"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:41

xLies schreef:
Weetje waar ik me aan stoor?
Aan schilderijen die niet recht hangen, aan als mijn eten een beetje is afgekoeld, als de manen van mijn paard te lang zijn, als mijn cola uitgeprikt is, als ik het koud heb, als ik een wondje in mijn mond heb, aan mijn beugel, aan als mijn lippen scheuren, als mijn paard nat is, aan die reclamebalk boven mijn typvenster, als ik jeuk heb aan mijn arm, als ik geen zakdoek op zak heb, als ik mijn mobiel vergeten ben, als mijn haar niet goed is, als ik een schok van de elektrische draad krijg,...

Misschien zo'n topic maken, kan iedereen eens heérlijk zijn ergernissen uiten :+

Ik bedoel, ik stoor mij aan zoveel, moet ik voor alles een topic maken :+

goed idee!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:43

ergenistopic! voor de mierenn.eukers hier op bokt en de mensen met ergenissen in het dagelijkse leven natuurlijk.

Leentje_

Waar mensen zich toch aan ergeren ..
ik ben gewend mensen aan te spreken met gewoon Hi of Hey ..
niets mis mee .. ga me ook niet aanpassen ..

dat is gewoon een normale informele begroeting voor als je bv. iemand op straat tegenkomt ..
overigens is dit topic best wel grappig om door te lezen !! :D

(en ga nu aub niet mijn NL verbeteren in mijn post :P)

Anoniem

Frozenstar schreef:
Hmm vind dat een beetje raar Chiqa, hoe bedoel je het laatste?

Ik bedoel eigenlijk dat ik ik nu niet alerter ga reageren op Bokt om een bokker te ontzien die allergisch is voor het woord 'hey'
Echt niet, in geen 100.000 jaar zou mijn oma zeggen.
Als het er toch per ongelijk een keer uitglipt en een bokker voelt zich gepikeerd dan is dat een typisch geval van jammer, ik zie liever een brede horizon voor mij zonder belemmeringen dan allemaal briefjes aan mn pc :D

xLies

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:44

Ik heb die briefjes niet echt aan mijn computer hoor? -O-

Zo'n no-lifer ben ik niet :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:45

Shadow0 schreef:
xLies schreef:
Hoe moet je het dan wel zeggen?

Mijn idee zou zijn: een gewoon neutraal bericht in gewoon verzorgd Nederlands. Of is dat nou een hele rare suggestie?

Dat ben jij Shadow0, iemand kan zich niet anders gedragen dan hij gewoon 'is'.
Heb al eerder in dit topic gezegd dat iedereen zich op zijn eigen unieke manier manifesteerd, in het echte leven en ook op het internet.
Vind het een beetje raar om van mensen te verwachten dat zij zich conformeren naar anderen, want wie is er dan de leidraad, dat vind iedereen van zichzelf dat 'ie dat is, of zou moeten zijn.
Natuurlijk kan je bepaalde regels vaststellen, maar hoe mensen zich uitten kun je niet sturen, en dat zou je ook niet moeten willen.
Vind overigens dat het een beetje een flauwe wending genomen heeft in dit topic, ik ben het niet eens met de hoog te paard zittende hee/hey-haters, maar ik ben het net zo min eens met de mensen die nu komen vertellen hoe stom het is dat de hey-haters hey haten.
Laten we toch eens met zijn allen leren om elkaar te waarderen om wie we zijn, ook al is dat anders dan we zelf zijn, niet alles wat niet in ons straatje past direct afkeuren.
It takes all kinds to make the world go round... En het zou een saaie boel worden als we allemaal hetzelfde over dingen denken en ons op de zelfde manier uitten, dan kan je alle fora ook opdoeken, dan valt er nergens meer over te discussieren.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:46

mooi gezegd Chiqa

Anoniem

Was ook maar bij wijze van spreke hoor xLies, GELUKKIG dat jij je niet zo gek laat maken kom op zeg
ik had het je persoonlijk uit je hoofd gepraat. :D

_Bitje_

wat is er mis met een aardige begroeting?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:47

zoiezo, al die topics over dat bokt veel spelfouten maakt word ik een beetje ziek van, zolang je weet wat er bedoeld wordt is 't toch goed en anders lees je d'r toch gewoon overheen. er zijn wel ergere dingen in deze wereld als een woord zonder dt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:49

luxx schreef:
Vind het een beetje raar om van mensen te verwachten dat zij zich conformeren naar anderen, want wie is er dan de leidraad, dat vind iedereen van zichzelf dat 'ie dat is, of zou moeten zijn.
Natuurlijk kan je bepaalde regels vaststellen, maar hoe mensen zich uitten kun je niet sturen, en dat zou je ook niet moeten willen.

Héél goed gezegd Lux, je slaat hier wel een spijk op zijn kop, ik kan mij ook niet voorstellen dat je dan lekker in je vel zit als je mensen zo'n eis op wil leggen.
je raakt een stuk spontaniteit kwijt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:53

luxx schreef:

Vind je? Ik vind het eigenlijk heel logisch dat je een bepaalde gezamelijke basis gebruikt, anders ga je zo langs elkaar heen praten. Het is heel handig als mensen elkaar begrijpen, zowel de woorden als wat voor emotie erachter zit. Zelfexpressie past beter in een gedicht of een dagboek, op een forum staat het op elkaar reageren centraal. En daar heb je iets gemeenschappelijks voor nodig.

Ik stel 'hey!" niet op prijs tenzij er echt iets aan de hand is. Maar daar hangt ook de andere kant aan: 'hey!' is een manier die duidelijk maakt DAT er wat aan de hand is. Door dat te pas en te onpas gebruiken maak je het ook nog eens onbruikbaar als waarschuwingssignaal.

(Iemand is nu een actie begonnen tegen het schelden met woorden als 'kanker'. Daar zijn ook op Bokt al verhitte discussies over gevoerd. Maar... iemand scheldt en vloekt en WIL emotie oproepen bij anderen. Vroeger kon dat misschien nog met 'hey!' - en nu werkt dat niet meer. Dus moet je iets grovers verzinnen. 'Kanker' wordt gebruikt omdat het veel effect heeft: mensen reageren, mensen worden boos, mensen zijn gekwetst.
Maar ik heb dan liever dat mensen hun normale taalgebruik wat matigen en overal wat voorzichtiger zijn, met een beetje inzet kunnen we dan ook weer leren wat beschaafd taalgebruik is en wat niet.)

Citaat:
It takes all kinds to make the world go round... En het zou een saaie boel worden als we allemaal hetzelfde over dingen denken en ons op de zelfde manier uitten, dan kan je alle fora ook opdoeken, dan valt er nergens meer over te discussieren.

Ben ik het niet mee eens: je kunt ook inhoudelijke discussies voeren :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:56

ik moet idd wel zeggen : NL word steeds brutaler ..
en dan niet alleen de jeugd ;)

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:59

Hey is toch maar een normale begroeting zoals 'Hallo'.
Ik zit niet op Bokt om mijn nederlands bij te schaven, ik doe mijn best zo beschaafd mogelijk te praten, maar Hey vind ik totaal niéts aan.

Het is niet omdat iemand een paar jaar ouder is dat ik die meteen moet gaan aanspreken als mijn meerdere, aangezien dat niet zo is .. :=

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:59

xLies schreef:
Hey is toch maar een normale begroeting zoals 'Hallo'.
Ik zit niet op Bokt om mijn nederlands bij te schaven, ik doe mijn best zo beschaafd mogelijk te praten, maar Hey vind ik totaal niéts aan.

Het is niet omdat iemand een paar jaar ouder is dat ik die meteen moet gaan aanspreken als mijn meerdere, aangezien dat niet zo is .. :=

mee eens :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:00

Citaat:
Maar ik heb dan liever dat mensen hun normale taalgebruik wat matigen en overal wat voorzichtiger zijn, met een beetje inzet kunnen we dan ook weer leren wat beschaafd taalgebruik is en wat niet.)

mag ik vragen, hoe wil je dat doen? met inzet leren wat beschaafd taalgebruik is en wat niet?
ik denk dat mensen dat wel weten, maar zeker met msn/hyves/forums zal daar weinig aan te doen zijn denk ik zo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:06

Het topic begint ondertussen behoorlijk flauw te worden en een verdere discussie heeft blijkbaar weinig zin. Hier dus een slotje.