Wat is acceptabele humor op bokt en wat verdient een OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Wat is acceptabele humor op bokt en wat verdient een OW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:00

A_lette schreef:
Het uitdelen van een OW gebeurd pas ná een overleg of er een OW uitgedeeld gaat worden. Het is dus niet zo dat er één mod is die even beslist dat jij een ban krijgt omdat jij iets verkeerd hebt gedaan.

Over de humor kan ik zo 123 niet echt een oordeel over geven. Op mijn fora heb ik daar niet veel mee te maken. Wel is het zo dat iemand wel een verborgen sneer in een 'grappige' post zet. Dat is dan gewoon onacceptabele 'humor'. En wat ook al een keer is genoemd 'gewoon' over een hulk heen posten omdat het zo leuk en grappig is, is ook not done. Er wordt niks voor niks verzocht om weer OT te gaan. Lachen

Is dat dan een soort vaste club?

En wat is egwoon over een hulk heenposten? Bloos

En soms is iets nog steeds ontopic maar ook weer niet, eigenlijk lijkt het me dus best een lastige taak te modden. Ik zou niet graag in je schoenen staan maar bedankt voor de moeite dat je antwoord geeft! Pling

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:01

Misschien moeten er dan naast mods Moods neergezet worden op bokt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:01

detour schreef:
Hoezo niet?

Ben jij elke dag dan zo geprogrameerd als je pjoeter?

mensen hebben toch hun moods? DAt maakt ze ook mens! Knipoog

Dat bedoel ik niet
Ik heb het idee dat er meer aan de hand is dan een taalfout nogmaals dan
kan ik ook vertrekken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:03

detour schreef:

En soms is iets nog steeds ontopic maar ook weer niet, eigenlijk lijkt het me dus best een lastige taak te modden. Ik zou niet graag in je schoenen staan maar bedankt voor de moeite dat je antwoord geeft! Pling

Dat zijn verschillende mods Knipoog Dus het is niet zo dat dezelfde mensen een oordeel geven.
En een hulk is die groene balk die wel eens in een topic staat (moderatoropmerking Knipoog ). Zo'n opmerking staat er niet voor niks.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:03

potver3, nu weer een topic van mij opslot, mag niet op bokt.. Mag het niet over downloaden hebben, ook wel weer flauw, wat schuilt daar nou weer voor kwaads achter?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:05

A_lette schreef:
detour schreef:

Dat zijn verschillende mods Knipoog Dus het is niet zo dat dezelfde mensen een oordeel geven.
En een hulk is die groene balk die wel eens in een topic staat (moderatoropmerking Knipoog ). Zo'n opmerking staat er niet voor niks.

Wat stom, Clown ik dacht aan de hulk en had al zoiets van: Wat heeft hij nu weer met bokt te maken? Koe

is het afhankelijk waar je wordt aangesproken wie jouw tekst ahw beoordeelt? Dus als je hier twee mensen hebt als Iefke en Karl66, gaan zij dan in conclaaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:09

A_lette schreef:
Zo'n opmerking staat er niet voor niks.

O zo...Ja Detour dat heb je dr niet even voor de gelegenheid bijgezet Knipoog
Nu is het me duidelijk dacht al dat er een andere kant van het verhaal zat.

Noah2006 schreef:
Mag het niet over downloaden hebben,

Denk niet dat je je gal hierove rmoet gaan spugen daar staat genoeg over
in de huisregels dat het verboden is, en niet alleen hier hoor Knipoog
Snap alleen even niet wat dit met humot te maken heeft?

Ik heb trouwens ook een keer een OW gekregen voor zwartgallige humor..
En vond hem ook geheel terecht.
Ging over iemand die een elastiekje om de poot van een kat had gebonden
heb hierop de vraag gesteld of de kat zich wel even flink had uitgeleefd.

Dit werd niet gewaardeerd, ook heb ik een keer een opmerking geplaats over gestolen goederen...
mijn reactie was "Zet je dr toch 220 op, nee wat 380!"
Werd ook niet gewaardeerd.
Ach....ik zat er niet zo mee hoor, heb ze gelijk gegeven weet ik dat ook weer.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:12

DAt met die kat zou bij mij- eerlijk gezegd- ook in het verkeerde keelgat schieten. Bloos
Wel had ik een keer een topic over de aangespeolde voeten in CAnada geplaatst, vond dat zoiets bizars.. Knipoog
Kijk en dag later en de woordspelingen mbt die voeten waren zeer ingenieus! DAn vind ik een slotje toch jammer.. Maargoed, de een kan het waarschijnlijk ook meer waarderen dan de ander. Pling

Humor is een lastig iets. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:22

detour schreef:
Humor is een lastig iets.
Clown

Klopt velen zullen het kunnen waarderen en anderen storen zich eraan...
Maar goed we moeten het allemaal toch een keer meemaken om te
'kunnen pijlen wat wel en niet kan?
Mij is het iig duidelijk, alhoewel ik mss nog wel eens een misstapper zou kunnen maken,
ik ben namelijk nogal zwartgallig aangelegd (Zal wel door mn West Friese mentaliteit komen)

Denk dat het jou nu ook wel duidelijk is toch detour Haha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:22

Ja de één heeft een ander soort humor dan de ander. Sommige zaken mbt paarden schieten mensen ook in het verkeerde keelgat en daar wordt ook niet altijd evenleuk op gereageerd. Ik zou met die kat ook zo'n reactie gegeven hebben hoor Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:24

heb ooit met een bokker (noem geen namen) een ontzettend leuk verslagje gemaakt van Anky en Sjef, was puur fictief, maar we vonden onszelf best leuk! Knipoog
Werd niet gewaardeerd... Bloos

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:30

Ik moet zeggen, andere fora zijn ook erg streng en dan valt bokt op zich nog best mee.. Alleen soms krijg je een beetje de kriebels ervan Knipoog

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:54

Ik ben zelf echt heel sarcastisch dus ik hou van sarcastische opmerkingen. Bloos
Maar ik vind afentoe een grapje wel leuk al zag ik hier ooit een "grap" (opgezet etc.) die ik absoluut niet kon waarderen.

Het net doen alsof er een ezeltje (ofiets) werd ontvoert terwijl bij sommige mensen écht paarden worden gestolen etc.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:39

Detour, normaal gesproken pakken Iefke of ik de zaken op die op FZ spelen, dat gaan wij achter de schermen overleggen en daar praten alle mods van het tabblad algemeen mee. En op het moment dat mods van een ander tabblad tijd over hebben, dan wordt het altijd gewaardeerd als zij ook meekijken.

Er is natuurlijk helemaal niks tegen op humor, maar daar zijn wel wat grenzen bij. Als een TS een topic met een serieuze vraag opent en dat topic wordt door een aantal mensen gekaapt om zich even uit te leven, dan is dat gewoon niet de bedoeling, op zo'n moment kan je als TS wel vergeten om nog serieuze antwoorden op je vraag te krijgen. Dus dat is gewoon heel flauw tegenover de TS van dat topic.
Het is ook niet de bedoeling om met een groepje mensen over Bokt te gaan surfen op zoek naar topics waar je flauw en melig kan reageren. Bokt is geen standup comedian show, waarin je vooral moet bewijzen hoe grappig je bent.
En natuurlijk is humor ten koste van anderen op Bokt of daarbuiten ook niet de bedoeling. Dan wordt het mensen afkraken met een grappig sausje eroverheen.

Het is ook niet zo dat je vanwege een humoristisch bericht zomaar een OW krijgt. Meestal speelt er dan al meer of valt het onder iemand ondertussen even stevig afzeiken.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 01:19

Huh? Net zat hier een slotje op en was de reactie van Karl66 14 minuten geleden. Nu is het topic weer open en is de reactie bijna anderhalf uur geleden? Bokt doet raar?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 02:12

Bokt doet wel vaker raar Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:12

Thanks, KArl, daar kan ik wel wat mee. Voor de mensen die het niet volgen, het andere topic werd vrij melig, was niet echt helemaal de opzet eerlijk gezegd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:06

crossmonster schreef:
Idd ik hou ook wel van humor.
Maar zoals ik al zij, ik blijf erbij dat temverlsaafden in veel gevallen de boosdoener zijn.

Je weet niet half hoeveel bokkers er nagelezen en gestalkt worden ...

idd zo wordt ik ook op elk bericht in de gaten gehouden ..omdat we toevallig in een afgesplit topic zitten en het andere deel ons het bokken zuur wil maken ..s'avonds googlen we dan vaak met leuke of ranzige plaatjes tot gevolg ...en veel pret , helaas wordt er dan getemt ..zelfs al halen we na een paar minuten de plaatjes weg dan zijn ze door de temmers opgeslagen en aan een mod doorgegeven Misselijk Misselijk ...echt ongelooflijk dat mensen je postst van minuut tot minuut bijhouden ...haaah hun F5 knop is wss heel erg weggesleten ...helaas heeft dat wel tot gevolg dat ik veele minder plaats want de fun is weg

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:18

Tja het is ook wel grappig, maar veel ranzige plaatjes ga je ook niet op een paarden forum zetten. Dat kan je toch beter over msn of iets dergelijks doen lijkt mij Knipoog ?
En als iets niet mag is het juist leuk om te doen, zo is het vaak. Maar om het voor elkaar hier leuk te houden op bokt is het wel respectvol een beetje de regels na te leven, anders wordt het hier binnen de kortse keren een onzin forum natuurlijk Lachen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:39

ach in de huiskamer topics mag je toch best wel wat lol hebben , denk dat 75 % van de posts daar niet over paarden gaan ..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:45

Natuurlijk, zelf doe ik dat ook in een topic wat nergens over gaat (letterlijk Knipoog ), maar ranzige plaatjes plaatsen is dan weer een heel ander verhaal Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:40

Wat voor een ranzige plaatjes moeten dat dan wel niet zijn? Bloos! Ik kwam van de week op een HK topic: en daar stonden toch plaatjes Bloos! bah. Dus ik vind dat er best wel veel wordt toegestaan op bokt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:48

besita schreef:
crossmonster schreef:
Idd ik hou ook wel van humor.
Maar zoals ik al zij, ik blijf erbij dat temverlsaafden in veel gevallen de boosdoener zijn.

Je weet niet half hoeveel bokkers er nagelezen en gestalkt worden ...

idd zo wordt ik ook op elk bericht in de gaten gehouden ..omdat we toevallig in een afgesplit topic zitten en het andere deel ons het bokken zuur wil maken ..s'avonds googlen we dan vaak met leuke of ranzige plaatjes tot gevolg ...en veel pret , helaas wordt er dan getemt ..zelfs al halen we na een paar minuten de plaatjes weg dan zijn ze door de temmers opgeslagen en aan een mod doorgegeven Misselijk Misselijk ...echt ongelooflijk dat mensen je postst van minuut tot minuut bijhouden ...haaah hun F5 knop is wss heel erg weggesleten ...helaas heeft dat wel tot gevolg dat ik veele minder plaats want de fun is weg

Maar dat soort plaatjes is ook geen humor meer te noemen Lachen. Als je dat soort dingen grappig vindt, dan ben ik zeer benieuwd of je ook zo hard lacht als het om jou, jouw familie of jouw dieren gaat. Dat erop getemd is, is meer dan terecht en je had er een sanctie op moeten krijgen Ja.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:03

slimmerik schreef:
Wat voor een ranzige plaatjes moeten dat dan wel niet zijn? Bloos! Ik kwam van de week op een HK topic: en daar stonden toch plaatjes Bloos! bah. Dus ik vind dat er best wel veel wordt toegestaan op bokt Ja

Welk topic was dat als ik vragen mag?

Kunnen we zelf beoordelen of wij die plaatjes te vinden of niet. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:04

hey nanne, blijf wel ontopic he? Anders draait deze ook weer op slot.
Ik vond het juist zo goed gaan. Pling Knipoog