Bokt, een goede discussie of ruzie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:15

LZP > FZ

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:38

Ik begin nu mot te krijgen met iemand
Die begrijpt mij verhaal niet en reageert daar dus met alle botheid op..
Njah, t zal wel..
\Wordt er alleen niet goed van, dat 'iedereen' altijd zo bot moet reageren op elkaar, of gelijkt commentaar moeten geven..Dat terwijl ze de hele situatie niet kennen..

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:01

Ik ben nog niet zo lang lid van Bokt maar wat ik af en toe voorbij zie komen.
Daar zakt je broek vanaf.
Er zijn een aantal bokkers die gelijk op hun achterste benen staan en wat die er dan uitkramen
niet normaal meer.
Maar wat ik dan zo sneu vind dat het nooit aan hun ligt altijd aan een ander en alles bij elkaar liegen om maar aandacht te krijgen.
En volgens mij is Bokt daar niet voor.
Gelukkig heb ik dit hier nog niet aan de hand gehad en hoop het ook niet te krijgen.
Maar dit is in ieder geval wat mij hier op bokt opvalt.
Ik mag zeker geen namen noemen? Knipoog

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:30

_Nancy schreef:
Njah, t zal wel..
\Wordt er alleen niet goed van, dat 'iedereen' altijd zo bot moet reageren op elkaar, of gelijkt commentaar moeten geven..Dat terwijl ze de hele situatie niet kennen..

Het lijkt me niet de bedoeling om hier andere mensen te gaan bespreken die bot doen etc. Lachen
TS: het is een mooi idee, maar er zijn al weleens meer topics over zulke gelijke dingen geweest, meer gezelligheid, minder ruzies etc. Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, er zitten gewoon zóveel gebruikers op bokt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:40

_lies_ schreef:
_Nancy schreef:
Njah, t zal wel..

Het lijkt me niet de bedoeling om hier andere mensen te gaan bespreken die bot doen etc. Lachen
TS: het is een mooi idee, maar er zijn al weleens meer topics over zulke gelijke dingen geweest, meer gezelligheid, minder ruzies etc. Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, er zitten gewoon zóveel gebruikers op bokt.

Ik noem toch ook geen namen Knipoog
Ach ja, in zoveel topic is al gezeur,
Gelukkig kun je in sommige ook nog wel terrecht zonder gezeur Lachen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:43

Ik reageer al niet meer als mensen in de topic zeuren. Dan word je er alleen maar bij betrokken. Heb ik helemaal geen zin in. Probeer het zelf ook altijd zo positief mogelijk te houden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:51

ach, lies.. mijn topic zal er wel niets aan veranderen.. maar het laat sommige bokkers wel weer even denken over hoe zei zelf reageren:) Ik vind dat we elkaar meer moeten respecteren.. en ik vind dat we best allemaal eens daarover na mogen denken.. Zo ook met fotos plaatsen van anderen etc. Zo had iemand laatst een ruzie op het werk, zette ze doodleuk een foto van diegene in dat topic!! ( en iedereen vond dat normaal??!) ook met het gebruik van fotos etc. Vind ik dat mensen meer respect mogen tonen. Sommigen denken dat het internet veilig is, en dat je hier alles wat je denkt, meemaakt etc er maar op kan zetten. Dat ze hier echt alles kunnen maken..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:16

Dat was wederom ik Lachen Lachen en het was een foto van het hele team, dus niet van diegene........ iedereen die een beetje zn best doet kan die foto vinden op internet, want hij staat op onze site, op mijn hyves, op de internetnieuwsbrief en tjsa ook hier...... oja en ook op de hyves van mijn zaak Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:05

Jeetje Kim, wat heb je nog meer op je kerfstok Knipoog. Je weet het he, de meeste bokkers hebben het liefst dat je met ze meelullt en net als zij bezig zijn om van onze sport/hobby een soort mylittlepony vertoning te maken waarbij alles liehief en scheetig moet zijn. Als je het dan anders ziet dan ben je ineens... 'fout'. En dan ook nog: een valse bokker komt nooit alleen, dat heb ik dan wel weer geleerd in de jaren.
Een goede discussie is altijd prima, maar het lukt bijna nooit omdat men te snel in zijn wiek geschoten is, alles persoonlijk betrekt en dan ook gelijk persoonlijk terug gaat blazen waardoor er geen mening meer beargumenteerd wordt, maar alleen maar een hoop loze verwijten die soms nog wel eens wat uit de hand lopen. Als dat punt bereikt is komen ook de valse redenaties die helemaal nergens op slaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:33

Ik hoop dat deze twee toevalstreffers waren Lachen Lachen of ben ik echt zo een boeman???? Haha! Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 10:03

oh was jij dat.. nou ja, ik heb toen mijn mening ook heel duidelijk gemaakt in je topic. En vond t zo vreemd dat velen dat wel normaal vond. ( en jah, als iemand een foto van mij wilt, kan ie dat ook vinden op mijn hyves en sites van school ofzo.. maar als iemand een foto van mij bij een ruzie in een topic zou plaatsen zou ik woest wezen=D lijkt me vrij logisch..) erg onprofessioneel=) Maar dat is dus waar ik me het meest aan erger, dat mensen weinig respect tonen voor een ander, dat kan in de vorm van een reactie, of een foto van iemand plaatsen, waar diegene niets van af weet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:05

nogmaals het was geen foto van haar Lachen maar een foto van 5 vrouwen (een groepsfoto Haha! )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 10:10

ze stond er tussen. Als ze nou wist dat jij je eigen kant van het verhaal open en bloot op internet had gezet. En je vroeg, "goh, mag onze groepsfoto erbij??" en ze had gezegd: ja natuurlijk, mag dan.. dan kunnen ze raden wie dat vreselijke wijf is=D Maar dat heb je niet gevraagd, wss omdat ze niet zo zou reageren, dat weet je best. Vind je dat zelf serieus normaal? Een topic aanmaken over een zeer prive situatie van het werk en er dan een foto bij plaatsen? Zonder enige toestemming? Pff.. wat zou jij ervan vinden als ZIJ haar kant van het verhaal hier neerzette, met die foto met jou erbij.. in haar perspectief:) Verplaats je in een ander voordat je iets doet.. vergeten veel mensen, OF: wees mans genoeg om haar te vragen, "mag je foto hier bij?" en laat het topic haar lezen:)

edit: als je dat laatste hebt gedaan, dan heb ik niets gezegd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:15

Pinuts, die kwestie is onderling al opgelost intussen, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 10:17

ok:), mjah veel mensen voelen hier zich zo veilig. alsof ze ALLES kunnen plaatsen en zeggen.. Ik denk eerst 1000x na voordat ik dat doe.. Ik heb ook geen profiel enz, als ik dan toch iets zeg wat een beetje prive is, weet eig niemand wie ik ben:) heerlijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:21

Ik persoonlijk zou het niet erg vinden Lachen ik weet dat ze het uitgebreid met heel veel mensen besproken heeft en dat ik daarbij niet anoniem gebleven ben Lachen (werd een week of wat geleden tijdens het winkelen zelfs aangesproken door iemand die mijn kant van het verhaal wilde horen, die ik eigenlijk niet eens ken Haha! ) Ik heb het verder met niemand (behalve het kantoorpersoneel) over gehad, ja hier mijn verhaal neergezet, waaruit een hele berg zeer zinnige kritische kanttekeningen naar voren kwamen over mijn functioneren.

Zij belt de hele wereld, hangt het aan de grote klok en iedereen weet wie haar baas is Lachen ik zet het op internet, zonder namen....... wel met een algemene foto, waaruit niemand kan opmaken om welke van de 5 het nou gaat Lachen

Misschien niet respectvol, dat kan......... maar net zoals zij heb ik ook een klankbord nodig. En de mensen die in dat topic hebben gereageerd hebben mij wel in laten zien dat ik ook zeker dingen helemaal verkeerd doe, en ik ben daarmee heel hard aan het werk Lachen

Ik zat echt zwaar in dubio wat ik nou moest doen, en ik vind dat je hier op bokt het meeste eerlijke feedback krijgt. Mijn vrienden en vriendinnen banketstaaf toch wel in mijn straatje en die weten dan ook gelijk wie het is......... dus daar heb ik qua objectiviteit helemaal niks aan Lachen

misschien had ik die foto niet moeten plaatsen, dat is ook wel zo...... maar je kan brullen wat je wil Lachen Hij liet wel zien dat we ook heel veel lol hebben, en daar was het voor Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 10:25

njah, ik heb wel gemerkt dat jij hier veel neerzet wat je gewoon meemaakt, denk etc. Zoals dat je nooit een knappe man hebt gehad.. Kan zo ff in je profiel kijken en voor t zelde geld zegt morgen iemand tegen je: goh, vind je je man niet knap? En word dat tegen hem gezegd ( als je een man hebt..) Kijk, het is maar net hoe jij daar tegenaan kijkt. Ik ben heel voorzichtig met internet, en met mijn eigen prive. Ik zet hier eig nooit echt privezaken neer. Een ander weer wel, en daar word op gereageerd, en omdat het internet is komt het anders over, en krijg je sneller ruzies.. omdat die prive-zaken dan eig, toch wel weer prive-zaken zijn, en je gewoon tips wil. geen kritiek

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:28

nee, daar heb ik echt geen problemen mee Lachen Lachen ik ben hier net als in het "openbaar"

En alles wat ik hier typ over mijn prive kan ik prive verantwoorden en achter staan Lachen en zie ik ook niet als bedreigend of wat dan ook Lachen

Nee mijn prive is vrij openbaar Lachen Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 10:31

dat is jouwn keuze.. Maar daarom kan ik wel begrijpen dat je dan sneller heftige discussies hebt, omdat een ander dit toch echt ziet als "het internet" wat nog breder is als dat aanplakbord in je dorp

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:34

vind ik ook niet erg Haha! Haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:38

Ik denk ook dat het bij een discussie snel mis gaat als iemand reageerd in een topic, zonder het gehele topic te hebben gelezen. Ze hebben de helft van de argumenten overgeslagen en daardoor begrijp je elkaar op een gegeven moment niet meer.
Ik denk dat het al een heel stuk scheeld als iedereen het topic goed door zou lezen voor ze ook daadwerkelijk wat plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:41

Hmz, mijn reactie is kwijt geraakt onderweg.

Het is voor mij ook soms wat raadselachtig waarom sommige mensen alles maar op bokt zetten. Via bokt ben je vrij makkelijk te vinden en als je bepaalde dingen wilt weten dan hoef je ze alleen maar af en toe door de zoekmachine te gooien en je weet alles. Het is soms verbazinwekkend wat je allemaal tegen komt. Mensen zetten die dingen allemaal ZELF neer, dus dan is het ook niet dat je het van horen zeggen of vage verhalen hebt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 10:43

zo zei ik een x (toen ik nog mijn eigen naam had) dat het op mijn vorige stal slecht was, omdat mijn paard nooit een deken op mocht hebben. Toen las die eigenaresse dat. Meteen boze reactie.. Toen dacht ik van.. oke, andere naam:) (miss leest ze dit ook wel, maar ach..)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:46

Ik zet wel veel op inet........ maar zet alleen neer wat ik me kan permitteren..... vorig voorbeeld was daar een goede van. Al zou ze het lezen, dan is er nog niks verloren Lachen

Ik heb nu ook een rechtzaak, zal je me niks over zien schrijven. Ik ben daarnaast prive in een iets pecaire situatie terecht gekomen Lachen, en ondanks het best grappig is zal je me niks over zien schrijven......

Toen ik net de zaak van mijn moeder overnam en al die ellende met haar voormalig directeur had, schreef ik er ook niks over....... nu kan dat wel... maar toen niet Knipoog

Verder mag iedereen van mij weten dat ik gisterenavond heerlijk heb gevreeen Lachen snap je wat ik bedoel? Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:02

mijn pony loopt met elastieken, dat doe ik omdat ze anders té sterk is.
En , dat is gewoon onze manier van rijden, ze rijd zo harstike goed, nattuurlijk moetten we nog dingen veranderen zoals houding en doorstappen, maar als je zecht dat je nu geen commentaar meer wilt over de elastieken, Dan kun je oppeens beter zelf geen topic openen omdat je zelf toch alles beter weet. Verward Hamer