Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:Dat vicieuze cirkel ding snap ik heel goed......... eten is ook een gerussteller, absoluut.
en nou? hoe is het nu met je?
katiavl schreef:KiWiKo schreef:Dat vicieuze cirkel ding snap ik heel goed......... eten is ook een gerussteller, absoluut.
en nou? hoe is het nu met je?
Ik heb een operatie gekregenik schaam me daarvoor (omdat het zelf niet lukte) maar kom er wel voor uit. Want ik ben wie ik ben en dat is een persoon met een heel kleine maag.
Redrumfox schreef:Stel dat iemand die behoorlijk dik is op een kleine pony stapt dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat bokkers in de aanval gaan, hoewel ik wel vind dat dit niet op een gemene manier moet gaan, waar velen onder ons nogal een handje van hebben. Maar iemand die gewoon een eind forser is moet daar gewoon geen commentaar over krijgen, of het moet op het randje zitten maar doe het dan op een subtiele, fatsoenlijke manier ipv 'je bent veel te dik voor die pony, hij zakt zo door z'n benen als je niet uitkijkt' even kort door de bocht. Heb toch een beetje respect voor elkaar.. Ik heb vaak het gevoel dat bokkers (en veel mensen in het algemeen) nogal een hoge pet van zichzelf ophebben.
Ik ben dus van mening dat het wel gezegd mag worden, maar dat dat wel op een normale manier moet en dat het niet aan 1 stuk door gezegd moet worden. Na 2x is het ook wel duidelijk.
Anyway, mocht je ooit gekwetst zijn op zo'n manier bedenk maar zo: die kilootjes zijn er binnen een (paar) jaar weer af, zo'n rotkarakter zit diegene nog wel een tijdje mee.
katiavl schreef:Ik ben niet gestopt met emotie eten. Maar eigenlijk is dat opzicht niet echt een probleem. Omdat ik maar heel weinig kan eten pakweg 3 chipjes. En als dat jou kan helpen om therapie te verweken waarom niet. Zolang je het maar in ballans kan houden.
Maar operatie is sowieso als het te erg is, want een pretje is het niet ondervoeding, lage bloeddruk, lage suiker, veel vitamine. Anders lijkt het een gemakkelijk pad en wil mensen niet aanzetten of dit promoten.
Een lotgenoot van me heeft een lange strijd gehad met als doel terug te gaan paardrijden. Op 80 kilo kreeg ze een les van haar baas. Zoiets vind ik echt super, en des te meer dat je er van geniet
_rosita_ schreef:@ sammie: ik vind een gewichtsgrens voor een manege nog iets anders...
Die paarden moeten de hele dag, er zijn vaak niet heel veel grote/stevige paarden op een manege, dus elke dikkerd die binnen komt, moet op zo'n paard. En dus ook elke dikkere/zwaardere beginner, inclusief het gehobbel wat dat met zich meebrengt. Ik kan er dus helemaal inkomen dat daar een gewichtsgrens ligt, al vind ik dan 85 kilo wel belachelijk laag, een volwassen vent met een beetje lengte zit zo op de 90 kilo en elke beetje paard kan dat écht makkelijk houden als de rug en botten gewoon in orde zijn..
Rock schreef:Mijn man is overigens vrij mager, en voor hem is dát ook niet leuk. Ik heb buiten mijn man nog nooit iemand meegemaakt die blij was om uit zijn broek te scheuren, maar hij heeft zo'n beetje een feestje gebouwd.
_Sammie_ schreef:_rosita_ schreef:@ sammie: ik vind een gewichtsgrens voor een manege nog iets anders...
Die paarden moeten de hele dag, er zijn vaak niet heel veel grote/stevige paarden op een manege, dus elke dikkerd die binnen komt, moet op zo'n paard. En dus ook elke dikkere/zwaardere beginner, inclusief het gehobbel wat dat met zich meebrengt. Ik kan er dus helemaal inkomen dat daar een gewichtsgrens ligt, al vind ik dan 85 kilo wel belachelijk laag, een volwassen vent met een beetje lengte zit zo op de 90 kilo en elke beetje paard kan dat écht makkelijk houden als de rug en botten gewoon in orde zijn..
Ik denk ook dat jij het met mij eens bent, dat lang niet elke stevige ruiter of amazone ook werkelijk kiest voor een bels of iets in die trant. En lang niet op alle maneges lopen paarden elke dag. Ik denk dat het wel degelijk verschil uit maakt, als iemand die geen overgewicht heeft, of iemand die wel overgewicht heeft op een paard stapt. Het is nu eenmaal slecht voor het paard en voor de ruiter of amazone.