Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: avatar gejat via google

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:30

heb het ook wel eens aan de hand gehad, zelfs hier gewoon op Bokt.. Haha! Heb diegene even een heel boze pm gestuurd en vervogens was hij weggehaald. Die persoon had zelfs mijn http code gebruikt voor haar avatar en heb toen mijn eigen avatar van eht net gegooid en een nieuwe met een andere naam ge-upload.. Het leuke was nog dat mijn Bokt-nick er gewoon instond Clown

Afbeelding

Met sommige paardenspellen hebben we het als fotografen ook inderdaad heel erg aan de stok gehad...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:31

Zoals al eerder gevraagd, waarom meteen een boze mail sturen.
Zeker die meiden van die paardenspellen zijn vaak hardstikke jong, daar kan je het toch wel normaal aan uitleggen?
Ik zou iig eerst een fatsoenlijke mail sturen dat je het niet fijn vind dat ze gebruikt worden en als daar geen reactie op komt kan je altijd nog iets minder vriendelijk worden.
Als ik ineens een boze mail krijg van een wildvreemde van wie ik een foto heb gebruikt (misschien vind ze hem wel gewoon mooi) dan heb ik ook niet de neiging om netjes terug te reageren.
Let wel, ik gebruik dus geen foto's van anderen, was een voorbeeld!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:35

ga jij een ava jatten waar teuntje111 in staat dan? Haha! Het spijt me heel erg maar op het moment dat je het ziet ben je gewoon flink pissig..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:56

Stel je voor: je bent een lief klein meisje, nog niet zo lang actief op internet en je bent lid geworden van een forum.
Je hebt zelf geen pony en iedereen heeft van die gave plaatjes bij zijn/haar naam..
Je kijkt tegen al die mensen met verstand van paarden op, en toevallig heeft een van hen ook een heel gaaf plaatje, nou dan probeer je of je die bij je naam zou kunnen zetten.
Dat lukt, jij trots.. krijg je een paar dagen later een PB van 'dat aardige meisje waar je zo tegenop kijkt' en die strooit een scheldmail over je heen waar je bang van word.
Na een moment van verbijstering ga je dan maar terugvloeken..

Denk dat een aardig mailtje meer helpt... iig bij deze personen.
Maar blijkbaar is iedereen al zo uitgehard dat dat niet eens in jullie opkomt Scheve mond

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:09

schelden en vloeken doe ik niet.. Zeker al niet tegen lieve kleine meisjes..

Maar heb haar wel duidelijk gemaakt, dat ik het niet op prijs stelde dat ze mijn avatar gewoon gepakt heeft, zonder het mij te vragen en dat ik daarom best wel behoorlijk boos was en of ze zo snel mogelijk een andere uit wilde zoeken. Desnoods wilde ik er zelf wel een voor haar maken die ze kon gebruiken van een foto van haar eigen paardje. Boodschap was begrepen en ze had op Crea Bea iemand anders gevraagd een ava te maken..

Dat ze met het gebruik van mijn avatar auteursrechten schendt, had ik nog maar even buiten beschouwing gelaten, daar was ze te jong voor dat te snappen Knipoog

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:27

Zo bedoelde ik het ook Lachen zeg niet dat je ze moet pappen en lief houden, ze mogen best weten dat ze fout zitten maar er word hier gesmeten met termen van boze mails.. we zijn zelf ook jong geweest Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:42

Polly schreef:
Zo bedoelde ik het ook Lachen zeg niet dat je ze moet pappen en lief houden, ze mogen best weten dat ze fout zitten maar er word hier gesmeten met termen van boze mails.. we zijn zelf ook jong geweest Knipoog

Maar er staat nergens dat je moet gaan schelden en vloeken. Je mag best laten weten dat je teleurgestelt bent en het absoluut niet leuk vind dat je vind dat je foto's gebruikt zijn en daar boos over bent. Dat vind ik een boze mail sturen. Maar vloeken etc. is gewoon not done. Niet over mail maar ook niet over en weer naar elkaar in het echt. Dus gewoon mailen wat je er van vind en uitleggen waarom het niet mag. Vooral de waarom is bij (jonge) kinderen erg belangrijk omdat ze niet snappen dat ze die schattige foto's niet mogen gebruiken dus dat moet je dan wel even goed uitleggen Ja. Geef zelf ook vaak wel wat tips hoe ze wel aan leuke foto's kunnen komen die ze wel mogen gebruiken Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:50

heb ik het over vloeken *gaat zo ff terug kijken*
ik bedoel meer dat je een kindje ookal kan afschrikken met een 'boze' mail.. ik vind jouw manier van mailen dan wel heel netjes als je er tips bijgeeft hoe ze aan foto's kunnen komen..
Wil alleen proberen mensen erop te wijzen dat er ook nog onwetende mensen bestaan die niet bewust iemands avatar/foto 'jatten'