De bokt dictatuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokt dictatuur, ja of nee

Ja
121 (40%)
Nee
179 (59%)

Totaal aantal stemmen: 300

Martine123

Re: De bokt dictatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:59

Denk aan de HAW; je hebt zo ontzettend snel een slotje daar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:00

bokt moet leuk blijven, mee eens, maar het zijn nog steeds de users die bokt maken, en het nivo van de users keldert IMO de laatste tijd nogal.

Daar tegenover staat dat ik met een paar beslissingen van het team moeite heb, bijv recent de aanpassingen op HAW. Tja, heeft voor mij als gevolg dat ik nog zelden op HAW kom. Is een keuze ik prima zelf kan maken....

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:02

stef schreef:
bokt moet leuk blijven, mee eens, maar het zijn nog steeds de users die bokt maken, en het nivo van de users keldert IMO de laatste tijd nogal.

Daar tegenover staat dat ik met een paar beslissingen van het team moeite heb, bijv recent de aanpassingen op HAW. Tja, heeft voor mij als gevolg dat ik nog zelden op HAW kom. Is een keuze ik prima zelf kan maken....

met jou ben ik het redelijk eens! Vork zoiets bedoel ik dus ook

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:02

stef schreef:

Waarom zou ik dit stuk nog een keer typen,je verwoordt precies hoe ik het ook ervaar Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:03

Martine123 schreef:

Gezien de klachten destijds over HAW, de enquete die volgde en het beleid wat aan de hand daarvan wordt gevoerd nu en w.s geëvalueerd gaat worden zie ik het probleem (of de dicatuur) echt niet?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:03

Martine123 schreef:

Maar dat is omdat het in die topics gewoon onzettend snel mis gaat. Niet zoals jij claimt omdat het beheer een dictatuur is en die lukraak overal slotjes uit gaan delen Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:14

Martine123 schreef:

Dan zet je je foto's bij ITP of op een compleet ander forum waar je dat probleem niet hebt.
Dat is een stuk zinvoller en voor jezelf ook een stuk minder stress. Knipoog

Er is al meerdere keren aangegeven dat een hoop gebruikers HAW niet meer zo leuk vinden en er is nu ook een enquete. Wacht eens rustig af wat daar uitkomt. Ben je het daar nog niet mee eens dan is het jammer, maar dan is een ander forum waarschijnlijk geschikter voor jou.

Een forum is geen democratie. En al zou het dat wel zijn: de meeste gebruikers zijn blijkbaar nog steeds tevreden dus dan zou er nog niets veranderen Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:30

daNiielle_ schreef:
Fout is fout. Aanpakken die dingen.
Je hoort je te gedragen, er bestaan niet voor niks regels.
Het is meer uit gewoonte dat niemand zich áltijd aan de regels houdt, maar altijd maar denkt ' Ach dit is toch niet erg.'
Ik erger me eraan. De mods zijn niet streng, zolang jij je gedraagt.

Regels op HAW en EA zijn imo wel te streng, dat zijn inhoudelijke regels die (imo) nergens meer op slaan. Een forum hoort gezellig te zijn, niet een strak wetboek.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:09

Ik blijf erbij, De mods bannen jou niet zomaar. Je moet dan wel wat hebben gedaan dat niet door de beugel kan.

Ik heb nog nooit problemen gehad, zoalng je je maar gedraagt, is er niks aan het handje Lachen

Sprintweb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:33

Ze bannen echt wel voor de lol.
Alles menselijks is de meeste moderators vreemd. Haha!

Als de regels consequent zouden zijn, dan zouden ze voor dezelfde overtreding dezelfde sanctie geven, maar dat is niet het geval.
Wacht maar tot het jouw gebeurd, dan kom je er achter dat regels hier geen regels zijn, maar willekeurigheden.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:35

Hm, je hebt één bericht maar wel je mening klaar over het beheer? *temt*
Ik denk dat er voor de mods weinig lol aan is om te bannen Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:45

Wie weet hoelang sprintweb al meeleest zonder aangemeld te zijn Denise Tong uitsteken

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:49

Ik vind het wel prettig dat op bokt mods ingrijpen als mensen op het persoonlijk vlak onredelijk worden en elkaar aanvallen.
Vind zelfs dat er nog best veel kan, hoor - heb hier nou niet bepaald het idee dat ik een blad voor de mond moet houden. Vork

Verder vind ik Bokt met een dictatuur vergelijken ronduit belachelijk.
Je hoeft hier niet te komen.
Toen dat 'elkaar puntjes geven' systeem werd ingevoerd, ben ik hier een paar maanden niet geweest.
Eigen keuze. Knipoog

Scholen die raddraaiers eruit schoppen, zijn dat dan ook dictaturen? Of zorgen ze simpelweg dat de goede leerlingen niet onder de kwaden lijden?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:56

O ja dat kan ook Tivoli Huilen van het lachen naar aangezien ze het heeft over 'wacht maar tot je het zelf meemaakt'...
Ik ben het wel met jou eens Randalinpony Ja

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:58

Het was ook lichtelijk sarcastisch bedoelt Denise Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:59

O ik haalde er geen sarcasme uit om eerlijk te zijn ROFL
Maar goed we gaan offtopic Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:03

Ach ja, ik had de eerste keer een OW voor en porti humor, de 2e keer was hij wel verdiend en had ik dus ook een ban..

Ik denk maar zo: Ik maak nu lol tot er een hulk verschijnt en dan laat ik ht topic links liggen.. Kan het ook niet fout gaan Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:09

Als bokt een dictatuur moest zijn had je dit topic niet mogen openen Clown.

Ik heb geen problemen met de boktregels. Gedraag je normaal en... je wordt niet geband en krijgt geen OW's Lachen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:19

Sprintweb schreef:
Ze bannen echt wel voor de lol.
Alles menselijks is de meeste moderators vreemd. Haha!

Als de regels consequent zouden zijn, dan zouden ze voor dezelfde overtreding dezelfde sanctie geven, maar dat is niet het geval.
Wacht maar tot het jouw gebeurd, dan kom je er achter dat regels hier geen regels zijn, maar willekeurigheden.

Als dat mij zou gebeuren en ik zou daar niet normaal over kunnen praten met de moderators of bemiddelaars dan zou ik gewoon naar een ander forum gaan.
Niet heel kinderachtig via een schaduwaccount in een slachtofferrol gaan kruipen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:20

Ik vind bokt normaal, soms ben ik het niet eens met de beslissingen van sommige mods. Maar dat heb je in het dagelijks leven ook. Verder zou ik nooit mod willen zijn, mijn respect hebben ze Ja

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:29

Consequent? Tsja, help ik je erg uit de droom dat dat amper haalbaar is? conflicten/overtredingen zijn verschillend, moderators oordelen al dan niet samen vanuit hun referentiekader en dussss subjectief. We hebben het hier over mensenwerk, vergeet dat niet. Laten we de rest van de maatschappij er eens bijpakken: de regering? juryleden? besturen van welke organisatie dan ook?
Waar gehakt wordt, vallen spaanders, leer er mee leven.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:30

Ach kijk eens hoeveel mensen hier dagelijks posten, denk je echt dat het mogelijk is om voor IEDEREEN het idèale bokt te maken?

Schrap je de regels dan krijg je commentaar omdat niemand zich nog gedraagd en het 1 grote rotzooi wordt.
Maak je regels dan krijg je commentaar dat het wel een kindertuin lijkt.

Geef je iemand een OW omwille van enkele kwetsende uitspraken in een discussietopic dan ben je een topicverpester en moet degene tegen wie de opmerking bedoeld was maar niet deelnemen aan een discussieforum als ze geen commentaar wil.
Geef je diegene geen OW dan doe je aan vriendjespolitiek en laat je mensen de sfeer op het forum verpesten...and so on.

De eerste die het voor elkaar krijgt om zo'n groot forum te laten draaien zonder een ontevreden groep mensen, chapeau. Die stem ik dan ook direct tot eerste minister als ze de politiek in wil.

Ik heb niets te klagen op bokt. De meeste dingen waar je een ow voor krijgt zijn trouwens logisch, en voor de meeste kleine dingen krijg je normaal eerst een UN(of volgens mij heet dat tegenwoordig anders, sturende pb ofzo?). Ik ben het ook niet altijd eens met àlle regels, maar ik besef gewoon goed dat dat bijna onmogelijk is. En als het me echt niet meer aanstaat dan kom ik gewoon niet meer, ik ben maar een gast op dit forum en mijn hele wereld draait er niet om Haha! .

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:32

Is dit land dan ook een dictatuur, daar er regels (wetten) zijn en mensen straf krijgen als ze iets doen wat niet mag?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:38

Ik heb nee gestemd.

De laatste weken n.a.v. jeweetwelwie zoveel onzin-topics voorbij zien komen dat ik het absoluut niet betreur dat ik geen mod ben.

Diep respect zoals ze dit "probleem" de kop indrukken.
Er zijn wat gefrustreerde gebruikers die dit als dictatuur vertalen maar mijn petje af voor het voortijdig de kop indrukken van een hoop gezever over de ban van een ontspoord bokker.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:40

Ik ben het er niet mee eens.
Ik heb af en toe het idee dat ik veel te ver ben gegaan en ik ben er nog nooit op aangesproken, meestal los ik het zelf op met een pb'tje, misschien dat het daaraan ligt.
Er zijn wel eens topics gesloten waarbij het voor mij een raadsel is wat de reden daarvoor was, maar 't zal wel goed zitten, kan me er niet druk om maken.