Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:36

Onassa schreef:
Chiqa schreef:
Nee natuurlijk niet dat weet jij ook wel, ze hebben wel beters et doen.
helaas moet ej sosm wel ingrijpen, vind alleen dat er wel eens sneller OW's mogen worden uitgedeeld, vaak genoeg gezien dat er hele lappen tekst werden weggehaald, en deze dwarse bokker gewoon doorgaat net de discussie die al lang en breed weg is gehaald.

Dus gewoon doorgaan, dit wordt dan ook weer weggehaald of topic gaat op slot. Zie dr nooit iets over terug in de OW'lijst terwijl ik dit persoon meerdere malen die fout heb zien maken.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Heb het in een aantal discussies zien gebeuren (vooral de politiek getinte discussies) en daar gingen me de haren wel eens van recht overeind staan wat er allemaal maar gezegt en geroepen mocht worden tegen anders denkende.
Dat anders denkende dan bijv. vergeleken mogen worden met Hitler en NSB'ers vind ik toch echt tever gaan, maar meer dan een groene balk kwam er niet.

Misschien omdat ze zichzelf daar ook mee vergeleken "vind je mij dan een NSB-er?"

Denk zomaar dat dat er wel iets mee te maken heeft......

FaberSmid

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:26

Begrijp er nu niets meer van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 06:41

Wat wil je weten, FS? Wat precies begrijp je niet?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:27

Uw laatste reactie niet en in welk opzicht over fascistisch schrijven?
Persoonlijk is mij opgevallen, dat er fascistisch wordt geschrijven in rijtechnische topics, op onopvallende wijze doordat het werkelijke fascisctische schrijven per pb geschied. En er fascistische steekwoorden uit die pb's, in het openbaar tevoorschijn geschreven worden. Daar wordt ook totaal niet op gereageerd, bokt is er wel mee bezig maar geschied niks. Geen waarschuwing niets. Maar de bokker die fascistisch schrijft wordt in bescherming genomen, door de bokker die fascistisch persoonlijk beledigd wordt onterecht verbannen. En tot slot krijgt de moderator nog van alles de schuld, door een zogenaamde vormfout geschreven te hebben. Excuses maar dat gaat mij echt te ver, voor de een is de grens direct en voor de ander wordt die verplaatst.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:22

Onassa schreef:
Dat anders denkende dan bijv. vergeleken mogen worden met Hitler en NSB'ers vind ik toch echt tever gaan

Waarom? Als het nu oneliners zijn, ok.. Maar ik heb ook een heel stuk gelezen van iemand die geschiedenis studeert (weet even niet meer wie) en die de voorgeschiedenis van Hitler en het gedrag van Wilders nu met elkaar vergeleek en dat kwam toch sterk overeen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:26

Kunt u de link geven waar dat stuk te lezen staat?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:44

Alane schreef:
nu ben ik het even kwijt...
er is een discussie gaande, A is het niet eens met B, A verkondigd dit, B gaat er tegen in....
Dan wordt een stuk tekst weggehaald van A en B blijft de mening verkondigen anders dan die van A, en dan moet B maar een OW of ban voor krijgen?
Dat is wat ik lees.... dat kan toch evenmin de bedoeling zijn.
dan heb je het over gelijk krijgen en niet over gelijk hebben..

Klopt zo ervaar ik dat ook althans, daar begint dan het moddergooien, recht praten wat krom is en vice versa en spierwit hartstikke zwart kunnen maken. Maakt ik zelf in het begin nog wel eens de fout een ouder bericht erbij te halen waar juist die schrijver weer radicaal het tegenovergestelde beweerde, maar dat mag niet van bokt :+ Althans niet door de tekst te copieren.

Meestal volgt er dan vrij snel een groene balk, maar daar wordt meestal toch wel overheen gedenderd, pas bij drie groene balken gaat er een topic op slot en hoor je dr nooit meer iets over.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:53

een ouder bericht aanhalen waar de mening anders was, heeft mi niet veel meerwaarde, iemand kan zijn/haar mening bijstellen zoniet veranderen.

Ik blijf me altijd afvragen of het nu gaat om gelijk hebben of gelijk krijgen?
Waar ik niet zo goed mee om kan gaan, zijn mensen die gelijk op de kast zitten als je het niet met ze eens bent.
Respect heb ik voor de mensen die dan weer van die kast af komen en op een normale manier verder gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:59

Alane schreef:
een ouder bericht aanhalen waar de mening anders was, heeft mi niet veel meerwaarde, iemand kan zijn/haar mening bijstellen zoniet veranderen.

Hier ben ik het volkomen mee eens, het blijft opvallend vraag mij dan wel af waarom iemand zo om kan slaan (Hoe serieus kan je zo'n persoon dan nog nemen) maar aan de andere kant als je dit goed kan onderbouwen is dat alleen maar interessant. Ik ben ook wel eens radicaal van gedachte veranderd en kom daar ook eerlijk voor uit.

Alane schreef:
Ik blijf me altijd afvragen of het nu gaat om gelijk hebben of gelijk krijgen?

Denk het laatste....Althans wel bij een had vol bokkers die je ook elke keer weer tegen komt.
Alane schreef:
Waar ik niet zo goed mee om kan gaan, zijn mensen die gelijk op de kast zitten als je het niet met ze eens bent.
Respect heb ik voor de mensen die dan weer van die kast af komen en op een normale manier verder gaan.

Absoluut, petje af voor mensen die de hand in eigen boezem durven/kunnen steken.
Bv een topic over BB waarin een jong meisje tips vraagt over een ziek huisdier, en niet naar de DA kan omdat haar ouders dit niet willen.
Iedereen weet wel hoe dat soort topics verlopen, toch wel frustrerend als je alleen maar toe kan kijken, dan is het hopen dat de TS dit goed oppakt zonder boven op de kast te kruipen, op zich nog begrijpelijk ook zoals ze soms aangevallen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:39

FS: wilders werd in dat topic met Hitler vergeleken, best op een onderbouwde manier wel, en toen was de reactie: "Dus jullie vinden ons NSB-ers (dat waren de landverraders in de oorlog)?"

De bedoeling is dan dat je zegt: "Nee, natuurlijk niet", en dat je minstens door het stof gaat. Maar goed, zo een vraag wordt dan door de mensen zélf gesteld in zo een topic, en dan vervolgens wordt hier moord en brand geschreeuwd, en de vermoorde onschuld uitgehangen, omdat je zogenaamd met een NSB-er vergeleken wordt...... en zo zit het dus niet helemaal.

Is net zoiets als: "Sorry schat, maar ben je niet een beetje iets te zwaar voor je paard?"
"oh, dus je vindt mij een dierenmishandelaar?" en dan vervolgens ergens anders vertellen dat je voor dierenmishandelaar uitgemaakt bent, wat dus helemaal niet het geval is. Dikke aanstellerij vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:48

Dat zijn idd hele gemene woorden in de mond leggen, ik ga daar persoonlijk niet op in maar tem. Helaas gaan dat soort topics meestal erg hard en is het kwaad al snel geschied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:26

Jullie hebben wel gelijk, maar te zit wel een linkje tussen de 2 voorbeelden...want waarom de vergelijking maken, als je er geen boodschap mee wilt uitzenden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:35

russel schreef:
Jullie hebben wel gelijk, maar te zit wel een linkje tussen de 2 voorbeelden...want waarom de vergelijking maken, als je er geen boodschap mee wilt uitzenden...

Begrijp niet echt wat je bedoeld?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:35

ach............. wat een gehuilebalk allemaal weer zeg :D :D

Als ik een topic open met rijfoto's dan weet ik dat er een berg bokkers zijn die me daar graag op af willen branden, als ik me meng in discussies dan weet ik dat dat ik ook daar goed tegengas kan krijgen.............

en dan moet je niet huilenbalken.......... zo werkt het :)

waar ik wel altijd moeite mee heb is met mensen die hier mooi weer spelen en ergens ander op een besloten forum met een NOG beslotener gedeelte echt de meest gruwelijke dingen schrijven om elkaar maar fijn een stukje gek te maken........ ja daar heb ik wel moeite mee!!!

en ik heb ook moeite met mensen die bijvoorbeeld vinden dat wielrenners asociaal zijn omdat ze dan met hun paard van het fietspad afgereden worden......... ja........ calimero's zijn ook mijn vrienden niet zegmaar.

Ik weet wel wanneer ik over de scheef ga, en ik weet dat ik daarvoor op mijn vingers getikt word............. en dat accepteer ik dan ook (op een keer na) vind dat ook niet erg........ ben ik weer even "rustig" maar ik zou ik niet zijn als ik dan na verloop van tijd niet toch de grens op zoek, althans dat is een groot woord............. maar dat ik me minder in houd in discussies......

mensen moeten gewoon niet zo huilenbalken

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:42

KiWiKo schreef:
Ik weet wel wanneer ik over de scheef ga, en ik weet dat ik daarvoor op mijn vingers getikt word............. en dat accepteer ik dan ook (op een keer na) vind dat ook niet erg........ ben ik weer even "rustig" maar ik zou ik niet zijn als ik dan na verloop van tijd niet toch de grens op zoek, althans dat is een groot woord............. maar dat ik me minder in houd in discussies......

Ik heb daar toch wat moeite mee, Kiwiko. dit heb je al veel vaker genoemd en het lijkt erop dat je ergens wel trots bent dat je weer een OW of een ban te pakken hebt vanwege je toon. Op het scherpst van de snede discussieren is toch ook heel goed mogelijk zonder over de schreef te gaan? Ik heb iig nog nooit een OW gehad en ik kan ook best fel zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:46

Dat is onzin Beantjse......... ik hou van goede discussies........... en daar ben ik zo oprecht in als ik kan zijn. Het is alleen wel vaak zo dat als je discussiegenoot het niet kan winnen in woordjes, deze dan snel in een slachtofferrol kruipt

Lief ik heb ondertussen 51.000 posts............ en in 8 jaar 15 ow's gehad..............

geloof me, ik zit heel, heel zwaar in de lagere regionen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:47

beantsje schreef:
en het lijkt erop dat je ergens wel trots bent dat je weer een OW of een ban te pakken hebt vanwege je toon.

Denk dat trots het verkeerde woord is maar dat incasseren beter op zijn plaats is......Hand in eigen boezem steken, zit je fout is dat klaar.
Je heb ook bokkers die zowat hun zaak bij de officier van justitie willen neerleggen omdat ze i\op de vingers getikt zijn en de belediging/vernedering onacceptabel lijkt :')

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:53

KiWiKo schreef:
nou weet ik dat ik in het N topic wel mijn boekje te buiten ben gegaan, maargoed dat kan ik verantwoorden en zal dat ook doen als ik daarvoor op mijn vingers getikt word.

dat is ook een stukje kunnen discusseren......... ik heb best een berg ow's gehad in al die jaren in al die posts......... maar he, de meesten terecht :)

ga ik ook niet over blaten, terecht is terecht, had ik mijn grote mond maar moeten houden!!!

KiWiKo schreef:
ach mensen moeten eens ophouden met huilenbalken..........

Als ik een OW krijg, dan heb ik hem ook verdient..... punt! If you cant do the time dont do the crime, en je weet vaak zelf echt wel of het op het randje of er net overheen is.........

Ik heb slechts een keer bezwaar aangetekend en dat is bij mijn laatste ow omdat ik die gewoon niet terecht vond......... maar alle andere ow's zijn niet meer dan terecht geweest......

Ik zie het ook niet als iets persoonlijks, ik zie het puur "bedrijfsmatig"

KiWiKo schreef:
precies.............. ik weet wanneer ik fout ben en accepteer dan ook de consequenties.........

en hee............ ik ben een lastige bokker..............

KiWiKo schreef:
ik snap jannepauli wel :) , gedraag je gewoon, en als je je niet gedraagd draag daar dan de consquenties van :) :)

ik denk dat ze bedoeld dat een beter bokt, begint bij jezelf :)

KiWiKo schreef:
ik voor een ben kritisch geweest in dat topic, en ik voor een verwacht daar een ow voor........... en die is dan ook terecht!!

KiWiKo schreef:

en da's alleen maar uit dit topic.
I rest my case.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:55

en............ je zegt daar wat mee???????????

51.000 posts en 8 jaar bokken............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:58

Beantsje waar wil je heen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:04

ik weet dat ik een bokker ben met een uitgesproken mening ja......... en ik weet dat ik daardoor wel eens een reprimande kan krijgen..........

ben er niet trots op, maar dat is wel wie ik ben........ ik ben nou eenmaal een gepassioneerd mens!

en natuurlijk kan ik mezelf best wel eens voor mijn kop slaan voor een geposte post........... zou niet goed zijn als dat niet zo was........

maar ik sta alijd achter wat ik zeg en schrijf, of mensen dat nou wel of niet leuk vinden............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:06

Dus Kiwiko voor jou geldt niet zoals de wind waait waait je rokje :D :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:15

Kiwiko nu het (lijdend) onderwerp?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:15

ik kan van mening veranderen in discussies............. maar nee over het algemeen draag ik geen rokjes :)