaakt....

suuzepuus schreef:
Ik heb laatst een topic geopend omdat ik heel vaak tegen dit probleem aanloop. En wat denk je.....

Het topic wordt gesloten!!!!

te belachelijk voor woorden.....

ook hierbij geldt mijn laatste zin hierboven

XoNo schreef:
Niet op alle slakken zout leggen en overleg met gebruikers.

Amen!

Ayasha schreef:
Ik vind het vooral jammer dat de bokkers zo'n watjes geworden zijn door al die regeltjes. :D Maar verder doen ze maar. :')

je hebt geen keus :n

het is slikken of oprotten...

H_Nalanta schreef:
Altijd toch dat gezeur over dat Bokt niet meer is zoals vroeger.. :Z

Er zijn nou eenmaal meer leden, dus er moeten gewoon regels komen. Tuurlijk ben ik het niet overal mee eens maar de Mod's werken hard genoeg en doen dit ook vrijwillig en doen ook weleens wat fout..

Als je Bokt zo vreselijk vind dan ga je toch op zoek naar een site die wél aan je verwachtingen voldoet? :Y)

Hoe kan jer over meepraten als de aanmelding dateert uit 2008? misschien als je ook in 2004 of eerder was aangemeld dat je het begrepen had ;)

Chiqa schreef:
Bokt is gratis en vrijblijvend, dat wist je?

zonder gebruikers geen bokt en voor sommige geen groene titel.......
dat wist je ook?

Shadow0 schreef:
Ik vind de regels inderdaad niet onredelijk. Ze worden alleen niet nageleefd en niet consequent gehandhaafd.

en met 2 maten gemeten, die vergeet je ook nog ;)

zie bovenstaande in mijn bericht........als iemand ZZ rijdt mag je bij HAW wel posten met aahh 's en oooh's

Asyaa schreef:
@Chiqa
Waarom eindigen dan vrijwel altijd of in een slotje, of het gaat door en moeten ze 'weer' 100 posts verwijderen. Was een topic een tijd geleden, 5 mod opmerkingen, richting de 800 posts weg. Bij de 3de modopmerking begonnen de mods al te klagen van 'Ik heb zojuist weer...'. Als je ziet dat je keer op keer reacties van iemand moet verwijderen, dan bonjour je hem toch van het forum af? Niet alle 800 posts kwamen van 1 persoon af :+ maar een groot aandeel van die 800 kwam van een zeer kleine groep.

idd ze kiezen de snelste weg in plaats van de raddraaier zelf aan te pakken.....
en als je als mod gaat klagen over "ik heb net weer" dan is het misschien toch niet een titel die dan bij je past.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:27

Ik vind de sfeer op bokt eerlijk gezegd prima :) Ik kom een heleboel positieve topics tegen, soms gaan mensen over de schreef en dan wordt er door de mods ingegrepen. Prima. Regels zijn er om je aan te houden.
Het enige zure wat ik tegenkomt zijn een paar mensen van de oude garde die al jaren op bokt zitten blijven er op hameren dat het niet meer zo is als vroeger. Tsja...Alles veranderd. Een forum met 100.000 leden is niet niet te vergelijken met een forum met 100 leden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:32

Asyaa, ik denk gerust wel dat hier achter de schermen wat mee wordt gedaan waar wij geen weet van hebben. Meestal zie je ze vroeg of laat wel op de ban lijst verschijnen. Soms is dat al voldoende voor een bokker om zijn post gedrag aan te passen.

ikdoemaarwat schreef:
zonder gebruikers geen bokt en voor sommige geen groene titel.......
dat wist je ook?

Er zijn meer dan genoeg bokkers, meer dan je realiseert blijkbaar die het hier wel naar hun zin hebben hoor, dus die mensen blijf je altijd wel houden.
Als je het niet naar je zin heb ga je toch weer?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:35

Soms weet je pas wat je mist als je het niet meer hebt, wellicht even een tijdje niet Bokken en dan merk je vanzelf of je er weer een beetje plezier in krijgt of niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:02

Bokt is niet meer wat bokt geweest is... nee... de sfeer in DIT topic alleen al zegt wel genoeg.... blegh! Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:00

Chiqa schreef:
Er zijn meer dan genoeg bokkers, meer dan je realiseert blijkbaar die het hier wel naar hun zin hebben hoor, dus die mensen blijf je altijd wel houden.

Neuh....kom hier al 6,5 jaar, laat me niet " wegjagen" door een paar mod's en een paar vervelende bokkers ;)
daar ben ik een te " die hard" voor :Y)

en het is al eerder genoemd......waarom zouden we er niks van mogen zeggen? dus het is maar mond dicht of oprotten?
zo werkt het niet ;)
echte leven is het ook niet zo....

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:03

ik heb er eens goed over nagedacht. het enige wat bij mij de sfeer verpest zijn die topics over het geloof pvv enz.

Die sfeer daar zijn vaak net een rotje, Op het puntje van het ontploffen maar hij gaat niet,. en als je hem vastpakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:10

ikdoemaarwat schreef:
waarom zouden we er niks van mogen zeggen?

Beetje vervelende opmerking want zo zwart wit is het helemaal niet, want waar staat dat je niets mag zeggen?

Verder sja...als je het als 'wegjagen' al zie zegt dit meer iets over jou dan over wie dan ook.
Als ik het ergens niet gezellig vind dan sluit ik de deur, ga ik naar huis, ga ik zelf weg, niemand jaagt mij weg :)
Enyaa schreef:
ik heb er eens goed over nagedacht. het enige wat bij mij de sfeer verpest zijn die topics over het geloof pvv enz.

Daar ben ik nooit te vinden simpelweg omdat dit onderwerp mij niet bepaald warm kan doen lopen, mis niets dus.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:35

Chiqa schreef:
ikdoemaarwat schreef:
waarom zouden we er niks van mogen zeggen?

Beetje vervelende opmerking want zo zwart wit is het helemaal niet, want waar staat dat je niets mag zeggen?

Verder sja...als je het als 'wegjagen' al zie zegt dit meer iets over jou dan over wie dan ook.
Als ik het ergens niet gezellig vind dan sluit ik de deur, ga ik naar huis, ga ik zelf weg, niemand jaagt mij weg :)

Nee hoor helemaal geen vervelende opmerking, dat is meer de wijze hoe je het zelf opvat denk ik ;)
ik vind het best een goed punt om over te discussieren

tenslotte heb ik ook nergens vermeld dat ik het niet naar mijn zin had ;) :Y)
maar mag ik toch wel even uiten het niet eens te zijn met het beleid van regerend bokt :D

en wat zegt het dan precies over mij chiqa? daar ben ik in deze wel benieuwd naar dan :j

de uitspraak die jij doet over het sluiten van de deur is misschien van jou op toepassing, ik sluit de deur niet, ik zoek andere wegen en vermaak mij opperbest met de overige factoren die het mij op dat moment te bieden heeft......

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:43

Ach weet je..ik kom op div. paarden forums en bokt is zo slecht ook nog niet in vergelijk met fokt .nl b.v
Hemel daar is de sfeer helemaal om te snijden en katten ze elkaar doorlopend af.
Zit er op nog een..heel klein, ons kent ons, en alles mag worden gezegd.
Heerlijk forum, waar je echt je hart kwijt kan. Maar daar word ook af en toe wel eens flink de waarheid gezegd en dat moet toch kunnen lijkt mij? Maar op bokt word je vaak meteen de mond gesnoerd, of je moet maar reageren in een topic dat er al over gaat en mag dan niet iets zeggen in de trant van...je bent te groot, je paard is veels te jong, enz. Ga maar naar..en dan krijg je vaak een link.
Nee dat wil ik helemaal niet, ik heb het op dat moment over DIE amazone of ruiter.
Waar ik me ook aan erger, er begint een topic, al snel is de vraag van TS totaal het onderwerp niet meer en word het verplaats naar o.a de huiskamer.
Er zijn meer dan genoeg forums waar je alleen maar lekker kan kletsen over van alles en nog wat, ook op bokt zijn er daar meer dan genoeg van.
Maar ik kom nog steeds graag op bokt hoor!!!

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:48

Ik lees hier al een paar keer dat de mensen vinden dat ze alleen de keuze hebben tussen weggaan of de "dictatuur" maar slikken.
Volgens mij heb je ook nog altijd de keuze om zelf Mod te worden. Dan kun je meedoen in het overleg waarom een topic open blijft of gesloten wordt en heb je dus op die manier zeggenschap over wat wel en niet kan. Bovendien kun je zo ook het voortrekken van bepaalde bokkers tegengaan omdat je dus in het overleg jouw mening kan geven en kan aangeven waarom je vindt dat bokker 1 een OW verdiend en de opmerking van bokker 2 mag blijven staan.
Bovendien krijg je zo ook een goede kijk op het beleid en kunnen sommige beslissingen duidelijker worden.

Natuurlijk kost een groene naam veel tijd en moeite, maar het is wel een manier om je onvrede structureel aan te pakken i.p.v. alleen maar te mopperen en er verder niks mee te doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:56

DeHP schreef:
Natuurlijk kost een groene naam veel tijd en moeite, maar het is wel een manier om je onvrede structureel aan te pakken i.p.v. alleen maar te mopperen en er verder niks mee te doen.

ik kom niet door de 1e selectie ronde _O- _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:15

DeHP schreef:
Volgens mij heb je ook nog altijd de keuze om zelf Mod te worden.

Als individuele mod ben je ook redelijk beperkt in je mogelijkheden, omdat je ook als mod heel veel beslissingen niet zelf mag nemen. Als het team als geheel niet besluit het anders te doen, loop je als individu alleen maar tegen heel veel frustratie aan.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:22

Als een team nooit een andere kijk op iets krijgt, kan een team ook niet veranderen. Juist als er een nieuwe bijkomt die anders tegen dingen aankijkt is er weer ruimte voor verandering. Bovendien zijn er meer mensen die het niet eens zijn met het beleid, als die zich allemaal aanmelden kan er dus ook een echte verandering plaatsvinden.

Ik weet verder niet wat de toelatingseisen zijn dus weet niet wie er wel een niet door de selecties komen.

Ik snap ook wel dat er genoeg praktische bezwaren zijn om geen mod te worden, maar wilde eigenlijk alleen even meegeven dat er 3 opties zijn i.p.v. de twee die al heel vaak in dit topic genoemd zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:30

DeHP schreef:
Als een team nooit een andere kijk op iets krijgt, kan een team ook niet veranderen. Juist als er een nieuwe bijkomt die anders tegen dingen aankijkt is er weer ruimte voor verandering.

Kan. Als het team dat wil. Als het team dat niet wil, gebeurt het dus niet. Ik ben mod geweest, ik heb een boel van de discussies 5 jaar geleden al gevoerd, de argumenten zijn niet nieuw. Maar het team houdt er aan vast dat het 'toch niet werkt' ook al hebben ze het nooit voldoende uitgeprobeerd. Dan houdt nieuwe inbreng op. Het kan slagen als men zich er open voor stelt, maar bokt stond 5 jaar geleden voor precies dezelfde dingen en er verandert niets. Alleen de sfeer verslechtert nog iets en de verhouding tussen nuttige (en kloppende!) info en grote onzin trekt schever en scher.
Ik heb veel nieuwe mods gezien en ik heb ze elke keer met enthousiasme en motivatie zien beginnen, zowel voor als achter de schermen. Maar het team als geheel doet er niks mee, en dus verandert er in de praktijk niets. Procedures worden eens wat opgepoetst om het mooier te laten lijken, maar de dingen waar het om gaat veranderen niet wezenlijk. En dus is EA nog steeds een puinhoop, worden er zonder blikken of blozen grote onwaarheden verteld in de informatietopics, is het prima toegestaan om berichten te plaatsen zonder redelijke bronvermelding, mag je vrijelijk penny's afbranden, HAW-topics pagina's lang verpesten door gezeur over de cap, enzovoorts enzovoorts.

Citaat:
Ik weet verder niet wat de toelatingseisen zijn dus weet niet wie er wel een niet door de selecties komen.

De harde eis is dat je 18 bent, de minder harde is dat het team je moet zien zitten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:34

ikdoemaarwat schreef:
Chiqa schreef:

Neuh....kom hier al 6,5 jaar, laat me niet " wegjagen" door een paar mod's en een paar vervelende bokkers ;)
daar ben ik een te " die hard" voor :Y)

en het is al eerder genoemd......waarom zouden we er niks van mogen zeggen? dus het is maar mond dicht of oprotten?
zo werkt het niet ;)
echte leven is het ook niet zo....

Precies. _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:40

Enyaa schreef:

Die sfeer daar zijn vaak net een rotje, Op het puntje van het ontploffen maar hij gaat niet,. en als je hem vastpakt...

Dat vind ik dan weer niet erg... Een pittige discussie vind ik altijd wel leuk en leerzaam (okee zonder schelden en agressief gedrag erbij dan) maar vaak worden er dan al reacties verwijderd.. Das soms wel jammer........maar ik ben dan al lang blij dat mensen zeggen wat ze denken!!! Want er zijn weinig mensen die toegeven dat ze hun paard weleens een knal verkopen... terwijl ik zeker weet dat meer dan 90% dat wel eens doet. Zo jammer!!!
Las het pas in een topic... In een volle wei met opdringerige paarden moet je een leadrope meenemen en dan een zwaaiende paardenstaart nadoen... ja prachtig denk ik dan..... maar van mij krijgen ze een knal als ze tegen me oplopen of opdringerig dichtbij komen. En kan me haast nioet voorstellen dat ineens zo weinig mensen dat ook doen...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:43

Ja op Bokt is iedereeen zo heilig, niemand heeft schulden, niemand rijd te hard, niemand steelt, gaat vreemd, liegt enzovoort, enzovoort. Laat me niet lachen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:46

Ilzas schreef:
Ja op Bokt is iedereeen zo heilig, niemand heeft schulden, niemand rijd te hard, niemand steelt, gaat vreemd, liegt enzovoort, enzovoort. Laat me niet lachen.

Nee... maar bokt is wel internet... en dit zijn dingen die men vaak prive al niet uitspreekt, laat staan het op internet neerpleurd, of wel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:48

Cyntje schreef:
Ilzas schreef:

Nee... maar bokt is wel internet... en dit zijn dingen die men vaak prive al niet uitspreekt, laat staan het op internet neerpleurd, of wel? :+

Nee maar zeg dan ook niet "neuuhhh ik sla mijn paard noooit!"

Voor je aan bokt begint moet je eigenlijk een cursus doen... weet je precies wat je wel en niet mag zeggen... vooral het woord dubbelvla niet :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:50

Scheelt... ik heb geen paard :Y)