Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:34

Magda, zo werkt het niet, de berichten die onder de loep worden genomen zijn wel bijzonder genoeg om naar gekeken te worden.. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:47

Ik snap hem weer, was even de weg kwijt.

Het bericht wat Shadow aan haalt in het andere topic, daar geef ik ze bijna gelijk in. Het is grof ja, en daar mag best een waarschuwing voor komen, maar een ban vind ik te ver gaan.

Maar waar mijn post in feite om ging was, dat er een normale zin stond, die verkeerd geïnterpreteerd werd met als gevolgd dat er een waarschuwing, OW of ban volgde. Dit heb ik herhaaldelijk voorbij zien komen en daar erger ik mij aan op dit moment.

[edit] Rare zin tot normale zin gevormd
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-05-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:52

Er wordt op Bokt wel steeds meer mierengenëukt, maar dat komt omdat je ook steeds met meer mensen bent. Ik kom weinig op het paardengedeelte dus daar kan ik weinig over zeggen. Zelf heb ik in die 6 jaar nog geen waarschuwing gehad, gelukkig. :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:16

magda_90 schreef:
Het bericht wat Shadow aan haalt in het andere topic, daar geef ik ze bijna gelijk in. Het is grof ja, en daar mag best een waarschuwing voor komen, maar een ban vind ik te ver gaan.

Eventjes een misverstandje uit de weg ruimen :) : een persoon ontvangt geen een ban voor een bepaalde post, maar een OW (Officiële Waarschuwing). Bij een eerste OW binnen 6 maanden ontvang je überhaupt geen ban, bij de tweede OW binnen 6 maanden krijg je en dagban, bij de derde binnen 6 maanden een weekban, en zo verder. Zo kan het gebeuren dat iemand voor een veel grovere opmerking alleen een OW krijgt, maar iemand anders voor een iets minder grove opmerking een OW met een halfjaarban. Maar het is niet zo dat iemand een ban krijgt als hij het ene scheldwoord gebruikt en alleen een OW als hij het andere gebruikt, snap je wat ik bedoel?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:02

Veirl schreef:
Er wordt op Bokt wel steeds meer mierengenëukt, maar dat komt omdat je ook steeds met meer mensen bent.

En omdat die mensen het blijkbaar heel moeilijk vinden om zelf zorgvuldig te zijn in wat ze schrijven. Veel mensen vinden dat ze het recht hebben om vanalles te zeggen maar willen tegelijkertijd de nadelige consequenties die daaraan vast kunnen zitten (een mindere sfeer in het topic, onvriendelijke pb's, opmerkingen / waarschuwingen van de mods en reallife consequenties) liever niet meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:58

En dat komt waarschijnlijk omdat ze op andere fora wel mogen schelden, etc.

Niet voor niets dat internet een pest/scheld medium is geworden van jonge mensen, het is al zo ingeburgerd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:31

Gwen schreef:
magda_90 schreef:

Eventjes een misverstandje uit de weg ruimen :) : een persoon ontvangt geen een ban voor een bepaalde post, maar een OW (Officiële Waarschuwing). Bij een eerste OW binnen 6 maanden ontvang je überhaupt geen ban, bij de tweede OW binnen 6 maanden krijg je en dagban, bij de derde binnen 6 maanden een weekban, en zo verder. Zo kan het gebeuren dat iemand voor een veel grovere opmerking alleen een OW krijgt, maar iemand anders voor een iets minder grove opmerking een OW met een halfjaarban. Maar het is niet zo dat iemand een ban krijgt als hij het ene scheldwoord gebruikt en alleen een OW als hij het andere gebruikt, snap je wat ik bedoel?

Ik heb het toch wel anders meegemaakt, ik zal diegene nog eens voor de zekerheid gaan vragen hoe het precies zat. Zij heeft namelijk na 1 (imo toch geen rare) opmerking meteen een dagban gekregen. Terwijl ze het daarvoor dus nog nooit zoiets heeft gehad.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:07

Het komt nog wel eens voor dat mensen bepaalde informatie vergeten erbij te vertellen ;) . Mogelijk is deze persoon vergeten dat hij/zij minder dan 6 maanden geleden al een OW had gehad, bij een eerste OW krijg je echt niet meteen een dagban.

Bij hoge uitzondering wordt er wel eens van het banbeleid afgeweken, zoals ook in de regels staat uitgelegd (http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... precies.3F) , maar dan heb je het wel behoorlijk bont gemaakt en doorgaans gaat het dan om wat langere bans.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:15

Shadow0 schreef:
Btw, Adil, ik heb jouw voorbeeld even gebruikt in een ander topic. Hoewel ik dus nog steeds achter mijn mening sta (dat het geen prettige manier van reageren is), wil ik even benadrukken dat het niet bedoeld is om jou zwart te maken, maar alleen omdat het een voorbeeld was dat toevallig erg goed voldeed, en ik dacht dat het er niet duidelijker op zou worden als ik dat anoniem ging aanhalen ofzo. Dat is dus beslist niet tegen jou bedoeld. (De link is Shadow0 @ [FZ] Onduidelijke topictitels )

Ik heb het gezien, vind het heel fijn dat je mij als voorbeeld aanhaald, want het geeft exact mijn "probleem" met het beleid van bokt weer :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:19

Gwen schreef:
Het komt nog wel eens voor dat mensen bepaalde informatie vergeten erbij te vertellen ;) . Mogelijk is deze persoon vergeten dat hij/zij minder dan 6 maanden geleden al een OW had gehad, bij een eerste OW krijg je echt niet meteen een dagban.

Bij hoge uitzondering wordt er wel eens van het banbeleid afgeweken, zoals ook in de regels staat uitgelegd (http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... precies.3F) , maar dan heb je het wel behoorlijk bont gemaakt en doorgaans gaat het dan om wat langere bans.

De ban is misschien niet eens het punt op zich, maar waarom de OW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:08

Magda, als je de bokt regels leest, dan weet je hoe het zit met OW's die omgezet worden naar bans voor korte en langere tijd...

Dan weet je ook meteen hoe het komt dat iemand een ban voor een dag krijgt.

Ayasha
Blogger

Re: Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:15

Het gaat haar volgens mij niet om de ban maar om de OW die de ban veroorzaakte. Als de 2e OW onterecht is, is de ban onterecht, ook al was de 1e OW wel terecht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:20

Zo een ban wordt teruggedraaid heb ik al gelezen.

Overigens is het echt het einde van de wereld als je 1 of meerdere dagen niet kan bokken? :+ Je hebt er toch altijd weer zelf een aandeel in gehad?

Mensen weten toch wel in real life ook dat ze niet aardig zijn geweest en als ze daar een conflict of hooglopende ruzie om krijgen, weten ze toch ook wel dat ze iets hebben opgezocht of laten escaleren? Idd zijn er mensen waar je heel snel wat mee oploopt, maar dat merk je toch meteen?

Ik zoek ook bewust niet sommige bokkers op, die berichten prikkelen mij altijd en ik ben het nooit met ze eens, maar ik ga dan lekker een ander topic rondneuzen. Dan besteed ik ook veel te veel tijd aan bokt. Lekker boeiend allemaal, een hoop geneuzel wat nergens op slaat en mensen kunnen daar echt zo in mee gaan dat ze ergelijk dagelijks op bokt zittten.

Toch een graadmeter dat je iets niet goed doet in je leven? Bokt is toch niet je leven??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:25

Tenzij de mids het niet met je eens zijn. ;) en die ban heb je toch wel (onterecht) gehad. Of de mids het met je eens zijn of niet, dat vind ik sowieso een vreemd systeem.

Vind het apart dat je deze vragen stelt, het gaat niet om het niet kunnen bokken, het gaat er om dat de moderators hun eigen regels van tijd niet eens volgen als het gaat om een ban. Als bokt niet je leven is, hoe kan het dan een graadmeter zijn? :)

Het hele topic gaat niet om die bans of dagen niet bokken of wat hier ook allemaal aangehaald word, het gaat er om dat er (te) snel gereageerd word, dat je niet eens meer feiten mag aanhalen als die misschien eventueel een klein beetje te grof over komen. ;) Hoe kan je discussiëren als elke vorm van emotie niet mag? Een discussie is emotie, elk argument is gebaseerd op emotie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:27

Ach PG ik heb mijn meningen al gegeven, maar ik tref vaak dit soort topics en soms weet ik over wie het gaat, in dit geval nl ook... :+

Velen ervan hebben het gewoon echt wel zelf er naar gemaakt, maar die weten vast niet dat ze geen aardige mensen zijn.

Het voorbeeld van Shadow, daar ben ik het roerend eens met shadow, maar dat had ik ook al gemeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:32

Eh ik heb het volgens mij over een andere persoon dan magda ;) Ben daar heeeeeel zeker van. Dus ik zou het niet weten of de persoon van Magda de OW terecht heeft gehad want ik weet het niet.

of iemand aardig is of niet, is ook relatief..... Het is maar net wat je zoekt. Er zijn er op bokt die mij achter het behang kunnen plakken. Er zijn er ook die me graag hebben. ;) Dat is voor ieder persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:34

Aardigheid is geen relatief begrip... lekker makkelijk zo :D

Ik praat over het algemene betreffende OW's en Bans.

Ayasha
Blogger

Re: Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:35

Niet? Zou je me dat eventueel via PB eens willen uitleggen? :) (gezien we offtopic gaan dankzij mij :') )

Het algemene... Een systeem valt of staat door zijn uitzonderingen. En als ik de uitzonderingen hoor... Dan vrees ik dat het gaat vallen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:41

Nee hoor dat hoef ik niet per PB uit te leggen, iedereen die een normale opvoeding heeft gehad, op school heeft gezeten, dus juffen en meesters heeft gehad en ouders met een normaal ontwikkeld empatisch vermogen, weet wat aardig en onaardig is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:43

Maar iedereen heeft er een andere visie op. Ik kan mensen aardig vinden die jij helemaal niet aardig vind. ;) Mensen werken op dat gebied niet met aangeleerde regeltjes, iemand kan niet per definitie aardig zijn of per definitie onaardig zijn. Anders waren er mensen met alleen maar vrienden, en mensen met alleen maar "vijanden". En toch zijn er hier een hoop mensen met vrienden maar die ook hier en daar ruzie hebben of iemand hebben die hen niet mogen.

Iemand die best grof en realistisch is kan ik alleen maar appreciëren. Een vriendin van me vind dat onaardige mensen want je moet overal doekjes om winden als je haar wat wil zeggen zodat je haar vooral niet kwetst. Kortom: dat is persoonlijk ;)

Jammer dat je me zo af kapt overigens. :) Ik heb je toch niet opgegeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:51

PG ik heb geen zin in ellenlange pb's te schrijven of te ontvangen, gewoon in het topic dat kan best.

Als mensen kattig zijn of rot reageren is dat voor een ieder herkenbaar. Los staat of je het goed keurt en er lekker van mee geniet. Dán vinden mensen het niet meer onaardig, maar als het tegen hen zelf gericht is, dan weer wel.

Nee aardig zijn is niet relatief, iedereen heeft een geweten, het is wat doe je er mee.

Iemand niet aardig vinden is soms ook omdat we zelf niet aardig zijn, gestuurd door emoties, zoals bv jaloezie of wedijver. Wij vinden ons zelf dan natuurlijk wel aardig en doen iets onaardigs om ons te uiten, maar die partij reageert op het onaardige en zal waarschijnlijk een onaardige reaktie terug geven. Hoe velen zullen toegeven dat het een reaktie op op hun zelf is geweest?? :D :+ De meesten niet...En dat weten we allemaal.

Aardigheid is geen relatief begrip.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:23

Het ging me niet op de PB's het ging me om de toon. ;)

Kattig is relatief, ik kan jou kattig vinden en een ander kan vinden dat je normaal reageert. Dat probeer ik al heel de tijd te zeggen, het hangt puur van je eigen belevingswereld af. Alles wat gezegd en gedaan word is voor interpretatie vatbaar. Ieder geeft er zijn eigen interpretatie aan.

Maar goed, je staat duidelijk absoluut niet open voor een ander zijn mening en je toon word er niet vriendelijker op, daar doe ik niet aan mee. :) Jij je zin. Als je meningen neerzet als feiten ben je IMO fout bezig. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:33

We hebben nog wel iets zoals een grijs gebied en dat wordt door velen vaak (bewust?) niet op gezocht.

Ik ben ook wel eens kattig of niet zo aardig en dat weet ik wel ;) en als ik dan op mijn vingers getikt wordt, hoef ik toch niet de beledigde onschuld te spelen?

Ik kan niet geloven dat men niet stiekumjes niet weet dat men net even niet aardig is geweest. }>

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:11

russel schreef:
Ach PG ik heb mijn meningen al gegeven, maar ik tref vaak dit soort topics en soms weet ik over wie het gaat, in dit geval nl ook... :+

pharagirlke schreef:
Eh ik heb het volgens mij over een andere persoon dan magda ;) Ben daar heeeeeel zeker van. Dus ik zou het niet weten of de persoon van Magda de OW terecht heeft gehad want ik weet het niet.

Jullie denken dat het om mij gaat? Even wat rechtzetten, om deze redenen heb ik (nog) geen OW, laat staan een ban gehad, ik had het over andere bokkers.

Zomaar conclusies trekken is ook niet aardig ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:13

pharagirlke schreef:
Kattig is relatief, ik kan jou kattig vinden en een ander kan vinden dat je normaal reageert. Dat probeer ik al heel de tijd te zeggen, het hangt puur van je eigen belevingswereld af. Alles wat gezegd en gedaan word is voor interpretatie vatbaar. Ieder geeft er zijn eigen interpretatie aan.

Idd ja.