Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:42

Citaat:
uit discussies hoeven echt geen beslissingen te komen, waarom vind je dat? En wat of wie is nu precies kinderachtig?

uit een discussie of een debat moet er wel een conclusie komen op een bepaalde termijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:43

tita schreef:
Of ooit heb ik de waarheid verteld wat er zou gebeuren met de botlek als daar een bommetje zou vallen..hup ow wegens paniek uitzaaien kom op zeg heb zelf bij de rampenteam gezeten daar wat nou paniek.

Voor zulke mods heb ik geen respect

Maar wat wil je dan bereieken met die "waarheid" hier te verkondigen???
En wat je al zegt, je hebt zelf bij het rampenteam gezeten, jij word daar dus begeleid en opgeleid en weet hoe te handelen, maar dat geldt dus voor de doorsnee bokker niet en kan me dan voorstellen dat je mensen die in dat gebeid wonen best angst kan inboezemen.
Maar waarom????
Wat is de meerwaarde daarvan?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:44

BraveSpots schreef:
Nanne schreef:
Humor is bij elk persoon anders. Als ik iets grappig vind en ik post dat krijg ik vervolgens een ban.. Omdat de mod het niet grappig vind.. Maar je moet als mod onpartijdig zijn imo. Niet denken van zou ik dat leuk vinden?

Maar hoe wil je dat praktisch gaan regelen dan, van dat onpartijdig zijn.

Stel jij post iets grappigs (in jouw ogen), en het word door verschillende personen als zeer kwetsend opgevat. Wie bepaald of het nu grappig of kwetsend bedoelt is?

Een mod? Maar die kan ook maar zeggen hoe hij de post aanvoelt. Een team van mods? Houd je hetzelde probleem. Dan moet je bijna gaan naar een stemming van alle leden om echt onpartijdig te blijven en dat lijkt me nogal onhaalbaar?

Dus wat is voor jou dan een oplossing?

Ik zal niet beweren dat ik een oplossing heb voor dit probleem. Absoluut niet.

Maar als ik iets post wat kwetsend is dan vind ik het terecht dat ik daar voor een OW of ban krijg. Absoluut!

Maar ik vind ook dat er naar de context van de post gekeken moet worden. Als het een reactie op een bijv een nieuwsbericht is, is dat imo niet kwetsend omdat het niet persoonlijk op een gebruiker slaat.

Al zou ik ongepast humoristisch reageren in een topic van een gebruiker, dan is het ingrijpen van de mod volledig terecht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:46

HAW is een forum dat IMO nu niet goed gebruikt wordt, en daar ligt (weer IMO) ongelukkige communicatie aan ten grondslag. Het oude HAW voldeed niet, dat is aangepakt en het is de bedoeling dat het nu als een soort RT-P met foto's fungeert. Dat is wel zo gebracht maar veel gebruikers realiseren zich dat niet en willen 'gewoon' hun foto's laten zien, iets waar nu het oude ITP voor is. Ik weet dat ze ermee bezig zijn (en dat duurt wel veel te lang, iets dat me vaker opvalt en wat ik wel kwalijk vind) en ik verwacht dat er een betere oplossing komt, maar nu loopt het er niet lekker. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Overigens heb ik ook meermalen meegemaakt dat mijn 'leuk paard' reactie ook is verwijderd, tot mijn eigen ergernis Knipoog

Nanne, die anlayse kan ik helemaal volgen. Maar dat is dus wel iets dat door de gebruikers veroorzaakt wordt, en niet door de mods!

Tita, nee hoor. Een discussie is in feite het uitwisselen van standpunten met bijbehorende argumentatie. Conclusie en beslissingen horen daar niet bij.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:47

Onassa schreef:
tita schreef:
Of ooit heb ik de waarheid verteld wat er zou gebeuren met de botlek als daar een bommetje zou vallen..hup ow wegens paniek uitzaaien kom op zeg heb zelf bij de rampenteam gezeten daar wat nou paniek.

Voor zulke mods heb ik geen respect

Maar wat wil je dan bereieken met die "waarheid" hier te verkondigen???
En wat je al zegt, je hebt zelf bij het rampenteam gezeten, jij word daar dus begeleid en opgeleid en weet hoe te handelen, maar dat geldt dus voor de doorsnee bokker niet en kan me dan voorstellen dat je mensen die in dat gebeid wonen best angst kan inboezemen.
Maar waarom????
Wat is de meerwaarde daarvan?

nou dat topic ging er over wat de terroristen zouden kunnen doen in rotterdam?
was een goeie discussie ik vertelde wat er ging gebeuren Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:48

lielle ik ga niet in discussie hoor Haha!

Maar als ik een discussie aanvoer in de vergaderingen dan wil mijn baas toch echt wel een conclusie kunnen nemen en een beslissing kunnen uitvoeren

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:48

tita schreef:
Okay maar bokt beleid zal niet anders gaan worden, men zal niet kinderachtiger gaan reageren en er blijft gestrooid met regels.

Hoewel het boktbeleid zeker wel steeds verandert, zal Bokt inderdaad er niet snel voor kiezen om 'a la Fok' te worden denk ik. Maar als je dat nu al weet, waarom frustreert het je dan zo? Het is duidelijk, en je kunt zelf kiezen wat je nu het fijnste vindt. Je kunt accepteren dat Bokt nou eenmaal niet helemaal is zoals je zou willen, maar toch de leuke dingen laten overheersen. Of je kunt besluiten dat jij en Bokt gewoon echt te verschillend zijn, dat je je hier niet thuisvoelt en dat er andere plekken zijn die beter bij je passen. Dat kan allemaal.

Tuurlijk, je kunt ook best doorgaan op deze manier, maar mij persoonlijk zou dat erg frustrerend lijken, omdat het zo weinig kans op succes biedt en alleen maar steeds uitloopt op teleurstellingen of boosheid. Zelf zou ik dan toch kiezen om dat op een of andere manier los te laten. Dus of door het maar gewoon zo te laten, of door ergens anders heen te gaan waar het me wel bevalt.

De rest van je bericht snap ik niet helemaal, waarom heb je dat als reactie op mijn bericht geschreven?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:49

*gaat ff snel terug lezen*

Weet niet meer zat wel wat achter of gewoon alles in een stuk geplaatst

Ik zeg ook niet dat bokt ala fok moet worden maar de mods mogen wel wat milder worden of de moeite nemen en dat gebeurd vaak niet.

En hoe ik dat weet nou door de vele ow's waavan enkel echt onttrecht waarbij andere zich er ook mee gingen bemoeien

Oja nog een goeie krijg je te horen dat je een ow heb kun je nadenken over je postgedrag Misselijk vervolgens schakel je een mid in krijg je te horen je hebt gelijk maar toch behoud je de ow want je moet anders posten
Laatst bijgewerkt door tita op 13-11-08 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:49

En....is het gebeurt???
waarom dan mensen onnodig ongerust maken???
Ik zou er op zich niet wakker van liggen, maar kan me voorstellen dat er zat mensen zijn, misschien gezinnen met jonge kinderen die daar erg van schrikken.
Het is gewoon niet nodig en voegt niets toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:50

tita schreef:
Maar als ik een discussie aanvoer in de vergaderingen dan wil mijn baas toch echt wel een conclusie kunnen nemen en een beslissing kunnen uitvoeren

Dat kan natuurlijk, maar dat komt omdat die situatie op jouw werk anders is dan op een forum.

In het algemeen hoeft een discussie niet te leiden tot een conclusie of beslissing. In bepaalde situaties kan er wel besloten worden dat er ook een beslissing genomen moet worden. Maar dat is geen vereiste voor discussies.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:52

Tita, werk is echt wat anders. En ook daar hoeft een discussie geen besluit of conclusie op te leveren. Je hebt drie fases:
- beeldvorming
- oordeelsvorming
- besluitvorming

en discussie vindt met name in de eerste twee fases plaats. In sommige situaties is besluitvorming gewenst, maar zeker niet altijd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:52

Onassa schreef:
En....is het gebeurt???
waarom dan mensen onnodig ongerust maken???
Ik zou er op zich niet wakker van liggen, maar kan me voorstellen dat er zat mensen zijn, misschien gezinnen met jonge kinderen die daar erg van schrikken.
Het is gewoon niet nodig en voegt niets toe.

Hallo is toch een topic
Daar mag je toch in reageren?

Mag hopen dat het nooit gebeurd want dan is het fout maar laat ik eerlijk zijn ff ontopic ik ben niet voor niks van baan verandert richting brabant...ik wil nooit getuige zijn van zoiets

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:54

tita schreef:
Hallo is toch een topic
Daar mag je toch in reageren?

Mag hopen dat het nooit gebeurd want dan is het fout maar laat ik eerlijk zijn ff ontopic ik ben niet voor niks van baan verandert richting brabant...ik wil nooit getuige zijn van zoiets

Dat kan ik me dan wel weer heel goed voorstellen ja.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:56

Lielle schreef:
Citaat:
nouuuuuuuuuu het gaat niet meer over mij en niet over bokt duhhhhh
die snap ik niet?
Dat moet mijn reactie voorstellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:57

dan snap ik het nog niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Dat is IMO wel iets dat bijdraagt aan een zinnige discussie. Je bericht even netjes verzorgd neerzetten, dus met hoofdletters, leestekens etc, en quotes ook goed quoten. Teken van respect naar je discussiepartner.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:58

Lielle schreef:
dan snap ik het nog niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ik zei op een gegeven moment dat het bepraten van Fok offtopic is. Daarop zegt zij dus nooouuuu het gaat niet meer over mij of over Bokt. Wat blijkbaar dus mijn reactie zou moeten zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:59

op die manier. Maar goed, niet erg belangrijk verder, althans wat mij betreft.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:01

Lielle schreef:
Dat is IMO wel iets dat bijdraagt aan een zinnige discussie. Je bericht even netjes verzorgd neerzetten, dus met hoofdletters, leestekens etc, en quotes ook goed quoten. Teken van respect naar je discussiepartner.
Dat scheelt sowieso bij discussies. Soms lezen mensen dingen verkeerd of vatten ze het verkeerd op omdat er niet goed gequote wordt of gewoon geen leestekens worden gebruikt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:06

+ , en dat is iig een slechte gewoonte van mezelf, ik iemand al minder serieus neem als het onverzorgde berichten zijn in slecht taalgebruik.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:06

Lielle schreef:
+ , en dat is iig een slechte gewoonte van mezelf, ik iemand al minder serieus neem als het onverzorgde berichten zijn in slecht taalgebruik.
Dat heb ik ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:34

daarom gillen veel mensen al van te voren ik heb dyslectie Haha!

sorry Lips are sealed

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:40

tita schreef:

Dat kan, maar het lost het probleem niet op: dat er misverstanden ontstaan die te voorkomen zouden zijn door iets meer te letten op taalverzorging.

bel91: Wat heb jij ook, waar reageer je nu op?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:44

beetje lezen shadow0 waarschijnlijk roept ze dat ze dyslecties is of ze is het ook.

Of iemand punten comma's ed neer zet let ik niet zo op ik vind bv alinea's veel belangrijker.

50 regels met punten en komma's enzo op de juiste plaats maar achter elkaar geplakt vind ik onoverzichtelijk.

Maar hier gaat het toch niet over Lips are sealed

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:45

bel91 schreef:
tita schreef:

sorry Lips are sealed

opdeze

Ik zie niet in je onderschrift staan dat je spatiebalk het niet doet?

Wat betreft dyslectie: je zou het maar hebben, en dan zien dat er hier zo over gepraat wordt.

Maar er zijn inderdaad mensen hier op bokt die het uit gemakzucht of dommigheid roepen, dat ze dyslectisch zijn Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:51

tita schreef:
beetje lezen shadow0 waarschijnlijk roept ze dat ze dyslecties is of ze is het ook.

Dat vond ik dus niet duidelijk. Het kon ook een reactie zijn van iemand die het met Lielle eens was bijvoorbeeld.
En dan nog is het me niet duidelijk of ze daadwerkelijk dyslexie heeft, of alleen maar zegt dat ze het heeft omdat ze geen zin heeft om haar bericht te verzorgen.

Het lijkt me handig als iedereen gewoon probeert om dat soort misverstanden zoveel mogelijk te voorkomen, dat scheelt aan alle kanten frustratie.

Bel91: ik vind het jammer dat je op deze manier reageert. Het topic ging oorspronkelijk heel ergens anders over, maar dat soort 'melige' reacties verstoren het serieuze deel van de reactie, en dat is jammer voor de mensen die de moeite doen om andermans berichten te lezen en ook hun best doen die te begrijpen en daar serieus op te reageren.