bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:46

Hopelijk wordt er wat met de in dit topic naar voren gekomen ideeën gedaan :)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:49

Wendy15 schreef:

ik betwijfel het...

alles wat meestal voorgedragen wordt , is mijn ervaring tenminste, wordt nou niet echt gebruikt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:55

Ik heb mij geregistreerd bij www.kopersbelangen.nl en een topic geplaatst, hopelijk kunnen zij nog wat voor mij betekenen :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:17

goh nu ik in dit topic geplaatst heb kan ze ineens wel reageren.
krijg een pm dat ze de politie in gelicht heeft over mijn dreigementen hier in het topic en dat die contact met mij opnemen. Kon ik gelijk vragen of ik recht had op het geld.
:D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:44

denk dat wat zij doet meer strafbaar is, nl het oplichten van mensen. Laat die politie maar komen, je hebt haar echt naam nog niet vermeld!!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:34

__Nathalie__ schreef:
krijg een pm dat ze de politie in gelicht heeft over mijn dreigementen hier in het topic en dat die contact met mij opnemen. Kon ik gelijk vragen of ik recht had op het geld.

:( die heeft lef

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:35

__Nathalie__ schreef:

WAHAHAHAHAHAHA je laat je gek maken ... Tuurlijk en wij moeten dit geloven en dan laat ze lekker contact opnemen jij hebt genoeg mensen die achter je staan en jou helpen en ik neem aan dat zij dat niet heeft.

Wat kan jou het nou schelen op internet liegt iedereen zo moet je maar denken politie heeft wel wat beters te doen.

Vind dit wel grappig hihi echt een reactie van iemand die bang is... typisch penny hihi ik lach me hier dood bijna :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:38

Haha als politie daar hun tijd in moesten steken had ik allang 10 jaar in de gevangenis gezeten voor bedreigen haha kom nou ..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:53

nelis schreef:
Wendy15 schreef:

ik betwijfel het...

alles wat meestal voorgedragen wordt , is mijn ervaring tenminste, wordt nou niet echt gebruikt

het probleem is dat het moeilijk is te filteren wat waar is en wat niet, in dat opzicht snap ik het MOD team wel dat ze geen naam en toenaam wensen te plaatsen. Zoals al eerder in reacties heeft gestaan zijn sommige kopers ook wel erg ongeduldig en beginnen gelijk te krijsen zonder even te informeren over het hoe en wat, dat zou natuurlijk voor de betreffende verkopers ook niet erg leuk zijn, voordat je het weet heb je een slechte naam en kan je daar eigenlijk weinig aan doen. Wat mij betreft zouden wel de notoire oplichters of bokkers die herhaaldelijk onjuiste informatie verstrekken op een lijst mogen komen, of bijvoorbeel dniet meer op eenmaal andermaal mogen posten

Hadley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:07

Iedereen die is opgelicht via internet (Bokt, marktplaats etc.) zou zijn verhaal moeten doen op opgelichtsite's.
Ik heb er goede ervaringen mee.

www.belazerdophetnet.nl
www.opgelichtopinternet.nl (hiermee had ik het beste resultaat en netjes mijn centjes terug :D )
Er was ook een site www.internetoplichting.nl maar die is door de rechter op non actief gezet door en kortgeding.
Ik had mijn verhaal op alle drie en heb hierdoor netjes mijn centjes terug, dus het werkt en mede gedupeerde kunnen zich melden ..samen sta je sterk.
Er is ook een document waarmee je aangifte kunt doen..hier staan wetartikelen in zodat de politie je niet zomaar wegstuurd van dat er geen melding van gedaan kan worden.

Sterkte!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:46

dat is een goede tip Hadley, nu maar hopen dat er serieus wordt omgegaan met een en ander

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:48

Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien is het een idee dat er een soort van functie op EA komt waarmee wat gegevens van de verkoper achter de schermen worden opgeslagen alvorens er een verkooptopic wordt geopend dat als er in geval van problemen een mod over deze gegevens kan beschikken.

Ik bedoel dan bijvoorbeeld dat een verkoper eerst zijn naam, adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer moet opgeven voordat diegene een topic mag starten. Dit moeten ze dan eenmalig invullen en deze gegevens hoeven niet zichtbaar te zijn, maar in geval van problemen wel gebruikt kunnen worden door een mod.

Zal natuurlijk niet dé oplossing zijn, iemand die wil oplichten zal dat uiteindelijk toch wel doen (door valse adresgegevens in te vullen o.i.d.), maar wellicht schrikt het de 13-jarige meisjes die een halster 4x verkopen af.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:39

annastasia schreef:
denk dat wat zij doet meer strafbaar is, nl het oplichten van mensen. Laat die politie maar komen, je hebt haar echt naam nog niet vermeld!!!

Zoiezo dat. Maar zeggen dat ik langs kom en dan minder aardig ben is geen dreigement. Dat is gewoon een feit :D Kijk de eerste keer was ik heel vriendelijk want dat was zei ook. Nu wil ze niet betalen dus logies dat ik dan minder vriendelijk ben :D

Heb nog niks gehoort van de politie helaas. Dus ga nog maar even pmen of ze wel de goede gegevens door gegeven heeft. Als hun mij bellen, hoef ik hun niet meer te bellen :D

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:50

__Nathalie__ schreef:
annastasia schreef:

Zoiezo dat. Maar zeggen dat ik langs kom en dan minder aardig ben is geen dreigement. Dat is gewoon een feit :D Kijk de eerste keer was ik heel vriendelijk want dat was zei ook. Nu wil ze niet betalen dus logies dat ik dan minder vriendelijk ben :D

Heb nog niks gehoort van de politie helaas. Dus ga nog maar even pmen of ze wel de goede gegevens door gegeven heeft. Als hun mij bellen, hoef ik hun niet meer te bellen :D

Haha idd scheelt jou weer telefoon kosten..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:05

daarom! maar ik heb zo het idee dat ze helemaal niks heeft door gegeven want alles wat ze zegt is gelogen. Zo ook de eerste afspraak dat ik dat geld zou krijgen, zo ook de 2e afspraak dat als de mods me gelijk gaven ik mijn geld zou krijgen wat ik nog steeds niet heb. En zo zal dit ook wel weer gelogen zijn.
Ik ga ook maar eens kijken op die websites.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:06

zo 'mijn' bokker staat nu op 2 sites en beide hebben ze een mail gestuurd, ben benieuwd op ze nu wel wat van zich laat horen. De onbeschofdheid van mensen... ongelofelijk...

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:29

jah, k denk dat nu ze merkt dat je het serieus meent toch wel iets doet??

ik heb na precies een week een mailtje ontvangen dat ze het erg druk heeft gehad en dat ze het pakketje verzonden heeft. Ik was weer eens iets te voorbarig.. nu maar hopen dat ze snel komen :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:31

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen muisbal!
Maar bij die sites wordt dus wel echt actie ondernomen? :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:39

Ik heb nu bij http://www.kopersbelangen.nl en http://www.opgelichtopinternet.nl/ mijn verhaal gedaan, en beide sites hebben een mail gestuurd.

Je moet wel achter IP adres komen etc, maar ze proberen je wel te helpen en misschien vind je nog meer slachtoffers?

Vraag mijn trouwens af of er meer bokkers koopervaringen hebben met bokker *** (ik mag geen gebruikersnamen noemen toch?) maar dit kunnen jullie vast wel vinden
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 14-05-09 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing verwijderd

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:41

Is het IP adres niet via de mods hier te achterhalen? Want volgens mij kunnen die op deze manier ook schaduwaccounts achterhalen..
Ik heb nog wel al mijn pb's bewaard, het pakketje waarin het is verzonden en foto's die ik meteen heb gemaakt..

Ik stuur nu via hyves nog een waarschuwing dat ze tot morgen heeft om het geld over te maken en dat ik haar anders bij die sites aanmeld :j
Mocht dat ook niet helpen zoek ik haar komende week op.
Gelukkig heb ik wel vrij veel gegevens (volledige naam, adres, mobiel nr, mail adres, hyves, naam ouders, berichten van een aantal 'vrienden' via hyves :) )

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:47

Heb je buiten PB's via bokt ook via email contact met haar gehad?
Via email kun je namelijk ook het IP achterhalen en de moderators kunnen ook IP-checks doen, maar het is natuurlijk maar de vraag of zij dat vrij willen geven...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:49

Ik heb ook haar hyves, en de mods moeten dat ip adres volgens mij wel hebben, want ik heb ook bevestiging gekregen dat de pb's die ik kreeg van een schaduwaccount afkomstig waren.. Lijkt mij toch dat de mods in deze wel moeten meewerken?
En anders heb ik altijd nog haar huisadres, mail adres en telefoonnummer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:53

Ze zullen geen IP geven, dan komen ze vast met iets aanzeiken als 'privacy breuk' oid...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:56

Ach ik heb inmiddels als zóveel gegevens van haar verzamelt dat ik dat IP adres dan ook wel weet te achterhalen :Y)
En anders vraag ik even een kennisje die vrij handig is met computers :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:02

Zou ik wel doen, want op de mods hoef je echt niet te rekenen. :D :D