Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:13

Dat vicieuze cirkel ding snap ik heel goed......... eten is ook een gerussteller, absoluut.

en nou? hoe is het nu met je?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:14

Kiwiko: 10 snickerrepen!!! Haha! Haha!

Zou wat zijn zeg!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:17

KiWiKo schreef:
Dat vicieuze cirkel ding snap ik heel goed......... eten is ook een gerussteller, absoluut.

Ik heb een operatie gekregen Lachen ik schaam me daarvoor (omdat het zelf niet lukte) maar kom er wel voor uit. Want ik ben wie ik ben en dat is een persoon met een heel kleine maag.

Alleen word ik nooit gewoon dat mensen me pushen om te eten omgekeerde wereld ROFL

Verder vind ik dikke mensen en paardrijden toch moeilijk, maar iets van zeggen vind ik niet erg. Je schaad niet alleen jezelf mee maar ook je paard. Maar wat is dik 80 kilo of 120?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:19

Ik heb ook een maatje meer...ik persoonlijk zou nooit foto's van mijzelf terwijl ik aan het rijden ben op bokt zetten (hiermee bedoel ik niet dat iemand anders die zwaarder is dat niet zo moeten doen hoor!). Ik heb geen zin in commentaar op mijn lichaam, daar heb ik bokt niet voor nodig Vork
Hoe ik aan mijn kilo's kom...daar gaat het ook niet om, ik ken mensen die inderdaad handig afvallen met bewegen en gezond eten. Voor mij is het een strijd die ik niet altijd aanga simpelweg omdat ik er soms redelijk simpel van wordt.

Voor mij zit het probleem met name in de manier waarop dingen worden gezegd, deze zijn ronduit beledigend. En het moet allemaal maar gezegd kunnen worden. Maar dat is niet alleen zo bij zwaardere mensen. Er wordt soms totaal niet gekeken naar de verhouding paard ruiter. Ook al zit je met je 100kg op een groter paard dan nog meent een bepaalde kliek (die doorgaans een prachtig gewicht ed hebben) daar wat van te moeten zeggen.

En die kliek...daar gaat het nou net om, een heleboel bokkers hebben respect voor een ander. Zeggen dingen op een nette manier, vragen zich dingen af en luisteren naar het antwoord van een TS, die kliek boort gewoon mensen de grond in, en vindt dat ze daar nog recht op hebben ook. Dit gaat toch niet veranderen dus vandaar dat ik geen foto's plaats.

Daarbij is het niet alleen op bokt zo, als je over straat rijdt en krijgt naar je hoofd hé kijk een nijlpaard op een paard...tsja...moet er wel bij zeggen dat het hier altijd ook een bepaald type mensch is wat je hier op bokt ook terugvindt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:21

@ Kitty... daar sluit ik me bij aan...
Ik heb net eht topic van Neroo eens bekeken en wat een akelige stukken vreten zitten er toch tussen de lui die reacties geven... totaal respectloos bah, ik heb daar geen goed woord voor over!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:23

katiavl schreef:
KiWiKo schreef:

Ik heb een operatie gekregen Lachen ik schaam me daarvoor (omdat het zelf niet lukte) maar kom er wel voor uit. Want ik ben wie ik ben en dat is een persoon met een heel kleine maag.

En zo is het Haha! Haha! iedereen heeft dingen gedaan of laten doen in zijn leven die tja....... minder leuk zijn om voor uit te komen Lachen

Maar dat je zegt scheit eraan, ik ben wie ik ben........ is de beste houding die je kan hebben Lachen

Maar heeft die operatie voor jou ook geholpen? en dan de stomme vraag, ook tussen de oren ivm met emotie eten?

(ik zit nu zelf op de bank met een zak chips en een 6 pack heineken, omdat ik vanochtend niet helemaal goed uit therapie ben gekomen, dus val ik even terug in een oude nare gewoonte, maar het mag van mij en van mijn therapeut Lachen dus doe ik dat ook gewoon, wetend dat ik morgen welliswaar met een kater, maar "opgeruimd" weer de wereld aan kan Lachen ) schaam ik me ook voor, maar tja.... ik ben ik Lachen Lachen en dochter lief is uit logeren, dus laat mij vandaag maar even gaan Lachen Lachen

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:24

@ kiwiko...het hoeft toch ook niet altijd allemaal perfect te gaan Knipoog morgen met frisse tegenzin er weer tegenaan Lachen

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:28

Ik vind dat je niet iemand kan aanvallen op diegene z'n gewicht je weet niet of die persoon misschien wel ziek is en daarom wat dikker is. Wel vind ik dat paarden altijd in top conditie moeten zijn en dat ze goed op gewicht moeten zijn. Maar wij zelf mogen wel wat dikker zijn. Maar als je je paard niet in de weg zit en het paard loopt goed nou wat maakt het dan uit?

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:28

Natuurlijk is iedereen vrij zijn of haar hobby uit te voeren, ongeacht zijn of haar gewicht. Maar ook ik vraag me af en toe af bij sommige foto's hoe verantwoord het nog is, om met het gewicht van de persoon in kwestie, op een paard te gaan zitten. Het is nu eenmaal bewezen dat overgewicht van ruiters absoluut niet ten goede komt aan de paarden (denk aan kreupelheden). Er zijn zelfs maneges in Nederland die een maximaal gewicht stellen bij de manegeruiters.
Zo slecht is zoiets ook denk ik helemaal niet. Het gaat tenslotte wel om het behoud van het paard.

Zoiets als dit, blijft nu eenmaal een lastig onderwerp om over te praten. Maar ik denk wel dat sommige ruiters er goed aan doen, om eerst wat aan hun gewicht te doen, en dan pas op een paard te gaan zitten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:31

Stel dat iemand die behoorlijk dik is op een kleine pony stapt dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat bokkers in de aanval gaan, hoewel ik wel vind dat dit niet op een gemene manier moet gaan, waar velen onder ons nogal een handje van hebben. Maar iemand die gewoon een eind forser is moet daar gewoon geen commentaar over krijgen, of het moet op het randje zitten maar doe het dan op een subtiele, fatsoenlijke manier ipv 'je bent veel te dik voor die pony, hij zakt zo door z'n benen als je niet uitkijkt' even kort door de bocht. Heb toch een beetje respect voor elkaar.. Ik heb vaak het gevoel dat bokkers (en veel mensen in het algemeen) nogal een hoge pet van zichzelf ophebben.

Ik ben dus van mening dat het wel gezegd mag worden, maar dat dat wel op een normale manier moet en dat het niet aan 1 stuk door gezegd moet worden. Na 2x is het ook wel duidelijk.

Anyway, mocht je ooit gekwetst zijn op zo'n manier bedenk maar zo: die kilootjes zijn er binnen een (paar) jaar weer af, zo'n rotkarakter zit diegene nog wel een tijdje mee. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:33

Tja... Ik ben zelf 1.80m en weeg 105 kilo. Te zwaar dus, maar veel mensen die mijn foto's zien zeggen dat dat wel meevalt.

Op het moment rijd ik niet. Ik wil graag afvallen, maar het feit dat mijn schildklier bijna niet functioneert werkt ook niet mee. Voor sporten heb ik geen energie doordat ik nauwelijks iets verbrand...

En natuurlijk helpt dat alles ook niet echt mee in de motivatie om zeer gezond en zo te gaan eten...

Ik ben wel van mening dat lichaamsgewicht niet de enige factor is in goede combinatie of niet. Kalm in het zadel zitten, meegaan in de beweging, etc. is ook erg belangrijk!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:35

@ sammie: ik vind een gewichtsgrens voor een manege nog iets anders...
Die paarden moeten de hele dag, er zijn vaak niet heel veel grote/stevige paarden op een manege, dus elke dikkerd die binnen komt, moet op zo'n paard. En dus ook elke dikkere/zwaardere beginner, inclusief het gehobbel wat dat met zich meebrengt. Ik kan er dus helemaal inkomen dat daar een gewichtsgrens ligt, al vind ik dan 85 kilo wel belachelijk laag, een volwassen vent met een beetje lengte zit zo op de 90 kilo en elke beetje paard kan dat écht makkelijk houden als de rug en botten gewoon in orde zijn..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:36

Ik ben niet gestopt met emotie eten. Maar eigenlijk is dat opzicht niet echt een probleem. Omdat ik maar heel weinig kan eten pakweg 3 chipjes. En als dat jou kan helpen om therapie te verweken waarom niet. Zolang je het maar in ballans kan houden.

Maar operatie is sowieso als het te erg is, want een pretje is het niet ondervoeding, lage bloeddruk, lage suiker, veel vitamine. Anders lijkt het een gemakkelijk pad en wil mensen niet aanzetten of dit promoten.

Een lotgenoot van me heeft een lange strijd gehad met als doel terug te gaan paardrijden. Op 80 kilo kreeg ze een les van haar baas. Zoiets vind ik echt super, en des te meer dat je er van geniet Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-08 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:37

Ik ben 1,80, maar ook veel te dik.
Ik rij ook geen paard meer, heel weinig in elk geval, omdat k het paard niet meer wil belasten. Toch heb ik hier wel last van, vind niks lekkerder dan paardrijden en even verstand op 0. Veel mensen zeggen dat mn verzorgpaardje het nog makkelijk aankan, de eigenaar net zo, maar ik doe het niet meer, paardje is 22 jaar, word nooit bereden, en hij vind het echt leuk om voor je te werken, maar dit is teveel van het goeie Lachen
Wel erger ik me inderdaad ook aan reacties...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:39

Bokkers zijn hoe dan ook in alles niet subtiel. slofteugels, te lange mensne op te kleine paarden, te zware mensen, paarden die niet nageeflijk lopen etc. dat hefet niet echt iets te maken met zwaarlijvingheid. Dat komt er ook bij. Ik zou genoemde neroo ook eerder en liever op een fries paard of ander zwaarder gebouwd paard zien dan op zo'n pony. Echter ben ik niet in de positie om daar mijn mening over te geven. Het punt is dat bokt gewoon in alles niet echt tactvol is...

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:40

Redrumfox schreef:
Stel dat iemand die behoorlijk dik is op een kleine pony stapt dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat bokkers in de aanval gaan, hoewel ik wel vind dat dit niet op een gemene manier moet gaan, waar velen onder ons nogal een handje van hebben. Maar iemand die gewoon een eind forser is moet daar gewoon geen commentaar over krijgen, of het moet op het randje zitten maar doe het dan op een subtiele, fatsoenlijke manier ipv 'je bent veel te dik voor die pony, hij zakt zo door z'n benen als je niet uitkijkt' even kort door de bocht. Heb toch een beetje respect voor elkaar.. Ik heb vaak het gevoel dat bokkers (en veel mensen in het algemeen) nogal een hoge pet van zichzelf ophebben.

Ik ben dus van mening dat het wel gezegd mag worden, maar dat dat wel op een normale manier moet en dat het niet aan 1 stuk door gezegd moet worden. Na 2x is het ook wel duidelijk.

Anyway, mocht je ooit gekwetst zijn op zo'n manier bedenk maar zo: die kilootjes zijn er binnen een (paar) jaar weer af, zo'n rotkarakter zit diegene nog wel een tijdje mee. Haha!

Hier ben ik het ook absoluut mee eens!
Maar ik vind ook dat mensen die te zwaar zijn, er toch echt wat aan moeten doen, voordat ze (weer) op een paard stappen.
Paarden moet in topconditie zijn, het zijn topsporters, maar degenen die hun aanstuurt mag wel 50 kilo te zwaar zijn? En ik denk dat iedereen wel weet, of zich voor kan stellen, dat 50 kilo toch echt in de weg zit, en niet meehelpt aan een onafhankelijke zit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:43

katiavl schreef:
Ik ben niet gestopt met emotie eten. Maar eigenlijk is dat opzicht niet echt een probleem. Omdat ik maar heel weinig kan eten pakweg 3 chipjes. En als dat jou kan helpen om therapie te verweken waarom niet. Zolang je het maar in ballans kan houden.

Maar operatie is sowieso als het te erg is, want een pretje is het niet ondervoeding, lage bloeddruk, lage suiker, veel vitamine. Anders lijkt het een gemakkelijk pad en wil mensen niet aanzetten of dit promoten.

Een lotgenoot van me heeft een lange strijd gehad met als doel terug te gaan paardrijden. Op 80 kilo kreeg ze een les van haar baas. Zoiets vind ik echt super, en des te meer dat je er van geniet Lachen

Ik kan me voorstellen dat ondervoeding niet goed is Lachen brengt een hoop ellende met zich mee. Is het niet moeilijk om zo weinig maaginhoud te kunnen hebben?

Een positieve beloning werkt toch altijd beter dan negatief commentaar Haha! Haha! wel inderdaad een gaaf gebaar van die werkgever Lachen

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:45

_rosita_ schreef:
Die paarden moeten de hele dag, er zijn vaak niet heel veel grote/stevige paarden op een manege, dus elke dikkerd die binnen komt, moet op zo'n paard. En dus ook elke dikkere/zwaardere beginner, inclusief het gehobbel wat dat met zich meebrengt. Ik kan er dus helemaal inkomen dat daar een gewichtsgrens ligt, al vind ik dan 85 kilo wel belachelijk laag, een volwassen vent met een beetje lengte zit zo op de 90 kilo en elke beetje paard kan dat écht makkelijk houden als de rug en botten gewoon in orde zijn..

Ik denk ook dat jij het met mij eens bent, dat lang niet elke stevige ruiter of amazone ook werkelijk kiest voor een bels of iets in die trant. En lang niet op alle maneges lopen paarden elke dag. Ik denk dat het wel degelijk verschil uit maakt, als iemand die geen overgewicht heeft, of iemand die wel overgewicht heeft op een paard stapt. Het is nu eenmaal slecht voor het paard en voor de ruiter of amazone.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:46

Ik vind ook dat je zwaarlijvig zijn meestal zelf in de hand hebt. (uitzonderingen daargelaten). Mijn moeder is altijd op dieet, ze is niet dik, (67 kilo en 1.80) maar heeft wel aanleg, Ze heeft 85 gewogen, en is toen meteen gestopt met paardrijden. Ze zei ik voel me zo stom dat ik met mn dikke kont op dat paard ga zitten. Terwijl de eigenaresse er minder moeite mee had. Ik citeer even letterlijk: "Omdat ik plezier wil hebben en zo nodig paard moet rijden met mijn zware lijf, moet dat paard dat maar goed vinden. En dat kan ik dus echt niet." en terecht heeft ze vind ik. paard was maar 1.62 en geen royale bouw. Voor dat paard is ze nu dus 18 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. En die tijd heeft ze dus ook niet gereden. Ze wil nu dus weer beginnen.

En eerlijk gezegd zouden een aantal bokkers, die heel wat meer wegen dan 85 en op een pony zitten, hier heeeel goed overna moeten denken. En ja ik ben een magere spriet en de uitdrukking Niet kotsen naar het eten, heb ik ook vaak gehoord.
Maar ik fitness 3x per week, rijd 6x per week. Ga op mijn werk altijd met de trap, mest zelf de stal uit. En eet gezond en in proportie. Dus ja mijn figuur is niet alleen gods werk ook dat harde werk van mezelf.

En dan heb je die ostheopaten die uit hun nek zwetsen. Een echte ostheopaat zegt echt tegen jou dat het niet verandertwoord is als je te zwaar bent, evenals je dierenarts en naaste mensen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:46

Het is ook helemaal geen aanval op de persoon die te dik is. Of het nou eigen schuld is, of dat die persoon er helemaal niets aan kan doen. Maakt eigenlijk allemaal niet uit. Waarschijnlijk al rot genoeg voor iemand die veel te dik is.

Maar je HOEFT niet op een paard te gaan zitten. Dat jij te dik bent is (misschien) erg voor jezelf, maar belast je paard er dan niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:47

Sammie, deels heb je gelijk.

Maar helaas gaat het gewicht verliezen niet altijd zo makkelijk. Helaas is het niet altijd een kwestie van 'gezond eten en meer bewegen'.

Dat doet al pijn, en als mensen daar dan ook nog eens heel bot over gaan doen, dan doet dat nog véél meer pijn.

Mijn man is overigens vrij mager, en voor hem is dát ook niet leuk. Ik heb buiten mijn man nog nooit iemand meegemaakt die blij was om uit zijn broek te scheuren, maar hij heeft zo'n beetje een feestje gebouwd.

Hij eet altijd erg veel, en toch komt hij niet aan.

Een vriend van me woog 105 kilo, ging sporten en het vloog eraf! Eerst was hij blij, maar nu blijkt dat hij een overactieve schildklier heeft, en hij het afvallen niet meer stop kan zetten (hij weegt nu iets van 57 kilo) is het toch echt niet zo leuk meer

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:48

Ik vind dit een erg intressant topic Lachen dus meld me ook even.

Ik heb sinds me 11de rondgelopen met het Being Eating Disorder(weet niet of ik het goed schrijf).
Een vrij onbekende eetziekte,teminste in die tijd wel weet niet hoe het nu zit, wij kwmaen er 2 jaar achter via Flair dat het zo heette.
Emotie eter, maar ook gewoon als je 1 koekje eet dat de hele koektrommel leegmoet, hoe hard je er ook tegen vecht die drang blijft.
Ben er uit eigen kracht uitgekomen. Ben niet VEEEL te zwaar, ben wel wat steviger als dan normaal word beschouwd.

Ik let op wat ik eet, maar ga niet proberen af te vallen. Heb ik trek in de mac, dan eet ik de mac biijvoorbeeld . Ben te bang dat die hele eetstoornis weer opduikt .
Ga wel binnekort cardio doen met me vriendin.

Ik rijd nu geen paard meer maar dat om andere redenen, Toen ik het nog wel deed reed ik op een forse KWPN merrie.
Ik vind dat het best kan . Als je paard er last van heeft merk je het vanzelf lijkt mij. Een paard gaat toch ook staken of iets dergelijks als het zadel niet goed ligt;), of gewoon niet past.
Ik vind inderdaad wel zoals de TS al zegt. Met 100 kg op een shetlander zitten werkt gewoon niet, zag wel een keer een veel te zwaar meisje op een arabiertje. Vind ik ook geen porum(ff op z'n dordts).

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:48

Dit onderwerp is altijd moeilijk. Ik vind het goed dat mensen met een maatje meer paardrijden, bewegen is goed. Maar pak dat ook een paard naar je maat. Als ik iemand van rond de 90 kilo op een welsh zitten gaan er heel wat groffe gedachten door mn hoofd.

Maar ik denk inderdaad dat er wel bokkers zijn die geen foto's meer durven te plaatsen. Als ik op HAW foto's plaats zit ik te slecteren waar ik niet te dik op lijk Nagelbijten / Gniffelen . Puur omdat het dan wat mooier plaatje lijkt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:50

Rock schreef:
Mijn man is overigens vrij mager, en voor hem is dát ook niet leuk. Ik heb buiten mijn man nog nooit iemand meegemaakt die blij was om uit zijn broek te scheuren, maar hij heeft zo'n beetje een feestje gebouwd.

hahahhaha sorrie Lachen ik moest hier even heel hard om lachen Lachen even een vrolijke noot in dit hele serieuze topic Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:51

_Sammie_ schreef:
_rosita_ schreef:

Ik denk ook dat jij het met mij eens bent, dat lang niet elke stevige ruiter of amazone ook werkelijk kiest voor een bels of iets in die trant. En lang niet op alle maneges lopen paarden elke dag. Ik denk dat het wel degelijk verschil uit maakt, als iemand die geen overgewicht heeft, of iemand die wel overgewicht heeft op een paard stapt. Het is nu eenmaal slecht voor het paard en voor de ruiter of amazone.

Hier geef ik je gelijk in, maar ondanks mijn overgewicht rij ik ook een kwpn'er van 1.70 en ook dat gaat prima!
Ik wilde alleen aangeven dat ik een eigen paard ( waar over het algemeen iemand op rijdt die al wel kan rijden) of een manegepaard + beginner wel een verschil is...
Een eigen paard wordt door de ruiter met overgewicht een uurtje per dag gereden, bij een manegepaard ligt dat toch vaak anders én kan de zwaardere ruiter óók nog eens niet rijden en dus hobbelen...
Vind daar een groot verschil inzitten én ik denk nog altijd dat paarden best wat kunnen hebben, zeker in combinatie met afwisseling, goede rijvaardigheden én controle van DA of osteopaat etc... In die schematjes geloof ik niet...