Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:41

owja?
zadel is door verzekering verplicht, hoofdstel is door verzekering verplicht, laarzen zijn door verzekering verplicht.

Onzin dus wat je daar zegt Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:42

smurffie schreef:
owja?
zadel is door verzekering verplicht, hoofdstel is door verzekering verplicht, laarzen zijn door verzekering verplicht.

Echt? Wat een gave verzekering heb jij. Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:44

vind jij maar een verzekering die iets uitkeert zonder dat alles Knipoog dat vind ik je knap.

ga namelijk maar eens mailen, elke verzekering heeft dit. Ook ruiterbewijs stelt dit verplicht, CBR ook. dus succes met een Ruiterverzekering zoeken die dit niet heeft Lachen misschien toch iets beter natrekken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:45

slimmerik schreef:
Erg off topic...dit topic gaat over de cap. Het enige wat ook door de verzekering verplicht wordt.

Welke verzekering verplicht dat en in welke context? AVP, bedrijfsverzekering, basisverzekering ziektenkosten, aanvullende verzekering ziektenkosten, arbeidsongeschiktheidsverzekering of nog een andere?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:47

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Erg off topic...dit topic gaat over de cap. Het enige wat ook door de verzekering verplicht wordt.

Welke verzekering verplicht dat en in welke context? AVP, bedrijfsverzekering, basisverzekering ziektenkosten, aanvullende verzekering ziektenkosten, arbeidsongeschiktheidsverzekering of nog een andere?

Geen idee, maar maneges wordt het iig door hun verzekering verplicht. Dat weet ik heel zeker. En daar doelde ik dus op.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:48

Ik vind het raar dat er zo op gereageerd wordt. Iedereen weet dat een cap voor veiligheid zorgt. Dit is op manege's verplicht om te dragen en ook vele stallen verplichten hun ruiters een cap te dragen voor hun veiligheid.

Het is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen. Natuurlijk blijft het eigen keuze en mag je best zonder gaan rijden als je dat fijn vindt. Want ok het kan ook een keer gebeuren als je er afstuitert dat je cap zo klapt dat je neusgebroken is. Maar goed hoe vaak heeft een cap wel niet een mensenleven gered? Dat is vaak hoor!!

Ik vind het dus wel iets om over na te denken om daar eisen aan te zetten mbt HAW en ITP topics.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:49

smurffie schreef:
vind jij maar een verzekering die iets uitkeert zonder dat alles Knipoog dat vind ik je knap.

ga namelijk maar eens mailen, elke verzekering heeft dit. Ook ruiterbewijs stelt dit verplicht, CBR ook. dus succes met een Ruiterverzekering zoeken die dit niet heeft Lachen misschien toch iets beter natrekken?

Tijdens het afnemen van het ruiterbewijs kan ik het me voorstellen (is voor mij iets te lang geleden Knipoog ). Maar wel degelijk vergoed de verzekering de schade hoor. Ieder ongeluk wat hier op bokt beschreven is, is nog altijd door de ziektekosten verzekering uitbetaald.

Hihi bedoel je met CBR het centraal bureau rijvaardigheid??? Ik moet de eerste autobestuurder nog zien met een cap op achter het stuur en rijlaarzen ROFL

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:57

slimmerik schreef:

Onzin. En bovendien sowieso erg kortzichtig. Alsof een cap alle letsel voorkomt.
Er zijn zat maatschappijen die het helemaal niet verplichten. (o.a. de mijne Knipoog )

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:00

sflj schreef:
Onzin. En bovendien sowieso erg kortzichtig. Alsof een cap alle letsel voorkomt.
Er zijn zat maatschappijen die het helemaal niet verplichten. (o.a. de mijne Knipoog )

Uiteraard niet alle letsels maar wel de meeste...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:02

smurffie schreef:
owja?

Wát voor verzekering heb je het in vredesnaam over?? Wat een kul! Onzin!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:04

om even terug te komen op het echte onderwerp.....

nee dat vind ik niet kunnen
mensen kiezen nog steeds zelf of ze iets op hun hoofd zetten of niet.
Het is niet aan bokt om hier een onderscheid in te maken en topics te sluiten van mensen die het niet dragen

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:04

ik vind dit erg raar! dus als je geen cap draagt mag je geen haw itp topic plaatsen :S Snap niet zo goed waarom niet.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:10

Mensen die foto's plaatsen op HAW willen commentaar op het rijden zelf. Ze vragen geen commentaar op het wel of niet dragen van een cap. Ik vind het onzinnig om daar dus een regel van te maken.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:12

ik vind het Discriminerend gewoon
Als iemand geen cap draagt geen topic openen
mensen moeten gewoon leren de keuze van de topic starter te waarderen
dan komen we al een heel eind

je hoef je er niet mee te boemoeien als iemand geen cap draagt
die gene valt toch ze eigen hoofd in elkaar
toch niet de jouwe??
niet zo druk maken om andere dus

daarbij ze vragen commentaar op hun rij foto's
niet op hun cap !!!
de meeste weten heus de gevaren wel
als ze dan toch geen cap op willen
nou eigen keus gewoon

en bij jongeren kinderen vind ik dat de ouders
er voor moeten zorgen dat ze een cap op zetten
jongeren kinderen zien het gevaar vaak gewoon niet

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:24

Dit heeft helemaal niets met discriminatie te maken. Als je deze regel zou invoeren zou hij voor iedereen gelden, dus iedereen zou hetzelfde worden behandeld. Discriminatie is een onderscheid maken op kenmerken waar iemand niets aan kan doen. Fietsers die door het rode licht rijden en een bekeuring krijgen zijn ook geen slachtoffers van discriminatie. Dit is geen inhoudelijk argument voor of tegen het voorstel maar om aan te geven dat de term discriminatie hier niet op zijn plaats is. Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:26

Even voor de duidelijkheid. Er is maar 1 soort verzekering die een cap verplicht en dat is de AVB (aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) van maneges e.d.

Alle andere verzekeringen die betrekking op o.a. ongevallen met paarden kunnen hebben, hebben dit niet in hun voorwaarden.
Daarmee is niet gezegd dat ze een schade volledig gaan betalen als er geen cap gedragen is.
Nogmaals, lees bij TAO FAQ en lees vooral het stuk over 'eigen schuld' en de daarmee samenhangende 'schadevergoedingsverplichting'.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:53

Ik vind het eerder een betere regel dat je je niet met andermans Capkeuze mag bemoeien en daarop mag beoordelen op het HAW/ITP topics..
Laatst bijgewerkt door BBMarin op 02-11-08 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:06

Ik snap gewoon werkelijk niet waar mensen zich druk om maken. Een volwassen mens die je niet kent, die er voor kiest geen helmpje te dragen op haar eigen paard. Wat verder ook door geen wet of verzekering verplicht is. Láát toch lekker. Scheve mond

Ik vind het van weinig respect getuigen om iemand daar op aan te vallen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:04

slimmerik schreef:
smurffie schreef:

Tijdens het afnemen van het ruiterbewijs kan ik het me voorstellen (is voor mij iets te lang geleden Knipoog ). Maar wel degelijk vergoed de verzekering de schade hoor. Ieder ongeluk wat hier op bokt beschreven is, is nog altijd door de ziektekosten verzekering uitbetaald.

Hihi bedoel je met CBR het centraal bureau rijvaardigheid??? Ik moet de eerste autobestuurder nog zien met een cap op achter het stuur en rijlaarzen ROFL

Jij begon over manege! Certificaat Buiten Rijden. ruiterbewijs via FNRS

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:08

Ik vind het onzin om te zeggen " geen cap is geen topic" er zijn ook mensen die door omstandig heden niet met cap KUNNEN rijden

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:12

xLaus_ schreef:
Ik vind het onzin om te zeggen " geen cap is geen topic" er zijn ook mensen die door omstandig heden niet met cap KUNNEN rijden

Echt?

Vind dat het er trouwens best heftig aan toe gaat naar aanleiding van het ideetje van TS, ik dacht zelf dat de cap al veel meer ingeburgerd was Nagelbijten / Gniffelen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:17

Wat een onzin!
Vind HAW nu al erg streng in zijn regels. ( al die lange levens verhalen die je moet typen).
En idd zoals hier al vaker is genoemt vraagt de Ts om commetaar op het rijden en niet op cap/kleding ect.
En wat wordt het volgende dan?
Geen topic zonder clownsneus op !? Clown of geen topic als je paard niet nageefelijk loopt.? en ga zo maar door.

Moet niet gekker worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:55

xLaus_ schreef:

Leg eens uit? Misschien kan ik dit volgende keer gebruiken als iemand mij vraagt waarom ik zonder cap rijd. Clown

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:01

vindt het een goede regel!! ik stap nooit op een paard zonder cap, alleen als ik aan het in of uitstappen ben op brave paarden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:02

Ik vind het ook echt niet een gek idee Lachen en absoluut de discussie waard! Lachen

Zo wordt er in iedergeval weer eens over nagedacht Lachen