Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magda_90 schreef:Het bericht wat Shadow aan haalt in het andere topic, daar geef ik ze bijna gelijk in. Het is grof ja, en daar mag best een waarschuwing voor komen, maar een ban vind ik te ver gaan.
Veirl schreef:Er wordt op Bokt wel steeds meer mierengenëukt, maar dat komt omdat je ook steeds met meer mensen bent.
Gwen schreef:magda_90 schreef:Het bericht wat Shadow aan haalt in het andere topic, daar geef ik ze bijna gelijk in. Het is grof ja, en daar mag best een waarschuwing voor komen, maar een ban vind ik te ver gaan.
Eventjes een misverstandje uit de weg ruimen: een persoon ontvangt geen een ban voor een bepaalde post, maar een OW (Officiële Waarschuwing). Bij een eerste OW binnen 6 maanden ontvang je überhaupt geen ban, bij de tweede OW binnen 6 maanden krijg je en dagban, bij de derde binnen 6 maanden een weekban, en zo verder. Zo kan het gebeuren dat iemand voor een veel grovere opmerking alleen een OW krijgt, maar iemand anders voor een iets minder grove opmerking een OW met een halfjaarban. Maar het is niet zo dat iemand een ban krijgt als hij het ene scheldwoord gebruikt en alleen een OW als hij het andere gebruikt, snap je wat ik bedoel?
Shadow0 schreef:Btw, Adil, ik heb jouw voorbeeld even gebruikt in een ander topic. Hoewel ik dus nog steeds achter mijn mening sta (dat het geen prettige manier van reageren is), wil ik even benadrukken dat het niet bedoeld is om jou zwart te maken, maar alleen omdat het een voorbeeld was dat toevallig erg goed voldeed, en ik dacht dat het er niet duidelijker op zou worden als ik dat anoniem ging aanhalen ofzo. Dat is dus beslist niet tegen jou bedoeld. (De link is Shadow0 @ [FZ] Onduidelijke topictitels )
Gwen schreef:Het komt nog wel eens voor dat mensen bepaalde informatie vergeten erbij te vertellen. Mogelijk is deze persoon vergeten dat hij/zij minder dan 6 maanden geleden al een OW had gehad, bij een eerste OW krijg je echt niet meteen een dagban.
Bij hoge uitzondering wordt er wel eens van het banbeleid afgeweken, zoals ook in de regels staat uitgelegd (http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... precies.3F) , maar dan heb je het wel behoorlijk bont gemaakt en doorgaans gaat het dan om wat langere bans.
russel schreef:Ach PG ik heb mijn meningen al gegeven, maar ik tref vaak dit soort topics en soms weet ik over wie het gaat, in dit geval nl ook...
pharagirlke schreef:Eh ik heb het volgens mij over een andere persoon dan magdaBen daar heeeeeel zeker van. Dus ik zou het niet weten of de persoon van Magda de OW terecht heeft gehad want ik weet het niet.
pharagirlke schreef:Kattig is relatief, ik kan jou kattig vinden en een ander kan vinden dat je normaal reageert. Dat probeer ik al heel de tijd te zeggen, het hangt puur van je eigen belevingswereld af. Alles wat gezegd en gedaan word is voor interpretatie vatbaar. Ieder geeft er zijn eigen interpretatie aan.