Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Re: Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:51

Ik snap dat het geen fijne foto is om naar te kijken..
Maar scroll dan gewoon verder, ook als hij op de voorpagina staat kan je gewoon verder scrollen.

Het is maar waar je je druk om kan maken.. Heerlijk toch als dit het enige is waarover je je druk hoeft te maken?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:55

Zack schreef:
Heerlijk toch als dit het enige is waarover je je druk hoeft te maken?

Deze gaat ook mee voor de wisseltroffee voor wie de meest badinerende tekst geplaatst heeft.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:58

@Luxx
Het is maar hoe je het opvat.
Als jij het zo wilt opvatten moet je dat zeker doen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:59

is dit niet een beetje onzin ??
Ik ben zelf lid van brook en ik krijg elke maand een blad met foto's en nieuws ,
dat blad word ook door kinderen van 7/8 gelezen en daar staan foto's in waar je echt wonden zie en foto's waar paarden en ezels uitgeput op de grond liggen :?
En wij lopen hier te zuren over een foto van een ezeltje dat te dun is :?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:02

@xfeno01x
Sja, het is wel erger dan een beetje dun he..

Het is vreselijk.. naar en niet fijn om naar te kijken.
Ben ik het helemaal mee eens.
Maar om er nu zo een punt van te maken begrijp ik echt niet.

"waar je je druk om kan maken" denk ik dan.
Kijk je een daggie niet, probleem verholpen :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:05

Ik sluit me daar volledig bij aan..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:06

Punt is dat het niet door iedereen hetzelfde wordt ervaren. En daar had imo best wat meer rekening mee gehouden kunnen worden, was een kleine moeite geweest zonder de boodschap van het topic naar de achtergrond te brengen. Mijn kind van 10 heeft nachtmerries van zulke foto's. Zo'n blad zal dus niet door álle kinderen gelezen kunnen worden. Verder vind ik 'z(e)uren' en 'Heerlijk toch als dit het enige is waarover je je druk hoeft te maken?' erg onrespectvol overkomen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:07

ik vond hem wel leuk!

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:08

De foto kan voor sommige mensen schokkend worden ervaren dat snap ik. Ik vind de foto daarentegen helemaal niet schokkend, het beestje is gewoon heel mager. Je ziet geen grote bloederige wonden die je vaak wel bij Brooke Hospital ziet. Maar hoe dan ook het is gewoon keiharde realiteit toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:09

Ann: De NR heeft vooraf overleg gehad, ook met het modteam. Er is over nagedacht en goed besproken, wat hadden ze dan nog meer kunnen doen?

Maargoed, dit begint een discussie op herhaling te worden dus ik ga me hieruit terugtrekken. Heb het idee dat dit een eindeloze discussie wordt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:12

luxx schreef:
A_lette schreef:
Open je ogen en zie dat niet elk dier het zo goed heeft als die van jullie :)

Vind het erg raar dat er telkens weer mensen zijn die wat je ook zegt denken dat als je er een dergelijke gevoeligheid op na houdt je je ogen sluit voor de ellende op de wereld.
Het tegenovergestelde is het geval maar het lijkt niet mogelijk te zijn om dit aan mensen uit te leggen die deze gevoeligheid niet hebben.
Deze gevoeligheid wordt ook duidelijk als zeer kinderachtig gezien, is blijkbaar een reden om iemand af te branden en belachelijk te maken én een reden om iemand even moederlijk belerend toe te spreken.
Àl deze reactie's halen bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan.

Weet je, ik deel je gevoeligheid, ik kan heel slecht tegen leed en onrechtvaardigheid, ik was ook geshockeerd door de foto, maar dat is meteen ook de reden dat ik de foto niet weg wil laten halen...

Verdiend het beestje niet dat we zijn leed zien en erkennen? Het draait toch niet om ons en ons gevoel erbij, maar toch om zijn leed? Hoe egoïstisch is het dan hem gewoon weg te klikken of weg te laten halen, omdat ons gevoel er niet goed bij is?

Ik bekijk de foto, ben oprecht heel verdrietig en besluit dan er iets aan te doen. Hoewel de ezel er nu niets meer aan heeft, ben ik het toch eens met de bokker die zei 'het beestej is heel dapper geweest en verdiend het op de voorpagina te staan'.[/quote]

hier ben ik het helemaal mee eens.
wij zijn verwend en gaan we nu zulke sofites worden dat we andermans leed niet kunnen zien?
dat beestje heeft zijn hele leven hard gewerkt onder omstandigheden die wij geneens kunnen begrijpen

en ja toen ik vanmiddag de nieuwe spullen van mijn pony zag dacht ik ook aan het ezeltje.
heb het geld dat ik eraan besteed heb heb ik ook overgemaakt aan brooke.
mischien helpt dat jouw ook, het idee dat je erwat voor doet........ :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:17

Ik krijg hier jeuk op onbereikbare plaatsen van.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:18

Brenniej,
Er zijn heel veel zaken een 'keiharde realiteit'. Alles dan maar ongecensureerd op Bokt plaatsen lijkt me ook niet de bedoeling?

A_lette,
Ik begrijp dat deze foto weloverwogen blijft staan, ik wil alleen als punt maken dat 't voor sommige mensen niet zo voelt als voor anderen en dat daar best met wat meer respect op kan worden gereageerd door sommige users.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:23

Ann schreef:
Punt is dat het niet door iedereen hetzelfde wordt ervaren. En daar had imo best wat meer rekening mee gehouden kunnen worden, was een kleine moeite geweest zonder de boodschap van het topic naar de achtergrond te brengen. Mijn kind van 10 heeft nachtmerries van zulke foto's. Zo'n blad zal dus niet door álle kinderen gelezen kunnen worden. Verder vind ik 'z(e)uren' en 'Heerlijk toch als dit het enige is waarover je je druk hoeft te maken?' erg onrespectvol overkomen.

Nachtmerries van een erg mager dier??
Sja, zou kunnen maar blijft de realiteit toch? dan heb je als moeder de plicht om uit te leggen dat dit soort leed toch echt gebeurt.
Je kan je kind niet overal tegen beschermen, zeker niet op t internet.
Wie weet hoeveel ze zelf wel niet opzoekt aan websites en foto's.

Je mag het onrespectvol over vinden komen, maar het is en blijft een feit.
De meerderheid verwacht dat dat er "meegedacht" word omdat het zo een afschuwelijk foto blijkt te zijn.
Maar ga niet verwachten dat iedereen opeens gaat roepen "Nee joh, helemaal gelijk!"
Ja ik vind het onzin om je je hier zo druk over te maken, "om een foto die op de voorpagina staat.."

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:24

luxx schreef:
Ik krijg hier jeuk op onbereikbare plaatsen van.

Koop een krabber!

(sorry even humor tussendoor.. ) :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:26

Op tv zie je ook zoveel reclame's voorbij komen van kinderen en dieren waar iets mis mee is zodat mensen lid worden van het goede doel, dus waarom zou één zo'n foto niet kunnen? Het is niet zo dat het paard onder het bloed zit oid.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:27

Dat heb ik dus ook..
Het is geen foto met een ezel die helemaal opengereten is oid..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:34

Ik vind het mijn verantwoording (plicht) als moeder zijnde om mijn kind hier wel tegen te beschermen omdat zij gevoelig(er) is, dat houdt onder meer in dat bepaalde websites geblokkeerd worden door een filter. De realiteit laten ervaren is prima en dat gebeurt ook zeker, maar dan wel op een manier die verantwoord is imo.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:40

Internet is openbaar, en zullen op vele plekken dingen gebeuren waarvan jij vind dat het niet kan.
Helaas kan je niet iedereen gaan opdringen dat jij dat niet vind kunnen.
Kijk dan niet.. simpel as that.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:42

Er wordt in dit topic gevraagd of er op een specifieke plek op een forum over een bepaald onderwerp wat meer rekening kan worden gehouden met sommige mensen. Dat is imo iets anders dan het 'openbare internet' in zijn algemeenheid waar je inderdaad niet onder uit kunt. Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt en ben verder klaar met deze discussie.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:50

Bokt is ook openbaar..

Mocht het nou gaan om een vreselijke foto, met wonden bloed etc etc ben ik het helemaal met je eens.
Maar dit? nee..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:50

Ik snap gewoon niet wat er erg of moeilijk aan is om die foto gewoon in een linkje te zetten met een eventuele waarschuwing erbij. Dan heb je toch het beeld voor wie het wilt zien en stop je de waarheid niet weg. Ondertussen is het directe visuele er ook vanaf. Kan toch niet zo rampzalig zijn, iedereen tevreden.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:52

"let op, erg vermagerde ezel" Wedde dat iedereen het aanklikt om te kijken...

Ik snap niet wat de moeite is om gewoon door te scrollen en de kleine foto niet te vergroten.

't zelfde toch?
Nog kleinere moeite om je vinger even over de scroller te halen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:55

Het verschil ligt eraan wie de verantwoordelijkheid neemt om dit gedoe gewoon simpel op te lossen. Als de NR dit even zou aanpassen (wat echt niet moeilijk is), zouden al die mensen die er niet tegen kunnen de moeite niet moeten doen om te scrollen. En om te zien dat je moet scrollen, moet je de foto al gezien hebben.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:58

Zack schreef:
"let op, erg vermagerde ezel" Wedde dat iedereen het aanklikt om te kijken...

Wedden van niet?