Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:13

Chiqa schreef:
Nakisha schreef:
Ik vind veel mensen in-en-in gemeen.

Realiseer je je wel dat het ook een ziekte kan zijn, mensen dr niets aan kunnen doen dat er zoiets gebeurd?
ik ben hier door schade en schande ook wel achter gekomen, mensen geloofd in hun proces, maar bleken deze ernstig ziek te zijn, psychosomatisch.
Wie zijn wij dan om hier over te oordelen? Dit is overigens niet specifiek gericht naar jou toe maar in Nakisha maar in zijn algemeenheid :)
In zon geval help je zo'n persoon meer door het verhaal te laten voor wat het is.

Tja... maar daar loop ik met mijn eigen stoornis (autisme) dus weer in vast. ;) Het is voor mij lastig te beoordelen.
Maar natuurlijk, je hebt wel een punt. Maar toch, ziekte of geen ziekte; als je je onaangenaam gedraagt, kan ik er gewoon weinig mee. Dat is weer mijn eigen makke...

FaberSmid

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:20

Begrijp er niets van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:23

Wat begrijp je niet FaberSmid?

Nakisha; maar dan jaag jij jezelf toch alleen maar op de kast?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:47

KoudbloedKim schreef:
Als je echt gegronde twijfels hebt over een bepaald iemand, waar kun je dan 'legaal' je twijfels uiten?
Dan heb ik het niet over penny-topics of jokken over hoe hoog een hindernis nou echt was..
Maar mensen die (misschien onbewust) vanalles in gang zetten, die zorgen dat er heel veel mensen dingen voor ze gaan doen..
En dan gaat het mij niet eens over dat kleine beetje geld dat ik dan stort, of het kaartje dat ik stuur..
Maar meer het idee dat er héél veel wordt gezegd en bijna álles is tegenstrijdig!!

Dan kan ik wel een pb'tje sturen naar een mod, maar ondertussen zijn er wel weer 100 bokkers die niet weten dat ze misschien voor de gek gehouden worden.

Dus mijn vraag; waar kan je zonder angst voor een ban en zonder overload aan boze pb's je twijfels uiten?

Gaat dit nu werkelijk over de spontane kaartenactie die op gang is gekomen na een oproepje van mijn kant? :?
Is het zo ontzettend belangrijk dat er per direct een foto komt van de stapel kaarten op een tafeltje?
Waren de woord tot woord, uur tot uur telefonische verslagen niet voldoende? De tig keer dank dank dankbaarheid?
Moeten we werkelijk op onze knieen door het stof kruipen in dankbaarheid en onze tong schroeien aan de twijfelende boktmens in de hoop hen tevreden te stellen voor de goede daad die ze hebben gedaan?
Als ik had geweten dat dat de prijs zou zijn voor een spontane actie, had ik het wellicht liever gelaten.

De actie voor mijn moeder is bijzonder geslaagd. Ze heeft in geen jaren zo'n leuke verjaardag gehad maar dit soort dingen doen het wel een heel bittere smaak geven.
Je geeft een beetje, en dat komt altijd weer naar je terug. Het mooiste wat een mens kan doen is onbaatzuchtig geven, zelfs als het om een klein iets gaat als een kaartje.
Ik krijg sterk het gevoel dat er enkelen zijn die niet een kaartje hebben gestuurd om de mens erachter iets moois te geven, maar om het meedoen en het zichzelf vervolgens om de borst te kloppen. De foto op Bokt is dan het bewijs, liefst de eigen verstuurde kaart op een prominente plek.
Ik herhaal hieronder nog even mijn laatst geplaatste post in mijn eigen topic.
Overigens zijn de kiekjes gemaakt en stuurt mijn lieve vader ze vanavond door.
Voor de liefhebbers, voor de twijfelaars. ;)

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, Koudbloedkim. Ik vind het jammer dat je niet de moeite hebt genomen mij even persoonlijk te benaderen met je vragen maar alles via topics speelt.

Jacimatho schreef:
Tjongejonge, mensen toch. :n

Ik heb deze oproep geplaats in een opwelling, toen ik mijn eigen kaartje aan het schrijven was. Het leek me geweldig als er bv 10 mensen mee zouden doen en ze verrast zou worden met meer kaartjes dan ze gewend is. :list:
De actie liep over en er kwamen geweldig veel reacties. :j
Volgens mij heb ik iedereen uitgebreid bedankt daarvoor.
Er is een praktisch woord tot woord verslag geweest en inderdaad, een belofte dat er een foto geplaatst zou worden zodra deze was gemaakt.

Iedereen die een ernstig ziek iemand in hun nabije omgeving heeft, weet dat je van te voren niet weet of het een slechte of een goede dag is. Het kan dus maar zo dat de afspraak verzet wordt omdat het die dag gewoon ff niet gaat.
Daar heb ik nooit een probleem van gemaakt, ik kom net zo lief een week later.
En ja, ik was mijn camera vergeten. Hardstikke stom en jammer.
Dan komt die foto toch gewoon wat later?

Ik zit midden in mijn hoogseizoen en ben eigenlijk alleen thuis op dinsdag en woensdag en draai dan 20 wassen, doe mijn administratie, de groothandel etc.
Computeren schiet er gewoon bij in.

Als er dan in de nabije omgeving van mijn kinderen achtereenvolgens een babyzusje van een vriendje een week na de geboorte overlijd, een voetbalvriend van 17 sterft aan een hartaanval en de vader van een klasgenootje in stukken gevonden wordt in een zak in het water, liggen mijn prioriteiten niet bij het maken van een foto.

Wij hebben uitgebreid onze dankbaarheid laten weten, mijn moeder heeft via mij haar dankbaarheid geuit.
Die foto komt er echt wel, zodra hij gemaakt is.

Wie hier geen begrip voor op kan brengen, kan wellicht beter via pb even de bankrekening doorgeven zodat ik de kosten vergoed van de postzegel en het kaartje. Dan hoeft men zich niet meer te ergeren.

Voor de rest die wel het geduld heeft, thanks! Die foto komt er echt nog aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:52

Ik geloof niet dat het om jou gaat, Jacimatho :)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:07

Nu niet meer Yamcha, maar de aanstoot was blijkbaar mijn topic.
Daar ik bar weinig achter de pc zit, is dit topic me ietwat laat ter ore gekomen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:07

Volgens mij was dat een ander topic hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:10

Weet wel zeker...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:11

Ik eigenlijk ook, maar dat is ook weer zo wat om te zeggen :P.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:16

KBK had haar twijfels in mijn topic gezet, dat werd gesloten en prompt werd deze geopend. Vandaar dat ik aannam dat dit topic is begonnen met de twijfels over die van mij. Volgen jullie het nog?
Anyway, mocht dat niet zo zijn hoor ik het graag van KBK zelf. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:19

je kan ook het topic even door lezen ;) Maar zo belangrijk is dit ook weer niet was een topic in zijn algemeenheid.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:21

Ik heb het gehele topic doorgelezen, en reageer op de beginpost. Was beter geweest als ik dat direct op die dag had gedaan, maar mijn pc-mosterd vaart een heel end na de maaltijd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:22

Geeft helemaal niets niemand hoeft zich aangesproken te voelen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:50

Je had jouw post ook per pb naar KBK kunnen sturen. Nu moeten we allemaal "meegenieten".

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:59

Dat is waar Slimmerik. Had ik kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:04

Jacimatho schreef:
Gaat dit nu werkelijk over de spontane kaartenactie die op gang is gekomen na een oproepje van mijn kant? :?
Voordat je zo hoog van de toren blaast, had je ook kunnen doen wat je van mij had gewild; een pb'tje sturen met de vraag of jouw topic de aanleiding hiervoor was.
Maar goed, ik zal dan ook maar even in dit topic je vraag beantwoorden.
De aanleiding van dit topic heeft 0,0% met jouw topic te maken. ;)
Heb met plezier een kaartje gestuurd en verder niks.
Jammer dat er op deze manier weer uitgehaald moet worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:17

Ja nou ja, dat kan Jacimatho ook niet ruiken, natuurlijk.

De vraag mag best gesteld worden, lijkt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:18

Zeker wel, maar het gaat mij op de manier waarop het geschreven wordt en die komt op mij erg aanvallend over.
Verder wordt mij licht verweten dat ik haar geen pb heb gestuurd, terwijl ze dat zelf ook niet doet en een hoop heisa maakt, dat nergens voor nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:25

Als het niet over haar gaat, hoef je imo geen pb te sturen, dan kun je half Bokt wel een pb sturen: ik maak een topic aan, maar het gaat niet over jullie....
Lijkt me niet zinvol. Nogmaals, ik vind dat de vraag gesteld mag worden, en als je ervan overtuigd bent dat het over jou gaat, reageer je soms heftiger dan de bedoeling is. Niet dat het heel wijs is, maar goed, daar hebben we allemaal weleens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:29

Je hoort mij toch ook niet zeggen dat ze de vraag niet mag stellen?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:35

Ik was oprecht overtuigd dat mijn kaartenactie de aanleiding was. Blijkbaar liep er nog een kaartenactie die ik over het hoofd heb gezien.
Omdat er in mijn eigen topic het nodige aan rellerij was gedaan, dacht ik dat dit een vervolg was. Kbk heeft uitgelegd dat het hier niet om mij ging, dus bij deze mijn excuses voor de stekelige reactie van mijn kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:37

Ik hoor überhaupt niets, ik lees :D

Maar daar zijn we 't dan wel over eens :D Ik val je niet aan, maar ik relativeer even wat er gebeurt :j

Edit: ze heeft haar excuus ook aangeboden, vind ik wel chique :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:43

Vind ik ook chique.. :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:38

KoudbloedKim schreef:
Zeker wel, maar het gaat mij op de manier waarop het geschreven wordt en die komt op mij erg aanvallend over.
Verder wordt mij licht verweten dat ik haar geen pb heb gestuurd, terwijl ze dat zelf ook niet doet en een hoop heisa maakt, dat nergens voor nodig is.

Waar kun je dan wel je twijfels uiten?!

En dat deed Jacimatho dus hier? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:46

Nou Alane just my thought, echt vriendelijk werd ze niet behandeld. Maar dat is mijn mening.